Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2007, 09:08   #1
bolle
Partijlid

bolle's schermafbeelding

Standaard miljoenen moslims bekeren zich tot Cristendom (english)

1 January, 2007: Millions of Muslim converts to Christianity celebrated Christmas throughout the world. According the reports of the various missionary organisations and news medias.
There are about 500 evangelists ministering among Muslims in different African, Middle East and Asian countries. A vast number of Muslims finding the truth and attaining Salvation of Jesus Christ day by day.

'More Muslims converted to faith in Jesus Christ over the past decade than at any other time in human history. A spiritual revolution is underway throughout North Africa, the Middle East, and Central Asia. As a result, a record number of ex-Muslims are celebrating Christmas this year, despite intense persecution, assassinations, and widespread church bombings'.

He said, he and his wife and kids were lived in the Mideast for three months. During that time, he had the privilege of interviewing more than three dozen Arab and Iranian pastors and evangelical leaders throughout the region. The picture they paint is one of Christianity being dramatically resurrected in the region of its birth.

More than 10,000 muslims accepted Jesus Christ as their personal saviour throughout India during the last year. The Bible Society of India publishing thousands of New Testaments for the Muslims with their own terminology and vocabulary in different Indian languages and Tazi language.

In Iraq, more than 5,000 Muslim converts to Christianity have been identified since the end of major combat operations, with 14 new churches opened in Baghdad, and dozens of new churches opened in Kurdistan, some of which have 500 to 800 members. Also, more than one million Bibles shipped into the country since 2003, and pastors report Iraqis are snatching them up so fast they constantly need more Bibles.

Thousands of Muslims turned to Christ and worshipping Lord Jesus in Morocco, Somalia, Indonesia, Thailand, Malaysia, Singapore, Pakistan, Bengladesh, Saudi Arabia, UAE and Maldievs.

Around a million believed in Jesus over the past decade in Egypt. The Egyptian Bible Society used to sell about 3,000 copies of the JESUS film a year in the early 1990s. As per the figures taken from the Millennium campaign in 2000, they sold 600,000 copies, plus 750,000 copies of the individual cassette tapes (in Arabic) and about a half million copies of the Arabic New Testament. "Egyptians are increasingly hungry for God's Word," he said.

'Last Christmas, I had the privilege of visiting the largest Christian congregation in the Middle East, which meets in an enormous cave on the outskirts of Cairo. Some 10,000 believers worship there every weekend. A prayer conference the church held in May 2005 drew some 20,000 believers'.

There were only 17 christians from Islam in Afganistan on 2001. But there are more than 10,000 believers at present. Every week dozens of baptisms being held there.

In 1990, there were only three known Christians in Kazakistan and no christians in Uzbekistan, but now more than 15,000 in Kazakistan and 30, 000 in Uzbekistan. There were only 500 Christians in Iran on 1979, but more than one million Iranians believing Jesus Christ today, most of whom meet in underground house churches.

In Sudan, more than one million have converted since 2000, and some 5 million have become Christians since the early 1990s, despite a radical Islamic regime and an on-going genocide that has killed more than 200,000. Seminaries are being held in caves to train pastors to shepherd the huge numbers of people coming to Christ. Why such a dramatic spiritual awakening? "People have seen real Islam, and they want Jesus instead," one Sudanese evangelical leader said.

In December 2001, Sheikh Ahmad al Qataani, a leading Saudi cleric, appeared on a live interview on Aljazeera satellite television to confirm that, sure enough, Muslims were turning to Jesus in alarming numbers. "In every hour, 667 Muslims convert to Christianity," Al Qataani warned. "Every day, 16,000 Muslims convert to Christianity. Every year, 6 million Muslims convert to Christianity."

Stunned, the interviewer interrupted the cleric. "Hold on! Let me clarify. Do we have six million converting from Islam to Christianity?" Al Qataani repeated his assertion. "Every year," the cleric confirmed, adding, "a tragedy has happened."

One of the most dramatic developments is that many Muslims -- including Shiites in Iran and Iraq -- are seeing dreams and visions of Jesus and thus coming into churches explaining that they have already converted and now need a Bible and guidance on how to follow Jesus. This is the fulfillment of Biblical prophecy of Joel, "in the last days, I will pour out my Spirit on all people. Your sons and daughters will prophesy, your old men will dream dreams, your young men will see visions. Even on my servants, both men and women, I will pour out my Spirit in those days....And everyone who calls on the name of the LORD will be saved." (Joel 2:28-32).

Within few years all of the Muslim nations will come to Christ by the work of the Holy Spirit. Satan knows it, that's why he tries to discourage and destroy the Christian workers and the believers through the persecution and brutal murdering. But our Lord Jesus will have the final victory.

testomonials of ministries say Hundreds upon hundreds ordinary muslims believing Jesus and secretly converting into Christianity by seeing brutal behaviour of fundamentalists towards Christians. Maybe this torturing is a purification of nominal Christians to have more faith and courage.
Oud 10 januari 2007, 21:17   #2
Laya
Minister

Standaard

Oe kan da na?? Die verschrikkelijke moslims vermoorden toch alle bekeerlingen?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 21:30   #3
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Yep.. inderdaad heel raar.

Hier is alvast een link:
http://orthodoxytoday.org/articles6/...erahAfrica.php

En nog eentje:
http://www.formermuslims.com/forum/viewtopic.php?t=972

Uiteraard is alles gebaseerd op die ene tekst.
Wie kan bewijzen dat dit waar is? Of worden wij in slaap gewiegd: Islam is dan toch niet slecht....
Was dat niet takia? een leugentje om bestwil?
Om islam te propageren?
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 21:32   #4
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 05:44   #5
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Kunnen ze niks intelligenter kiezen dan christendom?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 08:28   #6
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht

Hier is alvast een link:

En nog eentje:

Wie kan bewijzen dat dit waar is? Of worden wij in slaap gewiegd: Islam is dan toch niet slecht....
Om islam te propageren?
Herman, is niet eerlijk van je he... je gelooft alles wat je hier leest en alle linken worden door je uitgeplozen (is dat een goed woord?) en nu past het niet in je kraampje en ga je twijfelen. Ik zal je toch es moeten uitnodigen op de koffie, kan je meekijken naar het swingpaleis op Libanese tv waar Syrische en Libanese christenen en moslims samen zingen en onnozel doen, toffe, ontspannende tv maken, de plaatselijke 'Felice' is trouwens een christen. Christenen worden daar helemaal niet onderdrukt, als ik mijn man zei dat ik dat hier las en daardoor ongerust was om naar Syrië te gaan op familiebezoek viel hij bijna achterover... als hij zin heeft om es goed te lachen komt hij ff meelezen hier, sommige mensen slaan hier echt kemels van jewelste. Feit is dat uitzonderingen in het nieuws komen en daar staren ze zich hier blind op.
Oud 11 januari 2007, 08:30   #7
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht

Hier is alvast een link:

En nog eentje:

Om islam te propageren?
Tja... er zijn er zelfs die beweren dat mijn huwelijk 'takia' is (don't mind de schrijfwijze, er zijn geen spellingsregels voor Arabische woorden in ons alfabet)... mijne sjoe verdient een oscar voor zelfopoffering.
Oud 11 januari 2007, 12:01   #8
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolle Bekijk bericht
In 1990, there were only three known Christians in Kazakistan and no christians in Uzbekistan, but now more than 15,000 in Kazakistan and 30, 000 in Uzbekistan.
En al die Russen dan die daar zitten?
Citaat:
There were only 500 Christians in Iran on 1979, but more than one million Iranians believing Jesus Christ today, most of whom meet in underground house churches.
In 1979 waren er veel meer dan 500 christenen in Iran.

Ik weet niet waar dit artikle vandaan komt(bron misschien?), maar het zit vol met feitelijke onjuistheden en verkeerde insunuaties.
Oud 11 januari 2007, 16:32   #9
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Herman, is niet eerlijk van je he... je gelooft alles wat je hier leest en alle linken worden door je uitgeplozen (is dat een goed woord?) en nu past het niet in je kraampje en ga je twijfelen. Ik zal je toch es moeten uitnodigen op de koffie, kan je meekijken naar het swingpaleis op Libanese tv waar Syrische en Libanese christenen en moslims samen zingen en onnozel doen, toffe, ontspannende tv maken, de plaatselijke 'Felice' is trouwens een christen. Christenen worden daar helemaal niet onderdrukt, als ik mijn man zei dat ik dat hier las en daardoor ongerust was om naar Syrië te gaan op familiebezoek viel hij bijna achterover... als hij zin heeft om es goed te lachen komt hij ff meelezen hier, sommige mensen slaan hier echt kemels van jewelste. Feit is dat uitzonderingen in het nieuws komen en daar staren ze zich hier blind op.
Het is ook niet eerlijk van jou Laya, om te stellen, dat ik alles geloof.
Je zou moeten inzien, dat als je leest en studeert en je wordt geconfronteerd met het feit van de islam, die te vuur en te zwaard de wereld veroverd (dit is geschiedenis en beschreven), nog steeds terroriseert (dat kan je lezen in kranten, internet over omzeggens ALLE landen waar moslims de baas zijn) en steeds radicaler wordt in landen waar ze in de minderheid zijn (zie dat krapuul over de zweepslagen in Antwerpen, dat stuk moslim in Spanje - voor de rechtbank gedaagd door een vereninging van rechten voor vrouwen), dan vorm je een mening.
Wordt dan plots iets gepubliceerd, dat compleet tegenovergesteld is, dan is een zekere terughoudendheid ook een optie.

Je hebt dus niet gezien, dat de links bevestigen waarover het gaat.
En inderdaad twijfel ik eraan. Ik hou dit zeker in de gaten.

Trouwens op de satelliet hier is ook een TV van Marocco te zien, en die zenden soms uit in het Frans. Alles lijkt daar ook vrij ok, te zijn. Ik kan wel niet uitmaken of de vrouwen, die geen hoofddoek dragen moslim zijn of ongelovig.
Niettemin staat blijkbaar in de grondwet, dat je niet mag afscheiden van het moslim geloof, op straffe van de dood?
En dat (die doodstraf) wordt toegepast: hoe lang is het geleden dat de wereld op zijn achterste poten stond voor die terdoodveroordeelde? (ik dacht dat het in Iran was).
Oud 11 januari 2007, 17:00   #10
cor
Minister

Standaard

"miljoenen moslims bekeren zich tot Cristendom"

Da's hetgeen ze noemen: van de regen in de drop.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 21:12   #11
Leviathan
Provinciaal Statenlid

Leviathan's schermafbeelding

Standaard

Niet bepaald een vooruitgang. Ik stel voor hen te gaan bekeren tot de kerk van het Vliegend Spaghettimonster!

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 08:34   #12
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja... er zijn er zelfs die beweren dat mijn huwelijk 'takia' is (don't mind de schrijfwijze, er zijn geen spellingsregels voor Arabische woorden in ons alfabet)... mijne sjoe verdient een oscar voor zelfopoffering.
ja maar Laya, dat ligt aan jou, ni aan hem hé
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 12:36   #13
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Zever in pakskes...
Oud 14 januari 2007, 02:17   #14
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
"miljoenen moslims bekeren zich tot Cristendom"

Da's hetgeen ze noemen: van de regen in de drop.
Dat zou ik niet durven zeggen. Eerder van een oppressief geloof naar een meer open geloof.
En wat de bekering betreft: die mensen hebben echt veel over voor die bekering, zeker omdat ze weten dat ze hun doodvonnis hebben getekend bij de bende van mohamed.
Oud 14 januari 2007, 05:52   #15
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Ik vind die tekst echt in de stijl van de Amerikaanse consevatieve protestantse kerken.
Citaat:
Our saviour Christ,
muslims accepted Jesus Christ as their personal saviour
Zo praat of schrijft een Europeaan niet. Vooral dat idee van 'Personal saviour', van persoonlijk door Jezus of god te worden beschermd is typisch Amerikaans.

Ik heb gewoon eens een lange zin in google ge-copy/paste, en kreeg ondermeer dit als resultaat:
http://salemvoice.org/news117.html
http://www.theconservativevoice.com/article/21664.html
http://www.americandaily.com/article/17053
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 07:30   #16
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Miljoenen moslims die zich tot het Christendom bekeren lijkt mij wel veel, maar het gebeurt wel:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...ity#From_Islam

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 08:24   #17
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Within few years all of the Muslim nations will come to Christ by the work of the Holy Spirit. Satan knows it, that's why he tries to discourage and destroy the Christian workers and the believers through the persecution and brutal murdering. But our Lord Jesus will have the final victory.
Typisch taalgebruik van een fundamentalistische evangelist. Wat te doen, lachen of huilen?
Oud 14 januari 2007, 20:41   #18
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Al dat bekeerlingengedoe kan me niet echt bekoren. Mij zal het eerlijk gezegd worst wezen of ik me mag rekenen tot één miljoen katholieken, dan wel tot één miljard.

Al te vaak reduceert men met dergelijke statistieken religie en geloof tot een soort wedstrijdje, waarbij het belangrijk wordt geacht wie er "de grootste" heeft.

Uiteraard is de kwantiteit irrelevant. Wat hoort te prevaleren is de kwaliteit van het geloof. En dan maakt het me weinig uit of iemand nu christen, hindoe, moslim, boeddhist of wat dan ook is.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 20:49   #19
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Typisch taalgebruik van een fundamentalistische evangelist. Wat te doen, lachen of huilen?
Ik hou het bij meewarig toekijken. (optie drie dus - iemand anders nog opties?)

En die fundamentalistische evangelist is gewoon ongevaarlijk, terwijl de fundamentalistische moslim een reeel gevaar is!
Oud 14 januari 2007, 20:57   #20
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Al dat bekeerlingengedoe kan me niet echt bekoren. Mij zal het eerlijk gezegd worst wezen of ik me mag rekenen tot één miljoen katholieken, dan wel tot één miljard.

Al te vaak reduceert men met dergelijke statistieken religie en geloof tot een soort wedstrijdje, waarbij het belangrijk wordt geacht wie er "de grootste" heeft.
Inderdaad: religies zouden dat niet eens in overweging moeten nemen.
Zij zijn er toch allemaal van overtuigd dat de ongelovige een verschrikkelijk lot te wachten staat in het hiernamaals.

Ik ken niet het lot van de ongelovigen bij Jahweh, de ongelovigen bij allah daarentegen, dat ziet er niet goed uit. Het kokende lood, het verbrande vel dat opnieuw aangroeit enz. enz.
De ongelovigen van het christendom hebben het iets beter dunkt mij: volgens mij is die vergevingsgezinde god best wel in staat om een verloren zoon (=ongelovige of afvallige, zoals ik dus) te vergeven en toch toe te laten tot het eeuwige paradijs.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Uiteraard is de kwantiteit irrelevant. Wat hoort te prevaleren is de kwaliteit van het geloof. En dan maakt het me weinig uit of iemand nu christen, hindoe, moslim, boeddhist of wat dan ook is.
Vooraleer je zoiets stelt, zou je toch best eens bekijken wat die godsdiensten inhouden en voor staan en ook en vooral hoe die godsdienst beleefd wordt.
Ik heb geen ervaring met hindoeisme en boeddhisme, was zelf christen, maar zie en lees te veel over hedendaagse en vroegere islam, om te ervaren dat dit een serieuze bedrijging vormt voor alle religies en ook voor alle beschavingen op deze aardkloot.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be