![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() "bestweter" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]... > > "chriske911" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]. .. > > bestweter wrote: > > > > > > > > <[email protected]> schreef in bericht > > > news:[email protected]... > > >> bestweter <[email protected]> wrote: > > >> > "Nel Frikandel" <[email protected]> schreef in bericht > > >> >> Dat in Nederland, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Belgi?, een > > >> >> kenteken bij een auto blijft. In Belgi? houdt je je eigen > kenteken, > > >> >> als je een andere auto krijgt... > > >> > Als ik me goed herinner stelde ik de vraag aan iemand anders. > > >> > > >> Maakt dat uit? Je hebt er nu een prima antwoord op. > > >> > > >> -- > > >> Met vriendelijke groet, > > >> > > >> Maarten Bakker. > > > > > > > > > Maar ik weet nog steeds niet wat Chriske911 bedoelde! > > > > exact wat Nel al schreef > > > > het eigendomsbewijs staat in nederland op naam > > in belgie staat dit op kenteken > > > > er is weinig verschil, behalve dat indien het vignet een kenteken zou > > vermelden de eigenaar in belgie dit automatisch meeneemt naar een > "nieuwe" > > wagen > > het kenteken blijft immers dezelfde (normaal gezien dan toch) ongeacht > het > > voertuig waarmee men rijdt > > > > in onder andere nederland zou het vignet mee gegeven moeten worden aan > > de "nieuwe" eigenaar, het kenteken blijft immers bij de wagen > > > > er is geen manier voor overheidsdiensten om te controleren of een > > nederlandse chauffeur de rechtmatige eigenaar is van het vignet door > het > > opvragen van het eigendomsbewijs van het voertuig > > > > dit bewijs is dus niet-kenteken gebonden maar persoons gebonden > > > > grtz > > > > > Om te beginnen is het Nederlandse kentekenbewijs is geen > eigendomsbewijs. > Het kentekenbewijs bestaat uit twee delen: > - deel 1 bevat de voertuiggegevens > - deel 2 bevat de gegevens van de houder. > Bij overdracht van het voertuig aan een andere houder wordt een nieuw > deel 2 afgegeven met de gegevens van de nieuwe houder. > > Voor zover ik begrijp uit diverse berichten is de Belgische regelgeving > omtrent de "vignetten" nog niet niet definitief. Wat wel schijnt vast > te staan gaat er niet gewerkt worden met fysieke vignetten maar met > electronische registratie van kentekens waarvoor de verschuldigde > bedragen zijn voldaan. > Daarmee is het "vignet" in ieder geval gebonden aan het kenteken. > > Ik begreep ook dat voor het toezicht op de naleving van de regeling > electronische controleposten worden ingericht, terwijl ook mobiel > gecontroleerd zal worden. > Dit toezicht is simpel: raadpleeg het bestand van de kentekens waarvoor > betaald is. > Wanneer niet betaald is kan verdere aktie worden ondernomen. Het is dus nog erger dan ik dacht. Met meerdere auto's in bezit, waarvan ik uiteraard fysiek niet in staat ben er met meer dan één tegelijk te rijden, moet ik dus straks voor elke auto afzonderlijk 60 euro betalen??!! Ils sont fous les Belges. Vraiment. |
![]() |
#2 |
|
![]() > Het is dus nog erger dan ik dacht. Met meerdere auto's in bezit, waarvan
> ik > uiteraard fysiek niet in staat ben er met meer dan één tegelijk te rijden, > moet ik dus straks voor elke auto afzonderlijk 60 euro betalen??!! Ils > sont > fous les Belges. Vraiment. > *Ga naar fr.auto als je wil-) -------------------------------------------------------------------------------- Mijn Postvak In wordt beschermd door SPAMfighter 4257 spam-mails zijn er tot op heden geblokkeerd. Download de gratis SPAMfighter vandaag nog! |
![]() |
#3 |
|
![]() Vitae forma vocatur "Sus" <[email protected]>, die Mon, 15 Jan
2007 17:24:34 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >> Het is dus nog erger dan ik dacht. Met meerdere auto's in bezit, waarvan >> ik >> uiteraard fysiek niet in staat ben er met meer dan één tegelijk te rijden, >> moet ik dus straks voor elke auto afzonderlijk 60 euro betalen??!! Ils >> sont >> fous les Belges. Vraiment. >> >*Ga naar fr.auto als je wil-) > Klootzakkerigheid kent geen (taal)grenzen. -- Fusti |
![]() |
#4 |
|
![]() "Sus" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]... > > Het is dus nog erger dan ik dacht. Met meerdere auto's in bezit, waarvan > > ik > > uiteraard fysiek niet in staat ben er met meer dan één tegelijk te rijden, > > moet ik dus straks voor elke auto afzonderlijk 60 euro betalen??!! Ils > > sont > > fous les Belges. Vraiment. > > > *Ga naar fr.auto als je wil-) Allez petit con, coupe toi le siflet. |