![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe moet de wegenbelasting worden georganiseerd? | |||
Als flat-tax, één bedrag gelijk voor alle inwoners. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 10,00% |
Als flat-tax, gelijk voor binnen- en buitenlanders. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 16,67% |
Afhankelijk van je kilometers, voor alle inwoners. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,67% |
Afhankelijk van je kilometers, voor alle weggebruikers. |
![]() ![]() ![]() |
20 | 66,67% |
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik wil er de "serieuze" fora niet mee bezoedelen omdat ik niet weet waar het te plaatsen en omdat er geloof ik al een discussie of vijf gaande is.
To the point: Naar mijn mening is "wegenbelasting" tout court niet meer van deze tijd, maar moet er een heffing komen die afhankelijk is van het weggebruik.
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik mis de optie "enkel en alleen voor Nederlanders"
![]()
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik mis de optie "Enkel voor buitenlanders". Maar dan serieus, he. Ik betaal via mijn belastingen reeds voor het onderhoud van de wegen en zelfs dat laatste gebeurt niet echt. Maar als de wegen hier vol hangen van buitenlandse vrachtwagens, dan is het slijtage vraagstuk wel duidelijk.
Ik snap dan ook niet waarom je de keuze geeft tussen: * inwoners enkel * inwoners & buitenlanders Lijkt me een beetje te kwader trouw.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 12 januari 2007 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De nederlanders zijn dat volop aan het voorbereiden; hier wordt het zoals gewoonlijk weer aanmodderen totdat één of andere excellentie verklaart dat ie het warm water heeft uitgevonden. Typisch belgisch.
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nederland heeft zijn mindere trekjes qua tendentieuze regelgeving maar het blijft nog steeds een land met een visie op lange termijn. Wat een verschil met een land waar men gewoon staatseigendommen verkoopt om de rekening te doen kloppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daarom dat ze er enkel geld uit proberen te kloppen. De rest is toch hopeloos.
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hey... Ik heb net een reuze idee. Als we nu eens Vlaanderen onafhankelijk zouden maken? Komaan, daar moeten meer mensen over dromen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Maar dan zullen de ardennen verdwijnen en wordt het vignet nutteloos omdat er muren en prikkeldraad aan de grenzen staan!
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O ja. En niemand zal nog frieten maken en bier bestaat dan niet meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel plezier ermee jongens! ![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enne Gouda is lekker, Heineken niet. Ik vertrouw op het consumentengedrag van de Vlaming ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O ja... niemand in Vlaanderen kan nog naar de Ardennen gaan. Dat is uitgesloten. Gezien de muur die Wallonië gaat bouwen kan niemand nog een goede boswandeling maken. De VlaemSSche politie spoort intussen iedereen op die frieten bakt via hun olierook scanners. Bellen naar een tante in Wallonië gaat 2400 euro per seconde kosten want het is een internationale lijn die meer kost dan een telefoontje naar Spanje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't is in feite simpel;
de gebruiker betaalt, dus; hoe meer je rijdt, hoe meer je betaalt. Simpele manier om te innen; naft en diesel heel duur maken want; hoe meer je rijdt, hoe meer je verbruikt. Toeval; de naft en den diesel zijn al heel duur! Wij voldoen dus al aan de voorwaarden!! ![]() wegenvignet afvoeren. Geen dank
![]() |
#14 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Misschien heb je mij niet duidelijk begrepen, maar ik had het niet over extra belasting, ik had het over reorganiseren van de manier waarop je de belasting int. Ook de zaken die nu bij de verschillende regeringen (B, NL) op tafel liggen houden een reorganisatie (zij het slechts gedeeltelijk) in van de belasting.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() ahum, het wegenvignet wordt betaald van uw verkeersbelasting. voor een belg veranderd er dus niets, een deel van de verkeersbelasting gaat naar het wegenvignet.
maar zolang de waterwegen niet belast worden is het voor mij al goed hoor |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men heeft mij nog niet verteld hoe dat gaat gaan. Maar ik stel me voor dat het zoiets is als nu vignet kopen en 1-2 jaar later die 60 euro via de belastingen zogezegd terugkrijgen. In de meest milde vorm leent Verhofstadt dus 60 euro van mij zonder rente.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() ja, laten de rijken ook daar rijker op worden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat onderhoud kan best wel door de overheid gebeuren hoor. Die hebben tenminste niet de noodzaak om er ook nog ferme winsten mee te maken.
![]() |
![]() |