Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2006, 23:13   #1
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard undercover onder de moslims in Brussel

"Undercover in Little Morocco" is the name of a book written by the young Belgian journalist Hind Fraihi. She spent two months researching undercover among radical Muslims in Brussels. Among her shocking findings was the revelation that younger Muslims in particular are increasingly prone to violence, and not just in the cities.

http://www.youtube.com/watch?v=-inob20I_Y0

kijk die beelden, willen jullie dat heel Belgie zo word ? ja dus ook jullie nu nog rijke linkse blanke wijken zullen zoals dit worden.

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2006, 23:19   #2
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Zoiets in Belgie? Ga toch weg!
Laten we nog wat knuffels geven
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2006, 23:31   #3
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Wel heb het gezien.
Da moest dieje gast es bij mij proberen om een doos naar mijne kop te smijten
Kpeis da hij rapper trug naar Marokko vliegt mee ne schup onder de kont , dan hij hier is gekomen.
Dan kent hij Stropke nog niet. Saluu moslimke, de kost en de wind vanachter
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 09:48   #4
Laya
Minister

Standaard

Ik zou hier graag es een reactie van Samrah lezen.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 12:09   #5
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Waarom?
Samrah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 12:17   #6
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Hier mijn reactie, heb eens snel naar dat mooi filmke gekeken;

Teneerste: gaan filmen op de markt, ik zou ook niet willen dat zij mij filmen dus dat de mensen kwaad worden, is hun recht. Als ze zeggen niet gefilmd te willen worden, dan is dat zo, punt uit.

Moet die ene man daarvoor agressief optreden: neen. En inderdaad DIE ENE MAN op heel die markt wordt agressief, toch niet de hele bevolking?

Tentweede: ze zegt: "they say it is a lost generation.." Wie heeft dat gezegd??? Ik hoorde die mensen dat niet zeggen... Maar zij zegt dat die mensen dat zeggen?? Jaja zo kan ik ook beginnen hé, .. Zolang ik dat niet hoor van die mensen, geloof ik daar niets van.

En wat die schrijfster betreft: zij gaat mij niet komen zeggen waar ik de hoofddoek mag dragen hoor. Ik draag het overal, en daar heeft zij geen zaken mee.

Nog vragen?
Oud 25 december 2006, 12:30   #7
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samrah Bekijk bericht

Teneerste: gaan filmen op de markt, ik zou ook niet willen dat zij mij filmen dus dat de mensen kwaad worden, is hun recht. Als ze zeggen niet gefilmd te willen worden, dan is dat zo, punt uit.

Moet die ene man daarvoor agressief optreden: neen. En inderdaad DIE ENE MAN op heel die markt wordt agressief, toch niet de hele bevolking?

Tentweede: ze zegt: "they say it is a lost generation.." Wie heeft dat gezegd??? Ik hoorde die mensen dat niet zeggen... Maar zij zegt dat die mensen dat zeggen?? Jaja zo kan ik ook beginnen hé, .. Zolang ik dat niet hoor van die mensen, geloof ik daar niets van.

En wat die schrijfster betreft: zij gaat mij niet komen zeggen waar ik de hoofddoek mag dragen hoor. Ik draag het overal, en daar heeft zij geen zaken mee.

Nog vragen?
-----------

Ja,.....indien je't niet erg zou vinden wil ik U best willen vragen om te verhuizen naar oorden waar jij (en ook wij) je allicht veel beter zal voelen.
Jij gelukkig, wij gelukkig, zo eenvoudig kan het zijn.
bob. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 12:44   #8
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Nog vragen?
Persoonlijk vond ik die reportage ook nogal behoorlijk suggestief van aard. Zoals je schrijft, wat beelden gaan filmen op de markt in Molenbeek en dat dan verbinden met een boodschap over radicalisering van jongeren kan zeker provocerend werken. Wat hebben die mensen op die markt met die radicalisering te maken ?

Dat neemt natuurlijk niet weg dat wat Hind Fraihi zegt waarschijnlijk wel een grond van waarheid in zich heeft, met name dat er een tendens van radicalisering in gemeenten als Molenbeek vast te stellen valt. Alleen wordt het slecht uitgewerkt in die reportage
Oud 25 december 2006, 13:14   #9
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob. Bekijk bericht
-----------

Ja,.....indien je't niet erg zou vinden wil ik U best willen vragen om te verhuizen naar oorden waar jij (en ook wij) je allicht veel beter zal voelen.
Jij gelukkig, wij gelukkig, zo eenvoudig kan het zijn.
Ik hoef niet te verhuizen, ik ben hier gelukkig, heb ik ooit gezegd dat ik niet gelukkig ben hier en dat ik wil verhuizen?

Duidelijk ben jij hier ongelukkig: wel eenvoudig, verhuis jij dan, dan maak je plaats van een andere allochtoon die hier in België komt wonen! Gemakkelijk toch!
Oud 25 december 2006, 13:17   #10
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot Bekijk bericht
Persoonlijk vond ik die reportage ook nogal behoorlijk suggestief van aard. Zoals je schrijft, wat beelden gaan filmen op de markt in Molenbeek en dat dan verbinden met een boodschap over radicalisering van jongeren kan zeker provocerend werken. Wat hebben die mensen op die markt met die radicalisering te maken ?

Dat neemt natuurlijk niet weg dat wat Hind Fraihi zegt waarschijnlijk wel een grond van waarheid in zich heeft, met name dat er een tendens van radicalisering in gemeenten als Molenbeek vast te stellen valt. Alleen wordt het slecht uitgewerkt in die reportage
Voila dat vind ik ook.
Ontken ik dat er een probleem is: echt niet!
Maar die reportage trekt op niets. "ze zeggen dat het een verloren generatie is maar ze durven dat niet zeggen op tv..." Tis precies vtm-nieuws.. Ik hou me liever aan vrt-nieuws begrijp je, feiten.. Daar moet je mee afkomen.. En niet van horen zeggen..

Heeft die madam een grond van waarheid? Tja, dat kan ja, er zijn inderdaad veel jongeren die radicaal zijn. maar heeft zij het recht om te zeggen dat wij de hoofddoek enkel moeten dragen in moskees? neen, dat recht heeft zij niet. Ik ben een Moslima en wens overal mijn hoofddoek te dragen. Er is geen enkele wet dat mij dat verbied; dus fraihi zeker niet.
Dat zij geen hoofddoek draagt, en hij meer Belgische voelt, is haar goed recht, maar daarom moet ze het niet verwachten van iedereen..
Oud 25 december 2006, 13:37   #11
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoef niet te verhuizen, ik ben hier gelukkig, heb ik ooit gezegd dat ik niet gelukkig ben hier en dat ik wil verhuizen?

Duidelijk ben jij hier ongelukkig: wel eenvoudig, verhuis jij dan, dan maak je plaats van een andere allochtoon die hier in België komt wonen! Gemakkelijk toch!
Waarom zou jij niet verhuizen naar een of ander islamitisch paradijs? Dat is jouw natuurlijke biotoop, niet die van Bob.
Je bent helemaal niet consequent Samrah. Je wil maar niet beseffen dat Europa nooit een islamitisch continent geweest is, noch ooit zal zijn. Als moslim moet jij wel beseffen dat de burgerlijke wetgeving altijd primeert op jouw woestijnwetten. Wat Mo-ke dan ook gedecreteerd heeft, vergeet vooral niet dat die onzin hier niets betekent en altijd het onderspit zal delven, of je het nu graag hebt of niet.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 13:39   #12
Banneling

Standaard

Citaat:
Voila dat vind ik ook.
Ontken ik dat er een probleem is: echt niet!
Maar die reportage trekt op niets. "ze zeggen dat het een verloren generatie is maar ze durven dat niet zeggen op tv..." Tis precies vtm-nieuws.. Ik hou me liever aan vrt-nieuws begrijp je, feiten.. Daar moet je mee afkomen.. En niet van horen zeggen..

Heeft die madam een grond van waarheid? Tja, dat kan ja, er zijn inderdaad veel jongeren die radicaal zijn. maar heeft zij het recht om te zeggen dat wij de hoofddoek enkel moeten dragen in moskees? neen, dat recht heeft zij niet. Ik ben een Moslima en wens overal mijn hoofddoek te dragen. Er is geen enkele wet dat mij dat verbied; dus fraihi zeker niet.
Dat zij geen hoofddoek draagt, en hij meer Belgische voelt, is haar goed recht, maar daarom moet ze het niet verwachten van iedereen..
Als een werkgever de hoofddoek op de arbeidsplaats verbiedt, dan moet jij je daar wel naar schikken. Of thuis blijven natuurlijk. Binnenkort is het zover bij de Antwerpse stadsdiensten. En daar kan jij niets veranderen.
Oud 25 december 2006, 13:43   #13
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Waarom zou jij niet verhuizen naar een of ander islamitisch paradijs? Dat is jouw natuurlijke biotoop, niet die van Bob.
Je bent helemaal niet consequent Samrah. Je wil maar niet beseffen dat Europa nooit een islamitisch continent geweest is, noch ooit zal zijn. Als moslim moet jij wel beseffen dat de burgerlijke wetgeving altijd primeert op jouw woestijnwetten. Wat Mo-ke dan ook gedecreteerd heeft, vergeet vooral niet dat die onzin hier niets betekent en altijd het onderspit zal delven, of je het nu graag hebt of niet.
Waarom ik niet zou verhuizen? Heb ik daar redenen toe? Jij bent degene die moet verhuizen: jij zit vol met haat en kan blijkbaar niet SAMEN leven met andere culturen en geloven. Maar vermits je nergens een land zonder Moslims tegenkomt, zal ik voorstellen dat je best maar een einde aan je leven en haat maakt, dan hoef je dit niet allemaal mee te maken!
Oud 25 december 2006, 13:44   #14
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Als een werkgever de hoofddoek op de arbeidsplaats verbiedt, dan moet jij je daar wel naar schikken. Of thuis blijven natuurlijk. Binnenkort is het zover bij de Antwerpse stadsdiensten. En daar kan jij niets veranderen.
Neen, ik MOET mij daar helemaal niet naar schikken, genoeg werk, heb een goed diploma dus zal altijd werk hebben.
En mijn huidige werkgever daar draag ik al hoofddoek bij, en toevallig werk ik bij de overheid!

Wat antwerpse stadsdiensten betreft: who cares? In antwerpen wonen of werken zal ik toch nooit doen, dus ver van mijn bed..
Oud 25 december 2006, 13:50   #15
beachman
Vreemdeling

beachman's schermafbeelding

Standaard

Het absoluut willen dragen van een hoofdoek is een signaal: "ik ben fier een moslima te zijn en iedereen moet dat hier zien". Of: "Kijk naar mij: ik ben een moslima en ben daar heel fier over" = ik ben zeker geen westerse europeaan.

Ge moet dan toch niet verbaasd staan dat dit verstaan wordt als: "ik draag mijn hoofdoek als een manifestatie: ik vertik het om me te integreren". Niet alleen in de fysica geldt: aktie is gelijk aan reactie. Dat manifeste uiten van je anders zijn is vragen om reakties: ik word er ook ambetant van. Waarom zo halsstarrig weigeren om je te integreren? En dan maar klagen van discrimenatie............ Eigen schuld, dikke bult.
beachman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 14:09   #16
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom ik niet zou verhuizen? Heb ik daar redenen toe? Jij bent degene die moet verhuizen: jij zit vol met haat en kan blijkbaar niet SAMEN leven met andere culturen en geloven. Maar vermits je nergens een land zonder Moslims tegenkomt, zal ik voorstellen dat je best maar een einde aan je leven en haat maakt, dan hoef je dit niet allemaal mee te maken!
Ja je hebt daar alle reden toe : België is geen islamitisch land en zal het ook nooit worden. M.i. zal je nog gelukkiger zijn in jouw natuurlijke biotoop : een islamitisch paradijs. Iran of Afghanistan of zo. Daar kan je met je religieus gedicteerde minderwaardigheid nog meer te koop lopen dan hier ! Toch fantastisch Samrah, daar kan je behlave de mini-versie van de boerka ook de maxi-versie dragen en je schaamte om je inferieure vrouw-zijn helemaal wegcamoufleren !

Deze aanbeveling heeft niets met haat te maken :waarom zou ik adepten van achterlijke culturen haten, toch NIETS om jaloers op te zijn zeker?. Integendeel, ik vind het bijzonder erg voor jou dat jij de pech had om in die cultuur geboren te zijn en het slachtoffer werd van een onomkeerbare hersenspoeling. Eigenlijk heb ik enorm veel medelijden met jou.
Oud 25 december 2006, 14:11   #17
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ik MOET mij daar helemaal niet naar schikken, genoeg werk, heb een goed diploma dus zal altijd werk hebben.
En mijn huidige werkgever daar draag ik al hoofddoek bij, en toevallig werk ik bij de overheid!

Wat antwerpse stadsdiensten betreft: who cares? In antwerpen wonen of werken zal ik toch nooit doen, dus ver van mijn bed..
Ja, maar geen ver-van -hun -bed show voor jouw islamitische zusters !
Je bent door de mazen van het net gegelipt. Maar hoe lang nog?
Oud 25 december 2006, 14:25   #18
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Samrah
Ik ben een Moslima en wens overal mijn hoofddoek te dragen.
Zeg Samrah, wat vindt jij zo leuk aan het demonstreren van jouw religieus gedicteerde minderwaardigheid?
Lijd je aan een minderwaardigheidscomplex?
Waarom vind jij het fijn om je vrouwelijkheid te verbergen? Vind jij dat eigenlijk normaal dat je je op basis van je religie moet schamen om je vrouw-zijn? Denk je daar nooit over na?
Ben je bang dat je door je geloofsgenoten scheef bekeken gaat worden of verstoten als je niet langer je feminiteit camoufleert?
Draag je die hoofddoek als signaal om duidelijk te maken dat je het eigendom bent van iemand, uw man bij voorbeeld?
Oud 25 december 2006, 14:39   #19
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Ik ben een Moslima en wens overal mijn hoofddoek te dragen
joh, en ik ben een Nederlander en ik wens overal te kunnen lopen, maar zo te zien is het in mekka verboden voor mensen die niet islamitisch zijn *kuch*

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
Oud 25 december 2006, 14:40   #20
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Agenten ontsnappen uit hinderlaag Molenbeekse jongeren
,,Dit was een wraakactie tegen onze harde aanpak''
Auteur: Patrick Lefelon
Bron: Het Nieuwsblad Online, 29 maart 2005
URL:
www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GUVDLEP8

Een mannelijke en een vrouwelijke agent uit Sint-Jans-Molenbeek zijn zaterdagnacht ontsnapt aan een vuurdood. Een jongerenbende lokte de twee met hun dienstauto in de val en bestookte hen met brandbommen. De onderzoeksrechter heeft twee verdachten aangehouden en hen beticht van poging tot moord.

Rachid en Ahmed, twee twintigers uit Sint-Jans-Molenbeek (Brussel) riskeren zware celstraffen.Zij werden zaterdagnacht rond 22 uur gearresteerd na het onder vuur nemen van een politiewagen. Woordvoerder Valery De Theux van het Brusselse parket: ,,De auto was naar de Rue Le Lenoir gelokt om een parkeertwist te regelen. Eenmaal aangekomen in de éénrichtingsstraat stonden langs weerskanten een rij jongeren opgesteld. Zij probeerden stenen en brandbommen in de auto te gooien. Dat lukte met twee keien die langs de achterraam binnenvlogen. Eén brandbom spatte uiteen op het portier, een tweede ontplofte tegen een geparkeerde auto.''

Goed voorbereid

Volgens de parketwoordvoerder gingen de jongeren weloverwogen tewerk. De jongeren mikten op het interieur van de auto en wilden de agenten raken. Hun actie was goed voorbereid. Na de arrestatie vonden de agenten nog twee brandbommen die op de stoep klaarstonden.

Rachid en Ahmed worden verdacht van poging tot moord door middel van brandstichting, bij nacht en in bende. Als het parket deze betichtingen kan bewijzen, riskeren de twee bendeleden een proces voor de volksjury.

Korpschef De Becker meent dat zijn twee agenten veel geluk haddan. ,,Geen enkele brandbom is in de auto terechtgekomen. Onze mensen hebben heel professioneel gereageerd. Zij zijn uit de auto gesprongen en hebben twee verdachten kunnen arresteren. Eén van de bommengooiers is een broer van een jongeman die een dag eerder bij een politieactie was gearresteerd.''

Bij een wandeling in de wijk schijnen de jongeren niets te weten van de aanslag tegen de politiewagen. Eén jeep Pajero met een zwartgeblakerde zijkant geeft aan waar het incident heeft plaatsgehad. De buren hebben niets gezien of gehoord.

,,De politie had de Bulgaren moeten pakken. Die hebben de molotovcocktails gegooid. Nu zitten twee onschuldige jongens vast'', zegt een jonge allochtoon lachend.

De uitbater van een nachtwinkel neemt de verdediging op voor de jongeren.

,,De politie stuurt heel veel patrouilles door onze wijk. Het zijn vaak jonge agenten die een uitdagende houding aannemen. Dat blijven die jongeren niet pikken'', zegt de winkelier. Zijn woorden zijn nog niet koud of een politiesirene loeit door de straat. Agenten hebben hun sirenes aangezet om de eigenaar van een foutgeparkeerde auto uit zijn huis te krijgen. De man daagt niet op, maar het aantal jongeren op straat verdubbelt in een oogwenk.

Rotste wijk van België

De wijk van de Ribeaucourtstraat kwam begin deze maand volop in het nieuws na een undercover-reportage van onze journaliste Hind Frahi. Zij stelde dat allochtone jongeren zich steeds vaker anti-westers opstellen en oproepen tot geweld. De socialistische burgemeester Philippe Moureaux vond de reportagereeks overdreven.

Een oudere politieman die we op straat aanspreken schrikt van niets meer in deze wijk. ,,In de wijk rond de Ribeaucourtstraat zorgen de jeugdbendes al tien jaar voor problemen. De wijk is de rotste buurt van Brussel, misschien wel van heel België.'' Korpschef Johan De Becker zegt dat hij zelden boze reacties van zijn agenten krijgt. Na de politiehervorming zijn agenten die niet van het zware, gevaarlijke werk in Sint-Jans-Molenbeek hielden, overgestapt naar rustigere politiezones. ,,De mensen die nu in onze interventiedienst zitten, zijn gemotiveerd en kunnen tegen een stootje. Zij kennen de wijken en de herrieschoppers heel goed. Sommige verdachten hebben zij al wel twintig keer opgepakt. Vooral de minderjarigen kennen het systeem van plaatsgebrek in de instellingen. Zij storen zich nergens nog aan.''

,,Vorig jaar heeft ons korps 710 verdachten ter beschikking gesteld van de Brusselse procureur. Die harde aanpak werkt. Wij hebben in twee jaar tijd 144 sackjackers gepakt, jongeren die handtasdiefstallen plegen in stilstaande auto's aan verkeerslichten. Recent hebben wij in de buurt van de Ribeaucourtstraat nog een belangrijke drugsvangst gedaan. De verdachten zijn zeer vaak van allochtone afkomst, omdat in de wijk een grote concentratie allochtonen woont.''

De korpschef houdt vanmorgen met de twee getroffen agenten en met zijn opsporingsbrigade een overleg. ,,Wij laten ons niet afschrikken. Ik wil nagaan hoe wij onze aanpak van de stadsbendes kunnen verfijnen en hoe wij onze patrouilles beter kunnen beveiligen tegen dit soort wraakacties'', zegt hoofdcommissaris De Becker.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be