Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2007, 13:00   #1
Kay_
Europees Commissaris

Standaard Gentse allochtoon bedreigd

Vandaag, ergens weggedoken op pagina 13 van DS, las ik het volgende:

"Als ik in de plaats van die portier zou zijn geweest, had ik uw voorgevel graag bewerkt zonder plannen. U bent hier in België. Als België u niet aanstaat moet u maar oprotten."

Abdelani Sarrokh (27), de allochtoon die besloot de regering te dagvaarden omdat hij in de Gentse Culture Club werd geweigerd, kreeg een duidelijke boodschap op het antwoordapparaat.
Tenminste dat dacht de beller, in werkelijkheid sprak hij de boodschap in op het antwoordapparaat van zijn zus.
De familie legde de bandopname voor aan de politie en diende klacht in. Het nummer is bekende, de zus belde terug en kwam terecht op de voicemail van een zeker Erik.
De politie maakte enkel een pv op voor de zus. Een apart pv voor Abdelani werd geweigerd, ofschoon hij stelde dat de bedreiging aan zijn adres was gericht.

Man man, waar gaat het toch heen.
Oud 19 januari 2007, 13:04   #2
HFV
Partijlid

HFV's schermafbeelding

Standaard

Tja, men kan moeilijk ontkennen dat die kerel het niet zelf zoekt.
Door zijn belachelijke klacht krijgt elke zaak binnenkort problemen met het gerecht, want laat ons eerlijk zijn, de meeste allochtonen die uitgaan zoeken voornamelijk problemen en komen enkel provoceren. Het is niet meer dan normaal dat deftige zaken hen weigeren.
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen

Laatst gewijzigd door HFV : 19 januari 2007 om 13:04.
HFV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 13:15   #3
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HFV Bekijk bericht
Door zijn belachelijke klacht krijgt elke zaak binnenkort problemen met het gerecht, want laat ons eerlijk zijn, de meeste allochtonen die uitgaan zoeken voornamelijk problemen en komen enkel provoceren. Het is niet meer dan normaal dat deftige zaken hen weigeren.

Tuurlijk bedreigingen zoek je zelf. Helemaal geen veroordeling van de bedreigingen wel van degene die bedreigd wordt.
Oud 19 januari 2007, 13:17   #4
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want respect voor de legaliteit vragen is provocatie?
Of enkel als een allochtoon dat vraagt?

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 januari 2007 om 13:18.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 13:19   #5
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

als hij nu eenmaal een crimineel is, is het niet meer dan normaal dat hij niet in een discotheek mag...
Oud 19 januari 2007, 13:27   #6
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
als hij nu eenmaal een crimineel is, is het niet meer dan normaal dat hij niet in een discotheek mag...

Als u het daar wil over hebben mag u in de desbetreffende thread gaan discussiëren. Dit is een thread over de bedreiging.

MVG
Oud 19 januari 2007, 13:42   #7
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Sorry als't grof klinkt, maar, who gives a flying f*ck?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 14:02   #8
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik werk graag met zo wat van die voorbeeldjes.
Op de fitness bij ons (land van Waas), altijd rustig, normaal......last met Marokkanen, ze vonden dat ze de toestellen eens tot het uiterste moesten "uitproberen" met het nodige lawaai.
Ik kom op de overzet Hemiksem-Kruibeke, wat zegt de schipper mij, juist last met marokkanen.
Als ze met zijn tienen op de boot zijn moet hij maar vertrekken , aan vaartijden hebben zij het schij.....
En zo kan ieder van ons het onaangepast gedrag van de M. illustereren in kleine en grote dingen.
Het schijnt deze groep nog steeds niet te dagen dat de liefde van 2 kanten moet komen en jawel, we zijn enkele dagen in 2007 en het eindeloos gezever over de hoofddoeken begint weer.
Als die M. nu eens beginnen met zelf in orde te zijn.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 14:03   #9
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Tuurlijk bedreigingen zoek je zelf. Helemaal geen veroordeling van de bedreigingen wel van degene die bedreigd wordt.
Och komaan we moeten dit niet overdrijven...
Hoeveel keer ben ik niet al ergens willen binnengaan dat men het niet toeliet... Op het moment zelf ben je niet echt blij maar bon so be it is altijd een reden voor he (kot te vol, slecht gekleed, geen gepaste houding,...). Dat die mens daar nu een klacht tegen indient vind ik belachelijk. En er dan nog eens de naam "racisme" op plakken. Ik moet toch geen tekeningetje maken dat dit een wolk van klachten gaat opleveren zeker...?
Men moet daar niet gaan in overdrijven he...

(nu moet ik wel zeggen over de draad zelf opmerkingen zoals dedie zijn natuurlijk helemaal ongepast...)
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 14:10   #10
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Och komaan we moeten dit niet overdrijven...
Hoeveel keer ben ik niet al ergens willen binnengaan dat men het niet toeliet... Op het moment zelf ben je niet echt blij maar bon so be it is altijd een reden voor he (kot te vol, slecht gekleed, geen gepaste houding,...). Dat die mens daar nu een klacht tegen indient vind ik belachelijk. En er dan nog eens de naam "racisme" op plakken. Ik moet toch geen tekeningetje maken dat dit een wolk van klachten gaat opleveren zeker...?
Men moet daar niet gaan in overdrijven he...

(nu moet ik wel zeggen over de draad zelf opmerkingen zoals dedie zijn natuurlijk helemaal ongepast...)

Zoals ik al eerder zei, dat geldt overigens niet alleen voor u, er bestaat al een draad ergens waar die klacht kan besproken worden.
Hier gaat het echter over de bedreigingen die de man gekregen heeft nalv deze klacht. Of die klacht terecht was laat ik in het midden, al denk ik zelf van niet.
Maar het feit dat daar bedreigingen aan te pas komen is wat anders.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 19 januari 2007 om 14:10.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 14:16   #11
badkarmazen
Burger

badkarmazen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Sorry als't grof klinkt, maar, who gives a flying f*ck?
Tja dit wordt stilletjes aan wel de gedachte van de neutrale vlaming. Zelf al was hij in elkaar geslagen en gemollesteerd, dan zou vanuit menig vlaamse huiskamer de volgende reactie gehoord worden; "Schat, geef de groenten eens door".

Kan iemand het de Vlaming nog kwalijk nemen, dat het rasicme groeit, of wat nog erger is de disintresse om daartegen in verweer te komen. Hoe langer hoe meer wordt vanuit het politiek correcte mileu, het vlaamse volk uitgemaakt als rasistisch. Dus wat zou het als we het dan maar worden.

Oh ja, "One billion chineese couldn't care less
Oud 19 januari 2007, 14:36   #12
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

bedreigen hoe primitief.
Oud 19 januari 2007, 14:47   #13
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door badkarmazen Bekijk bericht
Tja dit wordt stilletjes aan wel de gedachte van de neutrale vlaming. Zelf al was hij in elkaar geslagen en gemollesteerd, dan zou vanuit menig vlaamse huiskamer de volgende reactie gehoord worden; "Schat, geef de groenten eens door".
Life goes on, well, for me anyway

Citaat:
Kan iemand het de Vlaming nog kwalijk nemen, dat het rasicme groeit,
Yeah right.... En als'k da nie geloof, wa ga je me dan wijsmaken? Het kan me niet schelen dat Pietje, Jantje oh Mohammed bedreigingen krijgen, het intresseert mij geen reet, de enigen die dit zou moeten intresseren zijn de flikken.

Citaat:
of wat nog erger is de disintresse om daartegen in verweer te komen. Hoe langer hoe meer wordt vanuit het politiek correcte mileu, het vlaamse volk uitgemaakt als rasistisch. Dus wat zou het als we het dan maar worden.
Het woordje rasisme is verkracht

Citaat:
Oh ja, "One billion chineese couldn't care less
En gelijk hebben ze!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 19 januari 2007, 14:56   #14
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Als ik Pietje mag geloven is hij dus een vreemdeling,en vreemdelingen horen hier niet thuis,los van de bedreigingen tegenover de vreemdeling wat die horen hier ook niet thuis.......

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 19 januari 2007 om 14:56.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 16:21   #15
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Ik werk graag met zo wat van die voorbeeldjes.
Op de fitness bij ons (land van Waas), altijd rustig, normaal......last met Marokkanen, ze vonden dat ze de toestellen eens tot het uiterste moesten "uitproberen" met het nodige lawaai.
Ik kom op de overzet Hemiksem-Kruibeke, wat zegt de schipper mij, juist last met marokkanen.
Als ze met zijn tienen op de boot zijn moet hij maar vertrekken , aan vaartijden hebben zij het schij.....
En zo kan ieder van ons het onaangepast gedrag van de M. illustereren in kleine en grote dingen.
Het schijnt deze groep nog steeds niet te dagen dat de liefde van 2 kanten moet komen en jawel, we zijn enkele dagen in 2007 en het eindeloos gezever over de hoofddoeken begint weer.
Als die M. nu eens beginnen met zelf in orde te zijn.
ongelooflijk. De allochtoon die een aanklacht heeft ingediend heeft helemaal geen controle over andere allochtonen ( en hun acties) Die aanklacht geeft aan dat een recht dat een ieder toegekend wordt door de wet ook toegepast kan worden. Uw reactie is helemaal niet op zijn plaats en heeft hoe dan ook niets van doen met de inhoud van deze topic.

Ik heb bovendien het vermoeden dat de persoon die de bedreigingen uitte hetzelfde denkpatroon heeft: veralgemenen en op die manier elke allochtoon op voorhand enkele eigenschappen toekennen. Verderfelijk!
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 16:42   #16
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone Bekijk bericht
veralgemenen en op die manier elke allochtoon op voorhand enkele eigenschappen toekennen. Verderfelijk!
Ge komt nie veel buiten zekers? Het mag "verderfelijk" zijn, maar het is ook een typisch menselijk trekske, wake up already.
Oud 19 januari 2007, 16:53   #17
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Lijkt mij niet echt een bedreiging maar een waarschuwing.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 17:05   #18
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Vandaag, ergens weggedoken op pagina 13 van DS, las ik het volgende:

"Als ik in de plaats van die portier zou zijn geweest, had ik uw voorgevel graag bewerkt zonder plannen. U bent hier in België. Als België u niet aanstaat moet u maar oprotten."

Abdelani Sarrokh (27), de allochtoon die besloot de regering te dagvaarden omdat hij in de Gentse Culture Club werd geweigerd, kreeg een duidelijke boodschap op het antwoordapparaat.
Tenminste dat dacht de beller, in werkelijkheid sprak hij de boodschap in op het antwoordapparaat van zijn zus.
De familie legde de bandopname voor aan de politie en diende klacht in. Het nummer is bekende, de zus belde terug en kwam terecht op de voicemail van een zeker Erik.
De politie maakte enkel een pv op voor de zus. Een apart pv voor Abdelani werd geweigerd, ofschoon hij stelde dat de bedreiging aan zijn adres was gericht.

Man man, waar gaat het toch heen.

Waarschijnlijk een andere Marokkaan/allochtoon die hem bedreigde want:
-wie kent anders de nummer van hem of zijn zus?
-getelefoneerd met een gestolen GSM want niemand is vandaag de dag nog zo stom om niet te weten dat daar reaktie op komt

Laatst gewijzigd door Fieseler : 19 januari 2007 om 17:05.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 17:36   #19
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Waarschijnlijk een andere Marokkaan/allochtoon die hem bedreigde want:
-wie kent anders de nummer van hem of zijn zus?
-getelefoneerd met een gestolen GSM want niemand is vandaag de dag nog zo stom om niet te weten dat daar reaktie op komt
Kerel, waar haal je het toch vandaan.
Oud 19 januari 2007, 17:45   #20
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone Bekijk bericht
ongelooflijk. De allochtoon die een aanklacht heeft ingediend heeft helemaal geen controle over andere allochtonen ( en hun acties) Die aanklacht geeft aan dat een recht dat een ieder toegekend wordt door de wet ook toegepast kan worden. Uw reactie is helemaal niet op zijn plaats en heeft hoe dan ook niets van doen met de inhoud van deze topic.

Ik heb bovendien het vermoeden dat de persoon die de bedreigingen uitte hetzelfde denkpatroon heeft: veralgemenen en op die manier elke allochtoon op voorhand enkele eigenschappen toekennen. Verderfelijk!
Tja,
u hebt gelijk , ik wilde dit in een meer algemeen kader plaatsen .
Voorts noteer ik dat deze topic eens te meer gaat over rechten .
Nooit of zelden wordt gepraat waarom in eerste instantie een Marokkaan geweigerd wordt aan een dancing.
De groep marokkanen hebben zichzelf een kwalijke naam bezorgd en dit zijn gevolgen, wetgeving, Jozef De Witte en allerlei toestanden morrelen aan de gevolgen en niet aan de oorzaken.
Met dan nog maar eens een koek erop, de aangeklaagde moet bewijzen dat hij/zij niet gediscrimineerd heeft.
Maar het is met alles zo, gesteld dat het hier over een deftige serieuze aangenaame geïntegreerde M. gaat, dan deelt hij in de klappen voor wat er op andere momenten op andere plaatsen gebeurt.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 19 januari 2007 om 17:45.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be