![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Bos baarde gisteren opzien door zijn standpunt te herhalen dat de
partijleider van de PvdA niet in het kabinet hoort te zitten. Hiermee leek hij de geruchten te ontkrachten dat hij vice-premier en minister van Financiën wordt. Maar ingewijden houden er sterk rekening mee dat Bos wel toetreedt tot het kabinet, en dat hij het leiderschap van de PvdA opgeeft. Kamerlid Sharon Dijksma zou hem dan vervangen als fractievoorzitter in de Tweede Kamer. Ik heb de PAM gemailt of deze er ook bij kan. Mijn gok, Bos zegt wat ie n i e t doet, hij gaat dus m.i. WEL in het kabinet. |
![]() |
#2 |
|
![]() X-No-Archive:
On 17 jan, 10:01, FNn <[email protected]> wrote: > Mijn gok, Bos zegt wat ie n i e t doet, hij gaat dus m.i. WEL in > het kabinet. Denk ik ook. Zoals het gisteravond in Den Haag Vandaag naar voren kwam:"Balkenende zal er hoogst waarschijnlijk flink op aandringen dat Bos meedoet in het nemen van regeringsverantwoordelijkheid. Om zitting te nemen in het kabinet, bijvoorbeeld als Minister van Financiën, zal Bos over mooie posten voor de PvdA willen onderhandelen. De vraag is dan welke prijs het CDA wil betalen om Bos in het kabinet te krijgen." |
![]() |
#3 |
|
![]() On Wed, 17 Jan 2007 10:01:02 +0100, FNn <[email protected]> wrote:
>Bos baarde gisteren opzien door zijn standpunt te herhalen dat de >partijleider van de PvdA niet in het kabinet hoort te zitten. Hiermee >leek hij de geruchten te ontkrachten dat hij vice-premier en minister >van Financiën wordt. Maar ingewijden houden er sterk rekening mee dat >Bos wel toetreedt tot het kabinet, en dat hij het leiderschap van de >PvdA opgeeft. Kamerlid Sharon Dijksma zou hem dan vervangen als >fractievoorzitter in de Tweede Kamer. > >Ik heb de PAM gemailt of deze er ook bij kan. >Mijn gok, Bos zegt wat ie n i e t doet, hij gaat dus m.i. WEL in >het kabinet. Mijn gok, de spruitjes zijn duur dit seizoen. Gr, Arne Vogel. |
![]() |
#4 |
|
![]() On Wed, 17 Jan 2007 11:00:40 +0100, Bird <[email protected]> wrote:
>On Wed, 17 Jan 2007 10:01:02 +0100, FNn <[email protected]> wrote: > >Mijn gok, de spruitjes zijn duur dit seizoen. > Die zeggen niet het een en doen vervolgens het ander.... -- Op naar het volgende onderwerp, dat ons weg laat kijken van de ware politiek. brood en spelen, afleiding, tijdverspilling. De media verdienen zo nog wat, je kan ergens over borrelpolitieken, maar je let niet op de zaken die er werkelijk toe doen en stemt vervolgens maar weer met een natte vinger. "Doet u mij maar een pond van die mening" is aan jammerlijke Hollandse norm en 'waarde' |
![]() |
#5 |
|
![]() On Wed, 17 Jan 2007 11:04:19 +0100, FNn
<[email protected]> wrote: >On Wed, 17 Jan 2007 11:00:40 +0100, Bird <[email protected]> wrote: >>On Wed, 17 Jan 2007 10:01:02 +0100, FNn <[email protected]> wrote: >> >>Mijn gok, de spruitjes zijn duur dit seizoen. >> >Die zeggen niet het een en doen vervolgens het ander.... Dat doet Bos ook niet. Je kletst alleen maar volgens jouw eksteroog, niet volgens de feiten. Gr, Arne Vogel. |
![]() |
#6 |
|
![]() On Wed, 17 Jan 2007 11:17:13 +0100, Bird <[email protected]> wrote:
>On Wed, 17 Jan 2007 11:04:19 +0100, FNn ><[email protected]> wrote: > >>On Wed, 17 Jan 2007 11:00:40 +0100, Bird <[email protected]> wrote: >>>On Wed, 17 Jan 2007 10:01:02 +0100, FNn <[email protected]> wrote: >>> >>>Mijn gok, de spruitjes zijn duur dit seizoen. >>> >>Die zeggen niet het een en doen vervolgens het ander.... > >Dat doet Bos ook niet. > >Je kletst alleen maar volgens jouw eksteroog, niet volgens de feiten. > Inderdaad, volgens de PvdA info vanuit de pvda zelve : "Maar i n g e w i j d e n houden er sterk rekening mee dat Bos wel toetreedt tot het kabinet, en dat hij het leiderschap van de PvdA opgeeft. Kamerlid Sharon Dijksma zou hem dan vervangen als fractievoorzitter in de Tweede Kamer. " PvdA, de meestemmende partij voor de echte partijen..... Bos wel in kabinet Opgave leiderschap PvdA (logisch ivm zetelverlies) Opvolger al bekend -- Op naar het volgende onderwerp, dat ons weg laat kijken van de ware politiek. brood en spelen, afleiding, tijdverspilling. De media verdienen zo nog wat, je kan ergens over borrelpolitieken, maar je let niet op de zaken die er werkelijk toe doen en stemt vervolgens maar weer met een natte vinger. "Doet u mij maar een pond van die mening" is aan jammerlijke Hollandse norm en 'waarde' |
![]() |
#7 |
|
![]() On Wed, 17 Jan 2007 11:20:49 +0100, FNn
<[email protected]> wrote: >Inderdaad, volgens de PvdA info vanuit de pvda zelve : >"Maar i n g e w i j d e n houden er sterk rekening mee dat >Bos wel toetreedt tot het kabinet, en dat hij het leiderschap van de >PvdA opgeeft. Kamerlid Sharon Dijksma zou hem dan vervangen als >fractievoorzitter in de Tweede Kamer. " > >PvdA, de meestemmende partij voor de echte partijen..... >Bos wel in kabinet >Opgave leiderschap PvdA (logisch ivm zetelverlies) >Opvolger al bekend Wacht nu maar gewoon de feiten af ...... Gr, Arne Vogel. |
![]() |
#8 |
|
![]() On Wed, 17 Jan 2007 11:26:09 +0100, Bird <[email protected]> wrote:
>On Wed, 17 Jan 2007 11:20:49 +0100, FNn ><[email protected]> wrote: > >Wacht nu maar gewoon de feiten af ...... > Feiten afwachten? Anyway, dat is de enige mogelijkheid, kijken wat Bos gaat doen en laten. Dat en de zaken die we niet horen, ik denk namelijk dat degenen die het voor het zeggen hebben hem (wellicht al vlot!) niet nog eens als lijsttrekker willen. -- Op naar het volgende onderwerp, dat ons weg laat kijken van de ware politiek. brood en spelen, afleiding, tijdverspilling. De media verdienen zo nog wat, je kan ergens over borrelpolitieken, maar je let niet op de zaken die er werkelijk toe doen en stemt vervolgens maar weer met een natte vinger. "Doet u mij maar een pond van die mening" is aan jammerlijke Hollandse norm en 'waarde' |
![]() |
#9 |
|
![]() "FNn" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Bos baarde gisteren opzien door zijn standpunt te herhalen dat de > partijleider van de PvdA niet in het kabinet hoort te zitten. Hiermee > leek hij de geruchten te ontkrachten dat hij vice-premier en minister > van Financiën wordt. Maar ingewijden houden er sterk rekening mee dat > Bos wel toetreedt tot het kabinet, en dat hij het leiderschap van de > PvdA opgeeft. Kamerlid Sharon Dijksma zou hem dan vervangen als > fractievoorzitter in de Tweede Kamer. > > Ik heb de PAM gemailt of deze er ook bij kan. > Mijn gok, Bos zegt wat ie n i e t doet, hij gaat dus m.i. WEL in > het kabinet. Er is nog niets bekend, maar ook in de formatie kan er een eis zijn van Bos op financiën. Maar ook heeft Bos daar meer macht dan in de Tweede Kamer zelf.Ohhhu is Bos niet ondergeschikt aan zijn partij. Het kan alle kanten op. |
![]() |
#10 |
|
![]() On Wed, 17 Jan 2007 11:38:20 +0100, FNn
<[email protected]> wrote: >Anyway, dat is de enige mogelijkheid, kijken wat Bos gaat doen en laten. Dat zal wel moeten, als je een oordeel wilt geven over zijn doen en laten. >Dat en de zaken die we niet horen, ik denk namelijk dat degenen die het voor het >zeggen hebben hem (wellicht al vlot!) niet nog eens als lijsttrekker willen. Misschien, maar ik denk (dat zijn dus evenmin feiten) dat hij voorlopig wel de steun krijgt. Maar als hij deze kabinetsperiode weer zo onzichtbaar is als de laatste jaren, dan zal er heus wel gepraat worden over een aanstaande opvolger. Gr, Arne Vogel. |
![]() |
#11 |
|
![]() On Wed, 17 Jan 2007 11:53:44 +0100, "corp" <[email protected]> wrote:
>"FNn" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . > >Er is nog niets bekend, Officieel niet, maar de lekkages van de ingewijden zijn wel erg specifiek. > maar ook in de formatie kan er een eis zijn van Bos >op financiën. Maar ook heeft Bos daar meer macht dan in de Tweede Kamer >zelf.Ohhhu is Bos niet ondergeschikt aan zijn partij. Het kan alle kanten >op. > Zelf zei die meer dan eens dat hij partijleider wil zijn, vanuit / in de 2e kamer. Een man een man een woord een woord? -- Op naar het volgende onderwerp, dat ons weg laat kijken van de ware politiek. brood en spelen, afleiding, tijdverspilling. De media verdienen zo nog wat, je kan ergens over borrelpolitieken, maar je let niet op de zaken die er werkelijk toe doen en stemt vervolgens maar weer met een natte vinger. "Doet u mij maar een pond van die mening" is aan jammerlijke Hollandse norm en 'waarde' |
![]() |
#12 |
|
![]() "FNn" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > van Financiën wordt. Maar ingewijden houden er sterk rekening mee dat > Bos wel toetreedt tot het kabinet, en dat hij het leiderschap van de > PvdA opgeeft. Kamerlid Sharon Dijksma zou hem dan vervangen als > fractievoorzitter in de Tweede Kamer. > dat gaat wel heel ver heeft dijksma compromiterende video's liggen ofzo? |
![]() |
#13 |
|
![]() On Wed, 17 Jan 2007 12:59:32 +0100, "joh" <[email protected]> wrote:
>"FNn" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . > >> van Financiën wordt. Maar ingewijden houden er sterk rekening mee dat >> Bos wel toetreedt tot het kabinet, en dat hij het leiderschap van de >> PvdA opgeeft. Kamerlid Sharon Dijksma zou hem dan vervangen als >> fractievoorzitter in de Tweede Kamer. >> >dat gaat wel heel ver >heeft dijksma compromiterende video's liggen ofzo? > Ze was best vaak in beeld, op de radio, mocht in de campagne bos' karakter getuige zijn enz. Zij kan ook goed woord-voeren en verwoorden van bekende zaken die spelen en de pvda 'wil'... Maar in interviews kan iedere journalist van het nivo 'je mag op tv' haar met kritische vragen of met nood tot dossier kennis, tot prevelen brengen. Kennelijk denken haar mede-pvda ers er anders over, en dat kan, 1 naam: Ad Melkert. -- Op naar het volgende onderwerp, dat ons weg laat kijken van de ware politiek. brood en spelen, afleiding, tijdverspilling. De media verdienen zo nog wat, je kan ergens over borrelpolitieken, maar je let niet op de zaken die er werkelijk toe doen en stemt vervolgens maar weer met een natte vinger. "Doet u mij maar een pond van die mening" is aan jammerlijke Hollandse norm en 'waarde' |
![]() |
#14 |
|
![]() "FNn" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Wed, 17 Jan 2007 12:59:32 +0100, "joh" <[email protected]> wrote: >>"FNn" <[email protected]> schreef in bericht >>news:[email protected]. .. >> >>> van Financiën wordt. Maar ingewijden houden er sterk rekening mee dat >>> Bos wel toetreedt tot het kabinet, en dat hij het leiderschap van de >>> PvdA opgeeft. Kamerlid Sharon Dijksma zou hem dan vervangen als >>> fractievoorzitter in de Tweede Kamer. >>> >>dat gaat wel heel ver >>heeft dijksma compromiterende video's liggen ofzo? >> > Ze was best vaak in beeld, op de radio, mocht in de campagne bos' karakter > getuige zijn enz. > Zij kan ook goed woord-voeren en verwoorden van bekende zaken die spelen > en de > pvda 'wil'... > Maar in interviews kan iedere journalist van het nivo 'je mag op tv' haar > met > kritische vragen of met nood tot dossier kennis, tot prevelen brengen. > Kennelijk denken haar mede-pvda ers er anders over, en dat kan, 1 naam: > Ad Melkert. > > ik geloof er vooralsnog weinig van - sharon blijft gewoon de bowlingavondjes van de fractie organiseren, en de collecte voor de boekenbon op wouter's verjaardag |
![]() |
#15 |
|
![]() "FNn" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Bos baarde gisteren opzien door zijn standpunt te herhalen dat de > partijleider van de PvdA niet in het kabinet hoort te zitten. Hiermee > leek hij de geruchten te ontkrachten dat hij vice-premier en minister > van Financiën wordt. Maar ingewijden houden er sterk rekening mee dat > Bos wel toetreedt tot het kabinet, en dat hij het leiderschap van de > PvdA opgeeft. Kamerlid Sharon Dijksma zou hem dan vervangen als > fractievoorzitter in de Tweede Kamer. > > Ik heb de PAM gemailt of deze er ook bij kan. > Mijn gok, Bos zegt wat ie n i e t doet, hij gaat dus m.i. WEL in > het kabinet. Bos heeft groot gelijk. Het wordt alleen maar een groot zooitje. Het is beter om daartegen oppositie te voeren door in de kamer te zitten. Zolang het nog goed gaat wordt er gedoogd. Een regeerakkoord hoeft ook niet. Als het Bos beter uitkomt wordt het beleid meteen de nek omgedraaid. Regeren per motie zoals met het generaal pardon is dan ook een goed alternatief. Zo kan er direkt worden ingespeeld op de wisselende linkse sentimenten bij de bevolking. |
![]() |
#16 |
|
![]() Hypo <[email protected]> wrote:
> "FNn" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > Bos baarde gisteren opzien door zijn standpunt te herhalen dat de > > partijleider van de PvdA niet in het kabinet hoort te zitten. Hiermee > > leek hij de geruchten te ontkrachten dat hij vice-premier en minister > > van Financiën wordt. Maar ingewijden houden er sterk rekening mee dat > > Bos wel toetreedt tot het kabinet, en dat hij het leiderschap van de > > PvdA opgeeft. Kamerlid Sharon Dijksma zou hem dan vervangen als > > fractievoorzitter in de Tweede Kamer. > > > > Ik heb de PAM gemailt of deze er ook bij kan. > > Mijn gok, Bos zegt wat ie n i e t doet, hij gaat dus m.i. WEL in > > het kabinet. > > Bos heeft groot gelijk. > Het wordt alleen maar een groot zooitje. > Het is beter om daartegen oppositie te voeren door in de kamer te zitten. Eh... oppositie tegen zijn eigen partij? -- gr, Martin Koolhoven www.nbeetjeverliefd.nl http://tinyurl.com/vynmb |
![]() |
#17 |
|
![]() On Thu, 18 Jan 2007 04:15:26 +0100, "joh" <[email protected]> wrote:
>ik geloof er vooralsnog weinig van - sharon blijft gewoon de bowlingavondjes >van de fractie organiseren, en de collecte voor de boekenbon op wouter's >verjaardag Nou, niet zo geringschattend ..... ze mag ook af en toe wat zeggen over de treintjes. (dat is dan ook het enige waar je haar over hoort, is mijn indruk) Gr, Arne Vogel. |
![]() |
#18 |
|
![]() On Thu, 18 Jan 2007 10:37:06 +0100, Bird <[email protected]> wrote:
>On Thu, 18 Jan 2007 04:15:26 +0100, "joh" <[email protected]> wrote: >>ik geloof er vooralsnog weinig van - sharon blijft gewoon de bowlingavondjes >>van de fractie organiseren, en de collecte voor de boekenbon op wouter's >>verjaardag > >Nou, niet zo geringschattend ..... > >ze mag ook af en toe wat zeggen over de treintjes. (dat is dan ook het >enige waar je haar over hoort, is mijn indruk) Dat en dus aanverwant zoals met taxi aangelegendheden OV Zelfs de 2005 / 2006 EU avonden mocht zij bezoeken en optreden voor pvda. Secretaris was zij al, en ik meen zelf vice voorzitter. En ik moet zeggen, ze kan goed lullen. Maar alleen over wat ze weet, als de boel aankomt op adrem, op ter plekke een anders dan haar bekend item, dan stort het gewoon in. Ze kan zeg maar goed blaasvoetbal, maar een echte wedstrijd red ze niet en dan haalt de coach haar van het veld. De pvdA heeft echter een neus voor net0niet-goed-genoeg, zie bos, melkert, dijksma.... -- Op naar het volgende onderwerp, dat ons weg laat kijken van de ware politiek. brood en spelen, afleiding, tijdverspilling. De media verdienen zo nog wat, je kan ergens over borrelpolitieken, maar je let niet op de zaken die er werkelijk toe doen en stemt vervolgens maar weer met een natte vinger. "Doet u mij maar een pond van die mening" is aan jammerlijke Hollandse norm en 'waarde' |
![]() |
#19 |
|
![]() On Thu, 18 Jan 2007 07:20:50 +0100, "Hypo" <[email protected]> wrote:
> >"FNn" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> Ik heb de PAM gemailt of deze er ook bij kan. >> Mijn gok, Bos zegt wat ie n i e t doet, hij gaat dus m.i. WEL in >> het kabinet. > >Bos heeft groot gelijk. Dat ie wel minister word bedoel je? want verderop zeg je oppositie namelijk >Het wordt alleen maar een groot zooitje. Wellicht ook met een kabinet, Misschien wil de pvda lange termijn strategie zelfs wel de boel opblazen ten voordele van zichzelf. >Het is beter om daartegen oppositie te voeren door in de kamer te zitten. En je bedoelde eigenlijk: door in het kabinet te zitten? >Een regeerakkoord hoeft ook niet. Sterker nog, eigenlijk is dat hele circus niet nodig m.i. Volksvertegenwoordigers stemmen per onderwerp, ecte democratie. Niet een paar mensen de macht geven, dat corrumpeert en blaast maar egos op. >Als het Bos beter uitkomt wordt het beleid meteen de nek omgedraaid. >Regeren per motie zoals met het generaal pardon is dan ook een >goed alternatief. Zo kan er direkt worden ingespeeld op de wisselende >linkse sentimenten bij de bevolking. Ik ben dan ook voor en technocratie, maar dan wel met meer dan technisie alleen. (Ik zie computers en aanverwant namelijk als het euvel van de 21e eeuw) Dus: Wat we kunnen gaan doen, in paketten opsommen naar de achterban met goede uitleg stemmen kamer: 150 mensen stemmen (dus niet die partij blokken opzich allemaal 1 neus...) Dan nog even door de 1e kamer als die dan nog nodig is, dit ivm wet-weging, of het wel mag en zo. Klaar. Directe democratie en niet dat gedrocht waarbij we eens in de 4 jaar wat mogen vertellen. Partijen blijevn wel bestaan en die moeten maar zorgen dat ze voor hun 'kroonjuwelen' de juiste experts en promoters kunnen vinden. Van mij part mogen de bestuurders zelfs een loon naar werken met een goed basis salaris. Maar OOK zwaardere straffen dan normaal bij fraude e.d. -- Op naar het volgende onderwerp, dat ons weg laat kijken van de ware politiek. brood en spelen, afleiding, tijdverspilling. De media verdienen zo nog wat, je kan ergens over borrelpolitieken, maar je let niet op de zaken die er werkelijk toe doen en stemt vervolgens maar weer met een natte vinger. "Doet u mij maar een pond van die mening" is aan jammerlijke Hollandse norm en 'waarde' |