![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik wil dat gewoon even zeker weten. Ik had vorige keer bijna op die andere Filip gestemd, maar toen ik ontdekte dat hij uit een zeer franskiljons geslacht komt ben ik van gedacht veranderd.
|
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Qua irrelevantie kan deze vraag ook tellen. Verwacht je hier nu echt een ernstig antwoord op? En tegelijk maar lopen klagen over het niveau van de antwoorden. Het blijven rare jongens, die poco's...
|
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Trouwens, al was ik Louis-Philippe gedoopt: wie heeft er in hemelsnaam inspraak genoten inzake zijn naam?
|
![]() |
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() hangt er van af wanneer en waar je geboren bent, hoeveel Vlaamse Leen 's zouden er niet rondlopen die tussen de jaren 50 en 7O als Hélène opgeschreven zijn ondanks het protest van de vader?
hoeveel last we hadden om Luk in plaats van Luc te hebben, enz |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Ik walg van mensen zoals u! En u mag het alvast weten! U zal wel fier zijn dat u dit hier even heeft geponeerd zeker? Mensen zoals u verdienen helemaal geen respect... bien �* vous, één der "franskiljons" Largo_w |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Best wel bekrompen van je dat je je stem laat beïnvloeden door iemands afkomst, en niet door wat hij te vertellen heeft.
|
![]() |
![]() |
#7 |
Burgemeester
|
![]() Willem de Meyer was getrouwd meteen volbloed waalse, dat haar niet belette om voor het betere vlaamse lied te ijveren en mee op de barikaden te staan voor vlaanderen, sprak ook goed Nederlands
|
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Zie ik nu minimaal 4 mensen serieus reageren op deze post??
|
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
net zoals niemand inspraak genoot inzake zijn afkomst. nochtans zijn u en uw partij de kampioenen om mensen op die basis te stigmatiseren. beetje hypocriet, niet? |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Bent u zeker dat mensen gediscimineerd worden op basis van hun kleur? Of zelfs maar op basis van hun afkomst? Naar mijn mening, en ook die van het Vlaams Belang denk ik, is het enige dat telt de mentaliteit van een persoon en de wil zich aan te passen van belang. Want zeg nu zelf wat heb jij het liefst in "jouw" Vlaanderen? Een luie blanke belg, wiens ouders hier geboren zijn en die de godganse dag in zijn zetel ligt te profiteren van de staat Of een belg met een donkere kleur, die elke dag hard werkt voor zijn geld en zich op en top Belg (Vlaming) voelt en dit ook met plezier verkondigt? In Turkije is het verboden om als Christenen te bidden buiten de kerk (het gebouw de kerk..). Maar als men hier de mensen hun "vrijheid" wil inperken (dit is dan nog eens Erg relatief) door hen te beter te laten integreren ziet men dit als een vorm van racisme en discriminatie. Het hoort een voorrecht te zijn, Vlaming zijn. Ik hoor Marokkaanse vrienden van mij vertellen dat zij twee nationaliteiten hebben maar dat ze zich op en top Marokkaan voelen omdat het ginds beter is.. Wat ik mij dan afvraag is: Wat doen zij hier dan? Waarom leven die mensen in aparte wijken? Waarom dragen ze hoofddoeken? Heb je het hier niet naar je zin, vind je dat je je niet moet integreren, dat je geen Belg hoeft te zijn om te profiteren van onze zekerheid? Wel, dan vind ik het op zijn minst een must om terug te keren naar het land van oorsprong. De nationaliteit moet iets zijn dat je verdiend, iets waar je trots op moet zijn. Om dit te bewerkstelligen zou het makkelijker zijn dat Vlaanderen onafhankelijk was, want hoeveel mensen kunnen er nu trots zijn op het feit dat zij Belg zijn? Hoe kan je zo ooit een samenhorigheidsgevoel creëren? (Het spijt me Bob, aka Patriot, maar de BUB'ers heb ik even buiten beschouwing gelaten..) |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
die kortzichtige visie laat ik liever over aan winstgeile hoofdaandeelhouders van multinationals, of mensen zoals u. verder vind ik uw repliek maar een weinig boeiende samenvatting van oubollig geherkauwde rechtse wolligheid over 'identiteit verdienen' en achterhaalde opstandige trots. jullie zullen wel even voor ons bepalen wat 'vlaming zijn' inhoud. een hoop vage romantisch verpakte halfstoere patserij waarvoor ik liever bedank. |
|
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Oubollig geherkauwde rechtste wolligheid? Rechtse wolligheid zou stellen dat buitenlanders (lees: alle andere rassen) moeten vertrekken omdat zij een andere kleur hebben. Ik stel enkel vast wat er gebeurd in mijn dagelijkse leven. Misschien bent u wereldvreemd en heeft u dit nog nooit meegemaakt, ofwel heb jij nog nooit zo'n vragen gesteld aan je vrienden met een buitenlandse of een dubbele nationaliteit. U vergist zich doordat u, zoals menig ander links persoon, leeft met oogkleppen op. U neemt enkel die informatie op die u intreseert of waarop u kritiek kan uiten. Jullie? Alstublieft, wilt u mij niet verpersoonlijken als zijnde een deel van een kudde beesten? Hetgeen hierboven beschreven is mijn persoonlijke mening die ik nog geen enkel, maar dan ook geen enkel, partijprogramma heb gezien. Het is niet omdat mijn mening volgens jou niet links is, dat het daarom expliciet rechts is. Nogmaals, lees wat er staat en niet wat u hoopt te lezen. Op welke grond wilt u dan sociale zekerheid gaan uitkeren? Aan iedereen die het wil dan maar? Gaat u ervoor werken, be my guest.. |
|
![]() |