![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Uit de heilige teksten van de moslims :
Op een dag kwamen enkele Joden de profeet zien. Zij vroegen zich af wat te doen. Een vrouw onder hun had immers overspel gepleegd. Zij wisten niet wat doen. En de profeet zei "wat zegt de Torah ?" "de torah zegt om haar ter dood te stenigen !". En de Joden zeiden "maar we tonen hun misdaad aan de wereld, en we willen haar sparen !". Toen brachten ze hun torah tot bij de profeet en tijdens het lezen plaatste de rabbi zijn hand op de straf voor overspel, en las hij er in 1 vloeiende beweging over, zodat de straf voor overspel slechts een boete zou zijn. De profeet beval hem "hef je hand op en lees opnieuw". En de profeet beval de moslims om zowel de vrouw als de rabbi ter dood te stenigen. Sahih Bukhari 4:56:829 http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamen...ml#004.056.829 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Alsof je zulke leuke teksten niet in de bijbel of koran terugvindt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Eigenlijk vind je die daar niet nee
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
GANS HETZELFDE VERHAAL! EEN RADICAAL ANDER EINDE... Joh.8: [3] Toen brachten de schriftgeleerden en de Farizeeën een vrouw bij hem die op overspel betrapt was. Ze zetten haar in het midden en [4] zeiden tegen Jezus: ‘Meester, deze vrouw is op heterdaad betrapt toen ze overspel pleegde. [5] Mozes draagt ons in de wet op zulke vrouwen te stenigen. Wat vindt u daarvan?’ [6] Dit zeiden ze om hem op de proef te stellen, om te zien of ze hem konden aanklagen. Jezus bukte zich en schreef met zijn vinger op de grond. [7] Toen ze bleven aandringen, richtte hij zich op en zei: ‘Wie van jullie zonder zonde is, laat die als eerste een steen naar haar werpen.’ [8] Hij bukte zich weer en schreef op de grond. [9] Toen ze dat hoorden gingen ze weg, een voor een, de oudsten het eerst, en ze lieten hem alleen, met de vrouw die in het midden stond. [10] Jezus richtte zich op en vroeg haar: ‘Waar zijn ze? Heeft niemand u veroordeeld?’ [11] ‘Niemand, heer,’ zei ze. ‘Ik veroordeel u ook niet,’ zei Jezus. ‘Ga naar huis, en zondig vanaf nu niet meer.’
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dit voorbeeld maakt me -zonder pretentie- blij om christen te zijn i.p.v. moslim.
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Stelletje moraalridders.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 24 januari 2007 om 07:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ondermeer het OT dient namelijk te worden "geinterpreteerd" volgens de "tijdsgeest", het NT dient letterlijk te worden geciteerd, woord voor woord. Het één en ander is uiteraard afhankelijk van wat precies de doelstellingen zijn. Met die drie zogenaamde heilige boeken - Bijbel, Koran en Thorah - kun je alle kanten uit, van onbaatzuchtige naastenliefde enerzijds tot rechtvaardiging van genocide anderzijds.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 24 januari 2007 om 07:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() De vernietiging van de Kanaänitische bevolking ....enzv had ook iets godelijks. Wel consequent blijven hè.
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het radicalisme en extremisme van de monotheïstische godsdiensten...
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En er valt nog iets op aan jouw tekst. "Onbaatzuchtige naastenliefde", jouw ideaal, dat nagestreeft dient te worden, is, jawel, iets dat uniek is aan het christendom en je niet terugvind in noch de koran noch de torah. Oops. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() Laatst gewijzigd door Wautd : 24 januari 2007 om 09:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() 2 mannen, een farizeeer en een tollenaar gaan bidden.
De farizeeer is een mohamed achtig figuur. Hij volgt de kleine regeltjes van het geloof perfect (geen varkensvlees !) en verder doet hij niets. Hij vraagt bijna aan God om hem te aanbidden omdat hij toch zo goed is. Hij "bewijst" constant zijn geloof. De tollenaar daarentegen weet dat hij soms een slecht mens is, hij slaat weleens wat belastingen scheef om te gaan zuipen, maar hij ziet zijn eigen fouten, en hij gaat naar de tempel om God te vragen om genade. Om aan God te beloven dat hij gaat werken aan zijn fouten. En Jezus vraagt, wie van deze 2 mensen is de beste mens ? En geeft ook ontegensprekelijk het antwoord : de tollenaar, de zondaar die om vergiffenis vraagt is een veel beter mens dan de regeltjesneuker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Hier is de tekst van de statenvertaling van Lukas 18:10. Wat is je punt ?
10 Twee mensen gingen op in den tempel om te bidden, de een was een Farizeër, en de ander een tollenaar. 11 De Farizeër, staande, bad dit bij zichzelven: O God! ik dank U, dat ik niet ben gelijk de andere mensen, rovers, onrechtvaardigen, overspelers; of ook gelijk deze tollenaar. 12 Ik vast tweemaal per week; ik geef tienden van alles, wat ik bezit. 13 En de tollenaar, van verre staande, wilde ook zelfs de ogen niet opheffen naar den hemel, maar sloeg op zijn borst, zeggende: O God! wees mij zondaar genadig! 14 Ik zeg ulieden: Deze ging af gerechtvaardigd in zijn huis, meer dan die; want een ieder, die zichzelven verhoogt, zal vernederd worden, en die zichzelven vernedert, zal verhoogd worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Misschien was het wel een vraag aan de vrouw: "Wie?" Want om overspel te plegen moet je nu eenmaal met zijn tweetjes zijn, nietwaar. Fijntjes toch: het waren schriftgeleerden en Farizeeën die Hem de vraag stelden. Dat waren toch mannen?! Kregen die heren daar even een veeg uit de pan zeg. Ze waren er niet goed van. En daarom vind ik je gecursiveerde zinsnede (tussen haakjes) niet alleen volledig naast de kwestie; ik vind ze bovendien getuigen van slecht kunnen lezen en zich slecht in een verhaal kunnen inleven. Maar ja... 't komt toch maar uit de Bijbel en dat is allemaal toch maar gezever, nietwaar... Beetje selectief? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 25 januari 2007 om 07:29. |
|||
![]() |
![]() |