Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2007, 20:19   #1
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard De gemeenteraadslid-premier, of hoe men zijn prioriteiten stelt...

Citaat:
De tweedaagse reis (29 en 30 januari) van premier Guy Verhofstadt (VLD) en minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht (VLD) naar Moskou is in laatste instantie naar een latere datum verdaagd.

Hoewel er nog geen officiële verklaring voor het uitstel is, raakte wel bekend dat België het initiatief voor het uitstel nam wegens agendaproblemen van de premier: de gemeenteraad van Gent.

Zoals bekend werd premier Verhofstadt op 8 oktober vorig jaar tot Gents gemeenteraadslid verkozen. Die komt maandag 29 januari bijeen. Bijgevolg stelt zich een agendaprobleem voor de eerste minister.

Koele relatie
Premier Guy Verhofstadt zou in Moskou door de Russische president Vladimir Poetin worden ontvangen. De relaties tussen de Europese Unie en Rusland zijn de laatste tijd behoorlijk afgekoeld.

Dat heeft met de veronderstelde autoritaire trekjes van het Poetin-bewind te maken, maar ook met de grote geostrategische belangen. Rusland is de grootste gasleverancier van de Europese Unie.

Zinvol
De reis naar Moskou en een gesprek met Poetin zijn op dit ogenblik meer dan zinvol. Vrijdag zal de speciale VN-gezant voor Kosovo, de Fin Martti Ahtisaari, zijn voorstellen voor het definitief statuut van de regio verduidelijken. Moskou steunt in de deze Servië en wil geen oplossing aanvaarden waar Belgrado niet akkoord mee gaat. (belga) </STRONG></EM></U></I></B>

en nu heeft Poetin laten weten dat het hem niet meer past.

Ongelofelijk, mijnheer de premier vindt de Gentse gemeenteraad belangrijker dan een ontmoeting met de president van Rusland.

Ben ik nu de enige die dit onvoorstelbaar vindt?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 20:46   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Je bent niet de enige.
Een tijdje geleden, in een andere draad op dit forum, heb ik reeds mijn achterdocht uitgesproken dat "mijne" eerste minister vanaf nu verdacht wordt van iets meer de eerste minister te zijn van de Gentenaren, dan van de inwoners van andere gemeentes.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 20:48   #3
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht

Ongelofelijk, mijnheer de premier vindt de Gentse gemeenteraad belangrijker dan een ontmoeting met de president van Rusland.

Neen, maar hoogmoed komt voor de val.
Of hij weet dat het gedaan is met premier zijn en richt zijn pijlen op de Gentse gemeenteraad.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 20:54   #4
Tomas
Gouverneur

Standaard

Zeg mensen, ik vind dat de prins groot gelijk heeft. Ik weet niet wie van u veel naar het journaal kijkt (ik hoop velen, gezien dit forum), kan toch wel zien dat sommige journalisten nogal belust zijn op schandaleuze toestanden.

Prins Laurent wordt opgeroepen als getuige, en er staan horden journalisten klaar om hem hopelijk een misdaad of schandaal in de schoenen te kunnen schuiven, zo lijkt het.

Nee, ik ben blij dat de prins zijn mond opentrekt, en hij moest zo'n journalist nog eens een goei paar toeken op z'n bakkes geven ook. (Zoiets zou meer moeten gebeuren bij journalisten...)

Laatst gewijzigd door Tomas : 25 januari 2007 om 20:55.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 20:57   #5
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:

Als hij niet zou opdagen zouden jullie ook zeuren dat hij zijn mandaat niet serieus neemt, nu komt hij toch plichtsbewust en nu is 't nog nie goe!

Natuurlijk is dit maar een alibi om niet naar de Russische leider te moeten, en dat vind ik prachtig: alles is goed om die onnozele blaaskaak in het Kremlin te kloten.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 21:49   #6
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Als hij niet zou opdagen zouden jullie ook zeuren dat hij zijn mandaat niet serieus neemt, nu komt hij toch plichtsbewust en nu is 't nog nie goe!

Natuurlijk is dit maar een alibi om niet naar de Russische leider te moeten, en dat vind ik prachtig: alles is goed om die onnozele blaaskaak in het Kremlin te kloten.
Die blaaskaak kan met 1 druk op een knopje de energielevering aan een groot deel van Europa stoppen.
Dat u dit prachtig vindt doet me toch twijfelen aan uw politiek inzicht
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 22:04   #7
PAJOT
Banneling

Standaard

niets van, eigen volk eerst ! Dit is nu eens het eerste positieve dat ik hoor ivm het premierschap van Verhofstad.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 22:20   #8
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
niets van, eigen volk eerst ! Dit is nu eens het eerste positieve dat ik hoor ivm het premierschap van Verhofstad.
u heeft waarlijk het politieke inzicht van een bruingespikkelde grondraap

het woordje prioriteiten zegt u niets?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 25 januari 2007 om 22:20.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 22:27   #9
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

O ik dacht dat BUB een partij was die geen standpunten innam! Opletten toch he Patriot, we zijn nog niet vergeten wat nu in mijn handtekening staat!

Nu begrijp ik toch goed dat die gemeenteraad zonder hem kan doorgaan?
Oud 25 januari 2007, 22:51   #10
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, die Putin gaat daar wakker van liggen, ge kunt dat niet geloven. Erg dat die dat vindt dat hij dat broekventje niet moet (wil) tegenkomen.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 25 januari 2007 om 22:53.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 22:53   #11
Tomas
Gouverneur

Standaard

Had de premier voor Rusland gekozen boven Gent, was de kritiek wellicht geweest dat hij liever op reis gaat dan in eigen land de belangen behartigt. Trouwens, wie weet ging het wel om een belangrijke beslissing voor Gent. Ik denk dat veel mensen dan liever hebben dat de premier hier blijft dan met Poetin gaat praten. Maar ja, hardnekkige criticasters kunnen alles als 'verkeerd' uitleggen.

Laatst gewijzigd door Tomas : 25 januari 2007 om 22:57.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 23:15   #12
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Had de premier voor Rusland gekozen boven Gent, was de kritiek wellicht geweest dat hij liever op reis gaat dan in eigen land de belangen behartigt. Trouwens, wie weet ging het wel om een belangrijke beslissing voor Gent. Ik denk dat veel mensen dan liever hebben dat de premier hier blijft dan met Poetin gaat praten. Maar ja, hardnekkige criticasters kunnen alles als 'verkeerd' uitleggen.
zijn de VLD cabinetards weer ingezet?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 23:23   #13
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij kiest voor Gent en laat het weten (iets over beleidsverklaring), bedenkt zich, wil toch naar Poetin gaan, maar den diene heeft al ander plannen.

Hij is in de eerste plaats premier. Als hij zijn prioriteiten verkeerd heeft, kan em beter er mee ophouden.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 08:17   #14
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Hij kiest voor Gent en laat het weten (iets over beleidsverklaring), bedenkt zich, wil toch naar Poetin gaan, maar den diene heeft al ander plannen.

Hij is in de eerste plaats premier. Als hij zijn prioriteiten verkeerd heeft, kan em beter er mee ophouden.
De premier is ook maar een mens hoor...
Of moet je al een soort robot zijn om aan politiek te mogen doen...? Indien hij voor gent kiest zal dat misschien ook wel een besluit zij van menselijke aard nooit aan gedacht?

Wat een verhaal omdat die man die dag niet kan...manmanman!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 08:25   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik bescheurde mij zowat van het lachen gisteravond toen ik het hoorde...

bye bye, europese carriere , guy verafstood, ... voor u enkel nog olijven in toscane, ...

Zo'n beledeging voor een staatshoofd , 60 jaar geleden zou Stalin daar de tanks voor naar Brussel gestuurd hebben.

Hoe kunt ge zo'n ongelofelijk rund zijn, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 08:28   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zegt da dan vlakaf, zoiets als : gezien de situatie in tsetjenie en de oliepijplijn in wit rusland etc... zie ik ervan af hem te ontmoeten...

Nee ik moet naast Freya gaan zitten, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 09:02   #17
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

In gent is hij de grote man en in moskou staan er bloempotten die meer belang hebben. Kwestie van je prioriteiten te kennen
Oud 26 januari 2007, 10:14   #18
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:

plichtsbewust?ik vind dit als eerste minister van een land alles behalve plichtbewust.en mischien is poetin wel een blaaskaak,maar zeker niet onnozel.
van exaerde herman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 10:27   #19
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil u gerust de agenda van de Gentse gemeenteraad doorsturen! Iets belangrijks staat er niet in. Hij is trouwens zo ingekort dat de gemeenteraad zeker niet langer dan één avond zou duren. We gaan nog lachen met diene pipo in de gemeenteraad.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 10:53   #20
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Zegt da dan vlakaf, zoiets als : gezien de situatie in tsetjenie en de oliepijplijn in wit rusland etc... zie ik ervan af hem te ontmoeten...

Nee ik moet naast Freya gaan zitten, ...

Neen, neen ik denk dat hij eerder nog eens OP Freya moest gaan zitten.....

Tja hun boeleke wil misschien graag een broertje of zusje bij he....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be