![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Lokaal Raadslid
|
In de laatste 2 weken zijn er in onze buurt 4 katten verdwenen, waaronder ook de onze. We hadden al geruchten gehoord van een lokale duivenmelker die nog al eens katten had vermoord, maar vandaag kwam de bevestiging. We hebben onze kat dood teruggevonden ZONDER het bandje met ons adres op en ZONDER schade aan het lichaam. Het is duidelijk dat die duivenmelker dus massaal katten aan het vergiftigen is en om mezelf te verhinderen om hem een pak rammel te gaan geven post ik hier dus dit feit.
Heeft er nog iemand last met duivenmelkers of ander soort krapuul dat dieren vermoord ? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Met 4 katten in huis zou ik normaal ook tegen het vermoorden van katten ingaan.
maar die 4 potige schijnheilige moordenaars die we hier in huis hebben ,hebben zich vannacht bewezen als gortige sadisten. Ping Pong spelen met een veldmuisje, piepende van de ene klauw naar de andere gemept. Om dan tijdens de vlucht opgevreten te worden door de eeuwige maag op pootjes hier in huis, onze Duitse herder Critter. En hypocriet die ik ben, ik joeg die gore sadist van een kat niet van mijn voeten toen ie een uur of 2 later mee op bed kwam liggen. Ze zijn zo warm meneer. Nu wat betreft die duivenmelkers. Vanuit hun standpunt begrijp ik ze ook. Dat er plotseling een hoopje pluimen overblijft van een prijsvlieger,en een tevreden likkebaardende kat zichzelfs schalks uit de voeten maakt, da's ook niet bevoordelijk voor je diervriendelijkheid. Langs de andere kant, er zijn andere alternatieven, zoals vallen om katten levend te vangen.Dan kan je als duivenmelker je gram halen bij de dienaren van die kat, want een kat heeft geen baas zoals een hond. Onze buren hadden ooit eens last van een kat van ons. Die groef de nieuwe plantjes uit in de tuin. Na een emmer water deed die dat niet meer.Met de complimenten van ons.Onze katten moeten maar leren dat niet alles prooi is.
|
|
|
#3 |
|
Minister
|
Dit is een senario van dog eat dog, maar in dit geval is het duivenmelker eat (vergiftigt) cat. Mijn oom is duivenmelker en is van mening dat niemand het recht heeft om bepaalde personen hun kat te vermoorden maar het is de kost van sommige mensen om duivenprijzen enz te winnen en ja als daar zoon kat je "geld" begint op te eten kan je rare dingen doen. Ik keur dit totaal niet goed.
|
|
|
#4 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Katten kunnen inderdaad wel gruwelijke dingen doen maar het zijn dan ook maar dieren. Mensen aan de andere kant moeten begrijpen dat moorden een slechte oplossing is om problemen op te lossen. Moorden lokt alleen maar meer gruwelijke daden uit. Ik zou kunnen terugslaan door de duiven van de duivenmelker te vermoorden, maar dan gaat die ook weer wraak nemen... het eindigt nooit.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Gouverneur
|
In mijn stad hadden/hebben we een behoorlijk fanatieke hondenhater. De persoon in kwestie bakte sponzen om ze vervolgens langs de hondenuitlaatroutes uit te zetten... Gevolg -> hond eet spons --> spons zet uit --> maag scheurt...
DIEPTRIEST
|
|
|
#6 |
|
Lokaal Raadslid
|
Wat ik me afvraag is of het mogelijk is om dit soort dierenmoordenaars gerechterlijk te vervolgen ? Een schadevergoeding is op zijn minst aangewezen.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ik weet niet meer precies wie het was, maar één of ander onderwereldfiguurtje uit Nederland was zo begaan met dieren dat hij dierenmishandelaars zelf liet mishandelen...
|
|
|
|
#8 |
|
Minister-President
|
Die kattenvallen van Maddox zijn wel een goed plan. Als er 1 ding is wat katten haten, is het opgesloten worden.
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Omdat ik niet uitsluitend een katten-, maar een dierenliefhebber ben, kan ik de duivenmelker z'n fustratie wel begrijpen, maar niet z'n manier van "handling the problem". Hoe het ook zij, lucky voor hem dat hij niet mijn buurman is. Iemand die houdt van direct extreme maatregelen te nemen, krijgt van mij dezelfde behandeling. En zeker wanneer het dieren betreft, ben ik erg gevoelig. Ik heb op een andere topic al eens m'n mening gegeven over dierenmishandeling. Btw, als iemand ooit mijn poezen zou vergiftigen of mishandelen en ik kom te weten wie het is, die kan het schudden. Zeker weten.
|
|
|
|
#10 |
|
Europees Commissaris
|
Voor ralle voorstanders van het het recht op bescherming van je eigendom tegen criminelen. Ik zie niet in waarom je een plunderende kat méér in leven zou moeten houden dan een plunderende kat.
Je moet het beest maar binnen je eigen eigendommen laten rondlopen. Ik heb alvast een hekel aan katten, omdat die van onze buren de gewoonte hadden om voor mijn raam te kakken (alvast als het raam gesloten was, anders ...) Van mij moet je dus geen compassie verwachten.
|
|
|
|
#11 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Minister
|
Ik vind dat er zeker straffe zouden moeten worden uitgedeeld aan degelijke dieren moordenaars. Bijvoorbeeld zoon gruwel zoals De vliegende hollander zegt van die spons moet weg.
|
|
|
#13 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#14 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is het probleem met katten.
De eigenaars zijn niet verantwoordelijk voor de schade die hun dieren aanrichten. Kunnen ze dan wel eigendomsrechten opeisen wanneer er iets met hun dier gebeurd ? Hebben die dierenliefhebbers al eens overwogen hoeveel schade hun dier toebrengt aan andere dieren zoals duiven, kuikentjes, broedvogels enz. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Gouverneur
|
Eigenaars kunnen wel verantwoordelijk gesteld worden voor schade door hun huisdier begaan als men het kan bewijzen. Juist om die reden heb ik een familiale verzekering sinds het moment dat ik mijn eerste huisdier had. Als bijvoorbeeld een duivenmelker erin slaagt om een foto te nemen van mijn kat met een prijsbeest in z'n klauwen dan is dat een bewijs en moeten mijn verzekering en ik die man vergoeden. Simpel. Helaas lukt het niet om zulke foto's te maken omdat je niet de hele dag naast je duiventil kunt zitten hè ? Maar elk degelijk bewijs zal ik aanvaarden, bijvoorbeeld getuigenissen van andere mensen.
Mijn buurvrouw die kloeg omdat een van mijn katten jonge plantjes uitgroef was geschokt door mijn opmerking dat als het water niet hielp ze gerust de emmer zelf mocht gooien. Ze wou het beestje geen pijn doen ! Enkele dagen later kwam een grondig natte en zeer verontwaardige kat binnendruppelen onder luid geweeklaag over de behandeling die hij ondergaan had. Hij is wel niet meer plantjes gaan uitgraven. Ik heb het trouwens aan al mijn buren gezegd: dit zijn mijn katten, zo zien ze eruit, duidelijk herkenbaar, en als ze lastig doen dan straf je ze met water of geluid of met de hand gegooide projectielen, ze moeten leren wat mag en wat niet mag. In onze straat woont een man die vroeger een grote volière in zijn tuin had staan. Mijn moeder's kat ging er met een grote boog omheen omdat de eigenaar van de volière allerlei soorten valletjes en dingetjes had geplaatst die de katten hoogst onaangenaam vonden.
|
|
|
#18 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Van de meeste katten is niet eens geweten wie de eigenaar is. Ik heb zelf geen enkele kat, maar dagelijks komen tussen de vijf en tien katten hun maaltje halen dat moeder de vrouw voor hen klaarzet. In de winter stond er ook een voederhuisje voor de vogels. Aanvankelijk hield ik er de katten weg met water maar dat heb ik opgegeven. Gevolg, geen voedertafel meer dit jaar. |
|
|
|
|
|
|
#19 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Dus blaas maar zeker niet te hoog van de toren, en stel je eens in de plaats van die duivenmelker, denk maar eens aan de tijd die hij steekt in het kweken van die duiven, de energie, hoeveel dagen hij er plezier van heeft, het geld dat hij er in steekt,... En dat zou hij moeten laten kapot maken door zo'n straatkat?
|
|