Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2007, 00:55   #1
Winterhamer
Banneling

Standaard Voetbal hooligans

Voetbal hooligans

Wat gaan we er aan doen ?

http://video.google.com/videoplay?do...13483704811088

1: alcohol verboden maken ?
2: met scherp schieten ?
3: voetbal met publiek verboden maken ?
4: langdurige celstraf ?
5: tijdens de grote wedstrijden grenzen dicht voor het publiek van de tegenpartij ?
6: voetbal afschaffen ?
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 00:59   #2
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

6. maar dan alleen de profvoetbal.
Zelf tegen een bal sjotten moet kunnen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 01:03   #3
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer Bekijk bericht
Voetbal hooligans

5: tijdens de grote wedstrijden grenzen dicht voor het publiek van de tegenpartij ?
Met scherp schieten is mss iets te zwaar, maar de ordediensten mogen er van mij zo hard op los slaan als ze kunnen. Elektro-chock apparaten kunnen daarbij ook helpen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 01:05   #4
Winterhamer
Banneling

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=Nfsp2sfVF2Y

De antifas doen ook lekker mee.

Laatst gewijzigd door Winterhamer : 27 januari 2007 om 01:08.
Oud 27 januari 2007, 06:35   #5
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Als mensen onder elkaar willen vechten, wat is daar mis mee?

Laatst gewijzigd door Bhairav : 27 januari 2007 om 06:35.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 06:50   #6
lordoffaith
Provinciaal Statenlid

lordoffaith's schermafbeelding

Standaard

Mja, ik ga al jaren na de voetbal en de grootste hooligans laten ze lopen ma een iemand die zijn middevinger uitsteekt die krijgt direct 350 euro boete + 4 maanden stadionverbod.

Ge moogt hard zijn ma dan tegen de juiste mannen
Oud 28 januari 2007, 18:05   #7
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Onder elkaar...

Je heb duidelijk de video niet bekeken en je woont in een gehucht.
Oud 28 januari 2007, 20:40   #8
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

tracht eens twee weken na mekaar een evenement te organiseren waar rellen uitbreken........... ge haalt de nationale pers of mss wel de internationale en ze steken u in den bak om u daarna door de advocaten van de slachtoffers te laten kaalplukken............ voor ge uw tweede evenement kunt opstarten............

bij koning foertbal is het alle weken prijs en de gewone burger kan nog eens opdraaien voor de kosten van de politiemacht die moet aandraven om de lieverdjes in toom te houden, wat niet eens lukt...... voetbal mag mijns inziens gerust verboden worden, er zijn genoeg andere sporten waar niemand hoeft ineengetimmerd te worden voor de ambiance !!!!
Oud 29 januari 2007, 11:16   #9
Marlboro
Banneling

Standaard

Het is toch simpel;laat hooligans gewoonweg maar tegen elkaar vechten en elkaar afmaken.

Het probleem is nu dat er dikwijls heel wat onschuldige slachtoffers bij betrokken zijn en de flikken daar geen rekeing mee houden.Wees gerust,ik weet waar ik over spreek.Ik ben het zelf ook tegen gekomen nog op beveren;niemand had iets misdaan en opeens komen de flikken in ons vak en spuiten ze traangas naar ons,onbegrijpelijk en dat mag dan weer wel,flikken mogen blijkbaar boven de wet staan.Er werd helemaal niets aan gedaan.
Het moet je kindje van 5j maar eens zijn die daar tussenstaat terwijlze traangas staan te spuiten,die mogen ze afvoeren want ik moest zelfs enorm naar adem happen en m'n ogen prikten dat het geen naam had.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 11:37   #10
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Omdat er mensen bij betrokken raken die niet willen vechten.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 11:38   #11
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer Bekijk bericht
Voetbal hooligans

Naar gelang een gepaste termijn toegangsverbod voor stadions. Zowiezo vergoeding tot op de laatste eurocent voor gemaakte schade en een weekje zitten op zijn minst.
Oud 29 januari 2007, 16:42   #12
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Omdat er mensen bij betrokken raken die niet willen vechten.
Nonsens als ge er niet wil tussenhangen, of je wil je er niet mee bemoeien dan raak je daar nooit bij betrokken...laat ze onderling maar doen...da ga een klein maand duren...en dan worden ze het vanzelf beu...
Oud 29 januari 2007, 16:44   #13
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke Bekijk bericht
Nonsens als ge er niet wil tussenhangen, of je wil je er niet mee bemoeien dan raak je daar nooit bij betrokken...laat ze onderling maar doen...da ga een klein maand duren...en dan worden ze het vanzelf beu...
Niks te nonsens. Als ze in een tribune beginnen vecht en je staat er toevallig tussen. By the way, het verleden toont dit aan.
Oud 29 januari 2007, 16:49   #14
pistoléke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Niks te nonsens. Als ze in een tribune beginnen vecht en je staat er toevallig tussen. By the way, het verleden toont dit aan.
Als ze in een tribune beginnen vechten? Als je regelmatig naar het voetbal gaat, weet je steeds waar het gespuis zit, en ja dit weet je ook op verplaatsing, zoals ik al eender steldde als je er niet wil tussenhangen, dan mijd je ze gewoon...toeval bestaat daar niet in mijn ogen...

Laatst gewijzigd door pistoléke : 29 januari 2007 om 16:50.
pistoléke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 18:13   #15
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ze in een tribune beginnen vechten? Als je regelmatig naar het voetbal gaat, weet je steeds waar het gespuis zit, en ja dit weet je ook op verplaatsing, zoals ik al eender steldde als je er niet wil tussenhangen, dan mijd je ze gewoon...toeval bestaat daar niet in mijn ogen...
Aja, in de tribunes wel ja, maar zoals je ook weet stopt het daar niet é.

Maar goed, je zegt het zelf al, als je regelmatig gaat, en wat als je niet regelmatig gaat? Iedereen moet ooit in zijn leven voor de eerste keer naar de voetbal gaan.

Ga je nu beweren dat er nog nooit mensen die niet bij hooligans hoorden slaag hebben gehad omdat ze op de verkeerde moment op de verkeerde plaat waren? Komaan é kerel.

Enkele jaren geleden zijn we met een hoop vrienden op vakantie geweest in Spanje, we wilden naar een voetbalwedstrijd gaan kijken van Madrid. Toevallig was het tegen een grote Duitse ploeg, weet niet meer welke (ik ken niets van voetbal) en 1 van ons had ook toevallig de kleuren aan van de duitse ploeg. Wij hebben ontzettend veel geluk gehad want iemand van daar zei ons in het gebrekkig engels "that way guys, it's for you're life"..ok Als die kerel ons dus niet de juiste kant had uitgewezen hadden ze ons dus kort en klein geslagen. Dit is niet normaal en moet stevig aangepakt worden. PUNT!

Laatst gewijzigd door illwill : 29 januari 2007 om 18:17.
Oud 29 januari 2007, 18:42   #16
lordoffaith
Provinciaal Statenlid

lordoffaith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

bent u ooit al naar een voetbalwedstrijd geweest?

Ik ben al paar keer naar fc brugge - rsc anderlecht en standard - rsc anderlecht geweest als supporter van anderlecht en je kan er soms echt niks aan doen hoor
Oud 29 januari 2007, 22:48   #17
pistoléke
Burgemeester

Standaard

Stel je zelf dan es de vraag, hoe het komt dat je er dan tussen bent geraakt...ik zelf ging naar elke match van mijn ploeg, zowel thuis, verlplaatsing, oefenmatchen, europese matchen noem maar op, ik heb daar zelf tussen gehangen dus ik ken dat wereldje wel...ik heb al verschillende keren iemand gezien met de sjaal van de tegenpartij, die er niks mee te maken wou hebben, en die stilletjes voortging zonder iets te zeggen of te reageren(bleef die nu staan en begon die te roepen of dergelijke kan ik je garanderen dat hij er tussenhong, en op die ogenblik wil je er dan ook wel degelijk tussenhangen)...en die liepen telkens op een rustige manier verder zonder dat ze er kleerscheuren aan overhielden...verder als je op verplaatsing gaat en je volgt de richtlijnen van de politie dan mag je zeker zijn dat je veilig en wel huiswaarsts keert...bon maar dat is hier in belgie dan, die schaal ligt inzake hooliganisme hier veel kleiner dan in de ons omringende landen, als we over het buitenland hebben, kan ik dit zeker niet ontkennen...dan heb je gelijk...en dan nog heb ik ergens in mijn achterhoofd volg de richtlijnen van de agenten...

Laatst gewijzigd door pistoléke : 29 januari 2007 om 22:49.
pistoléke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 23:09   #18
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Stel je zelf dan es de vraag, hoe het komt dat je er dan tussen bent geraakt...ik zelf ging naar elke match van mijn ploeg, zowel thuis, verlplaatsing, oefenmatchen, europese matchen noem maar op, ik heb daar zelf tussen gehangen dus ik ken dat wereldje wel...ik heb al verschillende keren iemand gezien met de sjaal van de tegenpartij, die er niks mee te maken wou hebben, en die stilletjes voortging zonder iets te zeggen of te reageren(bleef die nu staan en begon die te roepen of dergelijke kan ik je garanderen dat hij er tussenhong, en op die ogenblik wil je er dan ook wel degelijk tussenhangen)...en die liepen telkens op een rustige manier verder zonder dat ze er kleerscheuren aan overhielden...verder als je op verplaatsing gaat en je volgt de richtlijnen van de politie dan mag je zeker zijn dat je veilig en wel huiswaarsts keert...bon maar dat is hier in belgie dan, die schaal ligt inzake hooliganisme hier veel kleiner dan in de ons omringende landen, als we over het buitenland hebben, kan ik dit zeker niet ontkennen...dan heb je gelijk...en dan nog heb ik ergens in mijn achterhoofd volg de richtlijnen van de agenten...
Tja,in vele andere landen ligt het hooliganisme hoger maar ergens is dat niet onlogisch;hier komt er nauwelijks een kat naar de voetbal kijken en in andere landen zit het bijna ieder wedstrijd goed vol.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 02:25   #19
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Tja,in vele andere landen ligt het hooliganisme hoger maar ergens is dat niet onlogisch;hier komt er nauwelijks een kat naar de voetbal kijken en in andere landen zit het bijna ieder wedstrijd goed vol.
Tja wat wil je met die krotstadions en hoge inkomprijzen.
Neem nu den bosuil wat een krot is me dat zeg. Je zit er tussen de ratten en spinnewebben.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 08:29   #20
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je naar de voetbal gaat kijken is het nogal logisch dat je de kleuren aan hebt van de ploeg waarvoor je supportert, loop je op de verkeerde plaats tussen de verkeerde mensen krijg je slaag, awel al degene die niet kunnen hebben dat mensen kleding dragen van HUN favoriete ploeg..die mensen horen niet in een stadion.
Het is verdomme al triestig genoeg é, je mag niet eens meer bepaalde kleding dragen, wat is het hier amerika met gang colors ofzo? Voetbal is een triestige sport aan het worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be