![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Zoals steeds is het volk en de rechtsstaat in de VS de beste controle op zijn eigen instituties.
Dit is een belangrijk precedent in de war on terror. Citaat:
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad. Ik had dat ook al gelezen.
Zonder mij uit te spreken over de vonnissen zelf, het is een prachtig voorbeeld van de scheiding der machten. Met andere woorden, de President kan niet 'zomaar doen', zeker in tijden van oorlog. Tijdens de tweede wereldoorlog zijn de amerikanen van Japanse afkomst slecht behandeld geweest, en dat wilt men nu vermijden met de Amerikanen van Arabische afkomst. Was de scheiding der machten maar even duidelijk bij ons... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Chique dat de bevolking toch nog steeds kritisch kan zijn. Dit is waarlijk bijna een terugkeer naar de essentie van de Amerikaanse Revolutie.
|
|
|
|
#5 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Vreemdeling
|
"De president van de USA is een marionet van de grote bedrijven en dus van het grote geld... Bij mij komt dat over als een toneelopvoering..."
Volgens mij heb je hier groot gelijk in Wanne. In Vlaanderen wordt de Aliplast col van Jean-Marie Pfaff door een groot deel van de bevolking op hoongelach onthaald, maar eigenlijk moeten we het onze beste keeper aller tijden wel meegeven dat hij eerlijk voor zijn sponsorcontracten uitkomt. Bush daarentegen wordt ook gedomineerd door multinationals, maar Texaco heb ik nog niet op zijn hemd zijn staan. Dat is dus een verschilpunt tussen Pfaff en Bush, maar qua intellegentie, wereldvisie,... denk ik wel dat zij elkaar waard zijn. Wat betreft die gevangen in Guantanamo: blijkbaar vindt er nu toch iets of wat legal action plaats in de US om die mensen een rechtvaardig proces te geven. Eerlijk gezegd denk ik dat dit meer een showcase is. De US stelt zich zoals vaak boven de internationale verdragen en wetten en pakt naar eigen goeddunken mensen op in Afghanistan (en waar nog in de wereld???) onder het voorwendsel van terrorisme om ze dan te laten verrotten op een basis in het zuiden van Cuba. Recht op een eerlijk proces, juridische bijstand: groot vraagteken. Zelf met deze geciteerde uitspraak in het bericht van Tom_B. En stel dan nog dat men hier werk van maakt binnen afzienbare termijn (denk ik niet, maar enfin), vanaf de eerste dag dat je iemand oppakt moet hij hier toch recht op hebben, sommige gevangen zitten in Guantanamo sedert meer dan 2 jaar, zonder te weten wanneer ze zullen berecht worden, door wie, wanneer ze zullen vrij komen,... Mooi voorbeeld van de werking van een rechtsstaat... |
|
|
|