![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() UNIE heeft na een grondig onderzoek een wel opmerkelijke vastelling gedaan,blijkt uit recentelijke gegevens dat de RVA al 16000 mensen
heeft geweigerd omdat ze een aangeboden job weigerden. Zeer opvallend is dat 63 % van hen Vlaming is 28 % Waal. Het is dan ook merkwaardig dat vanuit Vlaanderen steeds weer de codenaam "Luie Waal" te horen is. Uit deze gegevens blijkt dat de Vlaming ook niet perfect is. unie progressief Belgisch Kartel Bekijk ons programma op www.unie.be |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "UNIE .... een grondig onderzoek"
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() En dat terwijl donderdag dan een persartikel verschijnt waarbij men net ondekt dat:
1) vooral hoogopgeleiden na aanmaning een job vinden 2) dat Walen al helemaal niet goed blijken te luisteren Sorry, daar hecht ik pas geloof aan.
![]() |
#4 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het enige wat het door Unie blijkbaar zo grondig geanalyseerde cijfermateriaal illustreert, is dat de strengere schorsingsrichtlijnen voor werkonwillige werklozen in Vlaanderen veel strikter worden toegepast dan in Wallonië. What else is new? (Toen de nieuwe "activeringspolitiek" voor werklozen voor het eerst in de praktijk werd gebracht, bleek bijvoorbeeld al onmiddellijk dat van alle Waalse werklozen, die werden opgeroepen voor een oriëntatiegesprek met het Forem (de Waalse tegenhanger van de VDAB), de helft zonder reden of verwittiging hun kat stuurden. Zo goed als niemand daarvan werd echter geschorst. Aan Vlaamse kant is dat wel even anders.)
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Burger
|
![]() Het enige wat Vlaams-nationalisten nog als vijanden kunnen ontwaren zijn Walen/ Islamieten!
Ok, iedere regio heeft zeker recht op de vruchten van zijn arbeid en opgelegde solidariteit is geen solidariteit. maar stelselmatig de Walen als dieven uit te jouwen vind ik nu toch wel wat afgezaagd. Intussen wordt onze cultuur verengelst en veramerikaniseert. Weinig of niets respons hierop van uit een beweging die zich inzet om het Vlaams te verdedigen. En als ik vragen mag: wat moet er met Wallonië gebeuren? het is waarschijnlijk goed genoeg om eens een frisse neus te gaan halen of is lekker te tafelen, maar voor de rest. handen af van ons geld! Willen de dames en heren Vlaams-nationalisten een Frankrijk aan de voordeur van Vlaams-Brabant??! Ik ga niet ontkennen dat er een democratisch deficit is met het belgisch systeem, maar telkens met dezelfde argumenten komen, kom hé, ook op zulke zaken komt sleet. We moeten het anders aanpakken, altijd "belgie barst" roepen en "walen buiten". Dat werkt ons Vlaams doel meer tegen dan dat het ons dichterbij het zelfbestuur brengt! We kunnen trouwens zo hard staan roepen, als de Vlaamse politici niet allemaal meewerken gebeurd er tout court niks. Ondertussen is er ook het klimaatprobleem, de migratie,....nog belangrijke thema's meen ik. Om aandacht te schenken mag je ook Vlaamsgezind zijn. Volgens mij kunnen we pas echt "nationalist" zijn als we respect tonen voor de grond waarop we leven en uiteraard de identiteit (taal, cultuur, traditie). |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wil ik jullie nog een scoop aan de hand doen. Na een grondige analyse van de pv's van de onbemande cameras, ben ik tot de conclusie gekomen dat Vlamingen in vergelijking met Walen veel vaker te snel rijden en systematisch door rood scheuren... Ik koesterde heel even de hoop dat UNIE net iets anders was dan BUB, dat dit partiscule zich niet zou bezondigen aan hilarische blunders en flagrante missers... Ach, het mocht niet zijn: naïeve schooljongenspolitiek is ook hun deel. Het is algemeen bekend dat de Vlaamse RVA kantoren veel strenger optreden en veel sneller overgaan tot schorsing, waar de Waalse veel lakser zijn.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 27 januari 2007 om 19:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Zij zijn tenminste zo slim om een een andere minipartij met de naam "Liberale Alliantie" bij hun werking te betrekken. "Systeemhoeriger" (jaja, ik zit weer leuke woorden uit te vinden) dan liberaal kun je volgens mij niet worden.
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Burger
|
![]() UNIE
Op welke basis denkt u nog maar enig electoraal succes te boeken? U moet ten eerste de kiesdrempel van 5% halen, vervolgens moet u een kiespubliek vinden! Want misschien wist u het nog niet dat 50% van de Vlamingen voor meer autonomie is en dat een kleine 10% nog unitaristisch is. En de overige 40% is meer niet in politiek geïnteresseerd. Onbegonnen werk, dus! Het meeste van alle Vlaamse kiezers vind je bij Vlaams Belang: 1 miljoen Gevolgd door het kartel cd&v/NV-A Dan SPA/SPIRIT dan vld/vivant groen! .... De meeste van die partijen dragen op zijn minst confederalisme in hun programma, dus meer bevoegdheden. Ook binnen Groen! heb je de strekking Bart Staes...groene regionalisten dus.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Die topic is weer om te gieren,pf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() Eerst en vooral bedankt voor uw reacties,doch voor U negatief zou reageren op alles wat niet in uw politieke overtuiging past wil ik toch kwijt dat de toevoeging van de Liberale Alliantie geenszins de bedoeling had een
andere mening te koesteren dan de andere kartelpartners,wij gaan er van uit dat dit kartel geen doel op zich is doch een middel om bepaalde zaken te verbeteren,partijkleuren en ideologien zijn bij het opzet van UNIE dan ook van minder belang zolang ze de belangen van dit land nastreven. Waar we ons wel tegen verzetten is de oeverloze ondergraving vanuit extremistische hoek om alzo het bestaan van Belgie in discrediet te brengen,zeker naar het buitenland toe. Het is toch wel een feit dat aan de geloofwaardigheid van de traditionele partijen een einde is gekomen na wat er de laatste maanden gebeurde. Wij hoeven absoluut geen populistische beweging te worden zoals het VB om alzo slapend stemmenkampioen te worden,wel zouden we als kleine beweging gelijke kansen willen krijgen als de Vlaamse en Waalse partijen om de Belgische belangen te kunnen verdedigen,zodat u aldus een realistischer kijk zou krijgen op de waarde van onze eenheidgedachte. Wat Uw opmerking op BUB betreft kan ik alleen melden dat we de vraag tot kartelvorming ook aan hen mochten voorleggen om alzo één front te vormen en samen gemakkelijker de klip van de 5 % kiesdrempel te kunnen nemen. Met alle respect voor uw meningen durf ik u dan ook te vragen om eerst kennis te nemen van onze programma punten voordat u in het wildeweg schiet ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door lib : 28 januari 2007 om 11:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() moi grimper arbre manger banane mjam mjam.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 28 januari 2007 om 11:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() Dit is nu net één van de programmapunten,
Betere kennis van de drie landstalen via uitwisseling van onderwijzend personeel,je kan er alleen maar beter van worden |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Mijn kinderen moeten vooral engels kunnen.Frans is bijzaak.
Ik ken dat;wij zouden weer eens alle talen moeten kunnen en de walen zullen nog steeds geen nederlands moeten kunnen. Laatst gewijzigd door Marlboro : 28 januari 2007 om 13:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dit is een vaststelling die maanden geleden reeds in het nieuws was. Er werd toen duidelijk gesteld dat het verschil een gevolg was van een verschil in toepassing van de regelgeving. Dit als argument gaan gebruiken in een communautaire discussie is als in een boksring gaan staan met je armen op je rug gebonden en dan aan je tegenstander zeggen: "Je kan me nooit een uppercut in m'n gezicht verkopen!". Ik neem geen stelling in al dat communautair gehakketak, maar ik wilde je gewoon eens wijzen op je nogal dwaze manier van argumenteren. Als je dit in het vervolg zo blijft doen, gaat er hier nog heel wat afgelachen worden. Next!
![]() |
![]() |
#19 | |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris
|