Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Claude Marinower (VLD) - 22 tot 28 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Claude Marinower (VLD) - 22 tot 28 januari °4/12/1954, Advocaat en Volksvertegenwoordiger voor de VLD sinds 2003, zetelt onder meer in de Commissie Justitie.

Discussietools
Oud 23 januari 2007, 23:10   #1
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard joodse politicus

komt u op voor uw joodse roots? Komt u op voor joden in het algemeen? wat is uw visie op het zionisme?
Ambiorix is offline  
Oud 25 januari 2007, 17:00   #2
Claude Marinower

Claude Marinower's schermafbeelding

Standaard

Ik heb er van bij de aanvang van mijn politieke carrière nooit een geheim van gemaakt dat ik uit de Joodse gemeenschap van Antwerpen afkomstig ben. Ik heb er evenmin een geheim van gemaakt dat ik verschillende functies heb uitgeoefend binnen de Joodse gemeenschap in het algemeen en in Antwerpen in het bijzonder. Reeds in mijn studententijd was ik actief en zo werd ik in 1977 de eerste voorzitter van de pas opgerichte Europese Unie der Joodse studenten.

Ik kom voor burgers op in het algemeen zonder onderscheid des persoons welke ook de afkomst is, het geloof of filosofische overtuiging.

Het is ongetwijfeld zo dat ik bijzonder gevoelig ben voor iedere uiting van racisme in het algemeen en antisemitisme in het bijzonder. Jammer genoeg ben ik in de voorbije legislatuur verscheidene keren moeten tussenkomen, federaal en op gemeentelijk vlak. In dat laatste geval toen een Vlaams Belang- verkozene in de Antwerpse gemeenteraad een groepje jonge allochtonen beschreef als ratten die uit de riolen komen, beeld afkomstig uit één van de vreselijkste films.

Met vriendelijke groeten,

Claude Marinower
Claude Marinower is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be