![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Claude Marinower (VLD) - 22 tot 28 januari °4/12/1954, Advocaat en Volksvertegenwoordiger voor de VLD sinds 2003, zetelt onder meer in de Commissie Justitie. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Geachte heer Marinower...
Bent u van mening dat het antizionisme, dwz mensen die oproepen tot haat en vernietiging tegen het heilige land Israël en haar bevolking best ook zouden moeten vervolgd worden onder de wet van 30 juli 1981 betreffende de vervolging van door racisme of xenofobie ingegeven daden? Verder wil ik u ook vragen waarom u zich nog thuisvoelt bij een partij als de VLD die in het verleden al meermaals haar misprijzen en afkeer heeft getoond t.a.v de staat Israël en het Joodse volk, bv. de genocidewet, de uitlating van Dedecker, het standpunt van Karel Degucht dat de VSA minder achter Israël zou moeten staan enz.. Vindt u dat het buitenlandse beleid van België t.a.v Israël beter de Nederlandse weg kan volgen in de stijl van buitenlandminister Ben Bot(CDA) of dat men zich een eerder Pro-Arabisch en veel kritischere houding t.a.v de Joodse staat moet aanmeten? |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Ik voel mij nog steeds in de juiste partij zelfs wanneer een delicaat onderwerp als het midden oosten en het israelisch palestijns conflict wordt aangesneden.
De uitlatingen van JM Dedecker heb ik wanneer hij deze deed onmiddellijk zeeer sterk en in het openbaar bekritiseerd. Binnen de VLD net zoals in de andere politieke partijen overigens zijn de meningen omtrent dit onderwerp verdeeld nu het conflict niemand onberoerd laat. Zo maken een aantal collega's parlementsleden van de VLD samen met mij deel uit van een organisatie met vriendschapsbanden met Israël hetgeen overigens geen gehim is want duidelijk in de media op gealludeerd. Anderzijds belet dit bepaalde collegas niet van de palestijnse zaak te verdedigen. Waar en wanneer de VLD haar "misprijzen " zou getoond hebben tegenover het joodse volk of Israël is mij een raadsel. |
![]() |