Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2006, 10:56   #1
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard Feest in de Roma-zaal!

Nog niets over gelezen, doch eventjes “opgepikt” op radio 1 deze morgen...

In Borgerthout, zaal Roma heeft men in het voorbije weekend een poging gedaan om een of twee Marokkaanse theaterstukken of zoiets op te voeren, eigenlijk met de positieve bedoeling om via die manier iewat meer integratie in de hand te werken. Door Marokkanen, voor Marokkanen, en iedereen wellicht.
Maar ze hadden een beetje buiten de waard gerekend...

Bleek dat er een heel eind voor de opvoering een aantal lieden, met lange gewaden en baarden( drie keer raden wat voor soort mensen – en het waren geen verklede Vbers) stonden te protesteren aan de ingang, probeerden de mensen te overhalen om niet binnen te gaan. Theater en muziek... en zelfs drank, dat was niet “halal, haman...” of weet ik wat voor vreemde bullshit. Ze gingen zelfs zo ver om reeds aan het dichtsbijzijnde bushokje te mensen te intimideren en kaartjes uit hun handen te rukken indien ze daar de kans toe zagen.
Later kwamen een aantal van de gekende vreemde crapuulbendes, hoofdzakelijk gastjes van 10 tot 14 jaar, die ramen van de zaal kapot gooiden, de inkomdeur beschadigden, binnengeraakten en daar ook een slagveld van maakten. En nog wat later, zoals gewoonlijk, “spoorloos verdwenen”, zoals het meeste crapuul dat hier rondloopt.

Ik woon niet in de streek, ik kan me op een aantal details best vergissen, en ik probeer hier zo goed mogelijk weer te geven wat ik in dit interview hoorde. Het zal wel niet zo zijn dat dit voorvalletje de grote pers en de tv-berichten halen, want compleet niet-politiek-correct, uiteraard. Enfin, we zien wel...

Eigen conclusie: gewoon walgelijk.
Toont weer aan dat onze democratie door bepaalde lieden gewoon gebruikt word om hier druppelsgewijs hun islamfacisme binnen te loodsen, tot ze sterk genoeg zullen staan om helemaal “op onze kop te schijten” – vergeef me de uitdrukking, maar ze is ten minste duidelijk.
En maar lullen en zeveren over “racisme” vanwege onze bevolking naar hen toe. Proficiat aan diegenen die dat promoten en opdringen via wetten, rechtspraak enz.
De vele “goede vreemdelingen” verwijt ik dat ze o zo weinig doen om dit onmogelijk te maken, en zo goed als niks om die kerels aan te pakken. Ze kijken er naar, en ze wachten af... wellicht uit schrik van hun eigen “stoottroepen”.

Tot over vijftig jaar of zo.
Allah is groot!

Laatst gewijzigd door andev : 11 december 2006 om 10:59.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 11:35   #2
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Toch wel weer zielig. Je hoort over het voorval op radio1, je kan het lezen op de website van de VRT (en het zal waarschijnlijk ook wel in de kranten staan), maar toch insinueer je dat het wel verborgen zal gehouden worden in de pers... Qua contradictie kan dit tellen.

Natuurlijk is dat schandalig en moet er tegen opgetreden worden, maar je vergeet er wel eventjes bij te vertellen dat het concert werd georganiseerd samen met de organisatie Moussem en dat de Roma ook nauw samenwerkt met de Federatie van Marokkaanse verenigingen en dat het dus bijgevolg nogal belachelijk is om de schuld maar weer eens bij alle vreemdelingen te leggen (ook al is het dan verdoken door te zeggen "dat de vele "goede vreemdelingen" er weinig aan doen om dit onmogelijk te maken"... wat ze precies meer kunnen doen dan het veroordelen is me niet geheel duidelijk). Natuurlijk vind je onder de moslims ook een bende fundamentalisten. Net zoals je dat onder de Belgen vindt. zo'n moslimfundamentalisten zijn gewoon de equivalenten én objectieve bondgenoten van het VB. Ze gebruiken zelfs al dezelfde argumentatie om hun extremistische praat te verkopen "we leven in een vrij land" en "vrijheid van meninsguiting". Doet dat geen belletje rinkelen?

Laatst gewijzigd door Edina : 11 december 2006 om 11:35.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 11:57   #3
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Toch wel weer zielig. Je hoort over het voorval op radio1, je kan het lezen op de website van de VRT (en het zal waarschijnlijk ook wel in de kranten staan), maar toch insinueer je dat het wel verborgen zal gehouden worden in de pers... Qua contradictie kan dit tellen.

Natuurlijk is dat schandalig en moet er tegen opgetreden worden, maar je vergeet er wel eventjes bij te vertellen dat het concert werd georganiseerd samen met de organisatie Moussem en dat de Roma ook nauw samenwerkt met de Federatie van Marokkaanse verenigingen en dat het dus bijgevolg nogal belachelijk is om de schuld maar weer eens bij alle vreemdelingen te leggen (ook al is het dan verdoken door te zeggen "dat de vele "goede vreemdelingen" er weinig aan doen om dit onmogelijk te maken"... wat ze precies meer kunnen doen dan het veroordelen is me niet geheel duidelijk). Natuurlijk vind je onder de moslims ook een bende fundamentalisten. Net zoals je dat onder de Belgen vindt. zo'n moslimfundamentalisten zijn gewoon de equivalenten én objectieve bondgenoten van het VB. Ze gebruiken zelfs al dezelfde argumentatie om hun extremistische praat te verkopen "we leven in een vrij land" en "vrijheid van meninsguiting". Doet dat geen belletje rinkelen?
Schuld wordt niet gestoken op alle vreemdelingen.
Wat dit voorval betreft wil zeggen dat het al niet meer 5voor12 is maar 5na12.
De invasie was al begonnen...en nu beginnen ze hun regels op te dringen.
Hebt begint met 7 of 8 man...er zullen er vlug aansluiting vinden.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 12:43   #4
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Een schande, dit is een groepje van negen fundamentalisten die het verbrotten voor de rest van de allochtoonse gemeenschap? En daarna nog jongeren opstoken tot vandalisme?.. Zo'n feest zou onrein zijn, dus ik denk dat een geschikte straf voor deze negen baarden het uitmesten van varkensstallen is, dan zullen tenminste beseffen wat rein en onrein is

Laatst gewijzigd door Bierke : 11 december 2006 om 12:43.
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 12:44   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk vind je onder de moslims ook een bende fundamentalisten. Net zoals je dat onder de Belgen vindt. zo'n moslimfundamentalisten zijn gewoon de equivalenten én objectieve bondgenoten van het VB. Ze gebruiken zelfs al dezelfde argumentatie om hun extremistische praat te verkopen "we leven in een vrij land" en "vrijheid van meninsguiting". Doet dat geen belletje rinkelen?
Ik heb nog niet gehoord dat het Vlaams Belang bepaalde muziek e.d. bij wet zal trachten te verbieden, dit in tegenstelling tot de moslimfundamentalisten die stellen dat muziek, afbeeldingen van menselijk leven en allerlei andere vormen van kunst des duivels zijn en dan ook verboden moeten worden.

Er is dus geen sprake van "equivalenten", al evenmin van dezelfde "argumentatie".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 12:47   #6
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:

'k heb nochtans het VB geen mensen hardhandig weten tegenhouden op het 0110 concert jij wel?
Oud 11 december 2006, 12:51   #7
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Schuld wordt niet gestoken op alle vreemdelingen.
Wat dit voorval betreft wil zeggen dat het al niet meer 5voor12 is maar 5na12.
De invasie was al begonnen...en nu beginnen ze hun regels op te dringen.
Hebt begint met 7 of 8 man...er zullen er vlug aansluiting vinden.
Nope. Het spijt me dat ik niet wist wat er gaande was aan de ingang van de Roma en er niet stond om die gastjes tegen te houden. Maar denk je nu echt dat het overgrote deel van de moslims in Borgerhout zoiets steunen?? Denk je echt dat die gastjes zo'n grote aansluiting zullen vinden? "Mijn regels" opdringen aan anderen is niet wat ik, als moslim, islam(itisch) noem. En ik denk dat veel andere moslims ook zo denken.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 12:53   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Nope. Het spijt me dat ik niet wist wat er gaande was aan de ingang van de Roma en er niet stond om die gastjes tegen te houden. Maar denk je nu echt dat het overgrote deel van de moslims in Borgerhout zoiets steunen?? Denk je echt dat die gastjes zo'n grote aansluiting zullen vinden? "Mijn regels" opdringen aan anderen is niet wat ik, als moslim, islam(itisch) noem. En ik denk dat veel andere moslims ook zo denken.
Zoals al meermalen is gebleken zwijgt de meerderheid van de moslims wanneer extremistische elementen de toon bepalen. Bijna nooit komen er afkeurende reacties. De reden is simpel: de elementen die de moslimfundamentalisten bepleiten, vormen nu eenmaal deel van de islam.
Oud 11 december 2006, 12:54   #9
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik heb nog niet gehoord dat het Vlaams Belang bepaalde muziek e.d. bij wet zal trachten te verbieden, dit in tegenstelling tot de moslimfundamentalisten die stellen dat muziek, afbeeldingen van menselijk leven en allerlei andere vormen van kunst des duivels zijn en dan ook verboden moeten worden.

Er is dus geen sprake van "equivalenten", al evenmin van dezelfde "argumentatie".
U toont hier alleen maar aan dat het "extremisme" op een andere manier wordt geuit, u toont niet aan dat er geen Christelijk/Europees/Vlaams (doorhalen naar keuze) extremisme bestaat.
Oud 11 december 2006, 12:55   #10
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Nee tuurlijk vinden ze geen steun bij andere moslims, hoe zou jij reageren moesten ze je ticket uit je handen trekken en verscheuren? Gans je avond naar de zak.. door een paar onaangepasten.
Oud 11 december 2006, 13:01   #11
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals al meermalen is gebleken zwijgt de meerderheid van de moslims wanneer extremistische elementen de toon bepalen. Bijna nooit komen er afkeurende reacties. De reden is simpel: de elementen die de moslimfundamentalisten bepleiten, vormen nu eenmaal deel van de islam.
Heeft er iemand dan om "onze reactie" gevraagd?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 13:03   #12
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
U toont hier alleen maar aan dat het "extremisme" op een andere manier wordt geuit, u toont niet aan dat er geen Christelijk/Europees/Vlaams (doorhalen naar keuze) extremisme bestaat.
Ik toon hiermee aan dat conservatieve katholieken niet dezelfde methode noch stellingen hebben, en er bijgevolg geen sprake is van "equivalentie" zoals beweerd wordt.
Oud 11 december 2006, 13:03   #13
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:

Natuurlijk is dat schandalig en moet er tegen opgetreden worden, maar je vergeet er wel eventjes bij te vertellen dat het concert werd georganiseerd samen met de organisatie Moussem en dat de Roma ook nauw samenwerkt met de Federatie van Marokkaanse verenigingen en dat het dus bijgevolg nogal belachelijk is om de schuld maar weer eens bij alle vreemdelingen te leggen
Edina heeft weer last van hallucinaties. Daar lijken de professionele anti-racisten blijkbaar veel last van te hebben. Niemand heeft hier gezegd dat het de schuld is van "alle" vreemdelingen, tenzij Edina zelf.
Ach, het is maar een techniek om de zaak off-topic te krijgen of te minimaliseren.

Citaat:

(ook al is het dan verdoken door te zeggen "dat de vele "goede vreemdelingen" er weinig aan doen om dit onmogelijk te maken"... wat ze precies meer kunnen doen dan het veroordelen is me niet geheel duidelijk). Natuurlijk vind je onder de moslims ook een bende fundamentalisten. Net zoals je dat onder de Belgen vindt. zo'n moslimfundamentalisten zijn gewoon de equivalenten én objectieve bondgenoten van het VB. Ze gebruiken zelfs al dezelfde argumentatie om hun extremistische praat te verkopen "we leven in een vrij land" en "vrijheid van meninsguiting". Doet dat geen belletje rinkelen?
Ik heb eerder het gevoel dat de professionele anti-racisten de objective bondgenoten zijn van de moslimfundamentalisten. Elk excuus is goed om hun extremistische daden goed te praten (tot en met het lullige excuus van kansarmoede). Meer nog, behalve als objectieve bondgenoten fungeren ze zelfs als moderne vazallen van de moslimfundamentalisten ... en lopen ze nog fier te koop met hun dhimmietude.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 13:14   #14
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Edina heeft weer last van hallucinaties. Daar lijken de professionele anti-racisten blijkbaar veel last van te hebben. Niemand heeft hier gezegd dat het de schuld is van "alle" vreemdelingen, tenzij Edina zelf.
De opener van de topic schreef letterlijk:

Citaat:
De vele “goede vreemdelingen” verwijt ik dat ze o zo weinig doen om dit onmogelijk te maken, en zo goed als niks om die kerels aan te pakken.
En als je dus ook gelezen wat ik tussen haakjes had geschreven, beste Online, dan had je begrepen dat het daarover ging en in één keer ook waarom ik problemen had met die uitspraak: wat kunnen die "goede vreemdelingen" namelijk meer doen dan het af te keuren?

Citaat:
Ach, het is maar een techniek om de zaak off-topic te krijgen of te minimaliseren.
Je hebt er dus "toevallig" ook over gelezen dat ik schreef dat ik het schandalig vond en dat er tegen moest opgetreden worden.

Citaat:
Ik heb eerder het gevoel dat de professionele anti-racisten de objective bondgenoten zijn van de moslimfundamentalisten. Elk excuus is goed om hun extremistische daden goed te praten (tot en met het lullige excuus van kansarmoede). Meer nog, behalve als objectieve bondgenoten fungeren ze zelfs als moderne vazallen van de moslimfundamentalisten ... en lopen ze nog fier te koop met hun dhimmietude.
Kan je even quoten waar ik het heb goedgepraat en dan ineens ook welk excuus ik daarvoor zou hebben gebruikt. Ik moet niet hebben van fundamentalisten. Of dat nu moslims zijn of Vlamingen. Duidelijk zo?

Laatst gewijzigd door Edina : 11 december 2006 om 13:14.
Oud 11 december 2006, 13:16   #15
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik toon hiermee aan dat conservatieve katholieken niet dezelfde methode noch stellingen hebben, en er bijgevolg geen sprake is van "equivalentie" zoals beweerd wordt.
Je moet al echt blind zijn om de parallel niet te zien. Stellingen en methoden zijn perfect vergelijkbaar.
Oud 11 december 2006, 13:18   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Ze gebruiken zelfs al dezelfde argumentatie om hun extremistische praat te verkopen "we leven in een vrij land" en "vrijheid van meninsguiting". Doet dat geen belletje rinkelen?
Ik leer alle dagen bij van Edina.

In tegenstelling tot wat ik dacht blijkt "argumentatie" ondertussen ook het uit de handen sleuren van inkomstticketjes te zijn en het inslaan van ramen en deuren!

Ikke domme mie, dacht dat "argumentatie" in dit geval gewoon zou hebben bestaan in het proberen te overtuigen MET WOORDEN, zonder fysieke belemmering.
Enfin, dankzij Edina weet ik nu wel beter.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 13:19   #17
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, maar wel bijvoorbeeld van kleding en taal. Toch ook vormen van cultuur als je het mij vraagt.
Oud 11 december 2006, 13:20   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet al echt blind zijn om de parallel niet te zien. Stellingen en methoden zijn perfect vergelijkbaar.
Toon dat eens aan, beste vriend! Of is dat een beetje te moeilijk en laat u het liefst bij onbewezen woordkramerij?
Oud 11 december 2006, 13:22   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, maar wel bijvoorbeeld van kleding en taal. Toch ook vormen van cultuur als je het mij vraagt.
Bewijs dat maar eens! Kunt u punten uit het VB-programma halen of uitspraken van mandatarissen die dit hebben beweerd?
Oud 11 december 2006, 13:24   #20
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik leer alle dagen bij van Edina.

In tegenstelling tot wat ik dacht blijkt "argumentatie" ondertussen ook het uit de handen sleuren van inkomstticketjes te zijn en het inslaan van ramen en deuren!

Ikke domme mie, dacht dat "argumentatie" in dit geval gewoon zou hebben bestaan in het proberen te overtuigen MET WOORDEN, zonder fysieke belemmering.
Enfin, dankzij Edina weet ik nu wel beter.
Circeje, de argumentatie waarover ik het had stond in dezelfde zin, maar ook jij leest graag nogal selectief:

Citaat:
"we leven in een vrij land" en "vrijheid van meninsguiting".
Het ging dus inderdaad over argumentatie tussen aanhalingstekens die ze gebruikten om hun idiote praktijken te rechtvaardigen. Dat had je wel goed begrepen.

Overigens heeft het VB ook wel eens problemen om niet fysiek te worden, maar dat is je ook "steeds" ontgaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be