![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Bij deze. Waar wil je over praten ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() beste,
Ik heb een neiuwe (zelfde) topic aangemaakt, ik heb daar de eerste vraag gesteld om de dialoog te beginnen. groetjes Yahya
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Misschien kunnen volgende feiten aanleiding geven tot discussie
Ex-moslim gemarteld na bekering tot het christendom in Nigeria Sardauruwa Sashi uit de Nigeriaanse deelstaat Niger kwam begin dit jaar tot het geloof in Christus. Op 21 september werd hij in zijn woonplaats Paiko door de politie opgepakt, vier dagen opgesloten en vreselijk gemarteld. Hij was naar de stad gegaan om maïs te malen toen agenten hem zagen. "Ze bevalen me om in hun auto te stappen. Op weg naar het politieburaeu vroegen ze me of ik moslim was. Ik zei dat ik dat wel was geweest, maar dat ik nu christen ben. Op het bureau droegen ze me op islamitische teksten en gebeden op te zeggen. Dat deed ik. Toen vroegen ze waarom ik me had bekeerd. Voor ik antwoord kon geven, werd ik met stokken en knuppels geslagen. Ik dacht dat ze me zouden doodslaan." Drie christelijke schoolmeisjes onthoofd op Sulawesi In de buurt van Poso (Indonesië) zijn op 29 oktober drie Indonesische meisjes aangevallen en onthoofd. De meisjes zijn lid van de protestantse kerk van Indonesië en waren onderweg naar hun christelijke school. In het veld werden zij aangevallen door zes gemaskerde en in het zwart geklede mannen. Een meisje wist te ontsnappen door in een ravijn te springen. De andere drie werden ter plaatse onthoofd. Eén hoofd werd ter plaatse gedeponeerd voor een kerk in Poso. De andere twee in de buurt van een politiebureau. Tien dagen later raakten twee 17-jarige schoolmeisjes zwaar gewond toen zij vanuit een hinderlaag beschoten werden. In mei jl. verloren nog 22 christenen het leven bij een bomaanslag op een markt in Tentena. Verkracht christenvrouw zweert geloof niet af in Pakistan. Omdat vrowuen in Pakistan weinig rechten hebben zijn zij dikwijls slachtoffer van seksueel geweld. Christenvrouwen zijn helemaal een gemakkelijke prooi en de daders werden zelden gestraft. Begin september is Ribqa Mabqa ontvoerd en misbruikt door twee mannen. Ze dreigden haar te doden als ze zich niet bekeerde tot de islam en werd bovendien, verschillende malen verkracht. Ribqa antwoordde dat ze liever doodging dan dat ze haar geloof in Christus zou afzweren. De volgende dag werd ze naar een andere man gebracht die haar nog drie dagen vasthield. Ook hij verkrachtte haar meermaals, en liet haar daarna los. Ribqa had de moed om klacht in te dienen. In Pakistran zijn vrouwen die hun eer zijn kwijtgeraakt niets meer waard en veel verkrachte vrouwen durven niet uikomen voor wat hen is overkomen. De familie van Ribqa wordt nu door moslims onder druk gezet om haar aanklacht in te trekken. Haar jongere broers en zussen zijn van school gehaald omdat ze voortdurend werden gepest. Een verdachte die werd opgepakt en kon ontsnappen, bedreigt Ribqa nu telefonisch. Bron: Open Doors www.opendoors.nl |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() sinds wanneer is opendoor een bron van informatie geworden ?
ik kan ook een site maken widedoors.be maken en daar van alles plakken.. waar wil je heen?
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() @lincoln
Dankje dat je dit zegt. Dat betekend erg veel. Laatst gewijzigd door tomcpp : 29 januari 2007 om 18:51. |
![]() |
![]() |