![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als echte arme hier graag een antwoord op!!!!! AUB
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
mensen in armoede zijn plantrekkers - ze moeten immers wel ![]() het vierde wereld syndicaat vraagt ook geen gratis internet, wij vragen structurele oplossingen geen doekjes voor het bloeden
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 januari 2007 om 15:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Is niet om misbruik van te maken hé (geen GB's gaan downloaden dus) maar surfen is best mogelijk ![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nog nooit in de bib geweest ? arm zijn betekent arm van Middelen, niet a priori arm van Geest hé en vice versa, klaarblijkelijk ... Laatst gewijzigd door Anna List : 25 januari 2007 om 16:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() het cynische is dat PC, GSM, internet en andere moderne technologie relatief goedkoop is terwijl basisbehoeften net duurder tot zelfs onbetaalbaar worden ( bvb huren )
ik was eens met een somalier een tijdje bevriend tijdens een vdab cursus. En die vertelde me dat hij vaak met zijn hongerende broeders in somalie belde. Door hun gsm kon hij hun maag horen knorren. GSM s zijn (of waren toen ) in somalie t schijnt spotgoedkoop.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 januari 2007 om 18:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan U niet anders dan U gelijk geven!!!!
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Is arme zijn per definitie een constante?Kan men niet tijdelijk arme zijn door tijdelijk geen werk te hebben of tijdelijk wat rijker zijn door bv een tijdelijk een job te hebben?Het deze vlooit uit dat in de tijdspan van vettig jaren of maanden men wel een pc kan kopen en die blijven gebruiken in de minder bezoldigt tijden met een goedkoop aansluiting.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vorige zomer ben ik op reis geweest naar Centraal-Amerika en daar ben ik een nacht blijven slapen bij een lokale (traditionele) indigena familie in de bergen. Het ging om een gezin met vader, moeder en 6 (kleine) kinderen.
Zij woonden in een soort hut zonder enige vorm van luxe (dus geen warm water - elektriciteit - verwarming - net voldoende eten - ...). Die mensen hadden nooit enige vorm van onderwijs of luxe gekend in hun leven. Ik denk niet dat die kinderen ooit bij een huisarts zijn geweest op algemene controle of iets in die aard. Zo een mensen vallen voor mij onder de noemer "armen". Mensen hier in België met een huis, een sociale woning, verwarming, elektriciteit, computer, internetverbinding, voldoende eten, gezondheidszorg,... zijn geen echte armen. Ze zijn mss wel relatief arm in vergelijking met de gemiddelde burger hier, maar echt arm is toch nog wel iets totaal anders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja goed vroeger waren hier ook vele arme mensen die het redelijk kon stellen in hun onderhoud. Velen zijn die oude gewoonte's vergeten.
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
zou het niet beter zijn om tenminste zoiets te doen voordat je je aan armoedenegationisme bezondigd ? laat mij je enige duiding geven over het verschil tussen de armoede hier en in de derde wereld - ik heb ze beiden aan den lijve ondervonden in de derde wereld is de armoede idd materieel zwaarder maar in de vierde wereld is de armoede mentaal veel zwaarder als arme in de derde wereld ben je geen buitenstaander - iedereen is immers arm en de rijke is daar eerder de marginaal dus hier is dat natuurlijk omgekeerd - bovenop je materiele armoede ben je ook nog eens geisoleerd. het klopt niet bovendien dat er hier geen materiele nood is vorige winter zijn er in het brusselse bvb minstens drie daklozen doodgevrozen veel daklozen overlijden ook aan longontsteking - hun officiele doodsoorzaak is longontsteking - ware doodsoorzaak is extreme armoede
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 januari 2007 om 23:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Staatssecretaris
|
![]() Een beetje moeite kost het om een goedkope pc te vinden.
Internet daarentegen is een walgelijke prijszetting. Je betaalt rond de 40 euro/maand om deftig te kunnen surfen. Wetende dat de infrastructuur er is en zo goed als is afbetaald. De liberalisering heeft zoals verwacht (niet zoals beweerd) de prijzen niet naar omlaag gehaald, maar door de positie van Belgacom de kleinere providers failliet of onwerkbaar gemaakt. Connectiviteit is dezer dagen spotgoedkoop qua infrastructuur. Zowat alles is gelegd en draait. Dit gaat nu om mega woekerwinsten. Dit is een schande naar de armen, maar evengoed naar de minder of niet armen. Iedereen wordt hierbij geript. // heb zelf lang bij verschillende ISP's gewerkt en weet waarover ik spreek. Laatst gewijzigd door Starkan : 26 januari 2007 om 00:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Echte slachtoffers van armoede maken zich zorgen of ze nog genoeg eten zullen hebben om te overleven. Citaat:
Ik ben benieuwd of uw woning hier in België met internet e.d. dan nog zo verschrikkelijk lijken ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Starkan...
Je gaat hier geen heuse infrastructuur plaatsen, gewoon om de mensen van internet te gaan voorzien. Je doet dat als bedrijfsactiviteit. En dat moet winst maken. Dat is nu eenmaal business. Ik heb tijdje terug een jobaanbieding geweigerd in een Gents genetisch bedrijf dat onderzoek doet naar HIV. Ze hebben fameus tekort aan medewerkers daar. De reden is heel simpel, niemand wil daar voor gaan werken. De dag dat dat geneesmiddel zou gevonden worden, ligt iedereen op straat. Reden? Daar is zoveel geld ingestoken, en zo weinig resultaat uit gekomen, dat het geneesmiddel z'n gewicht in goud zal waard zijn. Uiteraard zal niemand dat gaan betalen... Afrika heeft het het meest nodig, maar die hebben geen geld. De farmaceutische ontwikkelaars zouden binnen de maand failliet zijn. Geef mij dan maar een job in een lucratief onderzoeksveld, zoals cosmetica
![]() |
#20 | |||
|
![]() Citaat:
Jeanke, een gepensioneerd ex legionair die ik ken zit al drie jaar zonder electriek, gas en water Bratje - twee jaar zonder electriek en water ikzelf - met mijn inkomen kan ik me eigenlijk gewoon geen huisvesting meer permitteren. het klopt wel dat huisvesting en energie bij ons het grootste probleem vormen en voeding minder. In het zuiden ben je veel minder dan hier daarop aangewezen. Er valt daar bovendien altijd nog wel wat te jagen, te plukken of te vinden, desnoods wormen of bladeren of schors. In india zijn de koeien een soort van rondwandelende sociale zekerheid (enkel als melkproducent dan wel natuurlijk ) Citaat:
![]() Citaat:
Wat ik ook weet dat is dat er een immens verschil is in hoe de westerling naar de dood kijkt en de manier waarop de zuiderling dat doet. Voor hen bestaat er eigenlijk geen dood. In hun perceptie is de dood helemaal niet dat taboe dat het voor ons westerlingen is. Als ik dan toch vierde werelders met derdewerelders vergelijk dan stel ik vast dat derdewerelders ondanks hun grotere materiele armoede toch tenminste gelukkiger schijnen te zijn, ze lachen veel meer. Het is alsof ze veel beter om kunnen met materiele armoede dan wij westerlingen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 11:41. |
|||
![]() |
![]() |