![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In vind dit een zeer goed idee: door samenwerking met andere staten toont Vlaanderen dat het ook zijn ketens aan het afschudden is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Uitstekend initiatief en Ierland is een uitstekende keuze om mee samen te werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nog meer geld weggooien. Hoera.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Naar mijn bescheiden mening is de AIDS-problematiek het wel waard om "geld weg te gooien."
HIV is een dreiging voor de hele wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Heel leuk, maar er wat geld tegenaan gooien, gaat het AIDS-probleem heus niet oplossen. Daar zijn structurele verandering voor nodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zowel structurele veranderingen, als wetenschappelijk onderzoek, kosten nu eenmaal geld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Onzin, structurele veranderingen kunnen enkel doorgevoerd worden door de Afrikaanse leiders. Ik zie niet in wat Europees geld daar bij komt doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laat ons even een denkoefening doen: definieer even de "structurele" veranderingen die u bedoelt. Dan zullen we wel zien dat die geld zullen kosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Ik spreek hier over wetgeving, meer bepaald eigendomsrechten, iets wat in vele Afrikaanse landen ontbreekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eigendomsrechten? Verklaar even waarom u denkt dat eigendomsrechten het HIV probleem kunnen oplossen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Invoering eigendomsrechten => zelfontwikkeling Afrika => stijging van de welvaart => geïnformeerde, ontwikkelde bevolking => betere behandeling en preventie => enorme daling van het aantal HIV-besmettingen Trouwens, AIDS <-> HIV. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat u mij lessen hebt te geven over geneeskunde. U bent trouwens verkeerd. U heeft het over het verschil tussen AIDS en seropositiviteit. AIDS heeft men als men seropositief is en de zogenaamde symptomatische "AIDS definiërende aandoeningen" heeft. HIV is helemaal niet hetzelfde als seropositiviteit, het is gewoon de naam van het virus. Zowel iemand die seropositief is, als iemand die AIDS heeft, is besmet met het HIV virus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laat ons zeggen dat ik er niet van hou dat mijn academische competenties in twijfel getrokken worden door een leek. Misschien schuilt daar inderdaad een zekere "bewijzingsdrang in." Daar heb je misschien gelijk in. Dat geeft me dan weer iets om aan te werken, hé. Men moet er steeds aan werken om zichzelf te verbeteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nog niet genezen. Wel besmetting voorkomen, en voorkomen dat seropositieven AIDS ontwikkelen. Tegenwoordig kan er al voor gezorgd worden dat seropositieven nooit AIDS ontwikkelen, mits de juiste therapie. Ook de besmettelijkheid van een HIV patiënt kan sterk verminderd worden.
|
![]() |
![]() |