![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: De AEL is: | |||
Staatsgevaarlijk |
![]() ![]() ![]() |
50 | 71,43% |
Niet staatsgevaarlijk |
![]() ![]() ![]() |
20 | 28,57% |
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is de AEL een staatsgevaarlijke organisatie? Vormt zij een gevaar voor de veiligheid van de staat? Wat is uw mening?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Ik denk dat de afgelopen gebeurtenissen voor zichzelf spreken niet?
stop de AEL !
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Mooie publiciteit voor het Vlaams Blok!
Geweldig die AEL! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() [10/12/2002] - Jihad in Nederland
De Nederlandse staatsveiligheid maakt zich ernstig zorgen over de activiteiten van minstens tien radicale moslims. Zij werven jonge geloofsgenoten, vooral van Marokkaanse afkomst, voor de jihad. Begin dit jaar reageerde Nederland geschokt toen twee Marokkaanse twintigers uit Eindhoven om het leven kwamen in het gewapende conflict in Kasjmir. Een tragisch feit. Maar wat nog erger is, geen alleenstaand feit. Volgens de staatsveiligheid worden op dit ogenblik tientallen jongeren in (binnen- of buitenlandse) trainingskampen klaargestoomd voor de heilige oorlog. De rekruten zijn vrijwel allemaal Marokkaanse Nederlanders van de tweede of derde generatie. De speurders komen tot de verontrustende vaststelling dat "een gewelddadige en radicaal-islamitische stroming sluipend en steeds meer wortel schiet in de Nederlandse samenleving." Radicale moslims trachten de integratie van moslims tegen te gaan en kiezen voor de strategie van de provocatie. Moslims worden -nog steeds volgens het rapport- vervreemd van Nederland door de aanhoudende fundamentele kritiek op het Westen. En bij Nederlanders wordt vijandigheid tegenover moslims gekweekt door terreurdaden of criminaliteit. Volgens de staatsveiligheid doet die ontwikkeling zich in heel Europa voor. Maar dat hebt u de jongste tijd ook zelf kunnen vaststellen in ons land. Het besluit van het rapport is weinig rooskleurig: "Nederland bevindt zich in een vroege fase van een proces dat kan uitmonden in geweld en terrorisme." |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Partijlid
|
![]() Grappig Duym. 'k Heb hetzelfde bericht uit DS in 'Wil van God?' geplaatst, alleen was de versie van DS wat 'gekuister' zoals we dat van hen gewoon zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burger
|
![]() ![]() Met andere woorden laat de AEL toe dan zal je snotteren. Maar ja democratie is een heel mooi woord wanneer alles harmonisch verloopt maar kan het geen brug te ver zijn ? Horen, zien, zwijgen en niets doen is heel democratisch !
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() AEL is geen staatsgevaarlijke organisatie.
Welke bewijzen funderen deze stelling? De 40euro'tjes die op de AEL-rekening staan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Het zeggen is nog altijd iets anders dan uitvoeren.
Elke betoging die de AEL hield was maar van die aard waar je best mee kon lachen. En tja...wil het ook zeggen dat ik staatsgevaarlijk ben als ik morgen een buis haal voor economie en dat ik daarna die docent bedreig door te roepen dat ik "ALLE Studenten zal optrommelen zonder toestemming" ? Lijkt mij best een bizarre redenering! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Bedreiging?
Ziet u toevallig elementen die het parket niet ziet? Misschien eens solliciteren bij het gerecht, krachten zoals u is een verrijking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Burgemeester
|
![]() Mustafa;
Om een probleem op te lossen moet men 1) Eerst erkennen dat er een probleem is ? 2) Het probleem omschrijven stel open vragen? wat is er wat is er niet ? waar doet het probleem zich voor waar niet? waarom is het probleem er? Etc Laat me even veronderstellen dat ik naar Kouweit gaat ( ik ben er geweest). Op het vliegveld keert men Uw valies onderste boven en O wee wanneer U een opmerking maakt kunt U meteen vertrekken. Drank video’s en of weekbladen waarin het vrouwelijk schoon geaccentueerd wordt zijn taboe, bekijk er ook geen vrouw en zelf naar een kameel kijk je enkel als je zeker bent dat het geen vrouwtje is. Een christelijke kerk zul je er niet vinden (dit is taboe) in een gesprek sla je knieën niet overeen etc… Is dit slecht? Nee het is hun cultuur en ik pas me aan. Gasten die bij mij thuis logeren hebben een zekere vrijheid in zoverre ze geen inbreuk maken op een aantal gebruiken en ongeschreven wetten, passen ze zich niet aan dat stuur ik ze weg. Hetzelfde gebeurt in een cultuur/land/stad De AEL is destructief zij gaat uit van het feit dat de islamitische cultuur primeert op alle andere en dat wij ons moeten aanpassen, nee jullie zijn onze gasten. De AEL stelt dat ze superieur is aan anderen, dat de islam en zijn belijders alles weten en zij zullen ons wel zeggen wat we moeten doen, is dit niet een denkwijze van een dictator? Het ongenuanceerd gelijk van de AEL evenals dat van Verhofstat en de daaruit volgende agressie in aan de burgers opgedrongen acties is misdadig. a) we moeten erkennen dat er een probleem is, de multiculturele maatschappij bestaat niet en zal waarschijnlijk nooit bestaat want het is een contradictie ( noem er me een die een succes is). De sterkste cultuur ( meest agressieve) eet altijd de zwakste op. Het enige dat mogelijk is, is een maatschappij die een andere cultuur de mogelijkheid bied zich te beleven in die zaken die niet in tegenstrijd zijn met de heersende volkseigen gebruiken en wetten. Het streven naar onderling respect in de wetenschap dat er altijd wrevelpunten zullen zijn die dan in respect tot elkaar moeten beslecht worden. b) WAAROM wordt racisme verbonden is met Marokkanen, veel minder met turken en niet met oa Indiërs, joden, chinezen, Roemenen, Kongolezen, Brazilianen, Argentijnen etc. Dit is een effectief feit, er van uit gaan dat dit door de Vlamingen komt is geen argument. Erkennen dat er een probleem is is de eerste stap naar een oplossing WAAROM is er een hogere criminaliteit frequentie voor Marokkanen die blijkt uit de studies en cijfers? Alle immigranten worden op dezelfde wijze en met dezelfde middelen geholpen. Ik ben me bewust dat deze significante onderscheiden mogelijk veroorzaakt worden door een minderheidsgroep die telkens opnieuw delicten plegen. Waarom is dit, kan het zijn dat onaangepastheid aan onze cultuur één argument is, zou de AEL en andere zich dan niet beter bezighouden met een opbouwende integratie van de kant van de migrant naar de gastheer en ik weet zeker dat er vele deuren zouden open gaan. Zou het niet beter zijn dat de migranten onderling die jongens die in de drugs prostitutie etc verzeild zijn vanuit hun eigen cultuur te begeleiden en zo een voorbeeld rol te spelen in plaats van de schuld bij de Vlamingen te leggen. Het is crimineel dat men telkens er iets gebeurd als een kind de schuld op een ander wil afschuiven, niemand in onze cultuur wil dergelijke vrienden of collega’s. In de huidige situatie en met de huidige gegevens ligt de bal duidelijk in U kamp en moeten jullie eerst mea culpa slaan en intern orde op zaken stellen en dan weet ik zeker dat de Vlamingen je met open armen ontvangen, dat hebben ze altijd gedaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als men een organisatie, beweging of partij als staatsgevaarlijk gaat bestempellen, louter omdat deze oproept tot een betoging, waar gaat het dan naartoe? Betogingsrecht is een fundamenteel onderdeel van het recht van vrije meningsuiting, en gelooft u mij: zelfs als het vlaams blok morgen door mijn straat paradeert, zou ik er niets op tegenhebben (alhoewel ik niet zal mee gaan lopen). 'Betogen zonder toelating' klinkt mij verdacht in de oren, en wel hierom: als men wil gaan betogen is dat om een duidelijk standpunt te verkondigen aan de machthebbende klasse, de regering. Betogingen verbieden getuigd alleen maar van een ondemocratisch karakter van die regering. Het is niet meer dan een poging om een dissidente stem de mond te snoeren. Dus, iedereen, van extreem links over centrum tot extreem rechts: of het mag of niet, betoog zoveel u wilt.
Zij die rellen veroorzaken en schade aanrichten, moeten daarvoor gestraft worden. Niet de gehele betogende beweging.
![]() |
![]() |
#15 |
Partijlid
|
![]() Pelgrim, tot mijn verbazing moet ik je 99,99% gelijk geven.
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waar zit ik dan voor 0,01 procent fout?
![]() |
![]() |
#17 |
Partijlid
|
![]() Perfectie is niet van deze wereld. 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() WEET u dat zij daarvoor verantwoordelijk waren, of hebt u dat gewoon ergens gelezen, want tot nu toe heb ik daar geen enkel bewijs voor gezien. Het kan uiteraard zijn dat ik dat gemist heb.
![]() |
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|
![]() Beelden zeggen meer dan 1000 woorden.
Kijk eens naar het nieuws! Er zijn toch genoeg beelden getoond dat de migranten de boel aan het dingelen aan het slaan zijn, of met stenen aan het gooien zijn. Dat wordt allemaal probleemloos toegestaan, Ajaa, toch niet 1 arrestatie. Oei, ben ik nu een rassist?? ![]() |
![]() |
![]() |