Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2007, 17:12   #1
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard Tomcpp vs Yahyazakarya => Christendom vs Islam

Hallo Tomcpp,
Ik ben moslim (iemand die zich onderwerpt aan de wil van De Enige de Eerste) ik geloof in de Koran (het woord van de Schepper).

En jij bent een Christen, jij gelooft dus in de Bijbel (het woord van God).

Jou geloof is op deze Bijbel gebaseerd, en mijn geloof is op de Koran gebaseerd.

Ik ga beginnen met de eerste vraag om deze dialoog te starten:
1 - Wie of wat is jou God waarin jij gelooft? + Bewijs (realiteit + Bijbel).

Met vriendelijke groeten

Yahya
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 17:25   #2
tomcpp
Banneling

Standaard

Ik geloof in een liefdevolle God. Een God die mensen inspireert om het goede te doen, en die de waarheid aanhangt en bekend maakt.

En ik heb geen bewijs. Bewijs zou geloof waardeloos maken. Ik geloof, en ik probeer mijn best te doen voor mezelf en anderen, zoals Jezus dat vraagt in de Bijbel. Ik heb geen bewijs dat ik daarvoor beloond zal worden of iets dergelijks.

Ik kan wel dit zeggen als "bewijs" : een stad vol Christenen is een warme, open wereld, waar gebouwd wordt aan een betere toekomst.
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 17:32   #3
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ik kan wel dit zeggen als "bewijs" : een stad vol Christenen is een warme, open wereld, waar gebouwd wordt aan een betere toekomst.[/quote]

Zo is een stad vol Moslims waarschijnlijk ook een warme, open wereld, waar gebouwd wordt aan een betere toekomst.

Belfast en Baghdad zijn manifeste uitzonderingen op die regel. Ik stel voor dat de vurige verdedigers van hun resp; geloven eerst even "thuis" orde op zaken stellen en dat we daarna de discussie met een gevoel van waarachtigheid en het vermlijden van hypochrisie kunnen verderzetten.
Oud 28 januari 2007, 17:43   #4
tomcpp
Banneling

Standaard

Ik kan alvast nog 1 uitzondering op die regel bijvoegen : Dhaka in Pakistan :

Hij wou niet studeren. Hij vind wiskunde interessanter dan de koran.

Maar daar eindigen natuurlijk de acties van de moslims niet. De fotograaf zijn familie is aangevallen geweest door een horde moslims.

Hij vluchtte naar duitsland ... en wordt WEER aangevallen door een horde moslims. Hij leeft onder constante doodsbedreiging.

Je ziet : islam is geen religie van vrede, geen religie van tolerantie. Uiteraard niet. Elk klein kind weet dat, spijtig genoeg.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koran 8:12
Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; Ik ben hard tegen de gelovigen. Ik boezem vrees in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."

Laatst gewijzigd door tomcpp : 28 januari 2007 om 17:44.
Oud 28 januari 2007, 17:45   #5
tomcpp
Banneling

Standaard

Maar laat ons hier even stoppen. Yahza. Waar geloof jij in + bewijs ?
Oud 28 januari 2007, 17:45   #6
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Zo is een stad vol Boedisten waarschijnlijk ook een warme, open wereld, waar gebouwd wordt aan een betere toekomst..

Zo is een stad vol Hindoeisten waarschijnlijk ook een warme, open wereld, waar gebouwd wordt aan een betere toekomst...

Zo is een stad vol Joden waarschijnlijk ook een warme, open wereld, waar gebouwd wordt aan een betere toekomst...

Zo is een stad vol Atheïsten waarschijnlijk ook een warme, open wereld, waar gebouwd wordt aan een betere toekomst.

En wat wilt dat allemaal zeggen of bewijzen?

Groetjes

Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 28 januari 2007 om 17:46.
Oud 28 januari 2007, 17:46   #7
tomcpp
Banneling

Standaard

Maar laat ons hier even stoppen en verder on-topic gaan. Yahza : waar geloof jij in + bewijs ?
Oud 28 januari 2007, 17:50   #8
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

tomcpp,
Ik heb gezegd dat ik met jou een dialoog wil uitvoeren over de manier van denken (of geloof) christendom <> islam met 1 voorwaarde dat voor alles wat je zegt een bewijs uit de realiteit en de Bijbel moet gaan halen.
Dus, waarom plak jij hier foto's van mensen die niet willen studeren of verzen uit de koran?

----
waarom wil je zo vroeg deze dialoog stoppen met zo'n gedoe en :
Citaat:
Maar laat ons hier even stoppen en verder on-topic gaan. Yahza : waar geloof jij in + bewijs ?

graag een antwoord.

groetjes

Yahya
Oud 28 januari 2007, 17:53   #9
tomcpp
Banneling

Standaard

Omdat ik al gezegd heb wat het bewijs is voor mijn geloof : niets. Anders zou het geen geloof zijn.

Maar jij moet wel eerlijk zijn. Waar geloof jij in en waarom ? Of bewijs, als je dat liever hoort.
Oud 28 januari 2007, 18:14   #10
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp Bekijk bericht
Omdat ik al gezegd heb wat het bewijs is voor mijn geloof : niets. Anders zou het geen geloof zijn.

Maar jij moet wel eerlijk zijn. Waar geloof jij in en waarom ? Of bewijs, als je dat liever hoort.
Ik geloof in de Eerste, die er eeuwig was voor het bestaan van materie, en die voor materie wetten en wetmatigheden heeft bepaald om verder na een explosie verder te blijven evolueren.

Ik heb niet veel mogelijkheden (4):

** De materie is eeuwig (hypothese door de wetenschap verslagen).
** Niets maakt iets ?? (ik zie het nergens, en nooit meegamaakt).
** Zichzelf gemaakt (impossible!).
** Er zit een kracht, wijsheid, wil, doel, kennis, .. achter het bestaan.
En moet 1 wil zijn, want drie chaufeurs met 3 verschillende willen
kunnen niet 1 auto rijden.

Ik kies voor het meeste logische antwoord:
Wijsheid, kennis, macht, .. zit achter het bestaan die voor de kern van een cel heeft bepaald dat deze laatste over DNA moet beschikken die erfelijke informatie veilig moet bewaren en alle functies eraan toegekend.

Bewijs uit de realiteit:

Deze knop hier "Antwoord versturen" zodra je erop klikt zullen er verschillende taken uitgevoerd worden die ervoor zorgen dat dit berichtje opgeslagen en weergegeven wordt.
de knop, of domme computer en allerlei materie waaruit het bestaat hebbe geen kennis, wil, wisheid, .. om dat te doen, maar een MENS (programmeur, techinici, elktrotichnicien, ..) zit achter het bepalden van deze taken voor de knop.

Bewijs uit de koran:

'Zeg: Hij is de God als enige. de God de eeuwige. Hij heeft niet verwekt en is niet verwekt en niet één is aan Hem gelijkwaardig.'

(Koran, 112:1-4)

"Weet dat er geen god is dan de God"

(Koran 47:19)

“Hij heeft de hemelen en de aarde in Waarheid geschapen. Hij doet de nacht de dag bedekken en Hij doet de dag de nacht bedekken. En Hij heeft de zon en de maan dienstbaar gemaakt. Allen bewegen tot een bepaalde tijd. Weet dat Hij de Almachtige, de Vergevensgezinde is.”
..

Hij is Allah, naast Wie er geen God is, de Kenner van het onzienlijke en het ..

(Koran)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tompcpp
Waarom geloof jij dan zonder bewijs? jij bent net als een Atheist die gewoon in iets geloven zonder bewijs.!
Dat noemen we inderdaad het christendom, nu wat geloof jij dan?

de volgende:

Geloof jij in Jezus (as) als verlosser of zo iets ? kan dat?
Geef mij dan een bewijs uit de realiteit of uit de Bijbel.!

Groetjes

Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 28 januari 2007 om 18:19.
Oud 28 januari 2007, 18:48   #11
tomcpp
Banneling

Standaard

Je eerste punt kan samengevat worden als "creationisme" en is gewoon bullshit. Als er een intelligentie achter de evolutie zou zitten, waarom kan je dan experimenten ermee herhalen ? Hier zijn genoeg sites over.

Een ding zou je serieus moeten doen twijfelen : evolutie bestaat ook in door mensen gecreerde objecten. Robots kunnen evolueren, en ook computerprogramma's, uiteraard door mensen gemaakt kunnen evolueren. Duidelijk hoef je geen God te zijn om leven te creeren.

Ook verklaren je beweringen nergens waarom je in de islam gelooft. Zelfs al zou je bovenstaande argument waar zijn, dan zou het 1 religie niet van een andere differentieren.

Je quotes uit de koran zijn tegenstellingen in zichzelf.

'Zeg: Hij is de God als enige. de God de eeuwige. Hij heeft niet verwekt en is niet verwekt en niet één is aan Hem gelijkwaardig.'

Dus hij heeft geen leven verwekt ?

Dit is toch hopelijk niet jouw idee van "bewijs" he ?

“Hij heeft de hemelen en de aarde in Waarheid geschapen. Hij doet de nacht de dag bedekken en Hij doet de dag de nacht bedekken. En Hij heeft de zon en de maan dienstbaar gemaakt. Allen bewegen tot een bepaalde tijd. Weet dat Hij de Almachtige, de Vergevensgezinde is.”

Fantastisch. Alleen weet elk klein kind dat de dag de nacht niet bedekt, noch omgekeerd. Dag en nacht zijn enkel effecten die resulteren uit de relatieve afstand tussen astronomische objecten, waarvan de aarde er 1 is. Dag en nacht bestaan op alle hemellichamen, inclusief het kleinste, domste steentje dat ergens diep in het heelal rondzweeft.

Ook zegt de Koran dat de aarde plat is. Als een tapijt. Ook zegt de koran dat de bergen hol zijn als tenten. Allemaal "bewijzen" ? Vertel eens.

Waarom geloof ik ? Omdat ik weet dat ik fouten maak, en ik weet dat het goed is om vergiffenis te vragen voor die fouten. Omdat ik voel dat er een God is, en dat God goed is. Omdat ik geloof dat ik zelf, zoals de bijbel zegt, het onderscheid kan maken tussen goed en kwaad, en de verhalen van Jezus Christus een nuttige leidraad vind om bij te leven.

Waarom geloof ik in het Christendom ? Omdat ik tot in het extreme bewondering heb voor vele mensen die deden wat ze deden, gemotiveerd door hun geloof in het Christendom :
-> Jezus Christus, die weigerde te vechten tegen de Romeinen, zelfs niet voor zijn leven. God redde hem, en hij leeft ook vandaag nog voort in meer dan een miljard mensen
-> Pater Damiaan : die zonder twijfelen ging leven onder de melaatsen, met gevaar voor eigen leven, hij organiseerde hun, gaf ze hoop, en bouwde een waar ze menswaardig in konden leven, met een ziekenhuis enz.
Sinterklaas, Paulus, Moeder Theresa, ...

Bewijs voor de goedheid in het Christendom : de realiteit. Vrijwel elk Christelijk land is een open democratie geworden, met eerlijke behandeling voor vele mensen. Overal zie je christelijke mensen goed doen. En je ziet evengoed de moslimreactie daarop, getuige bijvoorbeeld zuster Leonella Sgorbati.

De bijbel commandeert respect, en ondanks alles, hebben alle mensen van de kerk de overweldigende reputatie van goede, behulpzame mensen te zijn. Bij de constante zwartmakerij draaien zij de andere kaak, en blijven openstaan voor elke mens die hulp nodig heeft.

Omdat Christenen samenkomen om met elkaar te vieren en daarbij schoonheid creeren, met een kerstboom, paasklokken, enz, in plaats van kinderen de keel van een beest te laten oversnijden zoals moslims doen.

Maar wat is de grondreden ? Ik wil geloven.

groetjes,

Tom
Oud 28 januari 2007, 19:37   #12
Martini
Burger

Martini's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
+ Bewijs (realiteit + Bijbel)
Ben ik de enige die hier een grappige impliciete uitspraak in ziet?

Great minds discuss ideas. Average minds ruminate over events. Small minds talk about people.
Martini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 19:40   #13
tomcpp
Banneling

Standaard

Yahya heeft inderdaad een nogal vreemd idee over wat geloof betekend. Geloof gaat net over dat wat je niet kan bewijzen. Over iets heel anders dan wetenschap. Anders kom je met idiotigheden als dit af :

http://www.timesonline.co.uk/article...570067,00.html

Yahya : je gaat je kinderen toch niet laten inenten hoop ik ? Geloof hebben, voor jou, zou betekenen dat je op "allah" rekent om hun te beschermen. Maar zelfs de profeet kon daar niet op rekenen.

Ja, de profeet zelf is geveld door allah. Uiteraard. Dat zou een hint moeten zijn voor die mensen.

Laatst gewijzigd door tomcpp : 28 januari 2007 om 19:49.
Oud 28 januari 2007, 19:57   #14
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Onze Ya zijn godsbewijs is anders identiek aan het "godsbewijs" van de gelovigen. Je jannog krasser : De weddenschap van Pascal.
Stellen dat een godsbewijs irrelevant is, is nogal een progressieve denkwijze binnen het christendom. In grote lijnen komen zowel de Islam het Jodendom als de Islam er wel met elkaar over eens dat God zien als "de eerste oorzaak" een redelijk deugdelijk godsbewijs is. Je zal er ook de evangelische christenen in de Vs niet over horen klagen.

Je kan een punt scoren door te stellen dat het binnen de Islam het enig aanvaardbare bewijs zou kunnen zijn (vermits het in de Koran staat). Maar hier ben ik nog niet zo zeker van, vermits de interpretatie (..) van de koran niet onderhevig is aan kritiek : elke moslim mag dat heilig boek lezen zoals hij wil. Elke moslim zal je vertellen dat er geen verschillende interpretaties mogelijk zijn, maar waarom sturen sjieten en soennieten dan zelfmoordauto's naar elkaars marktplaatsen om elkaars vrouwen en kinderen af te slachten ?
Oud 28 januari 2007, 20:59   #15
Ciccio
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik geloof in de Eerste, die er eeuwig was voor het bestaan van materie, en die voor materie wetten en wetmatigheden heeft bepaald om verder na een explosie verder te blijven evolueren.

Ik heb niet veel mogelijkheden (4):

** De materie is eeuwig (hypothese door de wetenschap verslagen).
** Niets maakt iets ?? (ik zie het nergens, en nooit meegamaakt).
** Zichzelf gemaakt (impossible!).
** Er zit een kracht, wijsheid, wil, doel, kennis, .. achter het bestaan.
En moet 1 wil zijn, want drie chaufeurs met 3 verschillende willen
kunnen niet 1 auto rijden.

Ik kies voor het meeste logische antwoord:
Wijsheid, kennis, macht, .. zit achter het bestaan die voor de kern van een cel heeft bepaald dat deze laatste over DNA moet beschikken die erfelijke informatie veilig moet bewaren en alle functies eraan toegekend.

Bewijs uit de realiteit:

Deze knop hier "Antwoord versturen" zodra je erop klikt zullen er verschillende taken uitgevoerd worden die ervoor zorgen dat dit berichtje opgeslagen en weergegeven wordt.
de knop, of domme computer en allerlei materie waaruit het bestaat hebbe geen kennis, wil, wisheid, .. om dat te doen, maar een MENS (programmeur, techinici, elktrotichnicien, ..) zit achter het bepalden van deze taken voor de knop.

Bewijs uit de koran:

(Koran, 112:1-4)

..

Hij is Allah, naast Wie er geen God is, de Kenner van het onzienlijke en het ..

(Koran)

Waarom geloof jij dan zonder bewijs? jij bent net als een Atheist die gewoon in iets geloven zonder bewijs.!
Dat noemen we inderdaad het christendom, nu wat geloof jij dan?

de volgende:

Groetjes

Yahya
Kan ik mij volledig bij aansluiten!

Bij het zenden van alle grote profeten (en zeker bij de 5 "hoofd-profeten": Noach, Abraham, Mozes, Jezus en Mohammed), karakteriseerde God hun komst telkens met dezelfde stereotiepen.

Elke profeet had:
1. Opdracht: de Heilige Boodschap over te brengen
2. Tekenen : om de mensen te overtuigen van hun verhaal.

De boodschap was bij elke profeet hetzelfde:
Geloof in Uw God. Er is geen God dan Hij. Aanbid Hem, en onderwerp u aan Hem.
Dit is de kern van de godsdienst! En hierin komen de moslims, de joden en de christenen overeen.

"Wij hebben aan jou (Mohammed) geopenbaard zoals Wij aan Noë en de profeten na hem geopenbaard hebben. En Wij hebben geopenbaard aan Abraham, Ismaël, Isaak, Jacob en de stammen, Jezus, Job, Jonas, Aäron, Solomon - en aan David gaven wij de Psalmen." (Koran 4:163)

Voor het verkondigen van de boodschap, had God aan elke profeet duidelijke Tekenen gegeven, zodanig dat ze (het volk) hem zouden geloven, en niet zouden vermoorden.
(BTW. Het is niet alleen Jezus die bedreigt is met de dood. Noah wou men stenigen. Abraham, hadden ze op de brandstapel willen gooien. Mozes was ook ter dood veroordeeld. En Mohammed, hebben ze geprobeerd te vermoorden in zijn eigen huis).

De Tekenen van de profeten onder de Kinderen Israel's zijn algemeen bekend.
Mozes: de Staf die veranderde in een slang, zijn hand die wit werd, de splitsende zee, het manna en kwartels, de bronnen uit de rotsen, de stenen tafelen, ...
Jezus: het opwekken van doden, het genezen van blinden en lammen, zijn magische geboorte (waarin de moslims, in tegenstelling tot het overgrote deel van de christenen, rotsvast in geloven).

Mohammed zijn Teken, was de Koran.
De Heilige Koran, is qua Boek, het meest verheven Boek dat ooit voor de mensheid naar buiten is gebracht.

En ik zou graag de kritische geesten onder ons, even willen uitdagen en vragen volgende fragmenten te lezen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teken1 Bekijk bericht
En Hij heeft hechte bergen op aarde geplaatst
opdat gij niet geschokt zult worden
en rivieren en paden opdat gij de juiste weg moogt inslaan
(koran 16:16)

Hebben Wij niet de aarde gemaakt tot een uitgestrekt vlak en de bergen tot pinnen?
(Koran 78:6-7)

Het boek, getiteld "Earth", wordt in vele universiteiten over de gehele wereld beschouwd als een standaard naslagwerk op het gebied van geologie.
Eén van de auteurs van dit boek is Frank Press.
Momenteel is hij de voorzitter van de Academie van Wetenschappen in de Verenigde Staten.
Hiervoor, was hij de wetenschappelijke adviseur van de voormalige President van de Verenigde Staten, Jimmy Carter. In zijn boek staat dat bergen steunende wortels hebben.

Deze wortels zijn diep ingebed in de grond. Dus bergen hebben een vorm als die van een pin, zoals we kunnen zien in figuur 1, 2 en 3.

Figuur 1, 2, 3

Moderne aardwetenschappen hebben bewezen dat bergen diepe wortels hebben onder het grondoppervlak en dat deze wortels vele malen de hoogte kunnen bereiken die ze boven het grondoppervlak hebben.

Dus het juiste woord om op basis van deze informatie bergen te beschrijven is 'pin', want het meeste van de eigenlijke set pinnen is verborgen onder het grondoppervlak.

De geschiedenis van de natuurwetenschappen vertelt ons dat de theorie van bergen met diepe wortels pas in de tweede helft van de negentiende eeuw was geïntroduceerd.

Bergen spelen ook een rol bij de stabilisering van de aardkorst. Ze verhinderen dat de aarde schudt.

De moderne platen tektoniek theorie zijn eveneens van mening dat de bergen als stabilisatoren voor de aarde werken. Deze kennis over de rol van bergen als stabilisatoren voor de aarde begon men pas in de late 60-er jaren te begrijpen in het kader van de ontwikkeling van de platen tektoniek theorie.

Zou iemand in de tijd van de Profeet Mohammed (vzmh) hebben kunnen weten over de ware gestalte van bergen?

Zou iemand zich kunnen voorstellen dat de solide massieve berg die hij voor zich ziet zich eigenlijk diep in de aarde uitstrekt en een wortel heeft, zoals de wetenschappers beweren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teken2 Bekijk bericht

Daarna heeft Hij zich gericht tot de hemel die rook was

waarop Hij zei tot hem en tot de aarde: Kom willig of onwillig!

Zij zeiden: Wij komen willig

(Koran 41:11)

De moderne toegepaste en theoretische kosmologie geeft duidelijk aan dat op een bepaald moment het gehele heelal niets anders dan een 'rook' wolk was.

Dit is één van de onbetwistbare principes van de standaard moderne kosmologie.

Wetenschappers kunnen nu nieuwe sterren formaties waarnemen in de overblijfselen van deze 'rook', zoals we kunnen zien in figuur 1 & 2.

Figuur 1 & 2

]

De heldere sterren die we 's nachts zien, waren net als het hele heelal in deze "rook" gevormd.
Omdat de aarde en de hemelen er boven (de zon, maan, sterren, planeten, melkweg stelsels etc.) uit dezelfde 'rook' is gevormd, concluderen we dat de aarde en de hemelen één verenigde massa was.
Toen werden ze uit deze homogene 'rook' gevormd en van elkaar gescheiden.

In de Heilige Koran spreekt Allah over de oorsprong van het heelal:

Zien zij die ongelovig zijn dan niet

dat de hemelen en de aarde een ineengedrongen massa waren
waarop Wij beide scheidden
en van het water elk levend organisme maakten?
Zullen zij dan niet tot geloof komen?
(Koran 21:30)

Professor Alfred Kroner is één van de bekendste geologen van de wereld.
Hij is professor aan de afdeling Aardwetenschappen van de Universiteit van Mainz (Duitsland).
Hij zei: "Als we bedenken waar Mohammed vandaan kwam...
Ik denk dat het bijna onmogelijk is dat hij over dingen had kunnen weten, zoals de gemeenschappelijke oorsprong van het heelal, omdat de wetenschappers pas de laatste jaren met zeer gecompliceerde en geavanceerde technologische methodes hebben ontdekt, dat dit het geval is".
Hij zei ook: "Iemand die niets weet over nucleaire natuurkunde, kon veertienhonderd jaar geleden, volgens mij, niet in de gelegenheid zijn om zelf achter wetenschappelijke zaken te komen die we nu pas ontdekt hebben; bijvoorbeeld dat de aarde en de hemelen dezelfde oorsprong hebben"
Hoe had de Profeet Mohammed (vzmh) dit veertien honderd jaar geleden kunnen weten, terwijl wetenschappers dit pas onlangs hebben ontdekt d.m.v. geavanceerde onderzoeksuitrusting, die in die tijd niet bestonden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teken3 Bekijk bericht
Laten we eens even kijken naar een aantal statistische wonderen in de Koran, welk slechts een fractie is van wat het Heilige Boek de mensheid geeft.

ArabischBetekenis vs. Aantal keren vermeld in Koran

Ad-Dunya - Deze wereld 115
Al-Akheerah - Het Hiernamaals 115

Al-Malaa'ikah - Engelen 88
Al-Shayaateen - Satan 88

Al-Hayah - Leven 145
Al-Maout - Dood 145

Al-Rajul - Man 24
Al-Mar-ah - Vrouw 24

Al-Shahr - Maand 12
Al-Yaum - Dag 365

Al-Bahr - Zee 32
Al-BarLand 13

Opm1: Dit is voor mij het LEVENDE bewijs, dat Mohammed zeker en vast de Koran niet zelf had kunnen schrijven. Het aantal keren Dag = 365. En niet 354, zoals in het Islamitische jaar.
Stel dat Mohammed, echt telde hoeveel keren hij het woordje dag in de koran schreef, dan gaat hij toch toch niet 11 dagen meer nemen, dan in het voor hem aangenomen jaar.

Opm2: Als we het aantal keren dat de woorden "land"en "zee" voorkomen bij elkaar tellen krijgen we een totaal van 45.
En nu voeren we een betrekkelijk eenvoudige berekening uit:
32/45 X 100% = 71.1%

13/45 X 100% = 28.8%

En boven zien we wat we nu kennen als het percentage van water dat de wereldbodem bedekt (71.111..%) en het percentage land (28.888...%).

Deze feiten illustreren weer een ander wonder van de koran.

Dit is maar een heel klein handgreepje uit het enorm aantal voorbeelden.

Ciccio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 22:00   #16
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YahyaZakarya
de volgende:

Om deze dialoog niet te stoppen.

Ps: Evolutie is een wetenschappelijke theorie, en volgens mij is dat een realiteit.. dus geen onzin vertellen en doel van een mens met doel van de Eerste, de Enige mengen!

Groetjes

Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 28 januari 2007 om 22:09.
Oud 28 januari 2007, 22:08   #17
Martini
Burger

Martini's schermafbeelding

Standaard

Ciccio,

Ik kan je een hele bibliotheek opsommen van boeken geschreven door spiritisten, channelers, mediums, etc... die bol staan van de dingen die ze zelf niet hadden kunnen schrijven (omdat ze bepaalde feiten niet konden weten, talen niet spraken, ...). Dat bewijst niet dat die boeken het woord van een god of van engelen zijn, ongeacht wat de schrijvers van die boeken beweren.

Great minds discuss ideas. Average minds ruminate over events. Small minds talk about people.
Martini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 23:09   #18
tomcpp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
Kan ik mij volledig bij aansluiten!

Bij het zenden van alle grote profeten (en zeker bij de 5 "hoofd-profeten": Noach, Abraham, Mozes, Jezus en Mohammed), karakteriseerde God hun komst telkens met dezelfde stereotiepen.
Weet je wat nog enorm opvalt aan alle profeten ?

Alle profeten waren 100% Vredig. Nooit hebben ze zelf gevochten. Behalve eentje in jouw lijstje.

Noach bouwde, met de hulp van God, en God zond de dieren naar hem
Abraham was de stamvader van het Israelische volk. God gebruikte zijn macht om hem naar Israel te brengen
Mozes leidde het volk van Israel weg van Farao, met de macht van God
Jezus bracht de boodschap van genade, van de liefde van God over aan de mensen. Heel de wereld viel hem aan. Met al hun macht. God beschermde Jezus en wekte hem tot leven na de dood

Geneen heeft ooit een gevecht aangegaan, laat staan dat die een leger had.

Mohamed was een pedofiele, racistische, massamoordende slavendrijver.

Detecteren we enig contrast misschien ? Ook zijn er de rechtstreekse tegenstellingen tussen Jezus en Mohamed :

Jezus was absoluut tegen het stenigen van vrouwen. Mohamed was absoluut voor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
Elke profeet had:
1. Opdracht: de Heilige Boodschap over te brengen
2. Tekenen : om de mensen te overtuigen van hun verhaal.

De boodschap was bij elke profeet hetzelfde:
Geloof in Uw God. Er is geen God dan Hij. Aanbid Hem, en onderwerp u aan Hem.
En uiteraard zitten we hier weer diep in de mist. De boodschap van het Christendom is geen boodschap van onderwerping, noch is de boodschap van het Jodendom een boodschap van onderwerping. Er is maar 1 godsdienst die het over onderwerping heeft.

Maar antwoord me dit eens : als er een God bestaat, en hij aan de kant van de moslims zou staan, hoe kon mohamed dan sterven aan een ziekte ?

Als islam de perfecte manier van leven is, waarom past dan geen enkel land het toe ? De straf voor stelen bijvoorbeeld, wordt nergens toegepast, enkel vroeger in kleine sultanrijkjes werd dat gedaan. Maar die was toch perfect ?

En laat ons even analyseren wat de koran echt zegt volgens jullie over bergen, om maar een indicatie te geven :

"And He has set firm mountains in the earth so that it would not shake with you..."

Dit is natuurlijk het exacte tegengestelde van wat er echt gebeurd : bergen zijn het resultaat van aardbevingen. Hoe heviger de bevingen, hoe hoger de berg wordt. Alle aardbevingen van de laatste 100 jaar :

Oops. Aardbevingen exact op de plekken waar er bergen zijn.

Ook hebben bergen echt niet de vorm van een paal. Uiteraard niet. Bergen zijn 2 afgebogen HORIZONTALE structuren. Hoe ziet een berg eruit in de aardkorst ? Zo :

Uiteraard loopt er dwars door elke berg een breuklijn naar de mantel toe. Dit zorgt enerzijds voor vulcanische activiteit en ten tweede voor zware aadbevingen. Is dit een "paal" zoals van een tent ? Zet gij mij dan eens een tent recht met een tentenpaal waar een breuklijn dwars doorloopt.

Ook zegt de koran dat bergen hol zijn, als tenten. Dat zijn ze uiteraard niet. Integendeel, ze zijn minder hol dan het continentaal plat zelfs.
Oud 28 januari 2007, 23:14   #19
tomcpp
Banneling

Standaard

Gelukkig zegt de koran zelf dat hij niet van allah komt :

4:82 Denken zij dan niet na over de Koran? Was deze van iemand anders dan van Allah dan hadden zij zeker tegenstrijdigheid daarin ontdekt.

Dus als ik 1 probleem kan aanduiden in de koran dan is het haram om te zeggen dat de koran van allah komt, juist ?

Wel :
Koran 15:19 And the earth We have spread out (like a carpet); set thereon mountains firm and immovable; and produced therein all kinds of things in due balance.

Waar is het tapijt ?

Allah is zijn tapijt kwijt ... help jij hem het even zoeken ?

Laatst gewijzigd door tomcpp : 28 januari 2007 om 23:35.
Oud 28 januari 2007, 23:19   #20
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

gewoon even tussendoor: Deze bovenstaande zin mag toch alleen maar (volgens jullie geloof) gezegd worden door moslims? Want er is mij gezegd: iedereen die deze zin zegt word beschouwd als moslim, en anders mag je serieus wat problemen verwachten (godslaster of whatever).
Mooi staaltje van tolerantie.

Moest ik verkeerd zijn moogt ge dat natuurlijk ook zeggen
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be