![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
De VLD-SP.a voorzien alweer een nieuwe belasting. Ze beweren de belasting arbeid te verlagen maar we weten uit ervaring dat het alweer een nieuwe belasting zal worden om de overmatige uitgaven en transfers naar Wallonië te bekostigen. Aangezien het geld vooral in Vlaanderen zit zal er alweer een extra geldstroom naar het zuiden van het land ingericht worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mocht deze belasting er komen zal het niet meer zijn dan een verhoging van de globale belastingsdruk. Ze weten dat ze met de belasting op arbeid aan een bovengrens zitten en dus gaan ze nu elders plunderen. Wij waren eerst van plan om te herlocaliseren naar Oostende. Nadat we een audit hieromtrent lieten uitvoeren en nadat bleek dat politici aldaar schaamteloos dachten één en andere inspraak te hebben in de firma, hebben we contact opgenomen met een bureel om de herlocalisering voor te bereiden richting Noord-Frankrijk. Niet dat het ginder het paradijs is, maar daar doen ze tenminste nog inspanningen om ondernemingen aan te trekken. In dit land doet de politiek haar uiterste best, ondernemingen het land uit te jagen. Indien ze deze maatregel doorvoeren, schakelen onze politici over op een hogere versnelling op de weg die leidt naar het economisch kerkhof. Risicokapitaal - broodnodig voor nieuwe ondernemingen en voor expansie - zal en masse het land verlaten. Beurskapitaal zal evenzeer het land verlaten naar vriendelijker oorden. Nu ja, niet dat zo'n belasting op meerwaarde me persoonlijk schrik aanjaagt. Binnen de kortste keren - nog voor de belasting wordt ingevoerd - zullen voldoende mogelijkheden tot ontwijking zijn uitgewerkt. Ideologisch echter vind ik het vreselijk.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 7 februari 2007 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Partijlid
|
![]() Ik weet niet of een nieuwe Belgische meerwaardenbelasting op aandelen zal ingevoerd worden op dermate korte termijn als het HLN-artikel laat uitschijnen.
Op iets langere termijn lijkt dat me echter zeker tot de reële mogelijkheden te behoren. Vanaf 1.1.2008 is de uitgifte van nieuwe effecten aan toonder in België immers verboden. M.i. zal dit de weg plaveien voor de invoering van nieuwe belastingen op aandelen, obligaties, warrants, vastgoedcertificaten, verzekeringsbons en soortgelijke effecten. Ook zal dit de correctere inning van reeds bestaande belastingen (bvb. de successierechten) op dergelijke titels mogelijk maken.
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat er ook van weze, het zal om niet meer gaan dan om een globale verhoging van de lasten en economisch is dat een zeer slechte zaak. In dit land - in gans Europa eigenlijk - moeten we dringend iets doen aan het verminderen van de belastingsdruk. Steeds weer wegen we de belastingsdruk af aan die bij onze buurlanden en blijven we blind voor het globale beeld. Ondertussen worden we, als continent, steeds verder in de hoek gedrukt.
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Lijkt mij een vreemde belasting,
als je meerwaarden inbrengt op belasting , mag je ook minwaarden inbrengen, zou ik zeggen. Dat is een nul-operatie. Anderzijds is een verschuiving van lasten op kapitaal t.o.v. arbeid een goede zaak. Maar ik denk eerder aan correct innen belasting, insnoeren ambtenaren-aantal, snoeien in luxe-solidariteitsuitkeringen, verschil tussen uitkering-werk gevoelig optrekken. De federale overheid gaf in december zo een korting van ongeveer € 20: als ze denken dat dit de werkloosheidsval vermindert ?????? Laatst gewijzigd door boerenverstand : 7 februari 2007 om 12:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat is niet zo. Laatst gewijzigd door MaXiMuS : 7 februari 2007 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() de vld is weer aan het ontkennen geslagen..
deja vu? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Van belasting op aandelen is al zo lang sprake dat de VLD en SPA het bij de 'nieuwe politiek*' gaan houden volgens mij.
* = veel blabla, geen boemboem |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() en dan nog ne nieuwe CO2 taks voor de burger... ge weet wel he niet om de taks op zich... gewoon voor het milieu he, voor Kyoto...
LOL.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() De VLD-SPa zijn niet goed wijs.
Hoeveel risicokapitaal vandaag in België van particulieren op de beurs circuleert is niet in miljarden te ramen. De opbrengsten belasten zonder compensatie van de verliezen zal een kapitaalvlucht op gang brengen die tot een recessie leidt. Door de verkoopdruk zullen de beurskoersen ernstig naar beneden duiken. Zonder beurswinst is de belastingsopbrengst nul. Gevolgd door een belasting op vermogen = vast % = inkomsten bijna zeker.
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In mijn geval is het voor de rooie meute annex Verhofstadt nu al bijna een decennium te laat. Sinds het aantreden van paars-groen heb ik tot de laatste eurocent uit de grijpgrage klauwen van de belgische fiscus weggehaald (inclusief vastgoed; ik ben hier al vijf jaar huurder). En mijn wantrouwen is in al die jaren enkel bevestigd gebleken. Ik betaal belastingen, alleen niet hier... Het moge duidelijk zijn dat er voor die 'hardwerkende Vlaming' (en vooral: hard sparende Vlaming) nog barre tijden staan te wachten als het doemscenario van paars III zich ooit zou voltrekken.
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() zijn ze nu helemaal op hunne kop gevallen????????
![]() |
#14 |
Burgemeester
|
![]() Desiderius geef eens een hint wat mogelijk is.
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Niet alleen dat maar men is ook weer bezig met een pak eenmalige begrotingopsmukmaatregelen:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Ik betaal m'n vermogensbankier een klein fortuintje om dat voor mij haarfijn uit te werken. Maar toch dit: zoek eens op fiscale optimalisatie op de Britse Kanaaleilanden...
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat gezegd zijnde is een belasting op de meerwaarde van aandelen geen goede zaak omdat dat de enige reden is waarom men België een belastingparadijs noemt: er is er namelijk geen. Wat ze toch niet allemaal uitvinden om het federalisme te kunnen recht houden. Laatst gewijzigd door Hans1 : 7 februari 2007 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |