![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het nu al zover gekomen dat moslims meer rechten hebben gekregen in Belgie dan anderen?
Men heeft aan de moslims "GEVRAAGD" of ze toch niet met verdoving hun dieren wilden slachten...hun atwoord gisteren..."nee". Euhm, Belgen krijgen wettelijk opgelegt hoe ze dieren moeten slachten en anders boetes...moslims...worden gevraagt en mogen zelf tegen deze wet ingaan zonder dat er een haan naar kraait. Of heb ik nog ergens een stukje nieuws gemist?
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan zijn het zelfs niet enkel de moslims die zonder verdoving slachten, maar ook Joden doen dit.
En veel mensen die thuis zelf konijnen en kippen slachten doen dit zonder verdoving. Trouwens men zou duizend maal beter doen met te zorgen voor propere slachtplaatsen voor particulieren, dan te zeveren over die verdoving voor het slachten. Want de veiligste en gezondste manier van slachten voor de mens, is wel het dier de keel oversnijden en laten leegbloeden. Want bloed dat in het vlees blijft en daarna niet doorbakken word is juist de grootste broedhaard voor ziektes. Maar ook hier speeld het winstbejaag een veel grotere rol dan het dieren welzijn en de volksgezondheid. Het zijn de slachthuizen die de slachtingen bij particulieren weg willen en iedereen willen verplichten bij hen vlees te kopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Oink? Bron?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand zegt dat alle moslims op verkeerde wijze hun dieren slachten, ik heb het enkel over moslims die hun dieren slecht slachten. Wat ik eigenlijk ook niet snapte en grappig vond gisteren, de moslim die men interviewde vroeg men waarom het niet met verdoving mag. Hij antwoorde dat het niet mocht omdat men niet de zekerheid had dat de dieren niet stierven door de verdoving...euhm sorry, maar geen enkel dier overleeft de slachting, dus wat is daar het probleem van zou ik zeggen. Kwas even verbaast van dat antwoord en het slaat gewoon nergens op in mijn ogen. Ook melde men dat het weer de conservatieven van hier zijn die percé zonder verdoving willen slachten.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zit je toch te klagen? Denk je dat een dier niet leegbloed met verdoving? Hoe lang duurt het voor alle bloed eruit is en hoe lang duurt het voor het dier dood is? Het moet niet levend zijn om het bloed eruit te halen slimmeke. Als dieren beter worden geslacht in slachthuizen en deze hierdoor meer verdienen...zo moet het ook. Waarom willen mensen thuis slachten...omdat het dan goedkoper is. Komt op hetzelfde neer. Punt is hier, dierenwelzijn. Wat de slachthuizen liever willen zijn mijn zorgen niet. Indien enkel in slachthuizen mag geslacht worden en men hier volgens de regels moet slachten dan is dit voldoende.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Terzake op Canvas gisteravond.
Het probleem lijkt me vooral te zijn om te bepalen w�*t precies een dwingend religieus voorschrift is en wat meer behoort tot het flou van de 'culturele geplogendheden'. In het eerste geval is er idd. die Europese richtlijn (die ik overigens niet goedkeur); in het tweede geval kan er geen sprake zijn van uitzonderingsstatuten. Het feit dat er niet zoiets bestaat als 'dé islam' die met één stem zou spreken (moslimraden e.d.m. veranderen daar niks aan), maakt dat heel de regelgeving zo lek is als een mandje. Stél dat mijn geloofsovertuiging me zou verplichten om enkel rundsvlees te nuttigen van dieren die in de corrida na een stevig potje show ter dood zijn gebracht, mag ik dat dan ook eisen van de overheid? Wat als ik enkele duizenden mensen zo ver krijgen dat ze mijn geloofsovertuiging delen? Gaan we dan stierengevechten organiseren bij wijze van slachtingsritueel? Heel deze materie illustreert nogmaals hoe misplaatst dat fameuze multiculturalisme wel is. Terwijl we al onze energie zouden moeten stoppen in het integreren van nieuwkomers, putten onze politici zich uit in het bevestigen en bestendigen van cultuurverschillen. Eén en ander leidt tot regelrechte (én gevaarlijke) vormen van segregatie. Het feit dat langsheen die cultureel-religieuze breuklijnen ook sociaal-economische breuklijnen lopen, maakt de situatie zeer explosief.
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar heeft men nu ooit aan de slachthuizen "GEVRAAGD" of ze met verdoving wilden slachten? Dacht het niet, waarom nu wel?
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Zo lang als ik me kan herinneren worden hier te lande dieren afgemaakt met een schot in het hoofd (runderen), een mokerslag op de kop of de elektrocutietang (varkens) of onthoofding (kippen). Ik vraag me trouwens ook af hoe een schot in de hersenen of een klap op de kop worden gedefinieerd als 'verdoving'... D�*�*r moet toch een vrij rare gedachtenkronkel achter zitten. Een verdoving is iets waar je doorgaans toch nog van kan recupereren; ik acht de kans zeer klein dat een koe die een pin in de hersenen gedreven krijgt, achteraf nog in staat is om door de wei te dartelen.
![]() |
#11 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
Tja, men wil nu eenmaal de realiteit niet inzien blijkbaar in de politiek
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik begrijp het allemaal niet meer.
ofwel zijn er slachtwetten en moeten die door iedereen gevolgd worden, ofwel schaft men de slachtwetten af. En wil men dieren slachten volgens een methode die hier niet is toegestaan, dan verhuist men naar een land waar het wel is toegestaan.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer je verdooft bent niet. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Heb hierover een vraag gesteld aan JM Dedecker en ik vond zijn antwoord zeer correct:
http://forum.politics.be/showpost.ph...26&postcount=2 Daarnaast heb ik hier een topic lopen waarin ik naar een artikel verwijs waarin uit enquêtes blijkt dat maar liefst 79% percent van de Belgen tegen onverdoofd slachten is. Blijkbaar houdt niet alleen de islamitische, maar ook de Joodse gemeenschap op dit punt geen rekening met ons. De koosjer slachting is ongeveer net hetzelfde als de halal slachting. Kort: hang dier met 1 poot naar boven, snijd het de keel door en laat het nog enkele minuten spartelen, zodat het zeker leeggebloed is. Bloed ik vlees is niet noodzakelijk een bron van bacteriën, maar deed het vroeger, in de tijd dat er nog geen koelkasten en dergelijke bestonden, sneller bederven. Heel het gruwelijke ritueel houdt net als besnijdingen bij mannen en andere onzin, verband met hygiënische maatregelen uit de vroege Middeleeuwen en de Oudheid. Ondertussen is er bij ons veel veranderd, maar 2 religies blijken nog steeds in een ver verleden te leven. Laatst gewijzigd door Boadicea : 31 januari 2007 om 11:10. |
![]() |
![]() |