![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Blijkt hier dat jullie alles weten over de Islam en de Koran, wat ik dan ook zo opmerkelijk vind.(en dat voor niet moslims)
Maar bespaar me uw hypocrisie. Als u dan toch zo stoer bent om te bashen zou je dan ook niet eens beginnen met de goede punten op te sommen of nog beter......misschien eens beseffen dat er duidelijk verschil is tss traditie,cultuur en godsdienst. Het eindelijk eens gaan beseffen dat het en ik zeg het nogmaals, dat het enkel rond machtsmisbruik draait. Maar oh nee ,dit willen jullie niet eens onder ogen zien want stel je eens voor dat je ongelijk hebt,dan stort jou hele wereld in oh nee. Het is zo gemakkelijk om op google moslimfundamentalist in te typen en daarop baseren jullie heel jullie theorieen op Islam dit Islam dat , en dan nog durven zeggen dat u de Koran gelezen hebt. Nogmaals bespaar me uw hypocrisie Laatst gewijzigd door nubian : 19 februari 2007 om 23:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veruit de meeste punten zullen wel goed zijn, of minstens niet slecht.
Het zijn natuurlijk de punten die botsen die voor wrevel en samenlevingsproblemen zorgen. Misschien moeten ook zij eens gaan beseffen dat er duidelijk verschil is tussen traditie,cultuur, godsdienst en vooral politiek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Ken je moslims carl? Het is daar mss es hoog tijd voor, dan leer je zowel hun slechte als hun goede punten kennen maar dan irl en dan pas heb je recht van spreken, niet zoals nu, nu je je info uit de Koran en het nieuws haalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem met de "goede" punten - die Nubian ons meer dan waarschijnlijk zal kunnen opsommen - is dat deze enkel "moslims-only" zijn.
Zelfs het "gij zult niet doden" principe, blijkt afhankelijk te zijn van iemands moslim-zijn : niet-moslims zullen uiteraard niet doden, maar moslims mogen dat gerust wel zolang ze maar niet-moslims doden. Op die manier is het nogal moeilijk als niet-moslim om de goede punten van de islamitische ideologie eruit te halen. Apartheid maakt een integraal deel uit van de islamitische ideologie, tot zelfs in de waarde van een mensenleven toe (bloedgeld dat moet worden betaald in geval van moord is afhankelijk van de religie en sexe van het slachtoffer, een niet-moslim vrouw staat daarbij te boek als "solden, laatste dagen". Dus blijf ik erbij dat Nubian zelf de meest aangewezen persoon is om de positieve punten van islam even op een rijtje te zetten en wie weet staat er zelfs iets bij dat ik als niet-moslim-vrouw over het hoofd he gezien?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er zijn geen 'goede' punten in religie (eender welk). Mensen die dat denken dienen geholpen te worden en ontvoogd van hun indoctrinatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Nubian, zelf ben ik een ex-moslim. Heb de hele koran gelezen (in het Arabisch), de meeste ahadith van muslim en bukhari ook. Leef nog steeds tussen de moslims (sommigen zijn familie van mij, zal ze dus wel altijd graag blijven zien!) en een groot deel van het jaar zelfs in een moslimland (gelukkig eentje zonder sharia')...
Ik weet dus wel degelijk wat de islam inhoudt. Circe heeft gelijk als ze zegt dat de islam enkel positieve punten heeft voor moslims zélf. Kafirs zijn immers geen mensen, maar dieren (verachtelijke apen en zwijnen) volgens mohamed en zijn alter-ego allah.
http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() wat is dit nou voor een thread? Even proberen de 'moslimbashers' op te roepen, en kijken wie er reageert?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() waarop doet er voor mij al lang niet meer toe. Als je met open ogen de geschiedenis van de mensheid bekijkt kun je niet anders dan concluderen dat religie een wansmakelijke oplichterstruuk is om mensen te laten doen en denken wat een klein groepje machtshebbers wil dat ze doen en denken. Als redelijke mens kun je dit enkel bestrijden tot de mens ontvoogd is of compleet verloren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() Mijn advies is op deze website te gaan:
http://ontdekislam.nl/ Geeft je meer informatie. Dit lijkt meer op de praatjes van faithfreedom. Als je de context niet begrijpt is het niet moeilijk dat je dit zegt.
Informeer u over islam: http://www.islamqa.com/index.php?ln=eng http://www.turntoislam.com/ Laatst gewijzigd door Abdul Malik : 20 februari 2007 om 22:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Ik ga hier niet beweren dat de islam geen enkel goed punt heeft en in praktiserende landen geen meerwaarde biedt.
Maar in Europa werkt het niet zo goed omdat er nogal wat fundamentele verschillen zijn die het samenleven bemoeilijken, zoniet quasi onmogelijk maken. Aan alle multicul-aanhangers: jullie houding maakt elk debat zinloos en werkt averechts.
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
2. Hoe reageerde uw familie toen u zei dat u geen moslim meer bent? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() heb jarenlang in wijken propvol arabieren geleefd.In verschillende europese steden.Moet wel zeggen dat ze toen minder "moslim" waren als vandaag.En alhoewel het toen reeds ook al vol gespuis liep in die buurten ging het er toch veel beter aan toe als vandaag de dag...Die godsdienst is de boel definitief komen verzieken...In de koran lees ik nog niet lang.Een jaar of 2 mischien.Kan niet zeggen dat ik eerder had moeten beginnen.t'Is me een triestig boekske.Nog erger als de bijbel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
aan "de gelovigen" (dat zijn dus de moslims) zegt Allah dat ze de overtreders mogen doden (= vers volgend op dat van kinderen Israels). dat IS de context.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat die Koran betreft kan ik je ook helemaal volgen, ik lees er ook hoe langer hoe minder in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |