Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Geert Lambert (Spirit) - 12 tot 18 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geert Lambert (Spirit) - 12 tot 18 februari Geert Lambert (Oostende, 28 februari 1967) is een Vlaams politicus en advocaat. Lambert werd na de verkiezingen van 2003 voorzitter van de spirit-fractie in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. In oktober 2004 volgde hij Els Van Weert op als partijvoorzitter. Tegenwoordig zetelt hij in het bestuur van het Vlaams & Neutraal Ziekenfonds, de Vlaamse mutualiteit.

Discussietools
Oud 13 februari 2007, 12:37   #1
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard terug naar de tijd van daens ?

Duizenden levens zijn al naar de knoppen nog voordat ze begonnen.

Beste Geert Lambert

De eerste keer dat ik in mijn leven met armoede werd geconfronteerd was toen mijn maat destijds op zijn vijftien dakloos werd en ik hem in mijn auto liet slapen waar ik wegens te jong nog niet mee mocht rijden.

In Nederland is men al zover dat men het probleem van duizenden zwerfjongeren benoemt, bespreekt, er cijfers op plakt - er zouden meer dan 5000 thuisloze zwerfjongeren zijn.

hoe lang moet het bij ons nog duren ?

hoe groot schat u het probleem van zwerfjongeren in momenteel in vlaanderen ? en in hoeverre ziet u het cijfer hiervan als een aanwijzing dat we terug afglijden naar toestanden van de tijd van daens ?

info over zwerfjongeren in nederland

en nog meer over datgene wat er wel is maar men in vlaanderen nog niet ontdekt heeft

met dank bij voorbaat voor uw reactie
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 februari 2007 om 12:52.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 13 februari 2007, 12:48   #2
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

de hamvraag is hier eigenlijk - mocht u dat niet doorhebben - zal een doodgevroren jongere onze ogen moeten openen voor dit probleem of gaan we er op tijd uit ons eigen iets aan doen ?

en als we er iets aan gaan doen gaan we dan enkel symptomen ( = 16 percent vd bevolking onder de armoedegrens, duizenden zwerfjongeren enz ) bestrijden en blijven bestrijden ? of gaat er ook structureels iets moeten, kunnen gebeuren ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 februari 2007 om 12:57.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 13 februari 2007, 15:05   #3
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet of Spirit de juiste partij is om zo'n zaken aan te vragen. Hun agenda promoot alleen maar dergelijke schrijnende situaties....
IlluSionS667 is offline  
Oud 13 februari 2007, 19:26   #4
Geert Lambert

Geert Lambert's schermafbeelding

Standaard

Beste Illusions,

Ik weet echt niet wat je bedoelt.

Beste King of Beggars,

Spirit heeft van het weerbaar maken van mensen een kernpunt in haar politiek handelen gemaakt. Vandaar bvb. de aandacht die o.a. Koen tSIJEN in zijn parlementair werk levert ten aanzien van de armoedeproblematiek. En ook Annemie ROPPE hechtte daar aandacht aan door bvb zwarte lijsten tegen te gaan, die mensen constant en volledig uitsluiten.

Geert
Geert Lambert is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be