Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Geert Lambert (Spirit) - 12 tot 18 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geert Lambert (Spirit) - 12 tot 18 februari Geert Lambert (Oostende, 28 februari 1967) is een Vlaams politicus en advocaat. Lambert werd na de verkiezingen van 2003 voorzitter van de spirit-fractie in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. In oktober 2004 volgde hij Els Van Weert op als partijvoorzitter. Tegenwoordig zetelt hij in het bestuur van het Vlaams & Neutraal Ziekenfonds, de Vlaamse mutualiteit.

Discussietools
Oud 14 februari 2007, 17:46   #1
amydal
Partijlid

Standaard federale kieskringen

De laatste tijd is dit wel een "hot-topic", onder meer omdat een hele rij grote politici en academici wel te vinden zijn voor het idee. Het gaat ervan uit dat iedere Vlaming voor de federale verkiezingen ook zou mogen stemmen voor de Franstalige partijen.

Ik had graag even gepeild wat u ervan vindt (en graag niet gewoon afschieten onder het motto "vlaanderen onafhankelijk).

Laatst gewijzigd door amydal : 14 februari 2007 om 17:49. Reden: update
amydal is offline  
Oud 14 februari 2007, 18:00   #2
Geert Lambert

Geert Lambert's schermafbeelding

Standaard

Ik zie het nut er niet van in. Men stelt dat dit belangrijk is voor een federale staat, maar men vergeet dat er nu al mechanismes ingebouwd zijn voor ons federaal bestel te garanderen, o.m. de paritaire regering, de grendelgrondwet, ...

Dus: voor mij hoeft het niet, want echt niet nuttig.

Geert
Geert Lambert is offline  
Oud 14 februari 2007, 18:10   #3
amydal
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Lambert Bekijk bericht
Ik zie het nut er niet van in. Men stelt dat dit belangrijk is voor een federale staat, maar men vergeet dat er nu al mechanismes ingebouwd zijn voor ons federaal bestel te garanderen, o.m. de paritaire regering, de grendelgrondwet, ...
Ok, maar in tegenstelling tot een federale kieskring blijven dit gekunstelde oplossingen. De alarmbelprocedure lijkt mij persoonlijk het federale bestel helemáál niet te versterken - integendeel. Zoals de Russen en Amerikanen vroeger zoveel mogelijk atoombommen maakten, zo werkt die procedure contraproductief om het federale niveau te versterken.

Citaat:
Dus: voor mij hoeft het niet, want echt niet nuttig.
Geert
hiermee blijft u een beetje op de vlakte. U ben er niet voor, maar bent u ertegen? Zou uw partij vóór stemmen als de moederpartij SPA ermee akkoord gaat?

Alvast bedankt.

Laatst gewijzigd door amydal : 14 februari 2007 om 18:11. Reden: update
amydal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be