![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() "Havel" <[email protected]> wrote in
news:[email protected]: > Urineren op politielogo mag ook in Groningen niet > > ------------------------------------------------------------------------- > --- > > 18/02/2007 De politie heeft woensdagmiddag op de Grote Markt een > 15-jarige jongen uit Veenhuizen aangehouden voor belediging. > Politieagenten zagen de knaap met een zogenoemde bomberjack tussen het > winkelende publiek lopen. Op de voor- en achterzijde van de jas zagen de > dienders een kleine en een grote afbeelding staan van een jongentje, die > op het officiële politielogo urineert. Valt iig niet onder wildplassen, en 'gericht plassen, volgens dressuur' is geen strafbaar feit. > (N.b.: het betreft onderstaande afbeelding: > > http://www.flitsservice.nl/nieuws/im...politie3nb.jpg > ) > > De verdachte werd hierop aangesproken en meegenomen naar het > politiebureau. In overleg met het Openbaar Ministerie werd de jas in > beslag genomen. Zowel de politie als het Openbaar Ministerie in > Groningen is van mening dat de afbeelding voor de politie beledigend is > en een grens is overschreden. Bovendien is het politielogo > auteursrechtelijk beschermd. > > Koop via Internet > > De knaap had volgens eigen zeggen de jas voor 60 euro via een > website > op het Internet gekocht. Hij gaf zelf aan dat de jas uit frustratie over > een politieoptreden was gekocht. Bij nader inzien realiseerde de > verdachte zich dat de jas de grens van het toelaatbare had overschreden. > De 15-jarige mocht na verhoor het politiebureau verlaten. De politie > maakt proces-verbaal op. Ruim een week geleden dook in Hellevoetssluis > dezelfde jas met afbeelding op. Ook in dit geval werd de jas na overleg > met het Openbaar Ministerie in beslag genomen en tevens proces-verbaal > opgemaakt. > > Bron: Politie.nl Het schijnt dat inbeslaggenomen 'terroristische vloeistoffen' op Schiphol even later vrolijk opduiken in het zwarte circuit (lekker corrupt zootje daar, de droom van elke terrorist, maar dat terzijde, niet geheel), dus dat zal bij die jacks met pissing-contest-logo ook wel gebeuren. PS: dat nieuwe logo van de BOA's, een vuist-met-schild verbeeldend (en een fakkel in de vuist suggererend), is dat niet al in gebruik bij eoa rechtsextremistische beweging (stormfront oid?). iig wel een mooi fascistisch symbool, daar niet van. Wie de vuist past, steke hem uit. -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |
![]() |
#2 |
|
![]() In nl.auto Willem-Jan Markerink <[email protected]> wrote:
> Het schijnt dat inbeslaggenomen 'terroristische vloeistoffen' op Schiphol > even later vrolijk opduiken in het zwarte circuit (lekker corrupt zootje Dat vind ik dan weer goed nieuws. Ik vond het al belachelijk dat alles (waarvan overduidelijk is dat het geen springstoffen zijn, anders was het veiligheidsrisico bij de inbeslagname onacceptabel groot) gewoon maar naar de vuilverwerking zou gaan. -- Met vriendelijke groet, Maarten Bakker. |
![]() |
#3 |
|
![]() [email protected] wrote in news:45d9a4de$0$335
[email protected]: > In nl.auto Willem-Jan Markerink <[email protected]> wrote: >> Het schijnt dat inbeslaggenomen 'terroristische vloeistoffen' op Schiphol >> even later vrolijk opduiken in het zwarte circuit (lekker corrupt zootje > > Dat vind ik dan weer goed nieuws. Ik vond het al belachelijk dat alles > (waarvan overduidelijk is dat het geen springstoffen zijn, anders was het > veiligheidsrisico bij de inbeslagname onacceptabel groot) gewoon maar naar > de vuilverwerking zou gaan. Ik vind de hiervoor vereiste corruptie een groter terroristisch risico dan welke vloeistof ook. PS: terroristische organisaties hebben ook geld nodig, van vele stromannen. -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |
![]() |
#4 |
|
![]() "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected].. . > "Havel" <[email protected]> wrote in > news:[email protected]: > >> Urineren op politielogo mag ook in Groningen niet >> >> ------------------------------------------------------------------------- >> --- >> >> 18/02/2007 De politie heeft woensdagmiddag op de Grote Markt een >> 15-jarige jongen uit Veenhuizen aangehouden voor belediging. >> Politieagenten zagen de knaap met een zogenoemde bomberjack tussen het >> winkelende publiek lopen. Op de voor- en achterzijde van de jas zagen de >> dienders een kleine en een grote afbeelding staan van een jongentje, die >> op het officiële politielogo urineert. > > Valt iig niet onder wildplassen, en 'gericht plassen, volgens dressuur' is > geen strafbaar feit. > >> (N.b.: het betreft onderstaande afbeelding: >> >> http://www.flitsservice.nl/nieuws/im...politie3nb.jpg >> ) >> >> De verdachte werd hierop aangesproken en meegenomen naar het >> politiebureau. In overleg met het Openbaar Ministerie werd de jas in >> beslag genomen. Zowel de politie als het Openbaar Ministerie in >> Groningen is van mening dat de afbeelding voor de politie beledigend is >> en een grens is overschreden. Bovendien is het politielogo >> auteursrechtelijk beschermd. >> >> Koop via Internet >> >> De knaap had volgens eigen zeggen de jas voor 60 euro via een >> website >> op het Internet gekocht. Hij gaf zelf aan dat de jas uit frustratie over >> een politieoptreden was gekocht. Bij nader inzien realiseerde de >> verdachte zich dat de jas de grens van het toelaatbare had overschreden. >> De 15-jarige mocht na verhoor het politiebureau verlaten. De politie >> maakt proces-verbaal op. Ruim een week geleden dook in Hellevoetssluis >> dezelfde jas met afbeelding op. Ook in dit geval werd de jas na overleg >> met het Openbaar Ministerie in beslag genomen en tevens proces-verbaal >> opgemaakt. >> >> Bron: Politie.nl > > Het schijnt dat inbeslaggenomen 'terroristische vloeistoffen' op Schiphol > even later vrolijk opduiken in het zwarte circuit (lekker corrupt zootje > daar, de droom van elke terrorist, maar dat terzijde, niet geheel), dus > dat > zal bij die jacks met pissing-contest-logo ook wel gebeuren. > > PS: dat nieuwe logo van de BOA's, een vuist-met-schild verbeeldend (en een > fakkel in de vuist suggererend), is dat niet al in gebruik bij eoa > rechtsextremistische beweging (stormfront oid?). > iig wel een mooi fascistisch symbool, daar niet van. > Wie de vuist past, steke hem uit. Ja en dan denken dat moslims snel beledigd zijn. De Politie kan er dus ook wat van, die jongen plaste gewoon dat vuurtje uit wat er in dat politie logo zit(maar het feit dat het logo auteursrechtelijk is beschermd is natuurlijk wel zo, maar parodieën op logo`s zijn al eerder door rechters als geoorloofd aangemerkt) Nu weten we dus wat voor logo verandering er te wachten staat voor het nieuwe logo van de stadswachten, juist die fakkel word dus een lul met een dikke eikel. Let maar op. ;o) (desnoods maak ik hem zelf, met genoeg veranderingen om het auteursrecht te omzeilen.) |
![]() |
#5 |
|
![]() "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected].. . > [email protected] wrote in news:45d9a4de$0$335 > [email protected]: > >> In nl.auto Willem-Jan Markerink <[email protected]> wrote: >>> Het schijnt dat inbeslaggenomen 'terroristische vloeistoffen' op >>> Schiphol >>> even later vrolijk opduiken in het zwarte circuit (lekker corrupt zootje >> >> Dat vind ik dan weer goed nieuws. Ik vond het al belachelijk dat alles >> (waarvan overduidelijk is dat het geen springstoffen zijn, anders was het >> veiligheidsrisico bij de inbeslagname onacceptabel groot) gewoon maar >> naar >> de vuilverwerking zou gaan. > > Ik vind de hiervoor vereiste corruptie een groter terroristisch risico dan > welke vloeistof ook. In beslag nemen is één ding, financieel gewin hieruit halen vind ik onacceptabel. Geef het dan aan de voedselbank ofzo. > PS: terroristische organisaties hebben ook geld nodig, van vele > stromannen. |
![]() |
#6 |
|
![]() In nl.auto RommelPotterij <[email protected]> wrote:
> In beslag nemen is ??n ding, financieel gewin hieruit halen vind > ik onacceptabel. Geef het dan aan de voedselbank ofzo. Dat is ook goed, want het toont net als in geval van het financiele gewin aan, wat voor grote onzin de inbeslagname is. -- Met vriendelijke groet, Maarten Bakker. |
![]() |
#7 |
|
![]() "RommelPotterij" <[email protected]> wrote in
news:[email protected]: > > "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected].. . >> "Havel" <[email protected]> wrote in >> news:[email protected]: >> >>> Urineren op politielogo mag ook in Groningen niet >>> >>> ----------------------------------------------------------------------- >>> -- --- >>> >>> 18/02/2007 De politie heeft woensdagmiddag op de Grote Markt een >>> 15-jarige jongen uit Veenhuizen aangehouden voor belediging. >>> Politieagenten zagen de knaap met een zogenoemde bomberjack tussen het >>> winkelende publiek lopen. Op de voor- en achterzijde van de jas zagen >>> de dienders een kleine en een grote afbeelding staan van een >>> jongentje, die op het officiële politielogo urineert. >> >> Valt iig niet onder wildplassen, en 'gericht plassen, volgens dressuur' >> is geen strafbaar feit. >> >>> (N.b.: het betreft onderstaande afbeelding: >>> >>> http://www.flitsservice.nl/nieuws/im...epolitie3nb.jp >>> g ) >>> >>> De verdachte werd hierop aangesproken en meegenomen naar het >>> politiebureau. In overleg met het Openbaar Ministerie werd de jas in >>> beslag genomen. Zowel de politie als het Openbaar Ministerie in >>> Groningen is van mening dat de afbeelding voor de politie beledigend >>> is en een grens is overschreden. Bovendien is het politielogo >>> auteursrechtelijk beschermd. >>> >>> Koop via Internet >>> >>> De knaap had volgens eigen zeggen de jas voor 60 euro via een >>> website >>> op het Internet gekocht. Hij gaf zelf aan dat de jas uit frustratie >>> over een politieoptreden was gekocht. Bij nader inzien realiseerde de >>> verdachte zich dat de jas de grens van het toelaatbare had >>> overschreden. De 15-jarige mocht na verhoor het politiebureau >>> verlaten. De politie maakt proces-verbaal op. Ruim een week geleden >>> dook in Hellevoetssluis dezelfde jas met afbeelding op. Ook in dit >>> geval werd de jas na overleg met het Openbaar Ministerie in beslag >>> genomen en tevens proces-verbaal opgemaakt. >>> >>> Bron: Politie.nl >> >> Het schijnt dat inbeslaggenomen 'terroristische vloeistoffen' op >> Schiphol even later vrolijk opduiken in het zwarte circuit (lekker >> corrupt zootje daar, de droom van elke terrorist, maar dat terzijde, >> niet geheel), dus dat >> zal bij die jacks met pissing-contest-logo ook wel gebeuren. >> >> PS: dat nieuwe logo van de BOA's, een vuist-met-schild verbeeldend (en >> een fakkel in de vuist suggererend), is dat niet al in gebruik bij eoa >> rechtsextremistische beweging (stormfront oid?). >> iig wel een mooi fascistisch symbool, daar niet van. >> Wie de vuist past, steke hem uit. > > Ja en dan denken dat moslims snel beledigd zijn. > De Politie kan er dus ook wat van, die jongen plaste gewoon dat vuurtje > uit wat er > in dat politie logo zit(maar het feit dat het logo auteursrechtelijk is > beschermd is natuurlijk wel zo, > maar parodieën op logo`s zijn al eerder door rechters als geoorloofd > aangemerkt) > Nu weten we dus wat voor logo verandering er te wachten staat voor het > nieuwe logo van > de stadswachten, juist die fakkel word dus een lul met een dikke eikel. > Let maar op. ;o) > (desnoods maak ik hem zelf, met genoeg veranderingen om het auteursrecht > te omzeilen.) > > > > Het uitbeelden van 1 vredelievend ijsje is geen optie, begrijp ik?.... ![]() -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |
![]() |
#8 |
|
![]() "RommelPotterij" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > De Politie kan er dus ook wat van, die jongen plaste gewoon dat vuurtje > uit wat er > in dat politie logo zit(maar het feit dat het logo auteursrechtelijk is > beschermd is natuurlijk wel zo, > maar parodieën op logo`s zijn al eerder door rechters als geoorloofd > aangemerkt) Ik vraag me af, welke ouders laten hun kind van 15 met dat soort uitlatingen laten rondlopen... Zal ook wel niet veel soeps zijn. F. |
![]() |
#9 |
|
![]() ">>>>----> Vliegende Tijger <------<<<<<<<" <[email protected]>
wrote in news:[email protected]: > > "RommelPotterij" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> De Politie kan er dus ook wat van, die jongen plaste gewoon dat vuurtje >> uit wat er >> in dat politie logo zit(maar het feit dat het logo auteursrechtelijk is >> beschermd is natuurlijk wel zo, >> maar parodieën op logo`s zijn al eerder door rechters als geoorloofd >> aangemerkt) > > > > Ik vraag me af, welke ouders laten hun kind van 15 met dat > soort uitlatingen laten rondlopen... > > Zal ook wel niet veel soeps zijn. > > F. > > > > > > De Hermandad zet dagelijks automobilisten in de zeik alsof het de grootste terroristen zijn, en daar zitten vast wel ouders tussen. -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |
![]() |
#10 |
|
![]() In nl.auto ">>>>----> Vliegende Tijger <------<<<<<<<" <[email protected]> wrote:
> Ik vraag me af, welke ouders laten hun kind van 15 met dat > soort uitlatingen laten rondlopen... Ouders van wie het gevoel voor humor nog niet zoek is? -- Met vriendelijke groet, Maarten Bakker. |
![]() |
#11 |
|
![]() <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > In nl.auto ">>>>----> Vliegende Tijger <------<<<<<<<" > <[email protected]> wrote: >> Ik vraag me af, welke ouders laten hun kind van 15 met dat >> soort uitlatingen laten rondlopen... > > Ouders van wie het gevoel voor humor nog niet zoek is? > > -- > Met vriendelijke groet, > > Maarten Bakker. Tja, zoals Finkers al zei, sommigen hebben gevoel voor humor, anderen lachen om een scheet. Ik neem aan dat dat soort ouders tot de laatste catagorie behoren. Het aso type zeg maar. Het is in elk geval niet mijn soort humor. F. |
![]() |
#12 |
|
![]() ">>>>----> Vliegende Tijger <------<<<<<<<" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "RommelPotterij" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> De Politie kan er dus ook wat van, die jongen plaste gewoon dat vuurtje >> uit wat er >> in dat politie logo zit(maar het feit dat het logo auteursrechtelijk is >> beschermd is natuurlijk wel zo, >> maar parodieën op logo`s zijn al eerder door rechters als geoorloofd >> aangemerkt) > > > > Ik vraag me af, welke ouders laten hun kind van 15 met dat > soort uitlatingen laten rondlopen... > > Zal ook wel niet veel soeps zijn. > > F. Nou, is toch mooi, iemand die uit hoge nood een brandje blust. Burgerzin heet dan. |
![]() |
#13 |
|
![]() <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > In nl.auto RommelPotterij <[email protected]> wrote: >> In beslag nemen is ??n ding, financieel gewin hieruit halen vind >> ik onacceptabel. Geef het dan aan de voedselbank ofzo. > > Dat is ook goed, want het toont net als in geval van het financiele gewin > aan, wat voor grote onzin de inbeslagname is. Hmm Zou het springstof zijn dan is het inderdaad nog gevaarlijk. Niet eens aan gedacht. Dus,..... alles met label voorzien en uitgebreid testen. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. |
![]() |
#14 |
|
![]() ">>>>----> Vliegende Tijger <------<<<<<<<" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> In nl.auto ">>>>----> Vliegende Tijger <------<<<<<<<" >> <[email protected]> wrote: >>> Ik vraag me af, welke ouders laten hun kind van 15 met dat >>> soort uitlatingen laten rondlopen... >> >> Ouders van wie het gevoel voor humor nog niet zoek is? >> >> -- >> Met vriendelijke groet, >> >> Maarten Bakker. > > > Tja, zoals Finkers al zei, sommigen hebben gevoel voor humor, anderen > lachen om een scheet. > > Ik neem aan dat dat soort ouders tot de laatste catagorie behoren. > > Het aso type zeg maar. > > Het is in elk geval niet mijn soort humor. > De humor, van het politieoptreden, begrijp ik ook niet. |
![]() |
#15 |
|
![]() In nl.auto ">>>>----> Vliegende Tijger <------<<<<<<<" <[email protected]> wrote:
> Het is in elk geval niet mijn soort humor. Ik denk zelfs dat er binnen het politiekorps wel om gelachen zal worden, het logo werd bij de introductie ook intern al wel eens belachelijk gemaakt. Het uitpissen van zo'n vlammetje hoeft niet echt beledigend te zijn, en bovendien kan je respect voor de politie niet afdwingen maar slechts verdienen. Toen ik het bericht oppervlakkig las, dacht ik eerst even dat de dader zelf over een logo geplast had, wat natuurlijk niet grappig bedoeld kan zijn en zonder uitzondering voor de rechter dient te komen. -- Met vriendelijke groet, Maarten Bakker. |
![]() |
#16 |
|
![]() <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > In nl.auto ">>>>----> Vliegende Tijger <------<<<<<<<" <[email protected]> wrote: > > Ik vraag me af, welke ouders laten hun kind van 15 met dat > > soort uitlatingen laten rondlopen... > > Ouders van wie het gevoel voor humor nog niet zoek is? Mijn kinderen zijn ouder, maar als ik er nog een had in die leeftijd, zou dit slechts mijn lachlust opwekken! Mits het kind de aanschaf van dat jack zelf had bekostigd, dat wél natuurlijk... |
![]() |
#17 |
|
![]() [email protected] schreef ...
> De humor, van het politieoptreden, begrijp ik ook niet. Dat is ook geen humor, dat is serieus. -- Mvg, Marten |
![]() |
#18 |
|
![]() <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > In nl.auto ">>>>----> Vliegende Tijger <------<<<<<<<" > <[email protected]> wrote: >> Het is in elk geval niet mijn soort humor. > > Ik denk zelfs dat er binnen het politiekorps wel om gelachen zal worden, > het logo werd bij de introductie ook intern al wel eens belachelijk > gemaakt. Het uitpissen van zo'n vlammetje hoeft niet echt beledigend te > zijn, en bovendien kan je respect voor de politie niet afdwingen maar > slechts verdienen. Toen ik het bericht oppervlakkig las, dacht ik eerst > even dat de dader zelf over een logo geplast had, wat natuurlijk niet > grappig bedoeld kan zijn en zonder uitzondering voor de rechter dient te > komen. > > en dat verbalisant daarbij de "overtreding" aanschouwelijk moet uit uitbeelden? |
![]() |
#19 |
|
![]() <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > In nl.auto ">>>>----> Vliegende Tijger <------<<<<<<<" > <[email protected]> wrote: >> Het is in elk geval niet mijn soort humor. > > zijn, en bovendien kan je respect voor de politie niet afdwingen maar > slechts verdienen. FOUT. Niemand hoeft respect te verdienen.....dat heb je... Je kunt het wel verliezen... maar verdienen,, nee...dat hoeft niet. F. |
![]() |
#20 |
|
![]() "bestweter" <[email protected]> wrote in news:erd5pd$le3$1
@news1.zwoll1.ov.home.nl: > > <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> In nl.auto ">>>>----> Vliegende Tijger <------<<<<<<<" >> <[email protected]> wrote: >>> Het is in elk geval niet mijn soort humor. >> >> Ik denk zelfs dat er binnen het politiekorps wel om gelachen zal worden, >> het logo werd bij de introductie ook intern al wel eens belachelijk >> gemaakt. Het uitpissen van zo'n vlammetje hoeft niet echt beledigend te >> zijn, en bovendien kan je respect voor de politie niet afdwingen maar >> slechts verdienen. Toen ik het bericht oppervlakkig las, dacht ik eerst >> even dat de dader zelf over een logo geplast had, wat natuurlijk niet >> grappig bedoeld kan zijn en zonder uitzondering voor de rechter dient te >> komen. >> >> > en dat verbalisant daarbij de "overtreding" aanschouwelijk moet uit > uitbeelden? > > Je bedoelt dat het een uniform met logo betrof, en dat het tijdens het plassen nog gedragen werd?.... ![]() 'Hier raak ik helemaal van over de zeik!' "Da's wel de bedoeling ja." -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |