![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Geert Lambert (Spirit) - 12 tot 18 februari Geert Lambert (Oostende, 28 februari 1967) is een Vlaams politicus en advocaat. Lambert werd na de verkiezingen van 2003 voorzitter van de spirit-fractie in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. In oktober 2004 volgde hij Els Van Weert op als partijvoorzitter. Tegenwoordig zetelt hij in het bestuur van het Vlaams & Neutraal Ziekenfonds, de Vlaamse mutualiteit. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Beste meneer Lambert,
op 13 december hebt u meegedaan aan dat massadebat op RTBF na de valse uitzending over het uiteenvallen van België, met een hele hoop Vlaamse politici aan de ene kant, en een hele hoop Franstalige zwaargezichten (zoals Maingain) aan de andere kant. Eerst en vooral even zeggen dat ik bewonder dat u, zoals de anderen, in het Frans zo een live debat wou aangaan. Maar op het einde mompelde Olivier Maingain iets over "discriminatie" en "scholen". U was onmiddellijk bereid om hem stevig van antwoord te dienen maar ... "toevallig" was dat net het moment waarop men het debat beëindigde. Nu vraag ik me al de hele tijd af waar hij het precies over had en vooral wat u daarop wou zeggen. Ik denk dat u die vraag het best kan beantwoorden? ![]()
#2 |
|
![]() Als ik me niet vergis, wees ik er op dat de Franstaligen in de Rand het onderwijs willen gaan organiseren (en hiermee de faciliteiten willen uitbreiden) terwijl ze anderzijds moeite hebben om hun eigen onderwijs in Wallonië te betalen. Het is goed dat men dat ook eens in Wallonië laat horen: dat sommige franstalige politici veel geld veil hebben om luxeonderwijs in de rand te betalen, terwijl men het eigen onderwijs in Wallonië niet eens kan onderhouden.
Geert |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Begrijp ik goed dat het onderwijs in de Rand op dit moment betaald wordt door de Vlaamse Gemeenschap, maar niet geïnspecteerd wordt door haar? Toch, ik meen me ook te herinneren dat Maingain daar ook iets zei van "meer geld krijgen als je kind Nederlandstalig onderwijs" krijgt, maar weet niet meer of dat nu in de Rand of Brussel was. Het is natuurlijk allemaal al een tijdje geleden, en ook voor u moet het snel gegaan zijn. ![]()
![]() |
#4 |
|
![]() Ik zou het eens moeten nazien, ik heb een kopie van de uitzending.
En inderdaad: wij betalen het franstalig onderwijs in de Rand. Dat is maar goed ook, dan volgt men immers hetzelfde leerplan en kunnen we onze onderwijspolitiek volop uitvoeren. De inspectie ervan gaan we ook zelf doen, maar daar willen we wel afspraken rond maken hoor. Geert |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Als we dan toch al bezig zijn over onderwijs en het financieren, zou u kort eens kunnen zeggen wat uw mening is over het schooltje in Komen? Klopt het dat heel strikt gezien deze school inderdaad niet moet gesteund worden op financieel vlak door de Franse Gemeenschap, en dat die school geen bestaansrecht heeft. U als advocaat kunt misschien gemakkelijker hierop een antwoord geven. En ook : wat is uw mening erover? Met veel dank, evilbu
![]() |
#6 |
|
![]() Misschien even "bumpen" nu u er toch bent.
![]()
#7 |
|
![]() Ik ben van oordeel dat Komen recht had/heeft op een Vlaamse school die door de franstaligen dient betaald te worden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er de laatste cijfers niet van ken, mogelijk zijn ze onder het leerlingenaantal gezakt, want Vlamingen gaan zich idd vlugger aanpassen aan de streek waar ze wonen.
Enne... uitzending echt nog niet kunnen bekijken hoor, kzou niet weten wanneer Geert |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
![]() Citaat:
...de school niet alleen niet meer betaald moet worden maar zelfs gesloten mag worden?! ![]() Citaat:
![]()