Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2007, 09:52   #1
Werner
Burgemeester

Standaard The Missing Link ?

Hey,

Het blijkt zo oud als de straat te zijn maar toch bijzonder fris. Wetenschap richt zich meer en meer op dit veld. Een ontbrekende schakel ?

‘Het is het alomtegenwoordige, allesdoordringende bestaan. Al wat vorm heeft, al wat de vrucht is van combinatie, is uit Akasha voortgekomen. Het is Akasha dat lucht wordt, dat de vloeistoffen wordt, dat de vaste dingen wordt, het is Akasha dat de zon, de aarde, de maan, de sterren en de kometen wordt, het is Akasha dat het menselijk en het dierlijk leven wordt, of dat van planten en iedere andere levensvorm, en van iedere vorm die wij zien, alles wat existeert. Het kan echter zelf niet worden waargenomen, het is zo subtiel dat het zich aan alle normale waarneming onttrekt, het kan alleen worden gezien als het grofstoffelijke vorm heeft aangenomen. In het begin van de schepping is er alleen akasha. Aan het eind van de cyclus gaan alle vaste, vloeibare en gasvormige stoffen weer op in akasha en de volgende schepping komt op overeenkomstige wijze uit Akasha voort.’

In de traditionele zienswijze is akasha dus een allesomvattend medium dat de grondslag is van alle dingen, het medium dat alle dingen wordt. Het is reëel maar zo subtiel dat het niet kan worden waargenomen voordat het de vele dingen wordt die de manifeste wereld stofferen. De Advaita filosofie stelt dat wij Akasha zelf kunnen ervaren, namelijk als we boven de ervaring van de vier overige elementen uitgestegen zijn (lucht, vuur, water, aarde). Onze normale zintuigen registreren het niet maar we kunnen er door middel van spirituele oefeningen mee in contact treden. Dat verklaart hoe wij in staat zijn de aard ervan in woorden te omschrijven en het tot een essentieel bestanddeel van de wijsbegeerte en mythologie te maken. In wetenschappelijke kringen noemen we dit ‘veld’ het ‘kwantumvacuüm’ of ‘nulpunt-energieveld’.
Oud 4 juni 2007, 09:53   #2
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

een ander woord voor God dus
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 09:57   #3
Werner
Burgemeester

Standaard

Zou kunnen, zelfregulerend dan, net zoals wij het generatiepact kunnen verzinnen
Oud 4 juni 2007, 10:06   #4
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Of elementaire deeltjes
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 10:13   #5
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
een ander woord voor God dus
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 10:16   #6
Werner
Burgemeester

Standaard

Inderdaad, men dacht al een hele tijd dat er niets was maar vroeg zich af of niets wel bestaat. Toen was er plots vanalles dat op niets leek.
Oud 4 juni 2007, 17:45   #7
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Zonlicht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner Bekijk bericht
Hey,

Het blijkt zo oud als de straat te zijn maar toch bijzonder fris. Wetenschap richt zich meer en meer op dit veld. Een ontbrekende schakel ?

‘Het is het alomtegenwoordige, allesdoordringende bestaan. Al wat vorm heeft, al wat de vrucht is van combinatie, is uit Akasha voortgekomen. Het is Akasha dat lucht wordt, dat de vloeistoffen wordt, dat de vaste dingen wordt, het is Akasha dat de zon, de aarde, de maan, de sterren en de kometen wordt, het is Akasha dat het menselijk en het dierlijk leven wordt, of dat van planten en iedere andere levensvorm, en van iedere vorm die wij zien, alles wat existeert. Het kan echter zelf niet worden waargenomen, het is zo subtiel dat het zich aan alle normale waarneming onttrekt, het kan alleen worden gezien als het grofstoffelijke vorm heeft aangenomen. In het begin van de schepping is er alleen akasha. Aan het eind van de cyclus gaan alle vaste, vloeibare en gasvormige stoffen weer op in akasha en de volgende schepping komt op overeenkomstige wijze uit Akasha voort.’

In de traditionele zienswijze is akasha dus een allesomvattend medium dat de grondslag is van alle dingen, het medium dat alle dingen wordt. Het is reëel maar zo subtiel dat het niet kan worden waargenomen voordat het de vele dingen wordt die de manifeste wereld stofferen. De Advaita filosofie stelt dat wij Akasha zelf kunnen ervaren, namelijk als we boven de ervaring van de vier overige elementen uitgestegen zijn (lucht, vuur, water, aarde). Onze normale zintuigen registreren het niet maar we kunnen er door middel van spirituele oefeningen mee in contact treden. Dat verklaart hoe wij in staat zijn de aard ervan in woorden te omschrijven en het tot een essentieel bestanddeel van de wijsbegeerte en mythologie te maken. In wetenschappelijke kringen noemen we dit ‘veld’ het ‘kwantumvacuüm’ of ‘nulpunt-energieveld’.
May the Force be with you.

Laatst gewijzigd door Zonlicht : 4 juni 2007 om 17:45.
Zonlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 21:20   #8
Werner
Burgemeester

Standaard

Hey,

Nogal veel donkere wolken onderweg en de tijd begint te dringen....
Oud 4 juni 2007, 21:32   #9
duncan
Banneling

Standaard

Niet akkoort der zen oudere dingen dan de Akasha-kronieken die ik NOG niet ga melden en zekerst niet op deze site voorlopig

Wel een goei punt ze komen al dichter bij de volledigheid van g'd en het alles omvattende .

Kachina's leven ook nog in mystiek,gnostiek,spiritualiteit ......... .
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 21:32   #10
duncan
Banneling

Standaard

Niet akkoort der zen oudere dingen dan de Akasha-kronieken die ik NOG niet ga melden en zekerst niet op deze site voorlopig

Wel een goei punt ze komen al dichter bij de volledigheid van g'd en het alles omvattende .

Kachina's leven ook nog in mystiek,gnostiek,spiritualiteit ......... .
Waarom de plotste intresse in de akacha's ?!

The Missing Link is / whas & shall be

Laatst gewijzigd door duncan : 4 juni 2007 om 21:39.
Oud 4 juni 2007, 21:50   #11
Werner
Burgemeester

Standaard

Duncan,

Uiteraard zijn er nog oudere dingen dan de Akasha-kroniek maar dat net omwille van dat A-veld, het is hier inherent mee verbonden. Waarom zou je dat NOG niet vermelden wat je in petto hebt ?

De interesse komt omdat wetenschap hier zich meer op begint te richten waardoor een brug gemaakt wordt tussen spiritualiteit en wetenschap (materialistisch bekeken dan).

Wanneer deze nieuwe visies aan kracht winnen en maatschappelijk bespreekbaar worden, dan biedt dit hoopvolle verwachtingen voor onze leefwereld. Dan hoeven we niet een tweede generatiepact te verzinnen, zeg maar .
Oud 4 juni 2007, 22:09   #12
duncan
Banneling

Standaard

citatie :
Duncan,

Uiteraard zijn er nog oudere dingen dan de Akasha-kroniek maar dat net omwille van dat A-veld, het is hier inherent mee verbonden. Waarom zou je dat NOG niet vermelden wat je in petto hebt .
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
AWEL ik zal u is DIREKT zeggen en melden waarom niet you ask you get....waarom het bewustzijn niet volledig vrij mag gemaakt worden no problem ...OMDAT ik NIET meer vrijwillig wens te werken voor stropdas neukers van dit land DAAROM .

Omdat ze veels te naief omgaan met mij en men medemens DAAROM .
Omdat men MIJ pijn doet , belachelijk maakt , uitjouwt enz.... dus waarom niet omdat het TIJDSVERSPIL zou zen daarom .

DEZE verborgen kennis moet nog wa sudderen in onwetendheid tot we elkaar anders benaderen misschien zal Poetin ons helpen

Correctie misschien zal Poetin JULLIE helpen .....dat het vallende vuur maar vele levens meeneemt in naam van het hogere want de mens is nog ( ZEKERS ) niet rijp hiervoor .

Ik hem niks in Petto dan ENKEL verhuizen en ver hier vandaan gelijk vele arbeiders en hoger opgeleide belgen die ik ken .

Waarom NOG ni awel vraag da aan iemand die gelijk mij MINIMUM 6 jaar vrijwillig werkte ZONDER waardering of zekerheden te mogen ontvangen en nu klagen ze dat ik niet wil terug komen/ kennis wil delen .

GE kunt ze ALLEMAAL kussen menne linkse en rechtse scrotum int schoon nederlands .

Nog iets eerste les in akasha kroniek - er is GEEN tijd en plaats van dat wat is en komen moet en zal zijn ; Wij zijn .

Waarom nog ni ....laat me ni lachen hé ....veur dees land zekers ...NIKS van ik krijg ook niks nah !

Het liefste wat ik doe is voltijds poetsen en deeltijds betaald worden door uw maatschapij of moest ik ONZE maatschapij schrijven .

Niets was er en is er ....ik hem per definitie NIKS in petto

Dat men leert beleid voeren & mensen hun loon serieus uitbetalen enzo DAN pas openbaren we DE kennis .

Beter is alles weg van deze aarde willen we nog een natuur zien ; NOG beter is ANDERS denken en leven voor ONZE natuur & naasten .

* Antwoord is op men vraag zoals ik bij u ook deed AUB ....waarom geïntreseert naar akasha's ....verplichting van hogeraf voor informatie te winnen en uit te buiten op de kap van mensen gelijk mij of andere redenen ?

Ben benieft wie weet weet ik al uw antwoordt.

DAAROM ni ....mensen hé pfffff goe da ik graag poets en ANDERS mensen help da levert nog iets op bijvoorbeeld waardering en loon +- !

Waar zijn de geleerden/ welsprekenden/ wijzen / gelovigen ......korinthiërs vrij intressant bijbel is ne keer vast nemen.
Grieken zoeken wijsheid de Joden tekenen .....god gaf de kracht aan het dwaze en niet aan de welsprekende geleerde, wijze ...... .

Geen van u allen zegende ik behalve dan Stêphannus en gajus ... .

Waarom NOG niet denktge ....wacht ik zal je helpen omdat ik narcistisch ben negatief, misschien agressief jaja ge wet wa ge moogt kussen hé lol

Weetge zoekt het op leert studeren en lezen en anders formuleren DAN PAS moogtge is komen zeveren tegen mij .

Tijdverspil pffff & pseudo communicatie....sociaal ist zekerst niet maar das overal zo tegenwoordig

Laatst gewijzigd door duncan : 4 juni 2007 om 22:11.
Oud 4 juni 2007, 22:35   #13
Werner
Burgemeester

Standaard

Duncan,

Begrijp je standpunt en dan heb je het waarschijnlijk over het onderstaande. Hetzelfde in een andere vorm.

Soms zegt men dat één van de grootste problemen in de Westerse samenleving de kloof tussen arm en rijk is, dat is waar. Echter, dit is een 'Westerse' manier om ernaar te kijken., louter gekwantificeerd als de inkomenskloof. En hoe alarmerend die kloof ook is, er is nog een zorgwekkender kloof namelijk de innerlijke kloof, een cultuurkloof, een kloof in bewustzijn, een kloof in de diepte. Als het zwaartepunt van een samenleving meer en meer verschuift, als steeds meer mensen overgaan van egocentrisch naar etnocentrisch en wereldcentrisch (of hoger), dan plaatst dit een zware last op de noodzaak van die samenleving om die mensen 'verticaal' te integreren op verschillende diepten in hun eigen ontwikkeling. En hoe dieper het zwaartepunt van een cultuur ligt, des te groter is de noodzaak en de last van deze verticale integratie.

Zoals altijd maakt het nieuwe en hogere zwaartepunt de beschikbaarheid van de hogere of diepere structuren voor individuele burgers mogelijk, maar garandeert het die NIET. Naarmate het zwaartepunt van een maatschappij verschuift, zijn er mensen die kunnen achterblijven, gemarginaliseerd, uitgesloten van hun eigen ontwikkeling, benadeeld op de meest gruwelijke wijze namelijk in hun innerlijke bewustzijn, waarde en betekenis. Dit schept een interne spanning in de cultuur die verwoestend kan zijn. De kans op een cultuur- of bewustzijnskloof wordt groter bij iedere nieuwe culturele transformatie.

Omdat in het 'Westen' geen diepte wordt erkend, kunnen we geen zicht krijgen op de dieptekloof, de cultuurkloof, de bewustzijnskloof, die daardoor de ontwikkelde en 'beschaafde' landen zal blijven teisteren totdat dit meest cruciale probleem eerst erkend wordt, en vervolgens in een kader gezet wordt op manieren die ons in staat stellen ermee te leren omgaan.

We proberen het al een tijdje aan onze politiek uit te leggen. Enfin, een poging te doen tot een dialoog maar dat is, zoals je weet, een zware opgave.
Oud 4 juni 2007, 23:52   #14
duncan
Banneling

Standaard

IK QUOTE U :
We proberen het al een tijdje aan onze politiek uit te leggen. Enfin, een poging te doen tot een dialoog maar dat is, zoals je weet, een zware opgave.

Om aan te tonen

dat tijd en plaats NIETS betekent en niet echt bestaat zal ik je al op weg helpen in zake tijds besef .

U schreef al een tijdje zonder dat ik u ken schrijf ik corrigeer da maar en vervang het door AL JAREN proberen WIJ het onze politiek uit te leggen.

Plaats bestaat ook niet in 1996 stuurde ik nen email rechtstreeks naar BUSHgov...... ik zette erop dat als die dienen oorlog in Irak gaat doorgaan hij wel is 2 ozon gaten mag verwachten de komende zomer en het geschiedde dan ook zo .

Dit om maar even aan te tonen dat plaats/materie ni bestaat als ge het vatten kunt of wilt beter .

Ik schreef hem ook dat de atmosfeer reeds verandert was en ergere dingen op komst waren ...den stoemerik reageerde niet die zal gedacht hebben WEER nen zot lol .

Tijd kent ook zen wetten en beperkingen en wie weet ist al te laat in de materie der dingen zowel stoffelijk als onstoffelijk dus waarom dialoog voeren ?!

Citatie :
Zoals altijd maakt het nieuwe en hogere zwaartepunt de beschikbaarheid van de hogere of diepere structuren voor individuele burgers mogelijk, maar garandeert het die NIET.

Zoals altijd ...mooi begin garanties dienen beschermt te worden voor en uit naasten liefde gebeurt dat niet dan komt er ook niets omdat mijn eigen leven in een bapaalde tijd vroegtijdig mee mag eindigen .

Vroegtijdig zodat het begrip tijd terug gedraait kan worden in andere dimenties/werelden en tijden/plaatsen zogewilt .

Ik schreef VOOR deze post dat het tijds verspil en zo was ...omdat ik dat al voelde en wist

Mochten de tijden anders zijn geweest had ik zekers oor en tijd en motivatie om verduidenlijkter te openbaren maar voorlopig volstaat AL hetgeen ik weergaf .

Men email adres was en is nog steeds [email protected] waarmee ik amateurke Bush met emailde controleren kuntge dus ten allen tijden

De dag dat er 2 ozon gaten waren kuntge 3 maan standen terug rekenen en op dienen dag stuurde ik hem dien email ( waarschijnlijk direkt verwijdert in hun bestand) in zen moedertaal & nog ni vatten pffff mensen hé .

Wat hoog is is wat laag is stond er op ne smaragte tafel in Cheops een wet die gevolgt wordt en niet verbroken kan worden net zoals tijd en plaats een vast patroon bezit dat niet verbroken kan worden .

Als de heren politici klaar zen met kakkelen en kind / vrouw vriendelijkere eieren gaan leggen voor het eigen volk dan zal ik openbaren wat geopenbaart DIENT te worden ....voorlopig is daar geen ruimte en kans van bewust opnemen voor zelfs niet het besef dat nu just aan het doordringen is .

Pffffff alez ge hebt sjans dermee dat ik soms lange berichten typ ...ik krijg net het besef van hogerop dat je al moogt weten dat bepaalde eigenschappen van de WEERGAVE' S der akasha cronicels binair ingedeelt zen ....0+1 dus en computer taal inderdaad zoals in veel ander dingen .

Waar juist en welke kronieken mag en kan & wil ik niet zeggen maar deze informatie kan wetenschap als veel verder helpen ....als ze goed SAMEN werken anders lukt het hun niet deze verborgen ( esoterisch/mystieke) wet te mogen ervaren en openbaren .

Ik hoop dat het lukt MAAR zie dat ze het wel direkt openbaren want het geheim houden wat ze leerden kan me behoorlijk boos maken zo boos ....datge het ABSOLUUT niet wilt weten & wat ik ook miste in uw post is dat de TIJD dringt en aan het eindigen is in zijn geaardheid .

Voor zekerst denk je nu die is gek + die houdt meer informatie achter wat ZOU kunnen maar niet zo is ...de koran leert ons dat alles zen tijd en plaats kent .

Kort gezegd en anders verwoord meer dichter bij het volk ....ik kan moeilijk een absoluut iets openbaren en werelden openen als deze wereld enkel neemt of kapitaal najaagt enz ... .
Mocht er een ander soort ingesteldheid aanwezig zijn of komen dan kan dit wel uiteraart....als het komt .

Alez stel datge een elfje bezit ....meeste mensen zien der geld in maar wie weet wilt dienen elf niet kenbaar en zichtbaar worden omvat en beschreven....wie weet is dienen elf EVEN shuw tegen mensen gelijk nen bigfoot/sasquatch of andere rare wezens gelijk ons die wij dieren noemen .

Wie weet beschouwen dieren ons als naief met hun onmeetbaar kleine hersenen....kortom willen WIJ mensen de kosmos ingaan dan gaan we meer stuk maken dan benuttigen tenzij we TERUG onze OER zintuigen leren te vinden in zake horen zien ruiken voelen en proeven.

Het symptomatische van ons fysisch denken en mondiale gezondheids kunde is ALOM vertegenwoordigd maar wat met het niet fysische het oer oude in ons ?!

Weetge der zen momenteel homeophaten in dit land en andere kruiden dokters in andere landen die MEER wonder verrichten dan gewoon dokters en ziekenhuizen wat NIET betekent dat ze slecht zijn hé .

Klassiek geschoolde dokters en ziekenhuizen zen nodig

Maar het meer geestelijke intuïtieve niet zichtbare hogere ook !

Fijn dat wetenschap bijna klaar is maar eerst anderen NAAST mij dan pas ik ...eerst de instelling en sociaal karakter van dees land willen we onze sociaal stelsel redden zal het wel MOETEN pas DAN kan iederéén mee en MAG iederéén mee pas DAN komt ALLES vanzelf en vlot alles .

Pas dan MAG en KAN onmetenlijke kennis ge-openbaart worden naar de mens en het lager sterfelijke ( ik gebruik ni veur niks deze woorden hé) in en rond ons .

NU ist daar zekers geen ruimte voor en een "groot" gevaar om deze kennis te delen .

Nu is de sfeer in dees land overduidenlijk onveilig dus niet juist om NU dit te delen .

Nu zijn wij mensen ( ik ook hé ! ) NIET klaar om dit soort besef en geweten te delen met anderen.

Nu is het zelfs ZO gevaarlijk dat als ik morgen deze kennis weergeef ik overmorgen gelijk nen Pim omver geknalt wordt ....niet dat het me zou storen want dan kom ik gewoon terug en zal zelfs plaats en datum geven .
Niet dat het mij zou raken 1 kogeltje of meer want dit lichaam is moh tijdenlijk men geest ni

Wel zal diegene die mij doodt MEER gedood worden zonder dat ik hiervoor zou moeite doen das karma lol .

Wacht nog paar jaar tot als die vele politiekers NOG meer spijt hebben dan ze nu hebben tegenover het eigen volk waar gelukkig veel kleur inzit .

Nog even dit die binaire code is zoals een soort alfabet en bevindt zich binnen in de geheime symbolieken van de OUDE akasha's vindt de code- figuurjes en dan begin je te zien door te voelen of zou ik schrijven datge gaat voelen dan zien hmmm mokt ni uit het zei zo .

Gaan is ook stilstaan soms
Trek het u ni aan dat doe ik ook ....alles komt er wel nu al kijken velen met grote ogen en open mond maar daar doe ik het niet voor .

Ni opgeven maar gewoon verder gaan en sorry dat je je hmmm beetje niet geholpen voelt dat heb ik ook soms ...probeer te zien wat ge wel hebt en moogt zien/voelen de rest komt wel vanzelf .

Vraag het me nog is later niet 2007 = 9 volgend jaar ist 10-2008 dan misschien ....hoop ik want anders koos ik een foute werelds plaats & tijd morja +-2600jaar geleden wast ni beter zenne en 1500 jaar daarvoor ook niet ....enz.

teleurgesteldheid is slechts een instelling/houding .
Oud 5 juni 2007, 07:03   #15
Werner
Burgemeester

Standaard

Hey Duncan,

Leuke stellingen, dan verwijs je misschien naar het onderstaande ?

Wij leven momenteel in het tijdsvenster tussen de logos-beschaving van het industriële tijdperk en de holos-beschaving die nog geboren moet worden. Of de laatste er inderdaad komt, staat nog niet vast en afhankelijk van welke richting de mensheid wenst te nemen. Het zal echter niet lang meer duren voordat wij het chaospunt bereikt hebben – het punt waarop onze wereld het ene of het andere evolutietraject gaat volgen. Dat punt is bereikt zodra kritische processen – conflicten en spanningen in de samenleving, een onrechtvaardige verdeling van economische hulpbronnen en degeneratie van cruciale evenwichtstoestanden in het milieu – onomkeerbaar worden. Op dat moment worden onze systemen als het ware gelanceerd naar of een ineenstortingstraject of een doorbraaktraject, het spreekwoordelijke dubbeltje op z’n kant. Welk traject wordt gekozen, staat nog niet vast en sterk afhankelijk van het probleemoplossend vermogen van onze leiders die hierin de spilfiguur zijn.

Deze onbepaaldheid vinden we ook terug in niet-menselijke systemen (lees natuur) waarbij onze houding jegens die natuur een determinerende rol kan spelen maar op zich geen zekerheid. Hoewel de onbepaaldheidsfactor ook in menselijke systemen reëel is, is de onvoorspelbaarheid minder groot. Dit is een gevolg van de werkzaamheid van ons bewustzijn of denkpatroon binnen het systeem. De met bewustzijn toegeruste leden van het systeem zijn in staat om de aard van de evolutionaire processen waaraan zij deel hebben te doorgronden waardoor zij er ook doelbewust in kunnen interveniëren. Het moge duidelijk zijn dat een hoofdzakelijk deterministische houding onder leiding van een verkwistend marktfundamentalisme het ineenstortingtraject in de hand werkt middels het opdrijven van de spanning in haar queeste naar kapitaal (bezit). De ‘positieve’ denkers daarentegen kunnen kleine maar in een beslissingsvenster potentieel krachtige ‘fluctuaties’ teweegbrengen, die uitgroeien en dan bepalend zijn voor de richting waarin het totale systeem verder zal evolueren. Met andere woorden, zij kunnen het systeem duwtjes geven naar een evolutie die aansluit bij hun hoopvolle verwachtingen. Het positieve denken laat zich vooral kenmerken door een logisch denkpatroon en derhalve vereenvoudiging nastrevend. Het negatieve denken (nihilisme) daarentegen laat zich doorgaans leiden door complexe structuren als gevolg van sterk individualistische en materialistisch onderwijssysteem. In onze queeste naar vereenvoudiging zal het derhalve kunst zijn een andere manier van denken aan te nemen door het loslaten van oude denkpatronen die in onze maatschappij vooral gericht zijn op de primaire niveaus van behoeftebevrediging zoals we die vooral kunnen aantreffen in de humane psychologie.
Oud 5 juni 2007, 08:26   #16
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Wat is belangrijker de waarheid te vinden of het goede te doen?
Het zoeken naar de waarheid is belangrijker dan het vinden daarvan.
Als u heeft gevonden ,komt u weer een ander tegen.
totdat u de 1000 armen van Shiva heeft gezien.
Daarom vraag ik me af wat is" het goede" en waarom moet een mens" het goede doen"
Zoals Levinas zegt, wordt ik in de ontmoeting met" de Ander" verantwoordelijk en schuldig.De Ander noodzaakt me "het goede" te doen.

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 5 juni 2007 om 08:27.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 08:33   #17
Werner
Burgemeester

Standaard

De waarheid is niet te vinden, net zoals je je zelf niet kan kennen.
Oud 5 juni 2007, 17:04   #18
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner Bekijk bericht
Hey Duncan,

Leuke stellingen, dan verwijs je misschien naar het onderstaande ?

Wij leven momenteel in het tijdsvenster tussen de logos-beschaving van het industriële tijdperk en de holos-beschaving die nog geboren moet worden. Of de laatste er inderdaad komt, staat nog niet vast en afhankelijk van welke richting de mensheid wenst te nemen. Het zal echter niet lang meer duren voordat wij het chaospunt bereikt hebben – het punt waarop onze wereld het ene of het andere evolutietraject gaat volgen. Dat punt is bereikt zodra kritische processen – conflicten en spanningen in de samenleving, een onrechtvaardige verdeling van economische hulpbronnen en degeneratie van cruciale evenwichtstoestanden in het milieu – onomkeerbaar worden. Op dat moment worden onze systemen als het ware gelanceerd naar of een ineenstortingstraject of een doorbraaktraject, het spreekwoordelijke dubbeltje op z’n kant. Welk traject wordt gekozen, staat nog niet vast en sterk afhankelijk van het probleemoplossend vermogen van onze leiders die hierin de spilfiguur zijn.

Deze onbepaaldheid vinden we ook terug in niet-menselijke systemen (lees natuur) waarbij onze houding jegens die natuur een determinerende rol kan spelen maar op zich geen zekerheid. Hoewel de onbepaaldheidsfactor ook in menselijke systemen reëel is, is de onvoorspelbaarheid minder groot. Dit is een gevolg van de werkzaamheid van ons bewustzijn of denkpatroon binnen het systeem. De met bewustzijn toegeruste leden van het systeem zijn in staat om de aard van de evolutionaire processen waaraan zij deel hebben te doorgronden waardoor zij er ook doelbewust in kunnen interveniëren. Het moge duidelijk zijn dat een hoofdzakelijk deterministische houding onder leiding van een verkwistend marktfundamentalisme het ineenstortingtraject in de hand werkt middels het opdrijven van de spanning in haar queeste naar kapitaal (bezit). De ‘positieve’ denkers daarentegen kunnen kleine maar in een beslissingsvenster potentieel krachtige ‘fluctuaties’ teweegbrengen, die uitgroeien en dan bepalend zijn voor de richting waarin het totale systeem verder zal evolueren. Met andere woorden, zij kunnen het systeem duwtjes geven naar een evolutie die aansluit bij hun hoopvolle verwachtingen. Het positieve denken laat zich vooral kenmerken door een logisch denkpatroon en derhalve vereenvoudiging nastrevend. Het negatieve denken (nihilisme) daarentegen laat zich doorgaans leiden door complexe structuren als gevolg van sterk individualistische en materialistisch onderwijssysteem. In onze queeste naar vereenvoudiging zal het derhalve kunst zijn een andere manier van denken aan te nemen door het loslaten van oude denkpatronen die in onze maatschappij vooral gericht zijn op de primaire niveaus van behoeftebevrediging zoals we die vooral kunnen aantreffen in de humane psychologie.

Neen ik verwijs niets ik ben
wel schonen tekst waar ik 50 % mee akkoord ben
Oud 5 juni 2007, 17:11   #19
Werner
Burgemeester

Standaard

Hey Duncan,

Aan tekstjes zal het niet ontbreken, die zijn zelfs gratis. Vraag is wanneer men er iets mee gaat doen.

In het moderne leven onderdrukken we het kind meestal, want kinderlijkheid is een belediging voor het soort ego dat we bewonderen. We geven de voorkeur aan de welopgevoede, beheerste, aangepaste en nogal uniforme mens die heeft geleerd dat hij moet passen in de doelstellingen van onze maatschappij, die grotendeels vorm hebben gekregen door ons geloof in het Kapitalisme. We definiëren rijpheid in die termen en steunen een opvoedingssysteem dat die filosofie schraagt. Ons gebrek aan wellevendheid is grotendeels te wijten aan het onderdrukte kind dat ingaat tegen de harde eisen die door de maatschappij aan hem worden gesteld. Mensen zijn boos en gedeprimeerd om het vreugdeloze leven dat ze gedwongen worden te leiden en luchten hun frustratie door verwerpelijke manieren van asociaal gedrag, als waren ze kinderen die niet hebben geleerd wat het is om sociaal te zijn. Onze huidige maatschappelijk ‘donkere nacht’ is deels te wijten aan de onderdrukking van het kind in ons....

Het zal voor na de verkiezingen zijn, vrezen we...enfin, er komen nog veel verkiezingen natuurlijk...de timing is nooit goed...

Laatst gewijzigd door Werner : 5 juni 2007 om 17:11.
Werner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 17:20   #20
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Wat is belangrijker de waarheid te vinden of het goede te doen?
Het zoeken naar de waarheid is belangrijker dan het vinden daarvan.
Als u heeft gevonden ,komt u weer een ander tegen.
totdat u de 1000 armen van Shiva heeft gezien.
Daarom vraag ik me af wat is" het goede" en waarom moet een mens" het goede doen"
Zoals Levinas zegt, wordt ik in de ontmoeting met" de Ander" verantwoordelijk en schuldig.De Ander noodzaakt me "het goede" te doen.

Even het woord waarheid opsplitsen waar & heid ...het heid is het zijn .

Dus men krijgt waar zijn om het woord waarheid te verduidenlijken.

Een noodzaak is een primair iets niemand heeft schuld aan goed of slecht want beide begrippen en denks beelden zijn fout als je ze indeelt of opsplitst.

Goed-slecht of slecht-goed klinkt VEEL beter dan het slechte of het goede dat niet echt is .

u schreef Daarom vraag ik me af wat is" het goede" en waarom moet een mens" het goede doen".

Het goede is dat waar ELKE mens naar leeft en handelt ( of het nu slecht is of ni) dit KAN bekeken worden als zijnde het goede in denken en doen .

Om men inzicht te staven :

Ne moordenaar zag de moord als zijnde nodig voor de medemens maar in werkelijkheid is het een slecht iets .

Ne sociale werker die een kind aangeeft & laat plaatsen bekijkt men als slecht maar het was en is soms goed voor het kind ....zo handelde hij dan ook .

Iets dichter bij mijn beroep ...nen diensten poetsman is NIET hetzelfde als ne poetsman in een schoonmaak bedrijf ; ne poetser die thuis zegt bij de mensen ik zen ne proffesional ook in opvoeden en verzorgen...dan zei ik eigenlijk comandeer me niet te veel want das niet sociaal .
DE meeste streven dan naar dit goede waar ik GEEN misbruik van neem ik werk door .
Rijkeren streven naar het uitbuiten zo van seg werkt is door en daar werkt men mij tegen in zake onderhoud .

ZELFDE positieve theorie en praktijk bemerk ik in verzorgen en opvoeden ook in gesprekken ist alzo .

De menselijke natuur is van nature positief voor het eigen ik ....den truk is te beseffen dat dit ook zo is voor anderen die met u moeten leven dan wordt het pas echt positief .

Waneer men positief ( denkt ) te handelen maar met een negatieve houding tgo anderen dan wordt het eerder negatief al dan niet bewust zoals bij iederéén op een unieke wijze aanwezig is .

Positief zijn is leven negatief is doodgaan ....maarja het LEVEN en de DOOD bestaan ni voor mij
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be