![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() OPROEP, ga in beroep tegen IB aanslag igv uitkering, wegens Arbeids- korting Ik vind dat niet toekennen van Arbeidskorting ( extra IB heffing- korting ) aan uitkering-ontvangers is onredelijk. Alleen uitkeringen met benaming waarin de woord "pensioen" aanwezig is , mogen niet in aanmerking komen voor Arbeidsakorting . Alleen pensioenen dienen te worden gezien als inkomsten uit vroegere arbeid . Meeste uitkeringen , als bijstand, WW, WWb enz. dienen te worden gezien als vervanging van inkomsten ( uit tegenwordig arbeid ) . Normale salaris krijg je ook achteraf en toch wordt het niet gezien als inkomsten uit vroegere arbeid . Het is merkwardig dat uitkeringen ( loon , ontslag-vergoeding , enz. ) betaald door bedrijven wordt anders belast dan uitkeringen betaald door overheids-instellingen . Overheid is zeer vrijgevig als het ten kost van anderen gaat , en gierig en boef- achtig als zij zelf moet bekostigen . Vroeger was het niet zo . Het is duidelijk een geval van zoveel gevallen van besluiten ( hervormingen ) ingevoerd door recente regeringen ( sinds +- 10 jaar geleden ) alleen als doel (onlogisch en ongeoorloofd ) bezuiniging . Veel bezuininging maatregelen zijn ingevoerd als of de de regering onder dwang-bevel van een duivel was en het leek alsof de overheid vond het leuk om veel mensen ( met uitzonderlijk omstandigheden wegens niet goed op elkaar afgestemd regels & wetten ) te pesten en te straffen . De overheid heeft gekozen om alleen-heerser te zijn van ( sociale ) uitkeringen en werknemers zijn verplicht om premies af te dragen aan de overheid . Daarom de overheid dient rekening te houden met de behoefte en priorioteitn van burgers. Werknemers ( burgers ) willen uitkering om inkomensderving te compenseren, niet om gestraafd te worden in het geval van inkomensderving . Sociale- uitkeringen , tijdens werkloosheid, dienen te worden gezien als tidelijke vervanging van inkomens en dient te worden belast net als normale loon . Door niet toekennen van arbeidskorting wordt uitkering-inkomsten extra nadelig ( voor burgers ) belast in vergelijking met normale loon / salaris . In het geval van maar een enkele soort van uitkering kan het zo zijn dat niet toekennen van arbeidskorting kan zoektocht naar werk stimuleren . In het geval van meeste uitkeringen burgers hebben behoefte aan een goede compensatie van inkomensderving . Bijvoorbeeld in het geval van tijdelijke-uitkeringen aan zelfstandig- ondernemers , die toch hun best doen om oplossing te vinden voor de moeilijke ontstaan situatie , niet toekennen van arbeids-korting geen stimulering kan zijn maar gewoon als straf worden gevoeld door de de ondernemer . Overheid stelt een lage uitkering vast , en ahteraf gaat nog eens straf opleggen door niet toekennen van arbeids-korting. Vroeger was het niet zo en meeste uitkeringen , behalve pensioen, was gewoon belast als normale loon . Ik ga bezwaarschrift ( en later naar rechter ) indienen voor dit en nog andere reden. Deskundigen en mensen met ervaring worden verzocht om te reageren , en mijn stellingen te corrigeren / aanvullen / bevestigen . Hoe kunnen wij ervoor zorgen dat dit onredelijk deel van belasting-wetgeving zo snel mogelijk verandert . mvg: n_Zanger |
![]() |
#2 |
|
![]() <[email protected]> schreef in bericht > Hoe kunnen wij ervoor zorgen dat dit > onredelijk deel van belasting-wetgeving zo snel mogelijk verandert . Door politieke druk. De rechter maakt de wet niet |
![]() |
#3 |
|
![]() > > Hoe kunnen wij ervoor zorgen dat dit > > onredelijk deel van belasting-wetgeving zo snel mogelijk verandert . > > Door politieke druk. De rechter maakt de wet niet > > Door de schuldigen aan te pakken. |
![]() |
#4 |
|
![]() On Sun, 18 Feb 2007 15:38:28 +0100, [email protected] wrote
(in article <[email protected]. com>): > Ik vind dat niet toekennen van Arbeidskorting ( extra IB heffing- > korting ) aan uitkering-ontvangers is onredelijk. Laat me raden. Jij hebt een uitkering? |
![]() |
#5 |
|
![]() <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] ups.com... > > OPROEP, ga in beroep tegen IB aanslag igv uitkering, wegens Arbeids- > korting > > Ik vind dat niet toekennen van Arbeidskorting ( extra IB heffing- > korting ) aan > uitkering-ontvangers is onredelijk. > Die korting is bedoeld om te compenseren dat je om te werken kosten maakt. Je geeft toch meer geld aan kleding uit, bent vaak meer geld kwijt aan lunch, enz. Die kosten om een baan te hebben maakt een uitkeringstrekker niet. |
![]() |
#6 |
|
![]() "Sjoerd Zijlstra" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] ups.com... >> >> OPROEP, ga in beroep tegen IB aanslag igv uitkering, wegens Arbeids- >> korting >> >> Ik vind dat niet toekennen van Arbeidskorting ( extra IB heffing- >> korting ) aan >> uitkering-ontvangers is onredelijk. > > > > Die korting is bedoeld om te compenseren dat je om te werken kosten maakt. > Je geeft toch meer geld aan kleding uit, bent vaak meer geld kwijt aan > lunch, enz. > > Die kosten om een baan te hebben maakt een uitkeringstrekker niet. >Wat een onzingelul. Ik heb als uitkeringstrekker veel meer extra kosten; >voor brieven schrijven, copieren, postzegels, kleding om te solliciteren, >reiskosten voor gesprekken en allerhande andere onzin dat niets oplevert! -------------------------------------------------------------------------------- Mijn Postvak In wordt beschermd door SPAMfighter 130 spam-mails zijn er tot op heden geblokkeerd. Download de gratis SPAMfighter vandaag nog! |
![]() |
#7 |
|
![]() <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] ups.com... > > OPROEP, ga in beroep tegen IB aanslag igv uitkering, wegens Arbeids- > korting De enige plek waar je oproep het meest on-topic zou zijn is nl.financieel.belastingen - en daar je nu net niet naar gecrosspost. Tom. |
![]() |
#8 |
|
![]() Tom schreef/citeerde op Sun, 18 Feb 2007 20:05:00 +0100:
> De enige plek waar je oproep het meest on-topic zou zijn is > nl.financieel.belastingen - en daar je nu net niet naar gecrosspost. Je had natuurlijk kunnen fluppen om het goede voorbeeld te geven. |
![]() |
#9 |
|
![]() "Sjoerd Zijlstra" <[email protected]> wrote in
news:[email protected]: > > <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] ups.com... >> >> OPROEP, ga in beroep tegen IB aanslag igv uitkering, wegens Arbeids- >> korting >> >> Ik vind dat niet toekennen van Arbeidskorting ( extra IB heffing- >> korting ) aan >> uitkering-ontvangers is onredelijk. > > > > Die korting is bedoeld om te compenseren dat je om te werken kosten > maakt. > Je geeft toch meer geld aan kleding uit, Ik draag thuis ook kleding, in principe hetzelfde wat ik ook op het werk draag. > bent vaak meer geld kwijt aan lunch, enz. Dat is een keuze, ik nam altijd mijn lunch mee en het kwam er opneer dat ik op het werk op een dag in totaal minder nam( tussendoortjes) dan thuis. > Die kosten om een baan te hebben maakt een uitkeringstrekker niet. Deze hebben andere kosten die verplicht gemaakt moeten worden. Te denken valt aan sollicitatie kosten, regelmatig bellen met uitkerings instanties, potentiele werkgevers, uitzendburo's etc. Dus kunnen de kosten wel eens hoger zijn. |
![]() |
#10 |
|
![]() <[email protected]> wrote in message
news:[email protected] ups.com... > > OPROEP, ga in beroep tegen IB aanslag igv uitkering, wegens Arbeids- > korting > > Ik vind dat niet toekennen van Arbeidskorting ( extra IB heffing- > korting ) aan > uitkering-ontvangers is onredelijk. Jammer voor je. Als je niet werkt (=arbeid) heb je geen recht op arbeidskorting. Oldboy |
![]() |
#11 |
|
![]() "Nini" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected] el.net... > "Sjoerd Zijlstra" <[email protected]> wrote in > news:[email protected]: > >> >> <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected] ups.com... >>> >>> OPROEP, ga in beroep tegen IB aanslag igv uitkering, wegens Arbeids- >>> korting >>> >>> Ik vind dat niet toekennen van Arbeidskorting ( extra IB heffing- >>> korting ) aan >>> uitkering-ontvangers is onredelijk. > >> >> >> Die korting is bedoeld om te compenseren dat je om te werken kosten >> maakt. > >> Je geeft toch meer geld aan kleding uit, > > Ik draag thuis ook kleding, in principe hetzelfde wat ik ook op het werk > draag. > >> bent vaak meer geld kwijt aan lunch, enz. > > Dat is een keuze, ik nam altijd mijn lunch mee en het kwam er opneer dat > ik op het werk op een dag in totaal minder nam( tussendoortjes) dan > thuis. > > >> Die kosten om een baan te hebben maakt een uitkeringstrekker niet. > > > Deze hebben andere kosten die verplicht gemaakt moeten worden. > > Te denken valt aan sollicitatie kosten, regelmatig bellen met uitkerings > instanties, potentiele werkgevers, uitzendburo's etc. > > Dus kunnen de kosten wel eens hoger zijn. Weleens? Gegarandeerd! Vergeet de verwarming niet die van 08:00 t/m 17:30 niet naar 17 graden kan. Het spreekwoord zeg niet voor niets "Geld verdienen en geen tijd om het op te maken". En ik zeg dat als iemand (50) die nog nooit een dubbeltje uitkering heeft ontvangen. -- Thanks, Frank. (remove 'q' and '.invalid' when replying by email) |
![]() |
#12 |
|
![]() Dat van die verwarming vind ik onzin. Ik zit ook de hele dag in de kou, een
warme trui doet wonderen. Sinds ik thuiszit ben ik niet meer gaan verstoken dan voorheen. Ook dat is een kwestie van keuzes maken, karakter tonen en vooral geen dief proberen te zijn van je eigen portemonnee! -------------------------------------------------------------------------------- Mijn Postvak In wordt beschermd door SPAMfighter 32 spam-mails zijn er tot op heden geblokkeerd. Download de gratis SPAMfighter vandaag nog! |
![]() |
#13 |
|
![]() > > Jammer voor je. > Als je niet werkt (=arbeid) heb je geen recht op arbeidskorting. > > Oldboy >Wil dat nu eigenlijk zeggen dat mijn bruto- inkomen plm 2000 euro hoger >wordt voor de belastingdienst of hoe zit dat dan?? -------------------------------------------------------------------------------- Mijn Postvak In wordt beschermd door SPAMfighter 32 spam-mails zijn er tot op heden geblokkeerd. Download de gratis SPAMfighter vandaag nog! |
![]() |
#14 |
|
![]() On Mon, 19 Feb 2007 11:09:37 +0100, Hans wrote
(in article <[email protected]>): > >> >> Jammer voor je. >> Als je niet werkt (=arbeid) heb je geen recht op arbeidskorting. >> >> Oldboy >> Wil dat nu eigenlijk zeggen dat mijn bruto- inkomen plm 2000 euro hoger >> wordt voor de belastingdienst of hoe zit dat dan?? > > ------------------------------------------------------------------------------ > -- > Mijn Postvak In wordt beschermd door SPAMfighter > 32 spam-mails zijn er tot op heden geblokkeerd. > Download de gratis SPAMfighter vandaag nog! > > 2 (gratis) tips: 1. Leer quoten. 2. Stop met spammen. |
![]() |
#15 |
|
![]() "Joop612" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] al.net... > 2 (gratis) tips: > > 1. Leer quoten. > > 2. Stop met spammen. Ik ben het zeer met je kritiek eens, maar waarom quote je dan die spam? Tom. |
![]() |
#16 |
|
![]() On Mon, 19 Feb 2007 13:16:05 +0100, Tom wrote
(in article <[email protected]>): > > "Joop612" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] al.net... > >> 2 (gratis) tips: >> >> 1. Leer quoten. >> >> 2. Stop met spammen. > > Ik ben het zeer met je kritiek eens, maar waarom quote je dan die spam? > > Tom. > > Omdat ik verwacht dat hij zijn eigen bericht niet kan terugvinden en dan helemaal niet snapt waarover het gaat. |
![]() |
#17 |
|
![]() "Joop612" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] al.net... > Omdat ik verwacht dat hij zijn eigen bericht niet kan terugvinden en dan > helemaal niet snapt waarover het gaat. Ja, dat kan ik me ook wel weer voorstellen. Er zijn nogal wat van die halve zolen die, als ze gewezen worden op de spam die ze van dat malle programma meesturen in hun postjes, verontwaardigd vragen waar die spam dan toch wel te vinden is... ![]() Tom. |
![]() |
#18 |
|
![]() On 19 feb, 00:10, "OldBoy" <[email protected]> wrote:
> <[email protected]> wrote in message > > news:[email protected] ups.com... > > > > > OPROEP, ga in beroep tegen IB aanslag igv uitkering, wegens Arbeids- > > korting > > > Ik vind dat niet toekennen van Arbeidskorting ( extra IB heffing- > > korting ) aan > > uitkering-ontvangers is onredelijk. > > Jammer voor je. > Als je niet werkt (=arbeid) heb je geen recht op arbeidskorting. > > Oldboy En als jij uitkering krijgt tijdens ziekte , dan heb jij wel recht op arbeidskorting , volgens huidige regels .. Arbeid is niet de hoofdzaak . Het zijn de premies dat jij betaalt in goede tijden om in slechte tijden toch te kunnen overleven . Behoefte van de burger moet centrale staan , en niemand heeft iets aan om gestraafd te worden of vernederd te worden in moeilijk omstandigheden . Uitkering betekent meestal veel inkomensderving . Dus of jij iets minder kosten maakt ( in sommige gavallen ) mag niet de motivatie zijn om de laag inkomsten extra te belasten in alle gevallen . Ik heb het geval van klein ondernemers genoemd in mijn eerste posting , die enige tijdelijk uitkering ontvangt tijdens moeilijke omstandigheden , en blijft toch "arbeiden" in zijn onderneming , en toch de arbeids-korting wordt niet toegekend volgen huidige regels . Arbeids-korting vervangt de eerder belastingvrij bedragen , en de bedoeling er van is om te zorgen dat in het geval van laag inkomen toch wat netto loon over blijft voor een redelijk bestaan volgens Nederlandse norm . mvg: n_Zanger |
![]() |
#19 |
|
![]() "Sjoerd Zijlstra" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] ups.com... >> >> OPROEP, ga in beroep tegen IB aanslag igv uitkering, wegens Arbeids- >> korting >> >> Ik vind dat niet toekennen van Arbeidskorting ( extra IB heffing- >> korting ) aan >> uitkering-ontvangers is onredelijk. > > > > Die korting is bedoeld om te compenseren dat je om te werken kosten maakt. > Je geeft toch meer geld aan kleding uit, bent vaak meer geld kwijt aan > lunch, enz. > > Die kosten om een baan te hebben maakt een uitkeringstrekker niet. Ik dacht inderdaad ook dat die compensatie daarvoor was. Maar aangezien uitkeringstrekkers aardig wat kwijt zijn aan porto kosten (als ze niet e-mailen en dan nog, internet kost ook geld.) zit er toch wat in, je werk is solliciteren geworden. En aangezien ik zelf ook kort werkeloos ben geweest wet ik dat die kosten bij elkaar ook aardig oplopen. Dus misschien moet die aftrek ook gelden voor uitkeringsgerechtigden om deze rede. |
![]() |
#20 |
|
![]() > Weleens? Gegarandeerd! Vergeet de verwarming niet die van 08:00 t/m 17:30 > niet naar 17 graden kan. Wat had je korte werkdagen. ;o) > Het spreekwoord zeg niet voor niets "Geld verdienen en geen tijd om het > op te maken". > > En ik zeg dat als iemand (50) die nog nooit een dubbeltje uitkering heeft > ontvangen. > > > -- > Thanks, Frank. > (remove 'q' and '.invalid' when replying by email) > |