![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Hr. De Croo wil :
a) dat ministers onder ede kunnen ondervraagd worden zonder tussenkomst onderzoekscommissie. b) soms een "geheime" stemming in parlement. M.i. twee goede voorstellen (inzover ze geen populaire "stunt" zijn) Er reeds is er reactie van SPA-er De Coene : "geen toonbeeld van democratie en druist in tegen openbaarheid van bestuur. Is dhr. De Coene bang van "geheime "stemmingen omdat de SPA dictatuur dan niet meer zou werken, misschien ? Waarom zou een minister niet onder ede mogen ondervraagd worden ? Zijn die beter dan andere burgers ? Waarom zijn zij "onschendbaar " ? Leven wij nog altijd in het Romeinse Tijdperk (dat ook ten onder ging)? Wel een opmerking : en wat met een minister die meineed zou plegen ? (Zou weliswaar niet de eerste keer zijn) Volgen er dan sancties ? Als ik de huidige normVERDWIJNING (niet VERVAGING) zie ivm. de affaire SLANGEN, stel ik mij toch vragen ivm. eventuele sancties. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |