![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zo is maar weer eens bewezen dat oerconservatieven beter geen land leiden.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vermoed dat gij ofwel slecht geïnformeerd bent, ofwel een flauwe grap aan het maken zijt...
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ten eerste betwijfel ik dat ten zeerste. Ten tweede stel ik mij dan de vraag waarom ze dan in godsnaam de moslimkes aldaar persé willen nabootsen.
Laatst gewijzigd door Antoon : 5 maart 2007 om 22:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() De meeste mensen vergeten dat oerconservatief geloofsfanatisme ook de drijfveer van Bush en zijn achterban is.
Met de bijbel in de hand gaan ze door het ganze land; this is a new cruisade... Godd bless am... ps; bush liet de bijbel in het arabisch vertalen en uitstrooien boven Irak proest!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Toch mogen we geen land 'berispen', het is hun cultuur/geloof.
Dit is iets dat ze mogen behouden, dit lijkt mij nog een bijzondere goede evolutie moesten ze dit doen. Kunnen bepaalde 'toeristen' bepaalde gebruiken gade slaan. Maar dan moeten eerst iedereen elkaars cultuur en gebruiken respecteren, zonder anderen te gaan bezoedelen met elkaars cultuur (hoe is Afrika niet verkloot door de RKK?). Wij hebben ons land (Vlaanderen), met onze eigen cultuur...en deze moeten wij behouden ipv ons aan te passen aan andere culturen. Je weet als je naar een ander land vertrekt er daar een andere cultuur aanwezig is en je deze 'moet' aanvaarden en je er ook aan aanpassen om erin te kunnen participeren. En hier faalt ons beleid volkomen in, terwijl andere landen hun cultuur wensen te behouden...zelfs uit te breiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
![]() Citaat:
Het spijt mij te horen dat die vrouw verkracht is, maar ze gaat hier absoluut niet vrijuit. Als getrouwde vrouw had ze bij haar man moeten zijn ten alle tijde. Het is dus niet mogelijk dat een vreemde man haar heeft kunnen chanteren. Een realistisch scenario lijkt me dat deze vrouw een affaire is gestart met die vent, en toen ze het wilde uitmaken, dit niet zomaar vanzelfsprekend was. Ongeacht de verkrachting dus, waarvoor Citaat:
Ik zie dus ABSOLUUT NIET in, waarom moslims dit zouden moeten veroordelen. Integendeel, dit is net Sharia rechtvaardigheid ten top. De verkrachters hebben zware straffen gekregen en ZOWEL man & vrouw die overspel hebben gepleegd kregen de zweep.
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() In het beschaafde Westen bestaat er een beschaafde oplossing voor overspel: echtscheiding, relatietherapie en ga zo verder. In een primitieve maatschappij moet men voor zo iets nog naar fysiek geweld grijpen.
Eigenlijk heeft die vrouw inderdaad nog geluk. Er zijn landen waar ze haar zouden doodstenigen. Wie zonder fouten is, werpe de eerste steen. De enige uitspraak uit de bijbel waar ik me achter kan scharen en de eerste die Mohammed geschrapt heeft in zijn godsdienstwaanzin. De islam is gewoon de klok 600 jaar terugdraaien ten opzichte van het Westen. Beschouw die landen als een tijdmachine naar de Middeleeuwen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() de logica: samen in een auto zitten = overspel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Verdorie, dan ben ik volgens de islam een overspelige vrouw, want mijn man en ik hebben geen eigen auto.
![]() De logica ontgaat me een beetje, maar tja ... dat zal dan wel weer aan mij liggen, zeker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Bedankt voor het aanbod. Gek, want ik reed eens met een moslim mee en die zijn vrouw reclameerde niet.
Moest mijn man overspel plegen, geloof ik dat ik toch minder vriendelijk zou reageren. Of er is inderdaad een verschil van interpretatie naargelang de gelovige in kwestie. Ik ben het niet 100% eens met de stelling dat de moslims van hier het gedrag van de moslims van ginder veroordelen. Volgens mij zijn de moslims van hier eerder verdeeld. Er zijn er inderdaad een groot deel dat inderdaad zo denkt, maar er zijn er hier ook die de wetten van ginder naar hier willen brengen. In het eerste geval denk ik aan die moslim waar ik eens mee meegereden ben. In het tweede geval denk ik aan die fanaten aan de Roma en dergelijke. Ik ken bv een moslima die de deur niet uitgaat zonder hoofddoek en die zeker nooit met een onaanverwante man zal meerijden. Omdat ze destijds het enige meisje was dat islam volgde, schakelde ze maar over op zedenleer, omdat ze anders gedwongen was alleen in 1 kamer te zijn met een mannelijke leraar. Soit, ieder zijn geloof en zijn visie, maar bon. Ik blijf van mening dat onaanverwante mannen en vrouwen samenwerken, dat geen overspel is. Daar heb ik een andere definitie van. Naar mijn mening zou overspel trouwens niet wettelijk strafbaar moeten zijn en moet men er geen zweepslagen voor uitdelen. Het is in mijn ogen eerder iets dat gewoon onder de betrokkenen moet uitgevochten worden, liefst zonder geweld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja hoor, het is de schuld van Bush. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het trieste van de zaak is dat jij zweepslagen goedkeurt indien er wel sprake is van overspel. Je beseft toch maar al te goed dat dit tegen alle morele grondslagen ingaat waarop onze westerse wereld is opgebouwd? Indien u zo een barbaarse zaken goedkeurt dan stel ik mij toch vragen of u wel thuishoort in de Westerse samenleving. Wat stelt u eigenlijk voor wat er moet gebeuren met die Marokkaanse vrouw die reeds mishandeld geweest is omdat ze geen abortus wou plegen? Welke uitspraak moet een shariarechtbank hierover doen? Zweepslagen of steniging? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag mij af of het 8-jarig meisje dat indertijd door mohammed is verkracht ook zweepslagen heeft gekregen.
|
![]() |
![]() |