Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2007, 17:03   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard Aangerande vrouw (19) veroordeeld tot zweepslagen

Citaat:
Een Saoedische jonge vrouw (19) is veroordeeld tot negentig zweepslagen omdat ze een man ontmoet had met wie ze geen familiale banden heeft. Ze werd gekidnapt, aangerand door een bende en geslagen voor haar jonge broer. Dat heeft de krant Saudi Gazette vandaag gemeld.

Chantage
In een interview met de krant vertelde de jonge vrouw, wier naam niet wordt vrijgegeven, dat ze een jaar geleden gechanteerd werd door een man die haar wou ontmoeten. Hij dreigde ermee haar familie te vertellen dat ze een buitenechtelijke relatie hadden, wat illegaal is in het ultraconservatieve Saoedi-Arabië.

Veertien keer verkracht
Nadat ze met een auto naar een winkelcentrum gereden waren, nam een groep mannen, gewapend met messen, de vrouw en de man mee. Ze ontvoerden hen naar een boerderij waar de vrouw door de ontvoerders veertien keer werd verkracht. Vijf mannen werden aangehouden en zijn veroordeeld tot gevangenisstraffen die gaan van tien maanden tot vijf jaar.

Sharia
De rechters van de stad Qatif (Oost-Saoedi-Arabië) hebben echter ook beslist om de vrouw en de man te veroordelen tot negentig zweepslagen omdat ze met z'n tweetjes in een auto werden ontdekt. In Saoedi-Arabië, waar de sharia geldt, mogen mannen en vrouwen die niet getrouwd zijn met elkaar of die geen familiale verwantschap hebben, niet met elkaar omgaan in het openbaar.

Geschokt
De vrouw bevestigde dat een van de rechters die haar zaak behandelde, haar zei dat ze nog van geluk mocht spreken dat ze niet veroordeeld was tot een gevangenisstraf. De vrouw, die naar eigen zeggen geschokt was door de uitspraak van de rechtbank, ging in beroep. In het interview aan de krant vertelde ze ook nog dat haar jonge broer haar geslagen had omdat de aanranding volgens hem de familie-eer had geschonden.

"Door haar te veroordelen tot negentig zweepslagen, laten ze uitschijnen dat ze schuldig is. Geen enkel slachtoffer van een aanranding is schuldig", verklaarde militante Fouziyah Al-Ouni verontwaardigd. (belga/hln)
En dan gaan ze hier hun best doen om een hoofddoek te dragen. Ze weten niet waar ze aan beginnen, onze moslimmekes alhier.
Oud 5 maart 2007, 17:04   #2
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Zo is maar weer eens bewezen dat oerconservatieven beter geen land leiden.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 17:09   #3
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
En dan gaan ze hier hun best doen om een hoofddoek te dragen. Ze weten niet waar ze aan beginnen, onze moslimmekes alhier.
De meeste moslimkes alhier veroordelen ten zeerste de daden van de moslimkes aldaar.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 17:18   #4
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
De meeste moslimkes alhier veroordelen ten zeerste de daden van de moslimkes aldaar.
Ik vermoed dat gij ofwel slecht geïnformeerd bent, ofwel een flauwe grap aan het maken zijt...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 22:12   #5
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ten eerste betwijfel ik dat ten zeerste. Ten tweede stel ik mij dan de vraag waarom ze dan in godsnaam de moslimkes aldaar persé willen nabootsen.

Laatst gewijzigd door Antoon : 5 maart 2007 om 22:13.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 23:34   #6
Babylonia
Parlementslid

Standaard

De meeste mensen vergeten dat oerconservatief geloofsfanatisme ook de drijfveer van Bush en zijn achterban is.
Met de bijbel in de hand gaan ze door het ganze land; this is a new cruisade...
Godd bless am...
ps; bush liet de bijbel in het arabisch vertalen en uitstrooien boven Irak
proest!!!!
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 23:58   #7
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Toch mogen we geen land 'berispen', het is hun cultuur/geloof.
Dit is iets dat ze mogen behouden, dit lijkt mij nog een bijzondere goede evolutie moesten ze dit doen. Kunnen bepaalde 'toeristen' bepaalde gebruiken gade slaan.
Maar dan moeten eerst iedereen elkaars cultuur en gebruiken respecteren, zonder anderen te gaan bezoedelen met elkaars cultuur (hoe is Afrika niet verkloot door de RKK?).
Wij hebben ons land (Vlaanderen), met onze eigen cultuur...en deze moeten wij behouden ipv ons aan te passen aan andere culturen.
Je weet als je naar een ander land vertrekt er daar een andere cultuur aanwezig is en je deze 'moet' aanvaarden en je er ook aan aanpassen om erin te kunnen participeren.
En hier faalt ons beleid volkomen in, terwijl andere landen hun cultuur wensen te behouden...zelfs uit te breiden.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 08:52   #8
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De rechters van de stad Qatif (Oost-Saoedi-Arabië) hebben echter ook beslist om de vrouw en de man te veroordelen tot negentig zweepslagen omdat ze met z'n tweetjes in een auto werden ontdekt.
Gerechtigheid dus.

Het spijt mij te horen dat die vrouw verkracht is, maar ze gaat hier absoluut niet vrijuit. Als getrouwde vrouw had ze bij haar man moeten zijn ten alle tijde. Het is dus niet mogelijk dat een vreemde man haar heeft kunnen chanteren.

Een realistisch scenario lijkt me dat deze vrouw een affaire is gestart met die vent, en toen ze het wilde uitmaken, dit niet zomaar vanzelfsprekend was.

Ongeacht de verkrachting dus, waarvoor
Citaat:
Vijf mannen werden aangehouden en zijn veroordeeld tot gevangenisstraffen die gaan van tien maanden tot vijf jaar.
is deze vrouw dus schuldig aan overspel, wat de zweepslagen rechtvaardigt.

Ik zie dus ABSOLUUT NIET in, waarom moslims dit zouden moeten veroordelen. Integendeel, dit is net Sharia rechtvaardigheid ten top.

De verkrachters hebben zware straffen gekregen en ZOWEL man & vrouw die overspel hebben gepleegd kregen de zweep.
Oud 6 maart 2007, 09:18   #9
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

In het beschaafde Westen bestaat er een beschaafde oplossing voor overspel: echtscheiding, relatietherapie en ga zo verder. In een primitieve maatschappij moet men voor zo iets nog naar fysiek geweld grijpen.

Eigenlijk heeft die vrouw inderdaad nog geluk. Er zijn landen waar ze haar zouden doodstenigen.

Wie zonder fouten is, werpe de eerste steen. De enige uitspraak uit de bijbel waar ik me achter kan scharen en de eerste die Mohammed geschrapt heeft in zijn godsdienstwaanzin.

De islam is gewoon de klok 600 jaar terugdraaien ten opzichte van het Westen. Beschouw die landen als een tijdmachine naar de Middeleeuwen.
Oud 6 maart 2007, 09:22   #10
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

de logica: samen in een auto zitten = overspel
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 09:39   #11
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
de logica: samen in een auto zitten = overspel
Verdorie, dan ben ik volgens de islam een overspelige vrouw, want mijn man en ik hebben geen eigen auto.

De logica ontgaat me een beetje, maar tja ... dat zal dan wel weer aan mij liggen, zeker.
Oud 6 maart 2007, 09:42   #12
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
zouden die dan niet beter eens met een 4.000 tal naar VRT en beurs trekken om te demonstreren tegen deze 'belediging van de profeet' ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 09:43   #13
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Verdorie, dan ben ik volgens de islam een overspelige vrouw, want mijn man en ik hebben geen eigen auto.

De logica ontgaat me een beetje, maar tja ... dat zal dan wel weer aan mij liggen, zeker.
gij moogt altijd met mij meerijden hoor
Oud 6 maart 2007, 09:54   #14
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gij moogt altijd met mij meerijden hoor
Bedankt voor het aanbod. Gek, want ik reed eens met een moslim mee en die zijn vrouw reclameerde niet.

Moest mijn man overspel plegen, geloof ik dat ik toch minder vriendelijk zou reageren. Of er is inderdaad een verschil van interpretatie naargelang de gelovige in kwestie.

Ik ben het niet 100% eens met de stelling dat de moslims van hier het gedrag van de moslims van ginder veroordelen. Volgens mij zijn de moslims van hier eerder verdeeld. Er zijn er inderdaad een groot deel dat inderdaad zo denkt, maar er zijn er hier ook die de wetten van ginder naar hier willen brengen.
In het eerste geval denk ik aan die moslim waar ik eens mee meegereden ben. In het tweede geval denk ik aan die fanaten aan de Roma en dergelijke. Ik ken bv een moslima die de deur niet uitgaat zonder hoofddoek en die zeker nooit met een onaanverwante man zal meerijden. Omdat ze destijds het enige meisje was dat islam volgde, schakelde ze maar over op zedenleer, omdat ze anders gedwongen was alleen in 1 kamer te zijn met een mannelijke leraar.

Soit, ieder zijn geloof en zijn visie, maar bon. Ik blijf van mening dat onaanverwante mannen en vrouwen samenwerken, dat geen overspel is. Daar heb ik een andere definitie van. Naar mijn mening zou overspel trouwens niet wettelijk strafbaar moeten zijn en moet men er geen zweepslagen voor uitdelen. Het is in mijn ogen eerder iets dat gewoon onder de betrokkenen moet uitgevochten worden, liefst zonder geweld.
Oud 6 maart 2007, 10:12   #15
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zouden die dan niet beter eens met een 4.000 tal naar VRT en beurs trekken om te demonstreren tegen deze 'belediging van de profeet' ?
Waarom trek je zelf niet naar de VRT en beurs als je denkt dat dit de situatie van de vrouw in Saoedi Arabië enigszins zal verbeteren
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 10:19   #16
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
De meeste mensen vergeten dat oerconservatief geloofsfanatisme ook de drijfveer van Bush en zijn achterban is.
Met de bijbel in de hand gaan ze door het ganze land; this is a new cruisade...
Godd bless am...
ps; bush liet de bijbel in het arabisch vertalen en uitstrooien boven Irak
proest!!!!
Een jonge moslima wordt in een Arabisch land tot zweepslagen veroordeeld omdat ze door een groep criminele mannen is verkracht.

En ja hoor, het is de schuld van Bush.
Oud 6 maart 2007, 10:25   #17
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Waarom trek je zelf niet naar de VRT en beurs als je denkt dat dit de situatie van de vrouw in Saoedi Arabië enigszins zal verbeteren
ik krijg in al mijn extremisme geen 4000 man op de been voor bvb een 'beledigende' cartoon of zo ...
Oud 6 maart 2007, 10:37   #18
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Gerechtigheid dus.

Het spijt mij te horen dat die vrouw verkracht is, maar ze gaat hier absoluut niet vrijuit. Als getrouwde vrouw had ze bij haar man moeten zijn ten alle tijde. Het is dus niet mogelijk dat een vreemde man haar heeft kunnen chanteren.

Een realistisch scenario lijkt me dat deze vrouw een affaire is gestart met die vent, en toen ze het wilde uitmaken, dit niet zomaar vanzelfsprekend was.

Ongeacht de verkrachting dus, waarvoor is deze vrouw dus schuldig aan overspel, wat de zweepslagen rechtvaardigt.

Ik zie dus ABSOLUUT NIET in, waarom moslims dit zouden moeten veroordelen. Integendeel, dit is net Sharia rechtvaardigheid ten top.

De verkrachters hebben zware straffen gekregen en ZOWEL man & vrouw die overspel hebben gepleegd kregen de zweep.
Er is bewezen dat de vrouw in een auto zat met een man waarmee ze niet getrouwd is. Dat is de reden voor de zweepslagen want dat is het enige wat bewezen kan worden. Volgens mij moet zowat iedere Westerling dan zweepslagen krijgen.

Het trieste van de zaak is dat jij zweepslagen goedkeurt indien er wel sprake is van overspel. Je beseft toch maar al te goed dat dit tegen alle morele grondslagen ingaat waarop onze westerse wereld is opgebouwd? Indien u zo een barbaarse zaken goedkeurt dan stel ik mij toch vragen of u wel thuishoort in de Westerse samenleving. Wat stelt u eigenlijk voor wat er moet gebeuren met die Marokkaanse vrouw die reeds mishandeld geweest is omdat ze geen abortus wou plegen? Welke uitspraak moet een shariarechtbank hierover doen? Zweepslagen of steniging?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 11:28   #19
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht

Bij de baard van de pedo - profeet: een steen! Een steen, en vlug wat!
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 13:05   #20
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vraag mij af of het 8-jarig meisje dat indertijd door mohammed is verkracht ook zweepslagen heeft gekregen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be