![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik plaats dit bij 'binnenlandse politiek' omdat het kernenergie-debat bij ons woedt, maar uiteraard referenties naar kernenergie in heel Europa vereist. Welnu:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Prima. We hebben dus 2 reactoren waar een rubberen vloermat niet meer elastisch was.
Waarop baseer ik mijn uitspraak . Op het feit dat een kernreactor een blok roestvast staal is, die als ie in volle productie is, 270°C aan de buitenkant word. Wat die rubber matten daar zoeken weet ik niet. Dezelfde centrale had een paar maand geleden een probleem met 2 van de 4 noodgeneratoren. Deze noodgeneratoren hebben niks te maken met het nucleaire gedeelte, dus die net vermeden ramp zal wel een uitspraak geweest zijn van "GreenPeace Experts".
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de indruk dat we hier een reeks van draden gaan krijgen, telkens met een titel "tweede, derde, vierde vijfde zesde, dertigste .... zware klap voor de kernenergie".
Gisteren heb ik mijn pinken verbrand aan mijn kookfornuis dat op aardgas werkt. Zware klap voor die relatief propere energiedrager !! Deze morgen was er een birdstrike op Zaventem: zware klap voor de luchtvaart !! Is dit een forum of is dit een klankbord voor propagandistische doeleinden?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
De rubberen buitenpanelen van de reactor - niet zomaar een vloermat - toonden een mogelijk symptoom van een gevaarlijke malfunctie. Daarom werden de reactoren stilgelegd. U moet toch toegeven dat kernenergie in vergelijking met alternatieven - zoals het planten van nen boom voor biomassa - iets meer risico in zich draagt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
1950s
List of civilian nuclear accidents 1950s
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hebt u nu een vergelijkende lijst met ongevallen per geleverde KW/u voor de andere electriciteitsprocuderende methodes?
Durf je niet eens te posten he, propagandistje van mijn voeten. Ik heb het er moeilijk mee die te vinden,want daar word helemaal geen heisa rond gemaakt. 10 000 liter olie daar de grond in, stuwdammetje ginder dat een paar dorpen verwoest, een stuwdammetje daar dat een methaanproducerend meer veroorzaakt. http://en.wikipedia.org/wiki/Category ![]() Gewoon het meest simpele trukje gebruikt in de nieuwe woordenboeken. Wikipedia. Om dan op niet "hernieuwbare bronnen" van energiewinning te komen. Koolmijnen. Wil U uw 100000 ton kolen met of zonder stukjes ontplofte, verpletterde, verzopen Chinees? Bruinkoolwinning in Duitsland gaat vrij slachtofferloos, maar de milieuimpact van deze systemen is walgelijk.
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() We zitten nu eenmaal in een periode waar het politiek correct is om kernenergie éénzijdig en subjectief te benaderen. Het zal niet de laatste keer zijn dat men ons met verijdelde rampen zal om de oren slingeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
De gevolgen van een kernreactorprobleempje zijn echter verwaarloosbaar klein voor de bevolking. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 februari 2007 om 16:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Of zal ik even op eenzelfde manier terwerk gaan als wat je hierboven tentoonspreid: http://nl.wikipedia.org/wiki/Drieklovendam Citaat:
Laatst gewijzigd door Sfax : 4 februari 2007 om 16:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Klopt. Welke zouden de gevolgen wel moeten zijn van een kernreactorprobleempje, buiten het voor de hand liggende "gebrek aan energie"? Een kernexplosie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ernstig. Op welk "schaal van ernst" is het geklasseerd (1 is hierop een futiliteit, 7 is een ramp). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat noemt U een reactorprobleempje? Een glibberige voetmat? Een Reactor die kapot is? Een Reactor die ontploft is? De lijst die onze ecofundi C2C aanhaalt is een lijst van gerapporteerde ongevallen. Deze lijst is veel uitgebreider voor alles wat met kerntechnologie te maken heeft, doordat er vanaf in het begin zware veiligheidsnormen aanhangen. En maar weinig hebben te maken met kernreactoren zelve. En de lijst met ongevallen met directe impact op de bevolking is nog veel korter. Lees maar eens goed, en kijk hoeveel " zware" ongevallen met reactoren, met bevolkingsslachtoffers er niet in de USSR gebeurd zijn.
![]() |
![]() |
#14 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet wat die "buitenpanelen" daar doen. Althans, het hangt er van af van welke van de vele elastische materiaalvlakken er gebruikt worden.
Op de reactor zelf. Niks. Die hebben er geen nut, tenzij een anti slipmat voor het personeels die er alleen kunnen komen als de reactor stil ligt. Maar er zijn een hele hoop trillingsdempers onder verschillende onderdelen. En als die verduren- zoals de meeste "rubbers" dan doen die hun werk minder goed. Maar die dingen kunnen ze niet zien als ze in de reactorruimte zitten, met een reactor in vol bedrijf. Want dan komt er geen luis binnen. Of ze hebben een rubbermat probleem gemerkt buiten de reactorruimte, of ze hebben tijdens een onderhoud van de ene reactor een probleem opgemerkt met een trillingsdemper, en vonden de ingenieurs het potentieel gevaarlijk genoeg om een werkende reactor stil te leggen. Spreekt meer over de veiligheidsbewustheid dan over het potentieel misschien zou kunnen Tjernobilletje.
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Incident = voorval waarbij door menselijke fout of technisch mankement er tijdelijk geen normale bedrijfsvoering is.
accident = voorval waarbij door menselijke fout of technisch mankement gevaren en/of problemen ontstaan zijn tot buiten de centrale,en waarbij de menselijke gezondheid direct geschaad is. Het is een beproefde techniek van de rabiate tegenstanders van kerntechnologie(van iedere technologie eigenlijk) om die twee verschillende zaken door elkaar heen te smeren en angstwekkende tabellen te publiceren..... In Zweden staan ze momenteel met hun broek op de knieen,ze moesten er blijkbaar eens aan herinnerd worden dat het uitbaten van een kerncentrale niet geheel gelijk staat aan het foutloos opstoken van een sauna... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 4 februari 2007 om 19:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik sloeg jaren 50, 60 en 70 heel makkelijk over. Het was toen een vrij nieuwe energiebron en dus moest er geleerd worden. Eentje van 2006 trok mijn aandacht: een paar honderd mensen werden blootgesteld aan x aantal millirem, te vergelijken met een dental x-ray!!! Dan ben ik de laatste jaren aan meer blootgesteld. Ik heb namelijk al een paar dental x-rays achter de rug en ook een tweetal 'echte'. Trouwens, mocht de kernenergie nu wel politiek correct veilig zijn, dan zouden we ineens veel minder olie of zelfs geen olie meer nodig hebben en dan heeft de islam ideologie plots geen inkomsten meer. (Eurabia, weet je wel. Wij zijn verkocht omwille van de olie)
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel Laatst gewijzigd door hermanvk : 4 februari 2007 om 19:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() While Swedish Nuclear Power Inspection authority rated the incident INES 2, Lars-Olov Höglund, expert familiar with design of the plant, stated it was the most serious nuclear incident since the Chernobyl disaster and it was pure luck that prevented a meltdown.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() INES Niveau 2 : INCIDENT
![]() Incidenten met ernstige defecten in de veiligheidsinrichtingen of ![]() Ernstige besmetting binnenin de installatie of ![]() Blootstelling van een werknemer die de wettelijke limieten van jaarlijkse blootstelling overschrijdt Ik veronderstel dat het hier gaat om punt 1 en dat men daarom uit voorzorg de andere centrale ook stopt tot het heuvel verholpen is, volgens mij is er geen enkel risico voor de omgeving. Laatst gewijzigd door alberto : 4 februari 2007 om 20:50. |
![]() |
![]() |