Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2007, 12:55   #1
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard Politiek Correct

http://forum.politics.be/search.php?searchid=423880

Het valt me op dat de termen Poco en Politiek Correct steeds vaker langskomen op het forum en dan niet in een opbouwende manier, maar als een methode om een (vaak linkse) mening in 1 inhoudsloze beweging van tafel te vegen. Ik snap dat het heel verleidelijk is om op zo'n manier onwelgevallige meningen af te wijzen, vooral als er altijd bijval komt van mede "Anti-Poco's", maar zou het niet veel beter zijn voor de discussies hier als men meningen/argumenten gewoon bestrijdt met andere argumenten en niet met zo'n discussiedoder als "Poco"?
Oud 27 februari 2007, 12:57   #2
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Het zal wel iets met luiheid en zelfgenoegzaamheid te maken hebben.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 13:08   #3
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht

Het valt me op dat de termen Poco en Politiek Correct steeds vaker langskomen op het forum en dan niet in een opbouwende manier, maar als een methode om een (vaak linkse) mening in 1 inhoudsloze beweging van tafel te vegen. Ik snap dat het heel verleidelijk is om op zo'n manier onwelgevallige meningen af te wijzen, vooral als er altijd bijval komt van mede "Anti-Poco's", maar zou het niet veel beter zijn voor de discussies hier als men meningen/argumenten gewoon bestrijdt met andere argumenten en niet met zo'n discussiedoder als "Poco"?
Als het nu eenmaal weeral eens politiek correcte zever in pakskes is, kunde toch moeilijk iets anders zeggen nietwaar ? of moet het op een politiek correcte manier gezegd worden dat het politiek correcte zever in pakskes is...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 13:13   #4
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als het nu eenmaal weeral eens politiek correcte zever in pakskes is, kunde toch moeilijk iets anders zeggen nietwaar ? of moet het op een politiek correcte manier gezegd worden dat het politiek correcte zever in pakskes is...
Dit is een discussieforum, als je iets zever vind dan leg je uit waarom iets zever is en dan kom je niet aan met de Politiek Correcte term "poco" om een andere menig zonder uitleg in dicrediet te brengen.
Oud 27 februari 2007, 13:13   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er was een tijd dat men ook de mond volhad over NPC en PVV. Tegenwoordig gaat het over PC, CGKR en Vuil-B.

'Poco' is Spaans voor 'een beetje'. Bijlange niet zo smerig dus als 'Vuil'.

Nittemin zul je het mij niet zien gebruiken.
Net zomin als Vuil-B.

Rooien, blauwen moeten dan weer wél tegenover' 'bruinen' en 'zwarten' kunnen staan.
Oud 27 februari 2007, 13:15   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is een discussieforum, als je iets zever vind dan leg je uit waarom iets zever is en dan kom je niet aan met de Politiek Correcte term "poco" om een andere menig zonder uitleg in dicrediet te brengen.
PO (litiek) CO(rect) lijkt me anders een heel normale afkorting te zijn.
Iets dat niet kan gezegd worden van 'Vuil'-B.
Oud 27 februari 2007, 13:20   #7
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
PO (litiek) CO(rect) lijkt me anders een heel normale afkorting te zijn.
Iets dat niet kan gezegd worden van 'Vuil'-B.
Het is ook een normale afkorting, maar het wordt steeds meer gebruikt als een "argument" om iemand anders zijn argumenten te negeren, zonder dat er inhoudelijk op in hoeft te worden gegaan. Zoiets verpest de discussies.

De termen Vuilblokker/fascist/nazi/enz zijn trouwens net zulke dooddoeners, maar die worden veel minder vaak gebruikt.
Oud 27 februari 2007, 13:40   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is ook een normale afkorting, maar het wordt steeds meer gebruikt als een "argument" om iemand anders zijn argumenten te negeren, zonder dat er inhoudelijk op in hoeft te worden gegaan. Zoiets verpest de discussies.

De termen Vuilblokker/fascist/nazi/enz zijn trouwens net zulke dooddoeners, maar die worden veel minder vaak gebruikt.
Ik heb de indruk dat dit niet klopt maar dat jij je aan de termen Vuilblokker/facist/nazi/enz.. veel minder stoorde dan aan de afkorting: 'poco'.

Maar je kan het natuurlijk altijd aanklagen bij de moderatie. Die gaf mij niet zo gek lang geleden zelfs vijf strafpunten voor het plaatsen van een vogeltje...als reactie op het gebruik van het woord 'nazi'...
Oud 27 februari 2007, 13:44   #9
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Enige dat ik merk is dat, elke keer ik argumenten probeer aan te halen om met bepaalde 'linkse' elementen in discussie te treden, ik steevast onmiddellijk het etiket van VB'er opgeplakt krijg alhoewel ik nog nooit voor die partij gestemd heb of er enige relatie mee heb.

Vooroordelen zijn dus zowel des links als des rechts en politieke correctheid is een contradictie zodat ik mij maar al te graag vrolijk maak over mensen die zichzelf bezwaren met deze titel.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 13:46   #10
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat dit niet klopt maar dat jij je aan de termen Vuilblokker/facist/nazi/enz.. veel minder stoorde dan aan de afkorting: 'poco'.
Dat zou idd kunnen, ik krijg die termen iets minder vaak naar mijn hoofd.
Citaat:
Maar je kan het natuurlijk altijd aanklagen bij de moderatie. Die gaf mij niet zo gek lang geleden zelfs vijf strafpunten voor het plaatsen van een vogeltje...als reactie op het gebruik van het woord 'nazi'...
De mods, ach het is niet beledigend ofzo, maar het voegt niets toe. Het zegt alleen: "ik ben het niet met je eens", terwijl een discussie pas boeiend wordt als men aangeeft waarom men het niet met je eens is.
Oud 27 februari 2007, 13:49   #11
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Enige dat ik merk is dat, elke keer ik argumenten probeer aan te halen om met bepaalde 'linkse' elementen in discussie te treden, ik steevast onmiddellijk het etiket van VB'er opgeplakt krijg alhoewel ik nog nooit voor die partij gestemd heb of er enige relatie mee heb.

Vooroordelen zijn dus zowel des links als des rechts en politieke correctheid is een contradictie zodat ik mij maar al te graag vrolijk maak over mensen die zichzelf bezwaren met deze titel.
hmmm, misscien had ik een iets algemener topic moeten starten.
Oud 27 februari 2007, 13:50   #12
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

"Politiek correct" is een inhoudsloos begrip en voegt dus inderdaad niets toe aan de discussie.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 14:52   #13
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
"Politiek correct" is een inhoudsloos begrip en voegt dus inderdaad niets toe aan de discussie.
Weet niet of het zo inhoudloos is. Het is uiteindelijk een gedachtengang, waarmee op zichzelf niets mis is, moest de gesubsidieerde media, deze gedachtengang niet tot haar evangelie verheven hebben.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 15:33   #14
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Misschien omdat anderen, bij alles wat hen niet zint, menen te moeten afkomen met "VBer", en dit als een scheldwoord beschouwen...
Van het een komt dan het ander.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 15:36   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
"Politiek correct" is een inhoudsloos begrip
Dat zou jij wel willen....

http://nl.wikipedia.org/wiki/Politieke_correctheid
Oud 27 februari 2007, 15:37   #16
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Weet niet of het zo inhoudloos is. Het is uiteindelijk een gedachtengang, waarmee op zichzelf niets mis is, moest de gesubsidieerde media, deze gedachtengang niet tot haar evangelie verheven hebben.
Politiek correct houdt helemaal geen specifieke gedachtegang in, behalve dan het verkondigen van een de heersende voorgekauwde gedachtegang. En dat is al lang niet meer de gedachtegang die er aan wordt toegeschreven. Het ironische is dat degenen die deze term zo graag gebruiken zelf niet beseffen dat ze in politiek correct denken zijn vervallen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 15:43   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gedachtegoed
In ruimere zin wordt met politiek-correctheid ook wel verwezen naar het linkse, op repressieve tolerantie gebaseerde gedachtegoed dat vanaf de jaren zeventig de Nederlandse politiek heeft gedomineerd. De term wordt dan vooral badinerend gebruikt voor diegenen die dit gedachtegoed op een dogmatische manier aanhangen, zonder oog te hebben voor de keerzijden.
Oud 27 februari 2007, 15:50   #18
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Gedachtegoed
In ruimere zin wordt met politiek-correctheid ook wel verwezen naar het linkse, op repressieve tolerantie gebaseerde gedachtegoed dat vanaf de jaren zeventig de Nederlandse politiek heeft gedomineerd. De term wordt dan vooral badinerend gebruikt voor diegenen die dit gedachtegoed op een dogmatische manier aanhangen, zonder oog te hebben voor de keerzijden.
Niet helemaal neutraal verwoord, maar de essentie klopt. De term wordt nu echter tegen een veel grotere groep gebruikt.
Oud 27 februari 2007, 15:52   #19
Banneling

Standaard

Citaat:
De term poco is anders wel duidelijk : het staat voor "politiek correct" en het vat uitstekend de ziekelijke en hypocriete slijmbalhouding kenmerkend voor de progressieve zijde samen.

Als je d'er niet tegen kunt dat die hypocriete houding op de korrel genomen wordt, blijf dan maar best weg uit een forum .
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 15:57   #20
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
De term poco is anders wel duidelijk : het staat voor "politiek correct" en het vat uitstekend de ziekelijke en hypocriete slijmbalhouding kenmerkend voor de progressieve zijde samen.
De term poco zegt dus helemaal niets, het geeft enkel aan dat (zoals u het zelf heel kleurlijk verwoord) men het niet eens is. Er wordt verder geen enkel argument gegeven en juist tegenargumenten maken een forum interessant.
Citaat:
Als je d'er niet tegen kunt dat die hypocriete houding op de korrel genomen wordt, blijf dan maar best weg uit een forum .
Nee, dat was ik ook weer niet van plan, zo'n kleine ergernis kan het verdere plezier dat ik hier heb echt niet vergallen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be