Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Heeft u nog vertrouwen in politie & justitie?
Neen 20 76,92%
Ja 6 23,08%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2007, 15:42   #1
FRoNT-international
Lokaal Raadslid

Standaard Het blauw van de gele Sint

Verleden week werd aanslag gepleegd op een 2-woonst.Een attente overbuur verwittigde de Sint-Niklase Politie. Deze begaven zich ook naar de eigenaar van het pand.Ze brachten hem op de hoogte van de getuigenis van de overbuur.Er is dus een beschrijving van de daders en de vluchtauto (-plaat).De niet op de hoogte gebrachte huurder meld na het zelf ontdekkenv/d twee glasvenster-breuken eerst de iets verder wonende eigenaar!Deze weet zijn huurder te melden dat politie maar een-glasbreuk heeft vastgesteld. Dit half politie-werk is heden ten dagen spijtig genoeg geen alleenstaand feit meer!Samen met dure & onnodig ingewikkelde gerechtsprocedures ontstaat anti-justitie.
Oud 26 februari 2007, 15:58   #2
@BuRnS
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FRoNT-international Bekijk bericht
Verleden week werd aanslag gepleegd op een 2-woonst.Een attente overbuur verwittigde de Sint-Niklase Politie. Deze begaven zich ook naar de eigenaar van het pand.Ze brachten hem op de hoogte van de getuigenis van de overbuur.Er is dus een beschrijving van de daders en de vluchtauto (-plaat).De niet op de hoogte gebrachte huurder meld na het zelf ontdekkenv/d twee glasvenster-breuken eerst de iets verder wonende eigenaar!Deze weet zijn huurder te melden dat politie maar een-glasbreuk heeft vastgesteld. Dit half politie-werk is heden ten dagen spijtig genoeg geen alleenstaand feit meer!Samen met dure & onnodig ingewikkelde gerechtsprocedures ontstaat anti-justitie.

idd , de politie doet momenteel bijna niks anders dan werkende mensen beboeten als ze nog maar 2 km per uur te hard rijden , verkeerd parkeren enz , terwijl echte criminelen zo maar vrij op straat kunnen rondlopen ................

kwestie van de gemakkelijkste prooien eerst te pakken
@BuRnS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 16:08   #3
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
idd , de politie doet momenteel bijna niks anders dan werkende mensen beboeten als ze nog maar 2 km per uur te hard rijden , verkeerd parkeren enz , terwijl echte criminelen zo maar vrij op straat kunnen rondlopen ................
Is wel een beetje demagogisch als commentaar.
De politiediensten doen echt wel meer dan dat hoor.
Ik ben er trouwens rotsvast van overtuigd dat de meeste politiemensen hun functie uitstekend uitvoeren.

De echte bottleneck zit hogerop bij de parketten, waar onvoldoende middelen zijn om alle klachten op een deftige manier te behandelen en waar te weinig organisatie en coordinatie aanwezig is.
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 16:19   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ge moet mij de flikken van Sine kloas nie leren kennen, ik weet dat er nen helen boel grote lichten rondlopen, waarvan het licht allesbehalve marcheert...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 17:08   #5
FRoNT-international
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ge moet mij de flikken van Sine kloas nie leren kennen, ik weet dat er nen helen boel grote lichten rondlopen, waarvan het licht allesbehalve marcheert...
Jaren terug heb ik betekend gemeld dat aan de moerland-parklaan kruispunt voor het afslaan-verkeer van moerland(parkhoek) richting zwembad aan de linkse kant en of aan de overkant een herhalingslicht moest geplaatst worden omdat het eerste licht aan de moerland(parkhoek) niet zichtbaar was voor het links-afslaand wachtende autoverkeer!
Het links-afslaand wachtend autoverkeer heeft een jaar lang moeten toeteren vooralleer de herhalingslichten er bijkwamen.
Electrabel had geen tijd om er bij de plaatsen was hun mondelinge uitleg!

Laatst gewijzigd door FRoNT-international : 26 februari 2007 om 17:10.
FRoNT-international is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 17:21   #6
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Ik ben er trouwens rotsvast van overtuigd dat de meeste politiemensen hun functie uitstekend uitvoeren.

De echte bottleneck zit hogerop bij de parketten, waar onvoldoende middelen zijn om alle klachten op een deftige manier te behandelen en waar te weinig organisatie en coordinatie aanwezig is.
Dat er een paar serieuze mensen bijzitten kan ik me wel voorstellen, dat ze de middelen niet krijgen om naar behoren te werken ben ik ook van overtuigd. Maar je mag 1 ding niet vergeten als ze beter gestudeerd hadden, hadden die gasten mss een betere job en moesten ze nu niet de stoere cowboy uithangen.
Oud 26 februari 2007, 17:28   #7
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Wie kan nu vertrouwen hebben in een gepolitiseerd justitieapparaat...
Oud 26 februari 2007, 17:53   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht

Klopt.
Het is echter geen toeval dat hoe hoger je gaat, hoe gepolitiseerder de boel is en hoe harder de Belgische ziekte toeslaat.
Oud 26 februari 2007, 19:34   #9
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Klopt.
Het is echter geen toeval dat hoe hoger je gaat, hoe gepolitiseerder de boel is en hoe harder de Belgische ziekte toeslaat.
Over de ziekte zijn we het dan wel eens, over de remedie daarentegen helemaal niet.
Oud 26 februari 2007, 19:42   #10
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Nee, ‘de Belgische justitie is niet zo laks als vaak wordt aangenomen’, klinkt het nog. 18 % komt na één derde van hun straf vrij. 46 % moet de helft van zijn straf uitzitten in de cel. En 35% komt na tweederde van de straf vrij. Neem er uw kleine ‘zakjapanner’ even bij en maak het simpele rekensommetje. 18% + 46% + 35% = 99 %.

Voor 99 % van de gedetineerden zwaaien de gevangenispoorten vervroegd open, uiterlijk na tweederde van hun straf. Welgeteld één procent (1!) van de gevangenen zit zijn straf volledig uit. Commentaar overbodig. De cijfers spreken voor zich…
Oud 26 februari 2007, 19:50   #11
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
Nee, ‘de Belgische justitie is niet zo laks als vaak wordt aangenomen’, klinkt het nog. 18 % komt na één derde van hun straf vrij. 46 % moet de helft van zijn straf uitzitten in de cel. En 35% komt na tweederde van de straf vrij. Neem er uw kleine ‘zakjapanner’ even bij en maak het simpele rekensommetje. 18% + 46% + 35% = 99 %.

Voor 99 % van de gedetineerden zwaaien de gevangenispoorten vervroegd open, uiterlijk na tweederde van hun straf. Welgeteld één procent (1!) van de gevangenen zit zijn straf volledig uit. Commentaar overbodig. De cijfers spreken voor zich…
Ik ken de cijfers van de andere landen niet, maar ik vermoed dat deze niet veel zullen verschillen.
De mogelijkheid op vervroegde invrijheidstelling is een middel om gevangenen te begeleiden in hun terugkeer in de samenleving in plaats van ze te laten wegrotten en dan plots onaangepast te dumpen in een dikwijls sterk veranderde samenleving.
Het risico op een nieuwe ontsporing zal dan veel hoger zijn dan nu en dat is nu net wat men tracht te vermijden.

Er kan uiteraard altijd bekeken worden of dit systeem niet kan verbeterd worden, maar ik pleit toch ervoor om dit niet zomaar af te schaffen.
Oud 26 februari 2007, 21:29   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als je de kranten vandaag de dag openslaat zou men niet zeggen dat het risico op nieuwe ontsporing is afgenomen, wel integendeel.
Oud 26 februari 2007, 22:02   #13
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Wanneer je in Sint Niklaas woont en er wordt bij je ingebroken wacht je +/- 3 uur voor je één van de dienders ziet, als je echter 2 minuten te lang geparkeerd staat dan... bingo. Rijdt je 1 km te snel... bingo, ben je slachtoffer van een vechtpartij, belt men je 30 min later terug op of "zij" er nog zijn. Modelstad ala Willlockx
Oud 26 februari 2007, 23:22   #14
retardmagnet
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Dat er een paar serieuze mensen bijzitten kan ik me wel voorstellen, dat ze de middelen niet krijgen om naar behoren te werken ben ik ook van overtuigd. Maar je mag 1 ding niet vergeten als ze beter gestudeerd hadden, hadden die gasten mss een betere job en moesten ze nu niet de stoere cowboy uithangen.
Ik ben industrieel ingenieur van opleiding en sinds kort politie-inspecteur, bij mij in de opleiding zaten verschillende mensen met een universitair diploma waaronder juristen en criminologen. Toch bedankt voor ons allemaal samen op een hoopje ongeregeld te gooien die maar bij de politie zijn gegaan bij gebrek aan beters ...

Wat er daar in Sint-Niklaas is misgelopen weet ik niet, al zou ik al die verhalen met een flinke korrel zout nemen.

Oh ja leuk te horen dat we ons bovendien enkel bezighouden met foutparkeerders en onschuldige burgers op de bon te zwieren, de volgende keer dat ik een zware crimineel zie rondlopen zal ik proberen niet de andere kant uit te kijken.

Toch nog steeds tot uw ondankbare dienst.
retardmagnet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 23:31   #15
FRoNT-international
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door retardmagnet Bekijk bericht
Ik ben industrieel ingenieur van opleiding en sinds kort politie-inspecteur, bij mij in de opleiding zaten verschillende mensen met een universitair diploma waaronder juristen en criminologen. Toch bedankt voor ons allemaal samen op een hoopje ongeregeld te gooien die maar bij de politie zijn gegaan bij gebrek aan beters ...

Wat er daar in Sint-Niklaas is misgelopen weet ik niet, al zou ik al die verhalen met een flinke korrel zout nemen.

Oh ja leuk te horen dat we ons bovendien enkel bezighouden met foutparkeerders en onschuldige burgers op de bon te zwieren, de volgende keer dat ik een zware crimineel zie rondlopen zal ik proberen niet de andere kant uit te kijken.

In Sint-Niklaas hebben ze zelfs geen zout. Enkel maten en gezwichten!
Oud 27 februari 2007, 08:01   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaren terug heb ik betekend gemeld dat aan de moerland-parklaan kruispunt voor het afslaan-verkeer van moerland(parkhoek) richting zwembad aan de linkse kant en of aan de overkant een herhalingslicht moest geplaatst worden omdat het eerste licht aan de moerland(parkhoek) niet zichtbaar was voor het links-afslaand wachtende autoverkeer!
Het links-afslaand wachtend autoverkeer heeft een jaar lang moeten toeteren vooralleer de herhalingslichten er bijkwamen.
Electrabel had geen tijd om er bij de plaatsen was hun mondelinge uitleg!
Mij hebben ze eens doen stoppen omdat ik door het groen reed, ...

echt waar, Ik zou zogezegd te rap vertrokken zijn,... wa voor bulshit is da nu, als het groen is, moogde toch rijden niet, kan ik er nu aan doen dat mijn reactievermogen aan de rappe kant is.

Bovendien lopen er daar rond die zelf hun fikken niet uit de parkeermeter kunnen houden... Anderen zitten dan weer tijdens de dienst op café, heel het dorp weet dat trouwens, want als ze rond een uur of 11 mijnheer moeten hebben, weten ze trouwens in welk café ze hem moeten gaan zoeken...

en nog wel meer van dat fraais, ... en dan hebben we De Vleesschouwer nog, hoogstwaarschijnlijk overhoop geknald door een van zijn eigen collega's... (da was dan wel rijkswacht, nu is dat toch ene pot nat... )
Oud 27 februari 2007, 08:11   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door retardmagnet Bekijk bericht

Het siert u dat u misschien nog steeds een beetje idealistisch, (wacht nog maar een paar jaar dan geraakt ge daar wel vanaf, ) het wil opnemen voor uw collega's...

Als ik u echter zeg dat ze mij effectief doen stoppen hebben om door het groen te rijden, dan zit ik er nie om te liegen, dien ene flik van de 2 was zelf nie akkoord met zijne collega, dat zag ik zo, ... "we gaan eens met ene zijn kloten spelen... " wel sjans voor hem dat hij nie doorgerameld heeft, want ik had hem ook met zijn kloten gehad... commitee P enz...

Ik hoop dat u nog veel echte gangsters mag pakken, en hopelijk worden ze dan niet te snel gelost door de procureur. U mag zelf zware verkeersovertreders pakken van mij, u mag me altijd tegen houden om in het zakske te blazen, daar heb ik geen enkel probleem mee, of om papieren te controleren...

Maar ge moet wel snappen, dat ulle imago nogal slecht ligt bij de mensen omwille van een aantal klootzakskes en een paar onbekwame sujetten...
Oud 3 maart 2007, 13:01   #18
FRoNT-international
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Nu weer meer dan een week later geen officiele aanvulling van de misdaadconstatatie! Ondanks beloofd heeft de politie de mensen weeral eens & met dit hondeweer in de kou laten staan. Sint-Niklaas is zodoende weer eens in de belangstelling gekomen. Nogmaals proficiat voor de overheid. We zijn goed bezig. Doe zo voort. Iedereen heeft het begrepen hoor!

Laatst gewijzigd door FRoNT-international : 3 maart 2007 om 13:09.
FRoNT-international is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be