![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sorry, heb de titel van deze topic even afgekeken van de voorbije Live 8 concerten.
Nu, zit ik hier al een tijdje te piekeren. Blijkbaar raken we het hier nooit allemaal over alle onderwerpen eens. Toch zou ik wensen dat we eens iets anders zouden doen dan achter onze computers te blijven zitten. Ik vraag me af of we het niet eens zouden geraken dat we met een boel gemotiveerde forumleden, zowel links als rechts, van om het even welke afkomst, een goed doel zouden kunnen vinden, waar we ons voor zouden kunnen inspannen. En welke acties kunnen we ondernemen? Mijn visie is dat we hier allemaal gemotiveerd zijn om op één of andere manier iets aan de samenleving te willen veranderen. In plaats van de zoveelste politieke partij op te richten en de versplintering verder in de hand te werken, zouden we misschien een actie kunnen opzetten voor een goed doel en daarmee al een stuk van de problemen in onze maatschappij oplossen. Zelf heb ik wel ideeën, maar nog geen kader om het definitief vorm te geven. Wat er eens iemand voorstelde: een wafelenbak, in een andere topic, lijkt me best leuk. Nu wat kunnen we doen voor het goede doel en hoe kunnen zowel links als rechts samenwerken? En welk doel? Verdraagzaamheid is een hol begrip. Daarnaast wens ik er geen politieke motieven aan te koppelen. Dus geen acties tegen bepaalde partijen of organisaties. Solidariteit lijkt me belangrijker dan verdraagzaamheid. Dus: welke gemotiveerde forummers hebben er goede ideeën om problemen binnen onze samenleving op te lossen? Enkele doelen die ik in mijn achterhoofd had waren: - armoedebestrijding - hulp aan mensen die dure medische kosten hebben - ... In ieder geval wens ik dat er een creatieve actie op dit forum ontstaat, zodat we misschien eens op een positieve manier in het nieuws kunnen komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() even onder de aandacht houden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Dat zou een zeer goed initiatief zijn (wafelenbak).
![]() |
#4 |
|
![]() Mensen, blijkbaar zijn ze hier toch niet zo gemotiveerd.
Wat moeten we doen om eens iets positief te organiseren met de leden van het forum? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet om uw voorstel weg te lachen maar bestaan er al niet genoeg "goede doelen"?
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik wil zeker helpen ![]() Is hier niemand die een bekend niet politiek gebonden iemand kent? Dat helpt altijd. Als ik tijdens mijn stage, die volgende week begint, nog tijd heb dan zet ik mij er zeker voor in. Heb onlangs pas voor school met medestudenten iets georganiseerd en persberichten geschreven enzo. www.schrijfhetkort.be
The poster formerly known as kay-gell Laatst gewijzigd door Kay_ : 8 maart 2007 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |