Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2007, 14:03   #1
ilfalco
Minister-President

Standaard Dedecker heeft geen kiesdrempel nodig....2,3%

http://www.lalibre.be/article.phtml?id=10&subid=90&art_id=339453

wel of geen kiesdrempel... hij komt sowieso niet in de buurt van een zetel.

Zelfs vivant scoorde meer.

Massale mediaaandacht en steun van de pers ... hij mag zelfs kapitein iglo spelen op de VRT.

En denkt hij nu echt dat hij met het vissen naar kleine garnalen bij hetVB( die in ruil voor een politiek correcte plaats op een kamer lijst) overstag gaan... ooit de kiesdrempel zal halen.
Het is trouwens nogmaals hypocriet als dedecker om mensen die je eerst als extremisten afschildrt( enkel de partijtiop was bekwaam volgens dedecker) op je lijst te zetten.

Vergeet het. De VB kiezer stemt op de inhoud. meer dan welke andere kiezer ook. Het maakt mij buiten de kopstukken niet uit wie of wat er op de VB lijst staat.

Wat ik wel weet is dat er veel moed voor nodig is.

Feit is dat hij in de volgende peilingen en bij de verkiezingen nog minder zal halen. Zo gaat dat steevast.

Ik gok op nog minder dan het liberaal appel ... zoeits van een 0,7%.

Ik denk zelfs dat we hem binnenkort terug bij de VLD zien.

Zo lang hij maar wegblijft bij het VB. I
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2007, 14:25   #2
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Toch nog maar even afwachten. De 'goed nieuws'-peilingen van onze regimepers geven het VB ook altijd een stuk minder dan bij de verkiezingen...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2007, 14:38   #3
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Toch nog maar even afwachten. De 'goed nieuws'-peilingen van onze regimepers geven het VB ook altijd een stuk minder dan bij de verkiezingen
Dat is logisch aangezien het VB dan ook een echte ebdreiging vormt voor hen. Dedecker doet dat niet. Ze voeren hem zelfs op ...
overal waar ze hem kunnen opvoeren. In de hoop dat hij stemmen zou afnemen van het VB.

Mocht men de pers er niet zoveel aandacht aan ebsteden hij haalde nog minder als het liberaal appel.

Het kan overigens enkel maar bergaf gaan. Aangezien de weinige kiezers die hij nu heeft nu ook wel het nutteloze van hun stem zullen inzien.

Zoals ik hier al 100x heb egzegd. vlaanderen hoeft geen politiek correct rechts!

Dat zie je aan het beperkte succes van n-va , LA en nu ook lijs de neo-liberale dikkenek.

De vlaming is vooral op zoek naar identiteit ... niet naar ultra-kapitalisme!

De vlaming wenst een migratiestop. Geen migratiestoenami zoals dedecker dat wenst.

Dat zogezegde gat in de politieke markt bestaat niet. Daarvoor is het VB te gematigd geworden En het voornaamste... De vlaming vindt "eigen volk eerst" en "aanpassen of terugkeren" perfect aanvaardbaar. Daaar is niets extreem aan.

Het liberaal appel haalde ook 3% voor deverkiezingen en in realiteit 0,7%.

Dedecker wordt nu al overgewaardeerd in de peilingen , wees maar zeker.

Ik kan enkel mar hopen dat men hem bij het VB geen asiel verleent.

Maar hij zal slechts aankloppen in 2009 want zowel in de senaat als het vlaams parlement is zijn zitje safe tot 2009.En dan nog klagen dat hij niet geneog verdient in de politiek...
Oud 26 maart 2007, 17:50   #4
C.C.
Burger

Standaard

Als mede VB sympathisant kan ik ifalco alleen maar gelijk geven. Dedecker wordt misbruikt door de rode media omdat men hoopt dat hij daadwerkelijk enkele stemmen kan afsnoepen van het VB. Kvind dat heel zielig en laag-bij-de-gronds. We zouden eens moeten opsommen welke verschillende dingen men nu al geprobeerd heeft om het VB de mond te snoeren.
C.C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2007, 18:06   #5
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Op mekaar afgeven is het handelsmerk van de Vlamingen. Liever geen Vlaamse onafhankelijkheid dan een die niet de mijne is.....
Oud 26 maart 2007, 20:09   #6
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Jammer genoeg is dat inderdaad waar, evilbu.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 00:16   #7
ilfalco
Minister-President

Standaard

Dedecker wordt overal opgevoerd met als enige doel wat stemmen afsnoepen van het VB... als dedecker 5 zinnen zegt dat heeft hij het 10 x over postjes en geld. Hij nog nooit een vinger uitgestoken voor vlaanderen.

2% van de stemmen. Maar wel 2% die verhofstadt en de spa goed uitkomen.

Maar uiteindelijk zie ik hem niet meer halen dan het liberaal appel... 0,7% ofzo. En dan terug naar de paarse VLD stal ook zoals het LA.
Oud 27 maart 2007, 15:08   #8
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Een gloednieuwe partij die nog geen campagne van betekenis heeft kunnen voeren en dan al 2.3 % halen ? Ik zou eerder zeggen dat het goed gaat...
Er is nog werk aan de winkel, daar moet niemand aan twijfelen, maar we hebben nog een tijdje te gaan tot de verkiezingen.
Oud 27 maart 2007, 15:13   #9
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
Een gloednieuwe partij die nog geen campagne van betekenis heeft kunnen voeren en dan al 2.3 % halen ? Ik zou eerder zeggen dat het goed gaat...
Er is nog werk aan de winkel, daar moet niemand aan twijfelen, maar we hebben nog een tijdje te gaan tot de verkiezingen.
Ik ben bijzonder benieuwd naar de score van Dedecker, maar nog meer van waar hij stemmen haalt. Als de VLD een pandoering krijgt -wat ze meer dan terecht verdient- waar gaan die stemmen dan heen? Naar liberale herauten zoals Dedecker en Coveliers, of naar de bestuurder-tsjeven? D�*t wordt pas interessant.
grossfaz is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be