Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2007, 20:22   #1
Winterhamer
Banneling

Standaard Waarom nooit Tibet ?

Het valt me al jaren op dat de grootbekken van de mensen die tegen de *ahum* ''bezetting'' van palestinie zijn nooit iets hoor zeggen over de bezetting van Tibet, iedereen heeft hun mond vol over wat Israel doet maar niks over wat China doet, wat veel en veel en veel erger is.
even wat feiten

Citaat:
De opstand werd met harde hand onderdrukt, waarbij alleen al in de regio Lhasa 87.000 mensen gedood werden. Na drie dagen van beschietingen met zware artillerie waren de straten van Lhasa bezaaid met lijken. Vele dorpen en kloosters werden door de Chinezen platgebrand en er vonden honderden standrechtelijke executies plaats.
Citaat:
Erger nog was dat de Chinezen geboden, dat de Tibetaanse boeren voortaan in collectieven moseten werken. In plaats van de traditionele gerst moesten tarwe en rijst worden verbouwd. Het Tibetaanse klimaat is daar niet geschikt voor en al snel braken hongersnoden uit.
Citaat:
Van 1966 tot 1972 werd met de Culturele Revolutie wat nog over was van Tibets cultuurschatten vernietigd. Hoewel overal binnen de Volksrepubliek China vernietiging plaatsvond, wordt gedacht dat de vernietiging in Tibet het grootst was. Vele monniken en nonnen vonden de dood en werden langdurig gemarteld of gedwongen tot seksuele relaties met elkaar. Kloosters werden met de grond gelijk gemaakt. Eeuwenoude Boeddhistische geschriften werden verbrand of als toiletpapier gebruikt. Het grootste deel van Tibets culturele erfgoed is zo verloren gegaan.
Citaat:
Er stond onder andere in dat tussen 1949 en 1979 meer dan 1,2 miljoen Tibetanen de dood vonden als direct gevolg van Chinees handelen. Meer dan 6000 kloosters waren vernietigd, twee derde van Tibet was door de nieuwe administratieve indeling bij China ingelijfd, 100.000 Tibetanen bevonden zich in werkkampen waar ze dwangarbeid voor de Chinezen verrichtten, en veel van Tibets natuurlijke bossen waren gekapt.
Citaat:
Er gaan ook schokkende geruchten dat Tibetaanse vrouwen gedwongen gesteriliseerd zijn.
Citaat:
Begin jaren '60 begon China op een destijds strikt geheime locatie op de Tibetaanse hoogvlakte met de ontwikkeling van kernwapens, waarbij een enorme milieuvervuiling optrad en de gezondheid van Tibetaanse dwangarbeiders in gevaar kwam (Ziemer, 2001). Ook zou China andere landen hebben aangeboden in ruil voor financiële compensatie kernafval op te slaan in Tibet. Een andere bedreiging vormen de uraniummijnen in het gebied.
Chinese grensroepen openden 30 september vorig jaar op de Nangpa-pas in het Himalaya gebergte het vuur op een groep vluchtelingen uit Tibet. Daarbij kwamen een Tibetaanse non en een jonge man om het leven. Een groep bergbeklimmers, onder wie een Nederlander, was getuige van de aanval en filmde de gebeurtenis.
http://tibet.nu/site/index.php?mact=...t01returnid=31

Morgen is er een demo in Den Haag voor Tibet gelukkig
http://www.tibet.nu/site/

en weet je wat ? er staat niks over op indymedia ! typisch!

wat mijn punt is ?

Mensen zeggen dat Amerika niet bepaalde landen helpt omdat er geen olie zit

Wat ik zie is dat mensen Tibet niet willen helpen omdat Amerika er niks mee te maken hebben en ze alleen tegen iets zijn als ze daarmee tegen Amerika kunnen schoppen, behoorlijk triest dus, dan vraag je je af of ze eigenlijk wel ergens voor zijn inplaats van alleen maar ergens tegen aan willen schoppen.
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 20:40   #2
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer Bekijk bericht
Het valt me al jaren op dat de grootbekken van de mensen die tegen de *ahum* ''bezetting'' van palestinie .
dit zegt al voldoende over je ware intentie !
Je bent tot de vaststelling gekomen dat de kritiek op de landpikkende zionstaat wereldwijd steeds toeneemt en wil de aandacht daar futiel van afleiden naar een ander onderwerp.
tibet is eveneens een onrecht, maar dat is geenzins een OF israelsmeerlap OF chinasmeerlap verhaal, het is een EN /EN verhaal.

als jij persoonlijk vindt dat Tibet hier op het forum te weinig aandacht krijgt...wel , niemand houdt je tegen om daar topics over te openen.

maar vermits je nu reeds TIbet MISBRUIKT om tegen de palestijnen te pleiten , is dat geenzins de doelstelling. erg doorzichtige afleiding, meer niet.

De toekomst zal trouwens uitwijzen of dit weer de zoveelste "nieuwe" nick is van dezelfde twee zionisten op dit forum...time will tell
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 20:41   #3
Leviathan
Provinciaal Statenlid

Leviathan's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ooit, bij wijze van experiment, een artikel op Indymedia gepubliceerd over een betoging tegen de bezetting van Tibet aan de Chinese ambassade. Nog geen tien minuten later was het verwijderd, wat me helemaal niet verbaasde aangezien Indymedia (de Belgische afdeling tenminste) volledig in handen is van de PVDA. De beheerder, Han Soete, is lid van de PVDA en de domeinnaam indymedia.be is geregistreerd op naam van een PVDA-lid. Hun standpunt hierover is dat Tibet altijd al een deel van China geweest is (wat een leugen is), dat de Chinese invasie een zegen voor de Tibetanen was, dat hun cultuur ongemoeid gelaten wordt door de bezetters ("bevrijders" volgens hen) en dat de Dalai Lama een CIA-agent is. Verder is volgens hen iedereen die tegen de bezetting van Tibet is een fascist. Op mijn vraag waarom dat artikel verwijderd werd kreeg ik als antwoord dat "fascistische leugens altijd verwijderd worden".
Dat links vrijwel nooit een probleem maakt van die bezetting is gewoon omdat het niet door een pro-Amerikaans regime gebeurt. Dictators genieten volop steun op voorwaarde dat ze niet te goed bevriend zijn met Amerika of andere Westerse landen. Allerbeste voorbeeld daarvan is weer dezelfde PVDA, die zonder enige schaamte vol bewondering spreekt over Stalin, Mao, Kim Jong Il, Ceaucescu, Castro, Mugabe en andere psychopaten. Hun ideeën over de misdaden van het communisme zijn vergelijkbaar met de ideeën van neo-nazi's over de concentratiekampen; helaas is dit nog niet strafbaar.

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 20:47   #4
bruut geweld
Minister-President

Standaard

heb net even de berichten van winterhamer doorgelezen...

de moslim/allochtonen/vreemdelingen haat druipt ervan af!

Het heeft dus NIETS met de tibetanen te maken , maar met de haat jegens het moslim gedeelte van de Palestijnse bevolking waarvan winterhamertje duidelijk niet weet dat er ook een substantieel gedeelte CHRISTENEN zijn.

Zoals ik reeds zegde, ERG doorzichtig
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
Oud 9 maart 2007, 21:13   #5
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Jaren geleden voerde men actie tegen de Apartheid in Zuid-Afrika. Was er toen één iemand die de vraag stelde: "Waarom wél kritiek op Zuid-Afrika en waarom niet op Israël?" Neen en die vraag deed in die Zuid-Afrika-discussie ook niet ter zake. Wat ter zake deed was: "Is de kritiek op Zuid-Afrika terecht of niet?" Evengoed is de enige vraag die in de discussie Israël-Palestina ter zake doet: "Is de kritiek op Israël terecht of niet?"

Wie werkelijk bekommerd is om de Tibetaanse kwestie doet dat onbaatzuchtig en heeft het niet nodig om het lijden van een ander volk (in dit geval de Palestijnen) te minimaliseren. Het motief van deze topicstarter heeft dan waarschijnlijk ook meer te maken met frustratie over de kritiek op de Israëlische politiek dan werkelijke bekommernis om het lot van het Tibetaanse volk.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 21:20   #6
Babylonia
Parlementslid

Standaard

niet te geloven van IM
zal t ook es proberen.
Tjhoi en Van de Pitte schrijven een boek over china dat recent is uitgekomen
heeft iemand dat gelezen?
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 21:31   #7
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

wrong

Laatst gewijzigd door Starkan : 9 maart 2007 om 21:45.
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 21:33   #8
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Je vat 't echt niet hé
wat vat hij niet? gij snapt het niet ! hij heeft gelijk.
Tuurlijk ben ik tegen de onderdrukking van de Tibetanen, ze hebben recht op zelfbeschikking. Maar aan de toon van de topicstarter te merken is het hem eerder te doen om minimalisering van zionistische agressie.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 21:44   #9
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
wat vat hij niet? gij snapt het niet ! hij heeft gelijk.
Tuurlijk ben ik tegen de onderdrukking van de Tibetanen, ze hebben recht op zelfbeschikking. Maar aan de toon van de topicstarter te merken is het hem eerder te doen om minimalisering van zionistische agressie.
moet eerlijk zeggen, had ik minder selectief gelezen had ik dat antwoord niet gegeven..
Oud 10 maart 2007, 00:17   #10
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Dat de Chinezen lelijke dingen doen in Tibet is waarschijnlijk wel helemaal waar.
Een vaak vergeten vaak aspect is het taalproblemen : de autochtone bevolking spreekt Tibetaans, maar hun taal wordt verdrongen door het Mandarijns. Ik ken iemand die veel Aziatische landen bezoekt en over Tibet zei ze dat het schrijnend was : de boel zou volledig overgenomen door de Han-chinezen. Je kind naar school sturen is gemakkelijker en goedkoper als je het in het Mandarijns doet dan in het Tibetaans.

Argumenten van de andere kant zijn vaak dat Tibet nog slavernij hanteerde en dergelijke, en dat de Chinezen in feite de "bevrijders" zijn die achterlijke praktijken hebben afgeschaft.
Oud 10 maart 2007, 03:22   #11
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Correcte analyse, onnodige topic!
Oud 10 maart 2007, 12:52   #12
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
moet eerlijk zeggen, had ik minder selectief gelezen had ik dat antwoord niet gegeven..
kan iedereen gebeuren
Oud 10 maart 2007, 13:03   #13
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
heb net even de berichten van winterhamer doorgelezen...

de moslim/allochtonen/vreemdelingen haat druipt ervan af!

Het heeft dus NIETS met de tibetanen te maken , maar met de haat jegens het moslim gedeelte van de Palestijnse bevolking waarvan winterhamertje duidelijk niet weet dat er ook een substantieel gedeelte CHRISTENEN zijn.

Zoals ik reeds zegde, ERG doorzichtig
U bent niet de geschikte persoon om mensen op haat te beoordelen, me dunkt.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 13:06   #14
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
U bent niet de geschikte persoon om mensen op haat te beoordelen, me dunkt.
nog steeds op uw delicate teentjes getrapt he

eigen schuld, jochie ! bezint eer ge begint
Oud 10 maart 2007, 14:53   #15
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
nog steeds op uw delicate teentjes getrapt he

eigen schuld, jochie ! bezint eer ge begint
Wat ben ik begonnen en waarover moet ik mij bezinnen?
Oud 10 maart 2007, 15:02   #16
bruut geweld
Minister-President

Standaard

ah, je weet zelf niet meer wat je zoal uitkraamt...

een genant voorbeeldje : de complete onwetendheid en onzin die je verkocht over "zo'n modern leger" dat wel eens eventjes de locatie en patrouilles van egotrippertje prins harry geheim ging houden.

Heb er blijkbaar weer een nieuwe stalker bij
Oud 10 maart 2007, 17:18   #17
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ah, je weet zelf niet meer wat je zoal uitkraamt...

een genant voorbeeldje : de complete onwetendheid en onzin die je verkocht over "zo'n modern leger" dat wel eens eventjes de locatie en patrouilles van egotrippertje prins harry geheim ging houden.

Heb er blijkbaar weer een nieuwe stalker bij
Ahum. Ten eerste had ik die discussie niet echt in gedachten toen ik een reply poste. Ten tweede wacht ik geduldig af totdat Harry's missie in Irak voorbij is zodat ik u eens ferm kan uitlachen. Ten derde zal u inderdaad veel stalkers krijgen indien u mensen lukraak zo gaat bestempelen. En ten vierde: ik mag het dan niet eens zijn met Israël's politiek in Palestina, daarom maak ik mij nog niet belachelijk door in elke post de 'zionistische duivel' te gaan beschimpen. Want ook al hebt u het misschien niet door, u gedraagt zich zowat als de dorpsgek van dit forum.
Oud 10 maart 2007, 17:24   #18
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ahum. Ten eerste had ik die discussie niet echt in gedachten toen ik een reply poste. Ten tweede wacht ik geduldig af totdat Harry's missie in Irak voorbij is zodat ik u eens ferm kan uitlachen. Ten derde zal u inderdaad veel stalkers krijgen indien u mensen lukraak zo gaat bestempelen. En ten vierde: ik mag het dan niet eens zijn met Israël's politiek in Palestina, daarom maak ik mij nog niet belachelijk door in elke post de 'zionistische duivel' te gaan beschimpen. Want ook al hebt u het misschien niet door, u gedraagt zich zowat als de dorpsgek van dit forum.
zoals ik dus reeds correct stelde : een kinderlijk stalkertje die alleen nog met persoonlijke en off topic aanvalletjes kan afkomen omdat hij zich zo belachelijk heeft gemaakt in een vorige discussie
Oud 10 maart 2007, 17:27   #19
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Want ook al hebt u het misschien niet door, u gedraagt zich zowat als de dorpsgek van dit forum.
de echte dorpsgekken zijn partijslaafjes die hersenloos hun partijprogramma copypasten en pas tevreden zijn als meer dan de helft van de forumleden dat óok doet.
als een kudde blinde schapen.

zielig
Oud 10 maart 2007, 17:34   #20
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
zoals ik dus reeds correct stelde : een kinderlijk stalkertje die alleen nog met persoonlijke en off topic aanvalletjes kan afkomen omdat hij zich zo belachelijk heeft gemaakt in een vorige discussie
Het is al goed ventje, ik zal u niet meer pesten hoor. Het ventje is namelijk vlug op de teentjes getrapt. Terug on-topic:

Citaat:
tibet is eveneens een onrecht, maar dat is geenzins een OF israelsmeerlap OF chinasmeerlap verhaal, het is een EN /EN verhaal.
Met andere woorden, China is niet de pure smeerlap in dit verhaal. Dat mag u mij eens uitleggen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be