Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2007, 20:17   #1
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard Ambras in een ander kiekenkot

« Heibel over de tweede plaats op de VB-Kamerlijst in Limburg. Marleen Govaerts heeft via de media al aangekondigd dat zij zich niet zomaar zal laten opzijzetten. Men wil haar dus weg. Naar verluidt is men Marleentje beu, niet zozeer omwille van haar manifest gebrek aan politiek flegma, doch wegens haar totale onuitstaanbaarheid.
Haar wordt verweten tijdens de voorbije ambtsperiode de hele partijtop te hebben aangevallen, zowel in Limburg als op nationaal vlak. Ook hardwerkende militanten moesten eraan geloven. Ten bewijze daarvan grove mails en scheld-sms'jes. De lijstvorming in Limburg lijkt alleszins alweer op een oorlog uit te draaien die in de pers zal worden uitgevochten. En daarbij zullen alleen maar verliezen te betreuren vallen: bij de familie Beckers-Govaerts en voor de hele partij in plaatsvervangende schaamte.»
't Pallieterke, 7 maart 2007.

Een 'beddeke' spreiden kan rare gevolgen hebben...
Voor de verstaanders.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 21:00   #2
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
« Heibel over de tweede plaats op de VB-Kamerlijst in Limburg. Marleen Govaerts heeft via de media al aangekondigd dat zij zich niet zomaar zal laten opzijzetten. Men wil haar dus weg. Naar verluidt is men Marleentje beu, niet zozeer omwille van haar manifest gebrek aan politiek flegma, doch wegens haar totale onuitstaanbaarheid.
Haar wordt verweten tijdens de voorbije ambtsperiode de hele partijtop te hebben aangevallen, zowel in Limburg als op nationaal vlak. Ook hardwerkende militanten moesten eraan geloven. Ten bewijze daarvan grove mails en scheld-sms'jes. De lijstvorming in Limburg lijkt alleszins alweer op een oorlog uit te draaien die in de pers zal worden uitgevochten. En daarbij zullen alleen maar verliezen te betreuren vallen: bij de familie Beckers-Govaerts en voor de hele partij in plaatsvervangende schaamte.»
't Pallieterke, 7 maart 2007.

Een 'beddeke' spreiden kan rare gevolgen hebben...
Voor de verstaanders.
Tiens, heb ik dat ook niet op Blokkwatsj zien staan?
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 22:23   #3
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Dit is een insider hé!
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 18:21   #4
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
" 't Pallieterke, 7 maart 2007 "

niet bepaald een verdachte bron...
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 08:27   #5
Minister-President

Standaard

Kamerlid Govaerts:

Brussel l VB-Kamerlid Marleen Govaerts ziet, diep ontgoocheld, af van een plaats op de Limburgse VB-Kamerlijst. "Ik wil de partij geen schade toebrengen. Ik sta achter het programma, maar het gaat me te veel om postjes en zetels."

Marleen Govaerts wijst op de actieve rol die ze de voorbije jaren in de Kamer speelde. "Ik ben bij de hardste werkers, maar blijkbaar wordt dat niet beloond en verkiest men dat mensen zwijgen en niets doen. Ik kan dat niet. In augustus heb ik gevraagd naar de plannen voor de Kamerlijst, maar helaas geen antwoord gekregen. In oktober, na de gemeenteraadsverkiezingen, was het nog steeds te vroeg voor een antwoord. Pas in december is Frank Vanhecke met mij komen praten. Tot enkele dagen geleden bleef hij bij zijn standpunt dat voor hem de tweede plaats oké was. Maar plots kreeg Gerolf Annemans de volmacht omdat Limburg er, traditiegetrouw, maar niet in slaagde een lijst samen te stellen. Ik had gehoopt dat Frank Vanhecke me er wel zou kunnen doortrekken, maar hij heeft hier in Limburg, net zoals in Antwerpen bakzeil gehaald. Gerolf Annemans zegt gewoon niets. Mijn familie lijdt onder die onduidelijkheid. Daarom hak ik zelf de knoop door. Ik begrijp dat er ruzie is, dat zal wel in alle partijen zo zijn, maar ik verdraag het niet langer. Ik wil het niet zo ver laten komen als bij Guido Tastenhoye."
Het VB-Kamerlid blijft wel zetelen in de gemeenteraad van Sint-Truiden waar de partij vier zetels binnen haalde. "Ik weet niet of ik daar nog als VB'er zal zetelen", klinkt het. "Ik ben overtuigd Vlaams-nationalist, maar ik wil nadenken over mijn toekomst."
Dat Gerolf Annemans alsnog met een verkiesbare plaats over de brug komt, sluit Marleen Govaerts uit. "Hij zou komen als hij mijn dochter (Roosmarijn Beckers, die ooit hoge ogen gooide als 'jeune premier' bij Bracke&Crabbé, ToC) erbij zou krijgen. Maar zij is slimmer dan dat. Ze doorziet, veel beter dan ikzelf de strategieën en de bedoelingen die niet altijd zo nobel zijn." (ToC)

bron: De Morgen

Waarom gaan alle Blokkers uithuilen bij De Morgen ?

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 14 maart 2007 om 08:28.
Oud 14 maart 2007, 11:59   #6
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
" 't Pallieterke, 7 maart 2007 "

niet bepaald een verdachte bron...
Jullie overschatten echt de impact van't Pallieterke hoor Als ik alles er zo over lees, zitten de rechts-radikale Vlaams-nationalisten dat met het vergrootglas te lezen en zelfs te ontcijferen wat er tussen de regels geschreven staat.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 12:47   #7
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Kamerlid Govaerts:

Brussel l VB-Kamerlid Marleen Govaerts ziet, diep ontgoocheld, af van een plaats op de Limburgse VB-Kamerlijst. "Ik wil de partij geen schade toebrengen. Ik sta achter het programma, maar het gaat me te veel om postjes en zetels."

Marleen Govaerts wijst op de actieve rol die ze de voorbije jaren in de Kamer speelde. "Ik ben bij de hardste werkers, maar blijkbaar wordt dat niet beloond en verkiest men dat mensen zwijgen en niets doen. Ik kan dat niet. In augustus heb ik gevraagd naar de plannen voor de Kamerlijst, maar helaas geen antwoord gekregen. In oktober, na de gemeenteraadsverkiezingen, was het nog steeds te vroeg voor een antwoord. Pas in december is Frank Vanhecke met mij komen praten. Tot enkele dagen geleden bleef hij bij zijn standpunt dat voor hem de tweede plaats oké was. Maar plots kreeg Gerolf Annemans de volmacht omdat Limburg er, traditiegetrouw, maar niet in slaagde een lijst samen te stellen. Ik had gehoopt dat Frank Vanhecke me er wel zou kunnen doortrekken, maar hij heeft hier in Limburg, net zoals in Antwerpen bakzeil gehaald. Gerolf Annemans zegt gewoon niets. Mijn familie lijdt onder die onduidelijkheid. Daarom hak ik zelf de knoop door. Ik begrijp dat er ruzie is, dat zal wel in alle partijen zo zijn, maar ik verdraag het niet langer. Ik wil het niet zo ver laten komen als bij Guido Tastenhoye."
Het VB-Kamerlid blijft wel zetelen in de gemeenteraad van Sint-Truiden waar de partij vier zetels binnen haalde. "Ik weet niet of ik daar nog als VB'er zal zetelen", klinkt het. "Ik ben overtuigd Vlaams-nationalist, maar ik wil nadenken over mijn toekomst."
Dat Gerolf Annemans alsnog met een verkiesbare plaats over de brug komt, sluit Marleen Govaerts uit. "Hij zou komen als hij mijn dochter (Roosmarijn Beckers, die ooit hoge ogen gooide als 'jeune premier' bij Bracke&Crabbé, ToC) erbij zou krijgen. Maar zij is slimmer dan dat. Ze doorziet, veel beter dan ikzelf de strategieën en de bedoelingen die niet altijd zo nobel zijn." (ToC)

bron: De Morgen

Waarom gaan alle Blokkers uithuilen bij De Morgen ?

Tja,mensen die niet tevreden zijn weten altijd wel iets.
Als het om de postjes gaat dan is er altijd ambras en bij de andere partijen is dat evenzeer zo.
Ondertussen zijn er ook al meer vanuit andere partijen vertrokken dan van het vb.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 13:19   #8
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Tja,mensen die niet tevreden zijn weten altijd wel iets.
Als het om de postjes gaat dan is er altijd ambras en bij de andere partijen is dat evenzeer zo.
Ondertussen zijn er ook al meer vanuit andere partijen vertrokken dan van het vb.
Niet beter dus dan de anderen, dezelfde ordinaire sjoemelaars...
Oud 14 maart 2007, 13:34   #9
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gelukkig maar dat ze in oktober in Brugge allemaal op B&D konden stemmen...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 04:59   #10
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
er ook al meer vanuit andere partijen vertrokken dan van het vb.
Maar dat vermelden ze natuurlijk niet hé. Brugge vuil en onleefbaar (de topicstarter) copy paste het altijd van Blokwatch, die de bron erbij vermeldt waarvan Blokwatch ze heeft.
Ze blijft wel lid van de gemeenteraad van Sint-Truiden...
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 08:08   #11
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Maar dat vermelden ze natuurlijk niet hé. Brugge vuil en onleefbaar (de topicstarter) copy paste het altijd van Blokwatch, die de bron erbij vermeldt waarvan Blokwatch ze heeft.
Ze blijft wel lid van de gemeenteraad van Sint-Truiden...
Leren lezen jong, lettelijk overgenomen uit 't Pallieterke. Staat onderaan.
Oud 15 maart 2007, 14:42   #12
Stein
Burger

Standaard

Wel ik kan enkel maar zeggen dat Mvr. Govaerts het echt wel goed meende.
Stein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 17:40   #13
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Blok is inderdaad kwatsh.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 17:40   #14
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stein Bekijk bericht
Wel ik kan enkel maar zeggen dat Mvr. Govaerts het echt wel goed meende.
Ik vind het vreemd en jammer. Ze is al heel lang actief en is te vertrouwen.
Liever zo'n mensen dan nieuwkomers die meteen een postje krijgen.
Zoals je ziet wordt niet alles beslist door Van Hecke of Dewinter alleen, annemans heeft ook iets in de pap te brokken.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 18:17   #15
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zoals je ziet wordt niet alles beslist door Van Hecke of Dewinter alleen, annemans heeft ook iets in de pap te brokken.
Noppes, Annemans was het schaamlapje om haar af te wimpelen. Het zootje is nog te laf om het zelf recht in het gezicht te zeggen...
Oud 15 maart 2007, 18:31   #16
Stein
Burger

Standaard

Citaat:
En dat is idd jammer. Wat mevr Govaerts heeft zeker 't hart op de juiste plaats en zit echt in de politiek om dingen te veranderen. Ik ben benieuwd wat ze nu gaat doen.
Stein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 18:38   #17
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet beter dus dan de anderen, dezelfde ordinaire sjoemelaars...
Nogmaals: dat speelt geen enkele rol, niet voor de VB-kiezer noch voor de potentiële VB-kiezer.
Oud 15 maart 2007, 20:05   #18
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Nogmaals: dat speelt geen enkele rol, niet voor de VB-kiezer noch voor de potentiële VB-kiezer.
Klopt, reden temeer om niets te verwachten. Een resultaat dat gebaseerd is op misleiding of pure domheid kan nooit een oplossing bieden voor reëele problemen. Blijft ook niet duren.
Oud 15 maart 2007, 20:52   #19
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Op 19 februari opende Jan Hyoens een topic over Marijke Samyn, een partijbestuurslid van de N-VA die haar ontevredenheid ventileerde over het feit dat ze naast een verkiesbare plaats greep.

Hij sprak de volgende woorden: "Wat is er verkeerd om de toch wel smerige aanpak door de nva-top van deze dame aan te kaarten?"

Vreemd genoeg nog geen commentaar van hem in dit topic, maar ongetwijfeld zal hij snel genoeg zijn consequente verdediging van door partijtoppen onheus behandelde dames ook hier voeren...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 08:35   #20
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Noppes, Annemans was het schaamlapje om haar af te wimpelen. Het zootje is nog te laf om het zelf recht in het gezicht te zeggen...

Het lijkt ernaar dat BVL een afluistertoestel in de huizen en kantoren
van de partijleiding heeft want hij weet alles!

Is dit geen strafbaar feit zonder toestemming van een rechter?
Patrik is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be