![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Polygamie legaliseren? | |||
Ja, binnen het burgerlijk huwelijk |
![]() ![]() ![]() |
11 | 12,94% |
Ja, buiten het burgerlijk huwelijk (legaal samenwonen, voor het "huwelijk" zorgen ze zelf maar) |
![]() ![]() ![]() |
13 | 15,29% |
Ja, onder andere voorwaarden |
![]() ![]() ![]() |
7 | 8,24% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
40 | 47,06% |
Andere mening |
![]() ![]() ![]() |
4 | 4,71% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
10 | 11,76% |
Aantal stemmers: 85. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie me iets beter kent, beseft dat ik het niet doe om onze goede medeburgers die de islam of de mormoonse godsdienst (enfin, haar meer radicalere zijtakken) aanhangen een plezier te doen, maar om gewoon de staat haar kleverige vingertjes van uw voorkeuren af te krijgen.
Wie me nog beter kent, weet dat deze gematigde ethisch conservatieve geest zelf gelooft in de auctoritas van monogamie. In de vraag staat duidelijk "polygamie". Poloi betekent "veel" in het Grieks (oi polloi = het plebs), gamein en gamos betekenen respectievelijk in het echt treden en het echtfeest. Men merkt op dat dit niet slaat op "één man, vijftigzesdrie vrouwen", ofte polygynie; noch om het omgekeerde, zijnde polyandrie. Louter in beschouwing genomen dus is het feit hier of meerdere mensen met elkaar mogen trouwen. Eén man, drie vrouwen; zes vrouwen, twee mannen; zesentwintig mannen, één vrouw; &c.
Laatst gewijzigd door lombas : 6 december 2006 om 00:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wijs ook even naar de volgende rechtsgeldige documenten:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ruikt hier naar "vrijheid om de vrijheid". Je kan perfect polygaam zijn als al jouw vier vrienden of vriendinnen ermee akkoord gaan. Maar binnen een wettelijk kader wordt dat moeilijk. Bovendien zijn er genoeg culturen in dewelke dit eigenlijk gewoon neerkomt op het neerkijken op een sexe (meestal dus de vrouw).
Het wettelijke kader (en als ultra-liberdinges zou je het wettelijke huwelijk moeten verwerpen) uitbreiden naar meerdere simultane partners zou komische resultaten geven. Stel nu een oudercontact op school waar een man met 5 vrouwen opdaagt of een vrouw met 5 mannen. Ach... legio voorbeelden waarom dat niet gaat lukken. Wil je polygaam zijn? Doe het dan, maar liefst niet voor de burgerlijke stand. (hoe gaat ukkiepuk heten? Wel... we weten al dat het Bram gaat worden maar de achternaam is nog een probleem, kunnen we op de bloedproef wachten?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() Denk dat er wel een appart statuut voor zal moeten gevonden worden. Maar ja, voor mij mag hier gerust mee geëxperimenteerd worden. En als er mensen samen zo een gelukkig leven kunnen leiden, wie ben ik dan om daar over te oordelen. Het zal wel wat organisatietalent vereisen en zeer veel liefde..
Het zou natuurlijk eerlijker zijn in een maatschappij waar het verschil arm-rijk kleiner zou zijn. Anders zullen er toch een aantal mensen op hun honger blijven zitten vrees ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op welke honger? Polygamie is over het algemeen een fenomeen onder de minder gestelde klassen.
![]() |
![]() |
#7 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Binnen een maatschappij is het zo dat degene met het meeste succes, de meeste vrouwtjes kan krijgen. Gesteld dit in onze cultuur sociaal aanvaard is je meerdere liefdes kan onderhouden, zal er volgens mij een grotere beschikbaarheid zijn voor de rijken. Je kan het natuurlijk totaal andersom zien in de zin dat dit een fenomeen wordt dat zich vooral zal voordoen om in onderhoud te kunnen voorzien cfr in cummune leven, maar dan gecombineerd met sexuele verhoudingen. Voor beide hypothetische ideën geldt dat ze verder kijken dan hun eigen amoureuse wensen en er een onderscheid zal ontstaan tussen rijk en arm. Met als gevolg er mensen zijn die niet voor polygamie kiezen op hun honger blijven zitten, dus maw moeilijker aan een partner geraken. Verder geloof ik dat er bij polygamie, hoe oneerlijk dit mag klinken, vrouwen meer gaan deelnemen aan de gedeelde relaties dan mannen. Dit afgaand op hoe polygamie nu meestal wordt beleefd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Klinkt leuk.. dan kan ik nog altijd naar mijn andere man als er ene kwaad is op mij.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou het eerder zien als 1 man met veel vrouwen... arabic style.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als libertariërs worden we vaak voor onvoldongen feiten gesteld. De meeste van ons zijn voor open grenzen, maar ook voor het afschaffen van hulp aan illegalen. Waar moet je dan voor ijveren? Voor beiden, maar dat is niet meteen haalbaar. Je moet dus ofwel kiezen voor open grenzen en de pijn van die hulp en daar dan ijveren die af te schaffen, ofwel voor hulp afschaffen met open grenzen, of voor gesloten &c. Uiteindelijk probeer je het minste kwaad te kiezen. Daarom koos ik voor de tweede optie. Ik ben voor polygamie, ik ben tegen het burgerlijk huwelijk, dus legaliseer die handel dan zonder huwelijk, hoewel dat hen niet op gelijke voet stelt. Dan gaan we verder ageren tegen dat burgerlijk huwelijk.
Laatst gewijzigd door lombas : 6 december 2006 om 01:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 's Maar een marginaal percentage zeh, binnen islam.
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat ik eigenlijk ook tegen "legaal samenwonen" ben, maar een mens moet iets stemmen eh. De derde lijkt me weinig constructief en in het huidige systeem te benadelend voor dan die mensen die polygaam samenleven.
Laatst gewijzigd door lombas : 6 december 2006 om 01:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |