![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
Een aantal krantenartikels en persdicussies van de laatste dagen tonen schitterend aan dat het linkse liberalisme de toekomst van steeds meer jongeren bedreigt.
In 2003 stapten bijna 20000 jongeren tussen 18 en 25 jaar naar het OCMW om een leefloon te krijgen. In 1990 waren er dat nog 5000. De voornaamste reden waarom meer en meer jongeren die stap (moeten) zetten: een ontwrichting van het gezinsleven, in veel gevallen door echtscheiding en de gevolgen ervan. De gevolgen zijn navenant: toenemende armoede en individualisering. Voorts meldt Child Focus dat er steeds meer kinderen jongeren weglopen van thuis. Het voorbije jaar werd een stijging van 15% vastgesteld. Reden: steeds minder kinderen kunnen nog bij hun ouders terecht voor problemen, vaak omdat de ouders druk bezig zijn met carriërejacht en het gezinsleven verwaarloosd wordt. Het probleem is evenwel ruimer. De vernietigende invloeden van het linkse liberalisme zijn er ook op school. Volgens een recent onderzoek is de helft van de leerkrachten bang als ze voor de klas staan. Reeds 25500 leerkrachten zijn verzekerd tegen agressie op school. Verklaring: het linkse liberalisme is al jaren de hiërarchie en tucht in het onderwijs aan het ondermijnen door het benadrukken van "gelijke rechten" voor kinderen en leerlingen. Leerkracht en leerling zijnmeer en meer op gelijk niveau geplaatst met alle gevolgen van dien. Men kan evenwel slechts iets bijleren als men de gezagsstructuur aanvaardt, en bereid is om te erkennen dat de leerkracht BOVEN de leerling staat. Door de voortschrijdende teloorgang van de kwaliteit in het onderwijs, worden de toekomstkansen van jongeren verder gehypothekeerd. [size=6]Het is duidelijk dat ENKEL een conservatieve, rechtse onderwijs- en gezinspolitiek deze problemen kan oplossen op langere termijn. Dit is ware preventie van criminaliteit. Enkel conservatisme biedt een antwoord op de toenemende uitwassen van het linkse liberalisme die de maatschappij meer en meer in chaos en, geweld onderdompeld.[/size] |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Vreemdeling
|
Inderdaad Guderian, de links-liberalisme is de menselijke waarden aan het verpesten. Goed voor u en de maatschappij dat ik weet wat menselijke waarden zijn. Vanaf nu dus uw mond houden en doe wat ik zeg!
|
|
|
#3 |
|
Banneling
|
De mens dient weer tot het besef te komen dat het linkse liberale individualisme en de egalisering zowel zijn eigen ontwikkeling als dat van de gemeenschap verhindert.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Verhinderd? De afgelopen honderd jaar is er zelfs een exponentiele toename gebeurt!
|
|
|
|
#5 | |
|
Banneling
|
Citaat:
* Geestelijk waren de laatste honderd jaren eerder een aftakeling. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ben akkoord met het feit dat de maatschappij van nu heel wat negatieve kanten heeft. Het succes van de pfaffs op tv bvb
Maar euh... zo erg is het nu toch ook niet?
|
|
|
|
#7 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Geestelijk verval?
|
|
|
|
#9 |
|
Europees Commissaris
|
Mja, niet teveel naar Eichmann luisteren Pelgrim. Eichmann gelooft overduidelijk nog in monocausale verklaringen, revoluties en abrupte discontinuïteiten.
Het verbaast mij trouwens (niet) dat hij nog geen woord gezegd heeft in de topic die ik ter ere van hem (en nog enkele) heb geschreven.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
|
|
|
|
#10 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik zal uw tekst over Ferdinand Toennies en zijn ongelijk nog eens bekijken. |
|
|
|
|
|
|
#13 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het huidige ontzettend grote aanbod en de makkelijke verspreiding ervan, laten ons niet toe om nu reeds de kunst van onze tijd te evalueren. Dat kan slechts later gebeuren, wanneer diezelfde filters hun werk gedaan hebben en er enkel nog overschiet wat de moeite waard is. We staan te kortbij met onze neus op de kunstproducten van onze tijd. De rotzooi van prutsers, knoeiende epigonen en slappe figuren, die er ongetwijfeld in elk tijdsvak geweest is, moet er eerst vantussen, net zoals er van vroeger meestal enkel overschiet wat de moeite waard is.
|
|
|
|
|
#14 |
|
Vreemdeling
|
al mogen we 1 ding niet vergeten: in het huidige systeem verloochenen de meeste verkopers hun idealen om meer te kunnen verkopen, en om te kúnnen verkopen moeten ze het in ieders strot rammen door intensieve campagnes. En dus kopen veel mensen dingen die ze eigelijk helemaal niet nodig hebben..
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Met groepsdruk, jaloezie en hebzucht als brandstoffen en smeermiddelen.
|
|
|
|
|
#16 | |||||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Eten, onderdak, seks, tot daar datgene dat mensen nodig hebben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En het is trouwens precies nooit goed hé, ze mag niet modern en vernieuwend zijn, maar haar inspiratie halen bij oude culturen is ook niet goed? Grappig om zien dat u met elk woord dat u hier schrijft mijn analyse bevestigt.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|||||||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
-nt
|
|
|
#18 |
|
Vreemdeling
|
met idealen bedoel ik dat een verkoper normaal achter de producten staat die hij aanbiedt. Probleem: de concurrentie probeert met scherpere prijzen (meestal door lagere kwaliteit) meer te verkopen. Om te blijven bestaan volgt men vaak die logica. Brol haalt dan de overhand.
Ik heb er niets op tegen dat mensen 'onnodige' dingen kopen, ik heb wel iets tegen agressieve reclametechnieken, ik zie dit als een aanval op het vrije denken. Door agressieve reclame worden ( een aantal) mensen ervan overtuigd dat ze niet kunnen leven zonder die bepaalde brol. The Perfect World... Tja, ik ben een utopist... By the way, door me boven Eichmann te zetten is het alsof ik dezelfde ideeën heb, dat is dus NIET het geval! ('t is al goed dat je me boven Eichmann hebt gezet
|