![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Als na de verkiezingen de Cdv kan deelnemen aan de regeringsvorming zal het kartel mislukken.
Want Cdv gaat kiezen voor de macht en Belgique. Bartje Dewever staat dan wezenloos te kijken met zijn piemeltje in zijn hand. Nva wordt dan ten hoogste een soort Spirit. Een pak meer stemmers voor het VB, de volgende keer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() De uitleg is ook simpel: De Wever k�*n niet naar de Kamer omdat er anders een CD&V'er hem opvolgt en N-VA zonder fractie valt in het Vlaams Parlement. It's all about the money. Nu, niet onlogisch hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Beter stemmen naar het Vlaams kartel dan naar VLD of SP-A.
Een sterk CD&V-NVA samen met een sterk VB geeft een duidelijk signaal aan de politiek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Interview met Jan Jambon:
Was het voor u een optie om voor Vlaams Belang op te komen? Sinds 1988 hebben ze zowat bij alle verkiezingen aangebeld om me op hun lijst te krijgen, maar ik ben nooit op hun voorstellen ingegaan. Het antwoord is dus neen. Hun communautaire programma zou het mijne kunnen zijn, maar zeker in het begin was ik het niet eens met hun vreemdelingenprogramma. Het cordon sanitaire is volgens mij een draak, maar zij doen ook niets om het te doorbreken. Ze willen geen verantwoordelijkheid nemen. Onverantwoord is dat, als je een miljoen kiezers vertegenwoordigt. Het VB-programma voor de gemeenteverkiezingen was voor alle Vlamingen aanvaardbaar. In de aanloop naar die verkiezingen heeft Leterme en andere toplui van CD&V het land afgedweild om toch maar te beletten dat CD&V met VB zou samenwerken; NVA-ers die wel met het VB opkwamen zelfs onder de naam 'Vlaamse Eenheid' werden door BDW aan de deur gezet. Toch verwijt JJ hier dat het VB niets doet om het cordon te doorbreken. Wie kan dat begrijpen? Als CD&V deelneemt aan de volgende regering staan NVA nog zware tijden te wachten. Zopas verklaarde Leterme nu reeds dat herzien van de bevoegdheden van de koning voor hem niet hoeft. Wat de Vlamingen willen is onbelangrijk, wat de PS wil is wet. Met Leterme zal blijkbaar niet zoveel veranderen. Tenzij NVA zeer veel haar op de tanden heeft, en het VB verder groeit. Laatst gewijzigd door luc broes : 16 maart 2007 om 14:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Ondanks er bekwame mensen zijn bij NVA kan ik toch moeilijk voor hen stemmen zolang ze met CDen V het bed delen. Leterme heeft vandaag nog zijn prioriteiten gesteld. Er zit weinig Vlaams in en aan de koning's macht mag niet geraakt worden. Blaas het kartel op en NVA heeft mijn stem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Als ze het kartel opblazen dan zijn het nog steeds dezelfde onbetrouwbrae kopstukken die de dienst uitmaken. Dezelfde dewever die morel voor hoer en het Vb electoraat voor mesthoop uitscheldt.
Dezelfde bourgois die zei " we wisten goed dat b-h-v niet gesplits ging worden... maar onze achterban verwachtte zo een belofte". Dezelfde Dewever die riep" nooit met de spa"... en dat werd dan overal met de SPA. Dezelfde Borugoris die zei" wij zijn tegen het cordon" en dan de PVDA verkoos boven een partij met wie ze qua programma het meest gemeen hebben. En bovendien sluiten ze iedereen uit die nog maar praat met het VB. Dezelfde Dewever die de ene dag zegt nooit met de vLD gesprekken had inzake een kartel . En een dag later al toegeeft dat er zelfs al een beginselverklaring was met de VLD. Dezelfde Dewever die zei dat als we zelf niet mogen bepalen wie er lid wordt van onze partij dan heeft het geen zin meer... en vervolgens plat op de buik ging voor de tsjeven. @ longhorn: Het is niet omdat het kartel er plots niet meer is dat die deja-VU figuren dan plots betrouwbaarder zijn. Ze vormden ei zo na een kartel met de VLD in haar meest paarse dagen. Dus ik vind uw stelling eerlijk gezegd vri vreemd. Het is niet de cdenv die haar kiezers bedriegt of die niet rechtlijnig is. De cdenv is immers geen vlaams-nationale partij en in weze de meest royalistische partij die er is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() @ilfalco: Ik heb het ook niet echt voor een Bourgeois. En sedert de komst van een Bruno Valkeniers en het ongetwijfeld verder bestaan van het kartel, is mijn stem vooralsnog veilig voor het VB.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() De partijtop is gewoon een afspiegeling van wat bij de partij leeft. Het opportunisme en het postjesjagen zit er gewoon in. Los van het vreemdelingenprobleem zit ik maatschappelijk allicht dichter bij de n-va dan bij wie ook . Maar ze zijn op de kernpunten die ik belangrijk vind totaal onbetrouwbaar. Ik vind dewever trouwens nog een stuk walgelijker. Zoals coveleirs al zei :" dewever is het toppunt van machiavelisme ".Vraag dat maar aan dedecker.
Dewever is iemand die zijn woorden sneller draait dan zijn schaduw. Valkeniers is OK. Maar vanhecke , annemans , FDW , morel etc zijn mijns inziens veel charismatischer en beter in het debat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Uhu, dat jij zoiets niet begrijpt, verbaast me eigenlijk niet.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
|