![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Uw stem als democraat | |||
John Kerry |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,13% |
Howard Dean |
![]() ![]() ![]() |
9 | 28,13% |
Wesley Clark |
![]() ![]() ![]() |
12 | 37,50% |
Joe Lieberman |
![]() ![]() ![]() |
5 | 15,63% |
Richard Gephardt |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Dennis Kucinich |
![]() ![]() ![]() |
5 | 15,63% |
Al Sharpton |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Welke democraat prefereert u om inhoudelijk om Bush te bekampen. Geen voorspellingen.
Inhoudelijk vind ik Howard Dean een schitterende president en heb ik daarom voor hem gekozen. Maar ik denk dat Wesley clark een beter leider is en toch ook een goed onderbouw programma heeft. Ik heb toch maar voor Dean gestemd.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gephard kun je er al weghalen, want hij is geen kandidaat meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wist ik ni.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over mijn favoriete kandidaat spreek ik mij niet uit. Want mijn voorkeur gaat naar een herverkiezing van Bush.
Maar de meeste kans gaf ik aan Dean en Clark. Nu denk ik eerder dat het Clark wordt, die wijzelijk uit de eerste race is gebleven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Verdorie, ik heb geëlimineerd.
Als Lieberman niet zo rechts was.. (eigenlijk is het omwille van zijn gebrek aan haar)
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() DEAN FOR AMERICA!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Kucinich.
(Straks ligt'ie er uit en dan zal ik wat serieuzer overkomen door Lieberman te steunen.) Voor wie wil laten uitzoeken welke kandidaat het best bij hem past: http://selectsmart.com/president/ Voor diegenen die de politicalcompass test al eens gedaan hebben: http://www.digitalronin.f2s.com/poli...primaries.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Howard Dean bij mij, zoals ik ook verwachtte |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Staatssecretaris
|
![]() Wesley Clark is voor mij dé kandidaat...
Hij zou een betrouwbare, sterke leider zijn die genoeg oorlogservaring (iets wat de heldhaftige Bush nu net niet heeft) heeft om niet zoals zijn niet zo snuggere voorganger blind in de oorlog te trekken. Hij lijkt me ook meer gelijk Clinton, die met respect naar het buitenland keek en luisterde naar de mening van zijn vrienden. Howard Dean zou nog net mogen, al is me die iets te links. Anyway, zolang het maar niet Liebermann wordt, want dat is een wolf in schaapskleren, hij is gewoon een veredelde republikein en geen haar beter dan zijn bloeddorstige tegenstanders... Maar ja, ik denk dat al de democratische kandidaten op voorhand al verloren zijn. Bush zal wel weer één of andere stunt uithalen waardoor we nog 4 jaar met dumb and dumber opgescheept zitten en weer vier jaar dichter komen bij een wereld in totale chaos. Well done, mister president... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Ik denk dat Clark de grootste kanshebber is, zeker na het recente echec van Dean.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Wesley Clark. Zal enkel interveneren als het echt nodig is , heeft veel meer voeling met de huidige delicate wereldsituatie , zal zich niet gemakkelijk laten ompraten door de neoconservatieven en heeft sociaal liberale ideëen.
Misschien is hij economisch minder ervaren , maar ja puppetpresident GWB had totaal niets in zich behalve een serieuze pak poen achter hem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even de overblijvende democratische kandidaten hun foto op een rijtje (alfabetisch):
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vogende 'kadidaten' hebben zich teruggetrokken uit de strijd: Carol Moseley Braun, Dick Gephardt, Bob Graham |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had al gemeld dat Gephardt erbij staat, terwijl hij reeds uit de verkiezingsstrijd is gestapt.
Maar nu dit: John Edwards die verrassend tweede werd bij de eerste voorverkiezingen werd niet eens opgenomen in de poll. Met andere woorden : die poll trekt op niks. Sorry Celebfin, beter opletten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Afgaande op zijn militaire en internationale ervaring gaat mijn voorkeur uit naar Clark, met Kerry als tweede keus en om dezelfde redenen. Alleen een oud-militair (van hoge rang geweest) kan de USA uit de stinkende beerput van Bush's buitenlandse politiek sleuren en de volgende president heeft ècht wel internationale ervaring èn kontakten nodig om het klaar te spelen.
Verder vind ik dat de binnenlandse programma's van Clark en Kerry een goede poging zijn. Maar als niet-burger van de USA ben ik vooral bekommerd om de toekomstige buitenlandse politiek van dat land.
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Lieberman.
De enige democraat die zich consequent tegen het Bush-protectionisme heeft geuit. En die het niet zoals Dean wil vergroten. http://www.joe2004.com/ http://www.leadingwithintegrity.com/plan/index.htm
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hehe, Kerry wins Ohio. Niemand heeft hem gekozen.
![]()
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn voorkeur gaat uit naar Howard Dean, en dit zijn de resultaten bij die test:
1. Your ideal theoretical candidate. (100%) Click here for info 2. Kucinich, Rep. Dennis, OH - Democrat (70%) Click here for info 3. Sharpton, Reverend Al - Democrat (65%) Click here for info 4. Dean, Gov. Howard, VT - Democrat (63%) Click here for info 5. Kerry, Senator John, MA - Democrat (62%) Click here for info 6. Edwards, Senator John, NC - Democrat (59%) Click here for info 7. Clark, Retired General Wesley K., AR - Democrat (58%) Click here for info 8. Lieberman, Senator Joe, CT - Democrat (39%) Click here for info 9. Libertarian Candidate (31%) Click here for info 10. Bush, President George W. - Republican (28%) Click here for info 11. Phillips, Howard - Constitution (13%) Click here for info
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |