![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het in de goed nieuws show past dan kan Vlaanderen plots een land worden...
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Drie kwart van het geld dat naar o&o gaat wordt door de overheid betaald aan studiediensten.
Bron : mijn zure duim, maar ik zou wel eens willen weten eigenlijk hoeveel % van dat o&o geld rechtstreeks of onrechtstreeks (via subsidies of vrijstelling van belasting) van de overheid komt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Onderzoek om te doen is er genoeg. Maar het probleem ligt hem in het vinden van mensen die het kunnen doen.
Ik zou meteen een leger orthopedagogisten aan m'n de deur hebben moest ik hiervoor een advertentie plaatsen, maar een biochemicus... Thans worden die nu aangetrokken vanuit Rusland en Taiwan tegen forse verloning.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raven, je hebt daar een hekel punt. België had een goeie kern van BioGenetici. Maar de "groenen" hebben hun verdreven. Hetzelfde met de nucleaire wetenschappers en ingenieurs. Het groen/paarse gedachtegoed heeft ook dezen verdreven.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Amerikanen, andere europese landen of de Saoudi's betalen desnoods het 5 dubbele met alle mogelijke faciliteiten die je maar kan dromen, zonder het betuttel en gezeik van een Dua of andere groene communist op de achtergrond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn altijd wel masochisten en 3de rangs "wetenschappers" die net slim genoeg zijn, of de juiste "vriendjes" hebben om te kunnen genieten van subsidies.
Wat de betreft de Amerikanen, dat valt tegenwoordig ook tegen. Als het geen wapentechnologie is vinden ze het niet de moeite. Daarentegenover, een vlotte babbel maakt van alle technologie een wapen.
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() Het schreinende is dat alsmaar minder in die richtingen studeren. Het aantal kandidaat ingenieur is voor de Hogeschool Gent elk jaar kleiner. Daartegen doen niet-exacte wetenschappen, zoals orthopedagogie, sociaal assistent enz.. het uitermate goed. Neem nu (industrieel) ingenieur Chemie of Textiel... Dat is een uitstervend ras. Dat R&D dan toch nog stijgt in België... het is toe te juichen natuurlijk, maar ik vraag me toch af in welke mate de import van brains ermee te maken heeft.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 21 maart 2007 om 18:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Een bewijs erbij dat de wanconstructie belgikske moet verdwijnen en Vlaanderen eindelijk rechtmatig als onafhankelijke staat moet worden erkend en bevrijd.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Deze draad waarin diverse auteurs de afgrijselijksre taalfauten miekten
bulkt van de nonsens. Alsof wetenschappelijk onderzoek, productontwikkeling enz. een soort etnische zaak is, daar waar het duidelijk iets van internationale samenwerking is. Europa mist helaas gereputeerde wetenschappelijke instituten mede door de nationalistische drang er eigen "nationale" instituten op na te houden en de enggeestige vinger op de knip houderij van de diverse lidstaten. In Vlaanderen gebeuren er in het heden zoals in het verleden inderdaad zeer fraaie zaken ondanks of misschien dank zij het feit dat wetenschappers ook al eens in het buitenland aan het werk zijn. dat een klein landje het beter zou doen zonder zijn dochters en zonen al eens naar het buitenland te gaan of zonder al eens met wetenschappers uit andere landen te werken is een fictie : een klein landje betekent nl; meteen ook : minder middelen.
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() wetenschap is gelieerd aan maatschappij en politiek:
wat is het 'aanzien', de waardering dat wetenschap krijgt, wat is de mentaliteit etc.. het is ook gelieerd aan politiek: is het politieke kader bevorderlijk voor R&D of niet. |
![]() |
![]() |