![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Jonge Antwerpse overvallers krijgen tot 12 jaar cel
De correctionele rechtbank van Antwerpen heeft celstraffen tot 12 jaar effectief uitgesproken tegen vier jonge overvallers. Ze pleegden in de lente van 2006 vier hold-ups op drankgelegenheden en gingen daarbij soms bijzonder driest te werk. De beklaagden pleegden hun eerste overval op 18 maart in café Shamrock in Wilrijk. Daar maakten ze een geldkoffer met 550 euro buit. Op 22 april dwongen ze in café De Nieuwe Kroon in Wilrijk klanten en personeel op de grond en namen de dagopbrengsten, de portefeuilles en gsm's mee. Op 8 mei vond een gelijkaardig scenario plaats in Bar Tabac in Boom. Verkracht met vuurwapen De meest brutale hold-up gebeurde echter op 13 mei in cafŽ De Veertoren in Hemiksem. Een van de overvallers verkrachtte daar een vrouw met de loop van zijn vuurwapen. Ze gingen daarna aan de haal met de portefeuilles, gsm's en juwelen van de aanwezigen. Naast de overvallen pleegden de beklaagden ook een reeks diefstallen en straatovervallen, vooral op bejaarden. Ze liepen uiteindelijk tegen de lamp toen enkele minderjarige mededaders loslippig werden tegenover de politie. Geen lessen getrokken De rechtbank tilde zwaar aan de feiten en dat uitte zich ook in de opgelegde celstraffen. Danny M. (22) werd veroordeeld tot een gevangenisstraf van zeven jaar, zijn broer Luc M. (19) tot vijf jaar en Bevin N. (19) tot vijf jaar, waarvan een jaar effectief. Arne V.G. (21) werd tot twaalf jaar cel veroordeeld. Hij liep al eens een celstraf op voor overvallen op homo's, maar trok daar volgens de rechtbank geen lessen uit. Naast celstraffen veroordeelde de strafrechter hen ook tot het betalen van fikse schadevergoedingen aan de slachtoffers die zich burgerlijke partij hadden gesteld. Twee andere beklaagden werden vrijgesproken. (belga/hln) Vooral het stuk in het vet ![]() Echt ziek ![]()
![]() |
#2 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Waarom krijgt dit topic bijna geen aandacht? Waar blijven al die verontwaardigde reacties nu??
Hoe typisch als het gaat om autochtonen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alsof wij zoiets goed keuren,lol.Maar blijf jij dat gerust maar lekker denken in je eigen bekrompen linkse droomwereldje. Hetgeen ik hier merk is dat autochtonen blijkbaar wel zwaardere straffen krijgen dan allochtonen ![]() De moordenaar van patrick mombaerts heeft nauwelijks een straf gekregen en ik noem er zomaar slechts een enkel voorbeeldje op,er zullen er nog veel betere zijn dan dat. Voor mij zijn die mensen ziek,je loop van je wapen gebruiken om een vrouw te verkrachten,dguh? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ze hebben het van de heersende negercultur geleerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar het schijnt werden ze te hard aangepakt door de politie:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik loop nu niet bepaald over van medelijden voor dit crapuul, maar dat impliceert niet dat het een taak van de politie is om straffen uit te delen, noch dat het gerechtvaardigd is om verdachten (die evengoed onschuldig kunnen blijken) met geweld aan te pakken. Dat ze achteraf schuldig blijken spreekt dat niet goed.
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
En ik ben voorstander van zinvol geweld als dit mensenlevens kan redden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik snap nog steeds niet waarom het een 'rechtzetting' is. Er lijken sowieso weinig reacties op te komen, van links én van rechts. Misschien omdat daar ook niet veel op te reageren valt. Mensen hebben feiten gepleegd, mensen worden veroordeeld. Er kunnen er nog een paar zeggen dat ze ze beter een nekschot hadden gegeven, er kunnen er nog een paar zeggen dat die straffen te licht zijn. Ikzelf stel zou me de vraag willen stellen hoe een mens in hemelsnaam zo wórdt, en wat er met je scheelt als je iemand wil verkrachten met de loop van je geweer, maar dan loop ik het risico een 'criminelenknuffelaar' genoemd te worden omdat u afvragen wat de oorzaak van zoiets is gelijk staat aan het vergoeilijken van die criminelen. Ik zal die vragen dus maar niet luidop stellen.
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() mô vent toch, wat ben jij blij met een dode mus. Cirge postte haar om 16 uur 47, en nauwelijks vier (4!) minuten later sta jij al te kraaien dat 'de linkerzijde' stil is. Zo ziekelijk manicheistisch in jouw links-rechts denken dat je elk, elk greintje van een schim van een overwinning tracht in te palmen. huh, een overwinning op een forum, jajaja, krijg daar maar een stijve van.
![]() |
#12 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wel, dat laatste brokkelt op een paar tiental jaren nu plotseling helemaal af. Alles moet weer kunnen, we krijgen de voorbeelden daarvan dagelijks met bakken over onze koppen gegooid. Logisch dat adolescenten van nu het noorden kwijt zijn. We hebben in de jaren '60 en '70 het juk van de Kerk van ons afgesmeten (op zich niet slecht) maar we krijgen de gevolgen nu natuurlijk. Er zijn teveel mensen die het niet aankunnen, leven zonder een leidraad die ze niet zelf moeten/kunnen bedenken. Laat staan dat ze dat hun kinderen kunnen aanleren. Samengevat voor mij: we gaan weer terug naar af. Maar we passeren niet langs start en we ontvangen geen divident. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Mensen waren niet ooit geweldadiger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als er al eens een boef gepakt werd, werd hij hoog en droog opgeknoopt.D�*t gaf hen een veilig gevoel: die komt zeker al nooit meer terug, om bij ons kwaad te doen! Vandaag kunt gij verkracht , en tot in een rolstoel geranseld worden, en 2 of 3 jaar later uw agressor in de straat tegenkomen, reeds vrijgelaten, en goed in form na een paar jaren power-training en gewichtheffen in de gevangenis, klaar om te herbeginnen...D�*n voel je je pas onveilig: er is immers geen gerechtigheid niet meer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat mij betreft geven ze die gasten onmiddellijk de doodstraf. Het zijn trouwens eerder de linksen, of politiek correcte types, die tegen zware straffen zijn ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Raar zunne als iemand doodgeschopt wordt krijg je bijna een decoratie, als je een brutale overval zonder doden begaat dan krijg je 12 jaar .. waar zit de consequentie van de "rechtspraak"
Worden ze ook opgesloten in een "open" instelling .. zodat ze weer kunnen "integreren" ?
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() nou, toen ik de titel las, alsmede de linkse topicstarter, dacht ik dat Kaygell wilde aantonen dat allochtone criminaliteit wel bestraft zou worden. Ik vind dit natuurlijk een belachelijke stelling omdat ik weet dat dit zelden het geval is. Nu blijkt het weer zo'n topic te zijn om allochtone criminaliteit te minimaliseren, door ons krapuul voor eenzelfde spiegel te plaatsen, en als ik de strafmaat zie, dan denk ik ... ach natuurlijk, 't waren autochtonen.
|
![]() |
![]() |