Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2007, 19:46   #1
Kay_
Europees Commissaris

Standaard Jonge Antwerpse overvallers krijgen tot 12 jaar

Jonge Antwerpse overvallers krijgen tot 12 jaar cel

De correctionele rechtbank van Antwerpen heeft celstraffen tot 12 jaar effectief uitgesproken tegen vier jonge overvallers. Ze pleegden in de lente van 2006 vier hold-ups op drankgelegenheden en gingen daarbij soms bijzonder driest te werk.

De beklaagden pleegden hun eerste overval op 18 maart in café Shamrock in Wilrijk. Daar maakten ze een geldkoffer met 550 euro buit. Op 22 april dwongen ze in café De Nieuwe Kroon in Wilrijk klanten en personeel op de grond en namen de dagopbrengsten, de portefeuilles en gsm's mee. Op 8 mei vond een gelijkaardig scenario plaats in Bar Tabac in Boom.

Verkracht met vuurwapen
De meest brutale hold-up gebeurde echter op 13 mei in cafŽ De Veertoren in Hemiksem. Een van de overvallers verkrachtte daar een vrouw met de loop van zijn vuurwapen. Ze gingen daarna aan de haal met de portefeuilles, gsm's en juwelen van de aanwezigen.

Naast de overvallen pleegden de beklaagden ook een reeks diefstallen en straatovervallen, vooral op bejaarden. Ze liepen uiteindelijk tegen de lamp toen enkele minderjarige mededaders loslippig werden tegenover de politie.

Geen lessen getrokken
De rechtbank tilde zwaar aan de feiten en dat uitte zich ook in de opgelegde celstraffen. Danny M. (22) werd veroordeeld tot een gevangenisstraf van zeven jaar, zijn broer Luc M. (19) tot vijf jaar en Bevin N. (19) tot vijf jaar, waarvan een jaar effectief. Arne V.G. (21) werd tot twaalf jaar cel veroordeeld. Hij liep al eens een celstraf op voor overvallen op homo's, maar trok daar volgens de rechtbank geen lessen uit.

Naast celstraffen veroordeelde de strafrechter hen ook tot het betalen van fikse schadevergoedingen aan de slachtoffers die zich burgerlijke partij hadden gesteld. Twee andere beklaagden werden vrijgesproken. (belga/hln)

Vooral het stuk in het vet

Echt ziek
Oud 17 april 2007, 19:59   #2
badkarmazen
Burger

badkarmazen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Jonge Antwerpse overvallers krijgen tot 12 jaar cel

...

Verkracht met vuurwapen
De meest brutale hold-up gebeurde echter op 13 mei in cafe De Veertoren in Hemiksem. Een van de overvallers verkrachtte daar een vrouw met de loop van zijn vuurwapen. Ze gingen daarna aan de haal met de portefeuilles, gsm's en juwelen van de aanwezigen.

...

Echt ziek
Inderdaad echt ziek. Volgens mij zijn die straffen veel te licht. OK 12 jaar is misschien veel maar hoelang zullen ze effectief zitten. En dan nog voor mij moeten die gasten het daglicht nooit meer zien.
Oud 18 april 2007, 15:13   #3
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Waarom krijgt dit topic bijna geen aandacht? Waar blijven al die verontwaardigde reacties nu??

Hoe typisch als het gaat om autochtonen...
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 15:35   #4
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Waarom krijgt dit topic bijna geen aandacht? Waar blijven al die verontwaardigde reacties nu??

Neen,ik lees het nog maar net.
Alsof wij zoiets goed keuren,lol.Maar blijf jij dat gerust maar lekker denken in je eigen bekrompen linkse droomwereldje.

Hetgeen ik hier merk is dat autochtonen blijkbaar wel zwaardere straffen krijgen dan allochtonen .

De moordenaar van patrick mombaerts heeft nauwelijks een straf gekregen en ik noem er zomaar slechts een enkel voorbeeldje op,er zullen er nog veel betere zijn dan dat.

Voor mij zijn die mensen ziek,je loop van je wapen gebruiken om een vrouw te verkrachten,dguh?
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 15:37   #5
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ze hebben het van de heersende negercultur geleerd.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 15:47   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Naar het schijnt werden ze te hard aangepakt door de politie:

Citaat:
Luc Mens diende destijds klacht in tegen mezelf omdat hij "te hard werd aangepakt". Nuance, hij diende geen klacht in maar deed dat pas toen het comité P hem dat zelf suggereerde. De rechter in eerste aanleg vond ook dat hij 'te hard werd aangepakt' en hecht daardoor meer geloof aan brutale verkrachters en overvallers dan aan een politiecommissaris met een uitstekende staat van dienst. Benieuwd of de slachtoffers van Luc en Danny Mens dat ook vinden ?
http://bartdebie.typepad.com/over_ou...d_aangepa.html

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 15:51   #7
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Naar het schijnt werden ze te hard aangepakt door de politie:

http://bartdebie.typepad.com/over_ou...d_aangepa.html
ne deze rechtzetting wordt het opeens heel stil aan de linkerzijde? Geen interesse omdat het autochtonen zijn?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 16:07   #8
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
ne deze rechtzetting wordt het opeens heel stil aan de linkerzijde? Geen interesse omdat het autochtonen zijn?
Wat voor 'rechtzetting'? Dat is geen 'rechtzetting'. Dat zijn gewoon twee verschillende zaken. Dat de daders veroordeeld geworden zijn is een heel goeie zaak, maar dat impliceert niet dat het opeens terecht zou zijn dat de politie geweld gebruikt tegenover verdachten. Zélfs niet wanneer één van de slachtoffers een partner is van een ex-politieman.

Ik loop nu niet bepaald over van medelijden voor dit crapuul, maar dat impliceert niet dat het een taak van de politie is om straffen uit te delen, noch dat het gerechtvaardigd is om verdachten (die evengoed onschuldig kunnen blijken) met geweld aan te pakken. Dat ze achteraf schuldig blijken spreekt dat niet goed.
Oud 18 april 2007, 16:12   #9
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Wat voor 'rechtzetting'? Dat is geen 'rechtzetting'. Dat zijn gewoon twee verschillende zaken. Dat de daders veroordeeld geworden zijn is een heel goeie zaak, maar dat impliceert niet dat het opeens terecht zou zijn dat de politie geweld gebruikt tegenover verdachten. Zélfs niet wanneer één van de slachtoffers een partner is van een ex-politieman.

Ik loop nu niet bepaald over van medelijden voor dit crapuul, maar dat impliceert niet dat het een taak van de politie is om straffen uit te delen, noch dat het gerechtvaardigd is om verdachten (die evengoed onschuldig kunnen blijken) met geweld aan te pakken. Dat ze achteraf schuldig blijken spreekt dat niet goed.
de rechtzetting had betrekking op de opmerking dat er "weinig" reacties van rechts kwamen omdat het hier over autochtonen ging.
En ik ben voorstander van zinvol geweld als dit mensenlevens kan redden.
Oud 18 april 2007, 16:24   #10
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de rechtzetting had betrekking op de opmerking dat er "weinig" reacties van rechts kwamen omdat het hier over autochtonen ging.
En ik ben voorstander van zinvol geweld als dit mensenlevens kan redden.

Ik snap nog steeds niet waarom het een 'rechtzetting' is.

Er lijken sowieso weinig reacties op te komen, van links én van rechts. Misschien omdat daar ook niet veel op te reageren valt. Mensen hebben feiten gepleegd, mensen worden veroordeeld.
Er kunnen er nog een paar zeggen dat ze ze beter een nekschot hadden gegeven, er kunnen er nog een paar zeggen dat die straffen te licht zijn.

Ikzelf stel zou me de vraag willen stellen hoe een mens in hemelsnaam zo wórdt, en wat er met je scheelt als je iemand wil verkrachten met de loop van je geweer, maar dan loop ik het risico een 'criminelenknuffelaar' genoemd te worden omdat u afvragen wat de oorzaak van zoiets is gelijk staat aan het vergoeilijken van die criminelen. Ik zal die vragen dus maar niet luidop stellen.
Oud 18 april 2007, 17:13   #11
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mô vent toch, wat ben jij blij met een dode mus. Cirge postte haar om 16 uur 47, en nauwelijks vier (4!) minuten later sta jij al te kraaien dat 'de linkerzijde' stil is. Zo ziekelijk manicheistisch in jouw links-rechts denken dat je elk, elk greintje van een schim van een overwinning tracht in te palmen. huh, een overwinning op een forum, jajaja, krijg daar maar een stijve van.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 17:14   #12
HermanMaes
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ikzelf stel zou me de vraag willen stellen hoe een mens in hemelsnaam zo wórdt, en wat er met je scheelt als je iemand wil verkrachten met de loop van je geweer.
Maar waarom zou je dat willen weten? Om er dan iets aan te gaan doen? Daar is niets aan te doen. Ik bekijk het zo: vele tienduizenden jaren lang leefde de mensheid in pure anarchie en was zulk 'crimineel' gedrag iets dat je dagelijks kon verwachten. Mensen waren, zijn en blijven beesten van nature. En dan hebben we (hier in Europa althans) twee millenia lang een stijgende vorm van democratisering gekend, met een sterk groeiend (en door de clerus zwaar afgedwongen) normen- en waardenbesef.
Wel, dat laatste brokkelt op een paar tiental jaren nu plotseling helemaal af. Alles moet weer kunnen, we krijgen de voorbeelden daarvan dagelijks met bakken over onze koppen gegooid. Logisch dat adolescenten van nu het noorden kwijt zijn.
We hebben in de jaren '60 en '70 het juk van de Kerk van ons afgesmeten (op zich niet slecht) maar we krijgen de gevolgen nu natuurlijk. Er zijn teveel mensen die het niet aankunnen, leven zonder een leidraad die ze niet zelf moeten/kunnen bedenken. Laat staan dat ze dat hun kinderen kunnen aanleren.
Samengevat voor mij: we gaan weer terug naar af. Maar we passeren niet langs start en we ontvangen geen divident.
HermanMaes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 17:54   #13
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Mensen waren niet ooit geweldadiger.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 22:30   #14
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HermanMaes Bekijk bericht
Maar waarom zou je dat willen weten? Om er dan iets aan te gaan doen? Daar is niets aan te doen. Ik bekijk het zo: vele tienduizenden jaren lang leefde de mensheid in pure anarchie en was zulk 'crimineel' gedrag iets dat je dagelijks kon verwachten. Mensen waren, zijn en blijven beesten van nature. En dan hebben we (hier in Europa althans) twee millenia lang een stijgende vorm van democratisering gekend, met een sterk groeiend (en door de clerus zwaar afgedwongen) normen- en waardenbesef.
Wel, dat laatste brokkelt op een paar tiental jaren nu plotseling helemaal af. Alles moet weer kunnen, we krijgen de voorbeelden daarvan dagelijks met bakken over onze koppen gegooid. Logisch dat adolescenten van nu het noorden kwijt zijn.
We hebben in de jaren '60 en '70 het juk van de Kerk van ons afgesmeten (op zich niet slecht) maar we krijgen de gevolgen nu natuurlijk. Er zijn teveel mensen die het niet aankunnen, leven zonder een leidraad die ze niet zelf moeten/kunnen bedenken. Laat staan dat ze dat hun kinderen kunnen aanleren.
Samengevat voor mij: we gaan weer terug naar af. Maar we passeren niet langs start en we ontvangen geen divident.
in de Middelleeuwen was iedereen gelovig, zelfs de ergste boeven.Zéér weinig mensen trokken het bestaan van god in twijfel...Wel, er waren toen véél meer moorden en verkrachtingen als vandaag.s'Nachts alleen, en zonder een wapen, wat gaan wandelen in de pikdonkere straten van een stad was levensgevaarlijk.In die tijd bestonden er geen vingerafdrukken, geen DNA-onderzoek, het was "Niet Gezien, Niet Gepakt". Toch voelden de mensen zich waarschijnlijk minder ongerust als nu.De media waren daar niet, om hen dagelijks te konfronteren met al het slechte nieuws van de hele wereld.Als er in een stad, of dorp, een paar honderd kilometer verder, één of andere vreselijke moord begaan werd, kwam je dat waarschijnlijk nooit te weten...
En als er al eens een boef gepakt werd, werd hij hoog en droog opgeknoopt.D�*t gaf hen een veilig gevoel: die komt zeker al nooit meer terug, om bij ons kwaad te doen!
Vandaag kunt gij verkracht , en tot in een rolstoel geranseld worden, en 2 of 3 jaar later uw agressor in de straat tegenkomen, reeds vrijgelaten, en goed in form na een paar jaren power-training en gewichtheffen in de gevangenis, klaar om te herbeginnen...D�*n voel je je pas onveilig: er is immers geen gerechtigheid niet meer...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 13:19   #15
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Ik snap nog steeds niet waarom het een 'rechtzetting' is.
Tja, no comment...

Citaat:
Er lijken sowieso weinig reacties op te komen, van links én van rechts. Misschien omdat daar ook niet veel op te reageren valt. Mensen hebben feiten gepleegd, mensen worden veroordeeld.
Er kunnen er nog een paar zeggen dat ze ze beter een nekschot hadden gegeven, er kunnen er nog een paar zeggen dat die straffen te licht zijn.
Duh, misschien nog niet gemerkt dat het hier een discussieforum is?

Citaat:
Ikzelf stel zou me de vraag willen stellen hoe een mens in hemelsnaam zo wórdt, en wat er met je scheelt als je iemand wil verkrachten met de loop van je geweer, maar dan loop ik het risico een 'criminelenknuffelaar' genoemd te worden omdat u afvragen wat de oorzaak van zoiets is gelijk staat aan het vergoeilijken van die criminelen. Ik zal die vragen dus maar niet luidop stellen.
Nee, je vergis je.
Oud 19 april 2007, 13:20   #16
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
mô vent toch, wat ben jij blij met een dode mus. Cirge postte haar om 16 uur 47, en nauwelijks vier (4!) minuten later sta jij al te kraaien dat 'de linkerzijde' stil is. Zo ziekelijk manicheistisch in jouw links-rechts denken dat je elk, elk greintje van een schim van een overwinning tracht in te palmen. huh, een overwinning op een forum, jajaja, krijg daar maar een stijve van.
problemen thuis, driewerf?
Oud 19 april 2007, 14:33   #17
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat mij betreft geven ze die gasten onmiddellijk de doodstraf. Het zijn trouwens eerder de linksen, of politiek correcte types, die tegen zware straffen zijn ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 15:11   #18
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Raar zunne als iemand doodgeschopt wordt krijg je bijna een decoratie, als je een brutale overval zonder doden begaat dan krijg je 12 jaar .. waar zit de consequentie van de "rechtspraak"
Worden ze ook opgesloten in een "open" instelling .. zodat ze weer kunnen "integreren" ?
Oud 19 april 2007, 16:10   #19
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:

nou, toen ik de titel las, alsmede de linkse topicstarter, dacht ik dat Kaygell wilde aantonen dat allochtone criminaliteit wel bestraft zou worden. Ik vind dit natuurlijk een belachelijke stelling omdat ik weet dat dit zelden het geval is. Nu blijkt het weer zo'n topic te zijn om allochtone criminaliteit te minimaliseren, door ons krapuul voor eenzelfde spiegel te plaatsen, en als ik de strafmaat zie, dan denk ik ... ach natuurlijk, 't waren autochtonen.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be