Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2007, 22:13   #1
ilfalco
Minister-President

Standaard Politieke verkleutering

Politieke verkleutering

19.03.2007 14.47u - Het is genoegzaam bekend dat sommige politici zelfs hun moeder zouden verkopen voor een paar extra stemmen. Gisteren bereikte de politieke verkleutering een nieuw hoogtepunt. In het VRT-programma ‘Debby en Nancy’ maakte nu ook Yves Leterme zijn opwachting. Wij spreken geen waardeoordeel uit over het programma zelf, maar stellen wel vragen bij de deelname van politici aan dergelijke entertainmentprogramma’s. Het optreden van Leterme en Vande Lanotte werd een gênant schouwspel, valse baarden en plastieken palmbomen incluis. Als klap op de vuurpijl moest een in marinekostuum uitgedoste Jean-Marie Dedecker de op een denkbeeldig eiland aangespoelde Yves Leterme en Johan Vande Lanotte komen ‘redden’.

Minister Bert Anciaux bakt het intussen nóg bruiner. Vanaf deze week treedt Anciaux op in het programma ‘Celebrity Shock’. De cultuurminister moet allerlei boeiende opdrachten tot een goed einde brengen: het insmeren van de blote borst met verse sneeuw, een braaktherapie, het verorberen van dierlijke organen tot zelfs het eten van energierepen op basis van eigen urine. Blijkbaar stelt enkel het Vlaams Belang zich vragen bij deze verregaande verkleutering van de Vlaamse politiek. Of zoals Filip Dewinter terecht stelde in een persmededeling: “Waar is de tijd dat de Vlaamse regering in het algemeen en Yves Leterme in het bijzonder van goed bestuur hun belangrijkste handelsmerk maakten?”

De Vlaams Belang-fractie in het Vlaams Parlement zal de Vlaamse regering vragen een gedragscode uit te werken voor politici die deelnemen aan entertainmentprogramma’s.

bron webstek VB

Men zou dat moetren verbieden... en het is duidelijk dat dedecker evengoed tot hetzelfde estalbishment behoort van leterme en vandelanotte. hij zit in hetzelfde pol correcte ship. Op belgische multiculdhimmi koers.

Er is maar een partij waar gevaar van uit gaat en die men dan ook steevast doodzwijgt, demoniseert en negeert en dat is het VB;

Waarom? omdat het de enige partij is die consequent de vlaamse kaart trekt en die ook consequent de multicul in vraag stelt.

Ook niet toevaalig dat de rode zender dedecker opvoert. het is hun nieuwe wapen. Zowel bij paars als buiten paars. Die man is gewoon een circusaap die leeft van de mediaandacht . De paarse duikboot.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 22:25   #2
gregske
Vreemdeling

gregske's schermafbeelding

Standaard

Niet voor het een of ander, maar doet het VB zelf ook niet mee aan die verkleutering? Is het dan niet net zo'n partij als een ander? Vol met zakkenvullers omdat ze toevallig gestudeerd hebben en niet wilden werken?
Oud 19 maart 2007, 22:29   #3
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

de apencampagne van het VB, de strikjes van nva... d�*t is pas verkleutering.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 22:38   #4
C.C.
Burger

Standaard

Een minister-president en een partijvoorzitter die baarden aandoen en dan aanspoelen op een fictief eiland vind ik toch kinderachtiger dan een precampagne met inhoud hoor. Ben ik de enige die daar zo over denkt ?
C.C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 22:40   #5
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C.C. Bekijk bericht
precampagne met inhoud.
hahahaha
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 22:40   #6
gregske
Vreemdeling

gregske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C.C. Bekijk bericht
Een minister-president en een partijvoorzitter die baarden aandoen en dan aanspoelen op een fictief eiland vind ik toch kinderachtiger dan een precampagne met inhoud hoor. Ben ik de enige die daar zo over denkt ?
Dat is m.i. even kinderachtig als die baardapententoonstelling.
Oud 19 maart 2007, 23:06   #7
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

volgens mij is dewinter gewoon jaloers omdat hij graag eens bij debby (of nancy of beiden) op de schoot zou zitten
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 23:09   #8
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
volgens mij is dewinter gewoon jaloers omdat hij graag eens bij debby (of nancy of beiden) op de schoot zou zitten
bron?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 23:15   #9
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
bron?
debbys nicht
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 23:29   #10
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...en/index.shtml

voor het filmpje met Debby en Nancy.

Oud 20 maart 2007, 01:05   #11
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard Leterme taking Vande Lanotte from behind

Ik zag net Morgen beter op Canvas en een paar aanwezigen zoals Peter Vandermeersch schaamden zich over de deelname van Leterme en Vande Lanotte in het programma Debby & Nancy Late night. Het toppunt is dat hij zei "en dan staan we verstomd dat het Vlaams Belang straks vooruit gaat"
En wat lees ik nu ? Het Vlaams Belang gaat zelf een resolutie indienen omdat het tegen de verkleutering is, wat aantoont dat het Vlaams Belang dit niet goedkeurt en het zelfs voorstelt er iets aan te doen. Blijkbaar zijn ze de enige en keuren de politiek correcte partijen de verkleutering van de democratie goed door deelname aan entertainment programma's.
Had goed gelachen in Debby & Nancy is altijd de Zondagavond en was vroeger ook op VTM. Het gekke is dat de deelnemers blijkbaar niet door hebben dat ze belachelijk gemaakt worden naar het platte, vulgaire en persoonlijke toe
Debby & Nancy zijn Stany Crets en Peter Van Den Begin 2 super acteurs/komedianten.
1.504.931 kijkers voor de laatste aflevering van Debby & Nancy's HAPPY HOUR! Dat is 50 % van tv-kijkend Vlaanderen

Laatst gewijzigd door Internaut : 20 maart 2007 om 01:09.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 01:06   #12
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht

wtf
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 01:07   #13
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Ik zag net Morgen beter op Canvas en een paar aanwezigen zoals Peter Vandermeersch schaamden zich over de deelname van Leterme en Vande Lanotte in het programma Debby & Nancy Late night. Het toppunt is dat hij zei "en dan staan we verstomd dat het Vlaams Belang straks vooruit gaat"
En wat lees ik nu ? Het Vlaams Belang gaat zelf een resolutie indienen omdat het tegen de verkleutering is, wat aantoont dat het Vlaams Belang dit niet goedkeurt en het zelfs voorstelt er iets aan te doen. Blijkbaar zijn ze de enige en keuren de politiek correcte partijen de verkleutering van de democratie goed door deelname aan entertainment programma's.
Peter vdm zijn bladje is zelf een exponent van verkleutering.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 05:36   #14
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ik vind die verkleutering prima.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 07:05   #15
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gregske Bekijk bericht
Niet voor het een of ander, maar doet het VB zelf ook niet mee aan die verkleutering? Is het dan niet net zo'n partij als een ander? Vol met zakkenvullers omdat ze toevallig gestudeerd hebben en niet wilden werken?
Ik heb nog geen VB'ers zien opduiken in laten we ze eufemistisch 'infotainment' programma's noemen.

Heb de uitzending gezien waarover je het had en hoewel best grappig in dit geval vond ik het ook nogal vernederend voor de drie deelnemers. Nu ja met verkiezingen in aantocht kunnen we verwachten dat we op de vrt zullen worden platgemept met traditionele politici die de sympathieke komen uithangen zonder het over hun beleid of project te moeten hebben.

Algemeen is de vrt een ramp. Gisteren op de radio over de begroting kiezen ze Van Rompuy en Dua als vertegenwoordigers van de oppositie (van rompuy tot daar aan toe maar Dua??), maar vooral.. de journalist koos volop de kant van de paarse droomfabriek...
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 07:55   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Had goed gelachen in Debby & Nancy is altijd de Zondagavond en was vroeger ook op VTM. Het gekke is dat de deelnemers blijkbaar niet door hebben dat ze belachelijk gemaakt worden naar het platte, vulgaire en persoonlijke toe
Debby & Nancy zijn Stany Crets en Peter Van Den Begin 2 super acteurs/komedianten.
1.504.931 kijkers voor de laatste aflevering van Debby & Nancy's HAPPY HOUR! Dat is 50 % van tv-kijkend Vlaanderen
Ik heb de bewuste scene ook gezien, en de klapper kwam toch toen De Decker in zijn serieus overladen kapiteinsuniformke ze zogezegd kwam redden, ... als politiek statement kon dat eigenlijk wel tellen, ...

Geen van de twee wou overigens mee met Captain Dedecker,... en Dedecker had er precies wreed veel plezier mee, (dat hij vandelanotte eens kon terugpakken... )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 08:41   #17
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
de apencampagne van het VB, de strikjes van nva... d�*t is pas verkleutering.
Zetten die zichzelf dan daarmee te kakken?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 08:55   #18
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Ik ben tegen alle verkleutering van politiek of het nu met een eilandspelletje of met drie aapjes is. De pot en de ketel weet u wel.
Oud 20 maart 2007, 09:01   #19
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zetten die zichzelf dan daarmee te kakken?

Ik denk eerder dat alle politici die zich op de kap van een ander inde kijker zetten zichzelf te kakken zetten, ook die 2 gasten op debby en nancy . getuigenden daarmee dat ze zichzelf belachelijk kunnen maken, en dan nog de bootshow van Jean Marie .. over apen gesproken dat kon wel tellen ...
Oud 20 maart 2007, 09:34   #20
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht

Kan iemand de beelden van VDL/Leterme met plakbaard als jpg opslaan en posten? (Mij lukt het niet).

Laatst gewijzigd door baarle : 20 maart 2007 om 09:35.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be