![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() De énige échte goeie oplossing om de vestimentaire problemen in de scholen voor ééns en altijd goed en eenvoudig op te lossen is het terug invoeren van het "Schooluniform mét Pet" en kost per leerling minder dan een GSM ! (zit wél in hun tas maar hebben ze eigenlijk niet nodig)
Géén modeshows méér van dure merkkledij, geen discriminatie meer op basis van baseball-petjes of hoofddoekjes, iedereen in uniform naar t'school en als de kindjes in de klas zitten hangen de petjes in de gang aan de kapstok ! ![]() Eveneens zal men op deze wijze het spijbelende studentje moeiteloos herkennen op straat en aan zijn "colors" van uniformpje onmiddellijk naar de juiste school kunnen terugvoeren, wat zijn eigen veiligheid zal ten goede komen. ![]()
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rechts zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Links zeker? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() geen inspiratie zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() of ik nu rechts of links of centrum of k'weet niet wat ben doet niet ter zake
mijn kinderen studeren aan een katholieke vlaamse universiteit waar ze de provocatie van hoofddoek-dragende medestudenten (moeten) ondergaan ! ![]() ![]()
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() oeps........was'da na ?
![]()
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() oeps.......... enter-toets blijft hangen !
![]()
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Uniform is een beetje "uit de tijd". Zeker als je dan uniform neemt op basis van "kleuren". Want dan is het een strijd tussen leerlingen. "Ik heb toch een blauwe broek aan van Versace, en jij lekker niet ..." Effen kleding is immers te krijgen in elk merk. Daarom dat vele scholen de laatste jaren afstappen van de "uniformen".
Studentje (zonder uniform). |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Laat de school toch zelf beslissen!
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Schepen
|
![]() Ik heb vroeger ook nog een uniform moeten dragen
![]() Veel jongeren gingen juist om die reden niet naar deze school, men moet toch niet terug naar vroeger hé, we zijn nu zo geëvolueerd, op de duur moet het zoals vroeger in China zijn dat gans de bevolking met hetzelfde aanloopt, dat zie ik echt niet zitten |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
|
![]() In Groot- Brittannië is het schooluniform algemeen, ik hoor daar toch niemand over klagen.
Ik heb zelf ook een uniform moeten dragen en vond dat absoluut niet zo erg. Trouwens op niet- uniformscholen lopen de meeste leerlingen in een soort van zelfgekozen uniform rond, alemaal dezelfde jeansbroek, schoenen en trui van het juiste merk om toch maar niet uit de toon te vallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Burger
|
![]() 't is waar, maar een uniform is reactionnair, geforceerd en toegeven dat je de situatie niet aankan.
een beetje verdraagzaamheid maakt elk uniform overbodig dat is trouwens nog een veel betere investering: wat arbeidsintensiever, maar je hebt er op alle vlak plezier van |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementslid
|
![]() Of dat het zo reactionnair is daar heb ik mijn twijfels over, in Groot- Brittannië bestaat het juist om de zichtbare signalen van sociale verschillen weg te werken, om zo de sociale klassen te overstijgen.
Persoonlijk vond ik dat je heel creatief kon zijn met een uniform, 100 manieren om het uniform op subtiele wijze te overtreden. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Baden-powell voerde het scoutsuniform in om alle sociale discriminatie weg te werken.Bij de scout was idereen in de eerste plaats scout en daarna pas directeurs- of arbeiderszoon! Spijtig genoeg is dit nu verleden tijd! Het is vooral de individualistische mentaliteit die moet veranderen, daar gaat een uniform niet veel aan veranderen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() Heb ook een uniform moeten dragen. Het maakt iedereen gelijk en creeert kameraadschap. Ik ben dan ook voor een stimulans voor scholen om een vestimentaire code in te voeren. Het moet hiervoor niet het typische zijn.
|
![]() |
![]() |