![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u racist/stemt u voor het VB | |||
Racist en VB-stemmer |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,51% |
Racist en geen VB-stemmer |
![]() ![]() ![]() |
5 | 8,77% |
Geen racist en VB-stemmer |
![]() ![]() ![]() |
19 | 33,33% |
Geen racist en geen VB-stemmer |
![]() ![]() ![]() |
31 | 54,39% |
Aantal stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Onder racisme versta ik bijvoorbeeld het volgende:
Uitspraken als: " Alle Marokkanen zijn luie dieven. Vlamingen zijn mentaal superieur aan Walen. Ik maak apegeluiden als een neger aan het voetballen is. " Stemt u voor het VB of niet? Om eens een genuanceerd beeld van de VB-stemmers te bekomen Laatst gewijzigd door Enter : 28 maart 2007 om 09:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Iedereen is racist. Alleen zullen de meer beschaafde mensen hun driften beheersen.
Ik stem nooit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat ik vind dat vlamingen meer te bieden hebben dan walen op zeer veel vlakken is een feit en al helemaal geen racisme dusja,ik vind vlamingen beter dan walen. Apegeluiden als een neger aan het voetballen is is meestal helemaal niet uit racisme;velen doen dat als die persoon bv een vuile overtreding heeft begaan.En wat dan op scheidsrechters?Vuile zwarte? Wat dan op spelers zoals gert verheyen? Uw moeder is een hoer,boer verheyen ect....??? ![]() Alle marokkanen zijn lui dieven;als je zegt alle,dan is dat racisme en dat klopt ook niet,niet alle belgen,marokkanen ect...zijn dieven. ![]() Nogal domme topic en is trouwens al eens geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door alberto : 28 maart 2007 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En het doel van deze post is om het onderscheid te maken tussen de verschillende groepen mensen die voor het VB stemmen. Volgens bepaalde mensen zijn alle VB-stemmers racisten, maar dat is volgens mij niet mogelijk omdat dan 1/3 van de hele Vlaamse bevolking racistisch zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Het is hier net gezegd geweest;in feite hebben alle mensen wel iets racistisch in zich.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als je bijv. zegt dat je eerst iemand in je familie zou helpen voor je een onbekende helpt of als je moet kiezen tussen een Belg of een buitenlander (zelfde leeftijd / geslacht) ga ik volledig akkoord, maar dat noem ik geen racisme. Dat is gewoon eigen aan ons. (zie je in de dierenwereld trouwens ook) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Edit: Ik vind het trouwens wel een leuke enquête. Ik heb ze zelf ook eens willen uitvoeren. Ben eens benieuwd... Laatst gewijzigd door Ozymandias : 28 maart 2007 om 10:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Oké, dit klinkt "heiliger dan de paus", maar het is gewoon zo. Bij mij is dat echt geen instinctieve reactie, en ik kan er niet tegen dat mensen zeggen "dat is toch normaal ? Iedereen zou dat doen". Niet dus. Laatst gewijzigd door Ozymandias : 28 maart 2007 om 10:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hetzelfde als je het experiment door een Afrikaan laat uitvoeren. Die zal waarschijnlijk eerst een hand geven aan de andere Afrikaan. Dat houdt geen waarde-oordeel in over de persoon zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, onder racisme verstaat men het gemeend uitspreken van die zinnen. Het louter uitspreken zonder dat men de intentie erachter kent, is geen racisme.
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedrijven verstrekken slechts soep en koffie aan de eigen werknemers, verzekeringen betalen maar vergoedingen aan hun verzekerden enz. Echte racisten vindt ge vooral bij de aanhangers van een geloof. Zij zijn immers uitverkorenen van hun God. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Ik ben racist, maar ik stem geen VB.
Racisme is namelijk een normaal menselijk verschijnsel en niets menselijks is mij vreemd. Iedereen die ontkent te discrimineren moet toch zijn/haar zelfreflectie eens goed onder de loep nemen.
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je staat aan de rand van een afgrond. Twee mensen houden zich krampachtig vast, maar staan op punt om te vallen: een blanke Europeaan en een Zwarte Afrikaan. Je kan maar één van de twee redden. Je hebt maar 1 seconde tijd om te kiezen wie je gaat redden. De andere zal onherroepelijk in de afgrond storten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
(redelijk egoïstisch ipv racistisch). Het probleem van dit soort fictieve situaties is dat ze in de praktijk quasi nooit voorkomen en dus niet echt zinvol zijn. Maar desondanks ben ik geen racist(ik discimineer /beoordeel niemand op zijn/haar huidskleur). Anderzijds vind de Westerse cultuur wel superieur aan andere niet-Westerse culuren(onafhankelijk van huidskleur).
De Witte Pion Laatst gewijzigd door ZERO : 28 maart 2007 om 10:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |