![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Vanmorgen op het journaal gehoord.
Verhofstad onderhandeld met Marokko om Belgische criminele Marokanen hun straf in Marokaanse gevangenissen te laten uitzitten. Kwestie om criminaliteit wat meer te ontraden. Ik vind dat niet slecht. Pc zullen dit wss niet helemaal zuiver vinden, maar praktisch kan het (denk ik) wel werken. Feit is dat de gevangenissen overbevolkt worden door een buitensporig groot aantal vreemdelingen (waaronder er behoorlijk wat van Marokaanse origine zijn). Proficiat aan zowel Verhofstad dus, die het aandurft een politiek te voeren die behoorlijk in de richting van het vb neigt. Proficiat ook aan het vb dat stilaan sommige van zijn punten gerealiseerd ziet door de anderen. Hun politiek van volgehouden oppositie en hameren op steeds hetzelfde zere punt heeft dus wel degelijk zijn effect. Een reden ook om eens stil te staan bij de zoveel verwijten die door de pc'ten aan het adres van het vb werden gemaakt, maar die nu stilaan de punten van het vb aan het overnemen zijn. Gedenk in dit verband ook Patrick Jansens dat hij zoveel % vh vb programma had gerealiseerd. Allemaal goed bezig, en dat mag ook eens gezegd worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Was gisteren al op het journaal. En die Marokkanen waren niet echt verheugd met dit verdrag. Die zitten zelf met 60000 gevangenen in gevangenissen voor 40000. Dubbele nationaliteiten zullen wel niets te vrezen hebben en zelfs van de mensen met enkel een Marokkaanse nationaliteit zou het enkel om de zwaarste gevallen gaan. Een tiental per jaar. Gelukkig staan ook met Albanië en sla me doet Bulgarije geloof ik verdragen op het verlanglijstje. Een druppel op een hete plaat spijtig genoeg. De overbevolking in onze gevangenissen zal daardoor niet verdwijnen.
Laatst gewijzigd door skaldis : 21 maart 2007 om 17:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat dit niet het eerste verdrag is, en het was niet Bulgarije maar Algarije waarmee men ook onderhandelt. Ik vermoed dat er ook een verdrag is met Turkije. Ik ken een Turk die ginder een gevangenisstraf kon gaan uitzitten een tiental jaar geleden en dat was toen niet om met te lachen naar het schijnt. Het gevangeniswezen in Turkije is maar recent beginnen moderniseren. Indertijd waren er nog geen wc's en zelfs geen potten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar als dit reeds langer toegepast wordt begrijp ik zeker de kritiek niet jegens het vb die ook wel eens dergelijke zaken durven bepleiten maar hiervoor telkens uitgescholden worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ik zal misschien fout zijn. Hij kan evengoed een gevangenisstraf in Turkije hebben opgelopen. Er zijn wel verdragen met verschillende landen om illegale vluchtelingen terug te sturen. Maar dat is natuurlijk iets anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Onder druk van onze regering (die al jaren justitie verwaarloosde en onze gevangenen als dieren behandelt) wordt nu een ontwikkelingsland verplicht om er nog wat bij te pakken, omdat wij niet zelf voor onze gevangenen kunnen zorgen ![]() Naar mijn smaak een onfatsoenlijke schijnoplossing. 2.Ik heb aan de reactie van de Marokkaanse regering gemerkt dat dit allicht in de praktijk op niets zal uitdraaien. Er zal een drietal Marokkanen verhuizen voor de schone schijn. Daarna zullen we daar niets meer van horen. 3.Het lijkt me een goede zaak dat Marokkanen die banden hebben met ons land niet kunnen uitgewezen worden. Hierdoor kan het VB niet "victorie!" roepen, en zeggen dat ze invloed had op de regering. Immers: degenen die zij wegwillen blijven, en en enkel degenen die hier weg willen gaan... In de praktijk zullen misdadigers dus kiezen voor hun eigen belang: degenen die ginder beter behandeld worden (familie in de buurt) zullen willen verhuizen. De anderen zullen hier blijven. 4.Het is allemaal maar een lapmiddel om de scheefgegroeide penitentiaire politiek wat op te lappen. Onze gevangenissen zijn onder elk niveau, en kweken eerder gefrustreerde gevaarlijke mensen dan dat ze die proberen te re-integreren. De misdaad bestrijden is iets anders dan een middeleeuwse straf-en-boete ideologie blijven doorzetten. Mensen jaren in een strontgeur zetten, slecht behandelen, bij mekaar in een hok steken als dieren is een moderne maatschappij onwaardig. 5.Binnenkort vragen onze eigen gevangenen nog om naar arme landen te worden gevangen gezet, en vragen ze de Turkse nationaliteit aan ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 21 maart 2007 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het komt er vooral op aan dat men toch maar niet die 'racistische' VB'ers de pluim op hun eigen hoed kan laten steken, begrijp je? Stel je voor dat men op een bepaalde dag openlijk zou moeten toegeven dat ze wel degelijk goede ideeën hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een VB programmapunt uitgewerkt door Verafstoot. Waarom denk ik dat het een verkracht idee is geworden.
Met als doel propaganda en zakkenvullen.
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar zolang de mens en de wereld niet perfect draaien zullen ze nodig blijven vrees ik. Als je merkt dat er percentueel meer mensen van buitelandse origine in onze gevangenissen raken, lijkt het me geen slecht idee om een deel ervan terug naar hun land van oorsprong te sturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Als er ginder te weinig gevangenissen zijn, waarom bouwen ze er dan geen bij? Goed voor de wergelegenheid trouwens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou zelfs een optie zijn om het gevangeniswezen gewoon uit te besteden.
Stel je voor dat bv, Bulgarije gestraften wil bijhouden. Met hun vaste kosten kunnen de dat doen tegen een fractie van wat het hier kost.
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Recht op bezoek en reïntegratie voor de gevangenen vergeet jij makkelijkerwijze eventjes natuurlijk. Maar hey, ik zou je niet tegenhouden om daar in de gevangenis te gaan zitten hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als vb spreekt om criminelen van vreemde origine terug te sturen is het racisme, als pc het doet is het ineens iets anders? Nu, ik klaag niet, ik ben allang tevreden dat men eindelijk de realiteit onder ogen ziet en ernaar handelt. Het zou natuurlijk nog mooier kunnen, mocht men de hypocrisie ook achterwege laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waarom geen akkoord met Argentinië. Heel grote privégevangenis met voldoende comfort goed geïsoleerd in Patagonië. Dit bedrijf houdt je gevangene bij voor een vaste prijs per dag, vliegtuigticket inbegrepen. Dat is pas besparen. Geen onderscheid qua afkomst, taal, ras, nationaliteit of religie. Gevangenen aller landen verenig u. Australië après la lettre. Gun Argentinië ook iets, zij willen het zeker voor ons doen voor een vriendenprijsje.
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 21 maart 2007 om 19:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Of hoe je vanuit de oppositie ook mee het beleid kan bepalen als je als oppositiepartij maar sterk genoeg staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe meer kleintjes, hoe meer kans dat een bepaald ongenoegen aan de oppervlakte komt. Als de groten dit ongenoegen negeren, worden zij klein en de kleintjes groot. Als de groten daarentegen de nederigheid bezitten om naar het signaal van de kleintjes te luisteren en er lering uit te trekken, werkt democratie zoals het zou moeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Staatssecretaris
|
![]() Op het journaal hoorde ik iemand van de marrokaanse overheid hetvolgend zeggen.
"We moeten wel oppassen dat de mensenrechten niet worden geschonden bij deze praktijken." Het kan lichtjes anders geformuleerd geweest zijn maar ik lijd daar uit af dat de mensenrechten worden geschonden als je in marroko in de cel gaat. Nogal een vreemde uitspraak, ![]() |
![]() |
![]() |