![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() ![]() De Indische sonde Chandrayaan-1 neemt water waar in het materiaal opgeworpen uit een jonge kraterinslag op aarde: een goede aanwijzing dat er water in de maanbodem zit rond de polen. Citaat:
Dat niet alleen, op Mars ziet de NASA Mars Reconnaissance Orbiter ook meer en meer bewijs voor water in de bodem: http://www.nasa.gov/mission_pages/MR...20090924r.html En het blijft maar duren, op 27 oktober is de eerst test flight van de ARES-1 draagraket gepland, de nieuwe workhorse voor missies naar de maan en mars. Eerder was al een grondtest van de motor succesvol afgelopen. Het ontwerp en bouw van de Orion Crew vehicle vordert ook goed. http://www.nasa.gov/mission_pages/co...ain/index.html Tziet er naar uit dat zelfs in tijden van diepe economische crisis de ruimtevaart door blijft gaan, en dat bemande missies naar de Maan en Mars terug beginnen te komen. De aanwezigheid van water, zelfs al is het in beperkte hoeveelheden, kan een menselijke aanwezigheid op deze planeten veeeeeel gemakkellijker maken. Laatst gewijzigd door Tavek : 24 september 2009 om 22:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burgemeester
|
![]() het zou over zeer weinig water gaan. Een maanbewoner heeft enkele liters per dag nodig. Hopelijk vinden ze een manier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben dus echt benieuwd naar de lunar impact van 9 oktober. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Had het vanmorgen gelezen. Vind ik mooi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mooie vooruitzichten...
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk doen ze iets meer met die kennis dan het enkel publiceren voor het imago en ter verantwoording van hun budget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik werk niet voor NASA en ook niet voor de Indiërs. Ik heb dus ook niet de pretentie te zeggen wat ze moeten doen (*). Maar gezien de budgetten die ze hebben hoop ik dat het meer is dan enkel een "happy happy joy joy" berichtje.
(*) Je zal vast wel een goed ingenieur worden, maar ik wil je niet in de operatiekamer mocht ik een hersentumor moeten laten weghalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer stonden ze weer op de maan? 1969, de race was 10 jaar ervoor begonnen. 40 jaar later hebben we hooguit een telegeleid hondje op Mars gedropt en enkele op de maan. Ik hoop op vooruitgang eerder dan een berichtje nu en dan dat het budget voor de brave mens moet verantwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze willen wel meer, maar ze kunnen niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is mijn vrees bij dit bericht.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 25 september 2009 om 14:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Juist ja. Zowel de vuurkorfsossen, de kleinburgers en de dreadlockdragers beginnen te janken. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 25 september 2009 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Laatst was ik met een kerel van ESA aant babbelen en die zei dat ze daar een missie naar mars dachten te kunnen doen samen met de amerikanen voor 500 miljard euro, wel gespreid over 20-tal jaar. Maar die projecten kennende zal het eerder tegen de 1000 miljard aan plakken.
Nugoed, als de ganse mensheid er aan meewerkt valt dat bedrag eigenlijk heel erg goed mee (bekeken over die lange periode) en de return is dan ook gigantisch. De maanlanding bracht hoop in diepe koude oorlog en midden Vietnam oorlog. Het was eens wat positiefs nieuws. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() En niet te vergeten dat er massas technologie werd ontwikkeld door het Apollo project.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() de ROI voor de periode tot 1969 was +30%. Niet slecht voor een overheidsinstelling
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |